Keresés

Részletes keresés

somi1955 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 25949

Sziasztok!

Volt valami különösebb oka, hogy szokatlanul korán fordult irányba?

 

 

kaposznyak Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25948

Itt van leírva, hogy mit is takar a free route: http://ais.hungarocontrol.hu/download/07fef69855985e5f18bf611d4599af34.pdf

 

AIP-ben a 87.-ik oldalon http://ais.hungarocontrol.hu/download/389e136f325751b392785fd41ee04ccc.pdf található térképen láthatók a ki- és belépőpontok valamint az útvonalpontok, közöttük (persze megkötések azért vannak) direkt lehet repülni.

 

Az ez után következő térképek tartalmazzák a budapesti, bécsi, pozsonyi érkező-induló forgalom lehetséges útvonalai.

 

Ezzel szemben ilyen volt pl. egy upper airspace térkép http://www.ivao.hu/wp-content/uploads/charts/lh_enr_6_lhcc_erc_en_upper.pdf

a váltás előtt.

kaposznyak Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25947

Az irányítók eddig is törekedtek arra, hogy amennyire lehet és célszerű, minél direktebben haladjon a légijármű.

 

Hiába volt a tervben több útvonalpont, megpróbáltak egyenesíteni az útvonalon. Ezért nem hallasz nagy változást a frekin.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25942)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25946

(Egyébként a világon a legtöbb dologra igaz ez, hogy első ránézésre egyszerűnek látszik, és minél jobban belemerülsz, annál bonyolultabb. Úgyhogy ezzel nem állapítunk meg túl sokat.)

Előzmény: new badogrugdalo (25944)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25945

Nyilván bonyolult, különben nem kéne hozzá szakszó. Na de te mondtad, hogy hallgatni kell...

Előzmény: new badogrugdalo (25944)
new badogrugdalo Creative Commons License 2015.02.12 0 0 25944

Pusztán a hallgatás semmit nem ér. Ez az egész repirányítás iszonyúan bonyolult, sokkal bonyolultabb mint aminek látszik. Ha belemerül az ember akkor minden kérdés száz másikat vet fel.

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25942)
RNZoli Creative Commons License 2015.02.09 0 0 25943

Sziasztok, az Észak Tájékoztató 119.35 és a Ferihegy Torony 118.1 rádióforgalma az interneten már október vége óta hallgatható. Múlt vasárnap sikerült felszerelni a végleges antennáját. (Az antennáról bővebben: http://www.ebay.com/itm/Base-antenna-5-8-airband-118-137MHZ-high-gain-/301436834684)

 

Ezzel javult a vétel minősége, és most már a földön levő gépek adása is javarész hallható (indulásra készen álló gépek bejelentkezése + leszállt gépek elköszönése és áttérése a Ground frekvenciájára). 

 

Az élő és a tárolt hanganyaghoz  továbbra is itt lehet hozzáférni, az "LHBP Info" alatti részen: http://www.liveatc.net/search/?icao=LHBP

Sajnos a budai hegyek árnyékoló hatása miatt a Budaörs-Dunakeszi vonaltól nyugatra alacsonyan repülő gépek adása nem hallható az új antennával sem.  Ellenben a Kelet és Nyugat Tájékoztatón zajló teljes rádióforgalom kiválóan hallható az átjátszás miatt.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25928)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2015.02.09 0 0 25942

Hallgatom a controlt, de nem hallok semmi szokatlant, és nem tudom, mit kéne hallani.

Előzmény: new badogrugdalo (25941)
new badogrugdalo Creative Commons License 2015.02.09 0 1 25941

Tessenek olvasni az AIS-t és hallgatni az ATC frekvenciákat! :-)

Előzmény: schlumberger (25940)
schlumberger Creative Commons License 2015.02.08 0 1 25940

És nemhivatalosan?

 

Más: Mióta lborli nyugdíjas, halódik a topic :-(

Előzmény: percy_hu (25939)
percy_hu Creative Commons License 2015.02.07 0 0 25939

Hát... hivatalosan "a léginavigációs szolgálat kapacitását is optimalizálja, és csökkenti az irányítók leterheltségét". Hivatalosan.

schlumberger Creative Commons License 2015.02.06 0 0 25938
safranek50 Creative Commons License 2015.02.04 0 0 25937

Elcsensedtü, hölgyek, urak. :( Mi történt, illetve ami történt, miért nincs itt....

BunnyNo1 Creative Commons License 2014.11.10 0 0 25936

Csatka és Máriapócs felé is hajlandó, ha megkérik.

Előzmény: manhattani (25932)
manhattani Creative Commons License 2014.11.05 0 0 25935

Aha, kösz!

Az lepett meg, hogy szokatlanul sarkosan fordult.

Előzmény: neofrix baszmacs (25934)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2014.11.05 0 0 25934

Az iranyito urak nem ernek ra, hat megprobalom en. 

 

http://www.ivao.hu/wp-content/uploads/charts/lh_enr_6_lhcc_erc_en_upper.pdf

 

A terkepen kikeresheted, melyik valtonal allt at uj vaganyra. De az is lehet, hogy csak kapott egy "proceed direct to..."-t.

Előzmény: manhattani (25933)
manhattani Creative Commons License 2014.11.03 0 0 25933

Érdeklődéssel kérdem az irányító urakat, ez mi volt?

 

 

A Sasadi úttól délnyugatra, 2014 szeptember 24, 17:44.

"Irány 135 fok MOST!!"  :-)  Vagy?

manhattani Creative Commons License 2014.10.27 0 0 25932

Biztos csak Mekka felé hajlandó leszállni.

Előzmény: DAttis (25931)
DAttis Creative Commons License 2014.10.27 0 0 25931

Hogy "csalinkázik" leszállás előtt az Emirates első járata :P
Épp most fordult egyet Vác közelében, miután nem jött rögtön a 31-esre úgy látszik belőtték a hivatalos érkezési időt, biztos a protokoll miatt és még a vízágyúk se sorakoztak fel :D 

manhattani Creative Commons License 2014.10.26 0 0 25930

>Az nem a közrádiót sugárzó antenna?

 

Nem, de épülésekor az a pletyka járta, hogy van a toronyban egy készenléti Kossuth- és M1 TV adó.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25928)
RNZoli Creative Commons License 2014.10.20 0 0 25929

Egyébiránt pedig ma van a légiirányítók napja :) http://www.ifatca.org/system/files/public_docs/ATCODay2014leaflet.pdf

Boldog irányítást mindegyiküknek :)

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.10.18 0 0 25928

Zsaruké? :-O Az nem a közrádiót sugárzó antenna? Egyébként mindegy, kié, egyformán esélyes, hogy van ott valaki, aki rábólint, szerintem egy próbát megér.

Előzmény: RNZoli (25927)
RNZoli Creative Commons License 2014.10.18 0 0 25927

Ha erre gondolsz, ez a zsaruké :) Bekopogjak hozzájuk, hogymégis  mit szólnának ahhoz, hogy...? :)

A hegygerincen amúgy nem lenne reménytelen keresgélni, de jellemzően minnél jobb a vétel valahol, annál nehezebben megoldható a megbízható Internet kapcsolat.

 

 

 

Break, break, szolgálati közlemény Zsoltnak: ebbe a témába vágó kedves e-mail-jét továbbították nekem a Kék Ég RSE-től, és válaszoltam is rá :) 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25926)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.10.18 0 0 25926

Szerintem nem ugyanarról beszélünk, én a felső-kecske-hegyi (népnyelvben hármashatár-hegyi) rádióadóra gondoltam, az van a Budai-hg. gerincén. Az meg talán Antenna Hungária, nem?

Előzmény: RNZoli (25925)
RNZoli Creative Commons License 2014.10.18 0 0 25925

Repülésszerető ott is van rengeteg, de a légiforgalmi létesítmények fokozottan őrzött területek, én magam sem tűrnék meg ott mindenféle jött-ment külsős cuccot.

 

Kissé kiélezve pedig: az amerikai kormány épp most tiltja ki a magyar kormány kedvenceit az USA-ból. Én meg vigyek be egy állami cég biztonsági zónájába egy amerikai rádiófigyelő berendezést, ami az USA-ba továbbítja a magyar nép frekvenciáján, magyar irányítók és pilóták által generált rádióforgalmazást??? Szerintem a HC vezetősége nem fogadna tárt karokkal, de ha mégis, a szabadságharc jegyében ezek a cuccok esnének ki a 2. emeleti ablakon először... :)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (25924)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.10.18 0 0 25924

Ott van a rádiótorony. Először poénkodni akartam, de miért ne lehetne, hogy befogadnának egy ilyen nonprofit kezdeményezést? Csak van ott is egy repülőmániás...

Előzmény: RNZoli (25920)
RNZoli Creative Commons License 2014.10.17 0 0 25923

Ez remek, köszönjük szépen, most küldtem neked egy e-mailt a részletekkel.

Előzmény: szőrmók (25922)
szőrmók Creative Commons License 2014.10.17 0 0 25922

Ha megkerestek privátban ,az antenna rendszereteket szivesen megszakértem.

Előzmény: RNZoli (25920)
szőrmók Creative Commons License 2014.10.17 0 0 25921

Sajnos az élet az kompromisszumok sora.

RNZoli Creative Commons License 2014.10.17 0 0 25920

Teljesen igazad van, pontosan ez volt a dilemmánk több hónapon át. A két külön hely sajnos 2 antennát, 2 számítógépet, 2 türelmes jóbarátot igényel, akik árammal és internettel táplálják a cuccokat, letörlik a port, átlépik a koaxkábelt stb. 

 

Úgyhogy ez a mostani helyzet egy vállalt kompromisszumos megoldás. Lehet hogy a földön levő gépek annyira nem fontosak nekünk, mert a gurulás, hát, hogy is mondjam,  nem annyira izgalmas, amúgy meg a TWR irányít, tehát valami fogalmunk lehet arról, hol és merre jár egy gép közvetlenül leszállás után és  felszállás előtt.

 

A nagyobb probléma az, hogy a budai hegyektől nyugatra levő gépeket nem lehet jól venni. A tuti megoldás pesze a hegygerincen levő vételi hely lenne, csak az ottani magas ingatlanárak miatt egy ismerősöm sincs ott :) Az egyetlen  szerencse az, hogy a kelet és nyugat tájékoztatót gyakran átjátsszák az északira, úgyhogy azért elég élvezetes az INFO, főleg most hogy jött ez a kis zivatarlánc délen... :)

Előzmény: szőrmók (25919)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!