(Egyébként a világon a legtöbb dologra igaz ez, hogy első ránézésre egyszerűnek látszik, és minél jobban belemerülsz, annál bonyolultabb. Úgyhogy ezzel nem állapítunk meg túl sokat.)
Pusztán a hallgatás semmit nem ér. Ez az egész repirányítás iszonyúan bonyolult, sokkal bonyolultabb mint aminek látszik. Ha belemerül az ember akkor minden kérdés száz másikat vet fel.
Ezzel javult a vétel minősége, és most már a földön levő gépek adása is javarész hallható (indulásra készen álló gépek bejelentkezése + leszállt gépek elköszönése és áttérése a Ground frekvenciájára).
Sajnos a budai hegyek árnyékoló hatása miatt a Budaörs-Dunakeszi vonaltól nyugatra alacsonyan repülő gépek adása nem hallható az új antennával sem. Ellenben a Kelet és Nyugat Tájékoztatón zajló teljes rádióforgalom kiválóan hallható az átjátszás miatt.
Hogy "csalinkázik" leszállás előtt az Emirates első járata :P Épp most fordult egyet Vác közelében, miután nem jött rögtön a 31-esre úgy látszik belőtték a hivatalos érkezési időt, biztos a protokoll miatt és még a vízágyúk se sorakoztak fel :D
Zsaruké? :-O Az nem a közrádiót sugárzó antenna? Egyébként mindegy, kié, egyformán esélyes, hogy van ott valaki, aki rábólint, szerintem egy próbát megér.
Ha erre gondolsz, ez a zsaruké :) Bekopogjak hozzájuk, hogymégis mit szólnának ahhoz, hogy...? :)
A hegygerincen amúgy nem lenne reménytelen keresgélni, de jellemzően minnél jobb a vétel valahol, annál nehezebben megoldható a megbízható Internet kapcsolat.
Break, break, szolgálati közlemény Zsoltnak: ebbe a témába vágó kedves e-mail-jét továbbították nekem a Kék Ég RSE-től, és válaszoltam is rá :)
Szerintem nem ugyanarról beszélünk, én a felső-kecske-hegyi (népnyelvben hármashatár-hegyi) rádióadóra gondoltam, az van a Budai-hg. gerincén. Az meg talán Antenna Hungária, nem?
Repülésszerető ott is van rengeteg, de a légiforgalmi létesítmények fokozottan őrzött területek, én magam sem tűrnék meg ott mindenféle jött-ment külsős cuccot.
Kissé kiélezve pedig: az amerikai kormány épp most tiltja ki a magyar kormány kedvenceit az USA-ból. Én meg vigyek be egy állami cég biztonsági zónájába egy amerikai rádiófigyelő berendezést, ami az USA-ba továbbítja a magyar nép frekvenciáján, magyar irányítók és pilóták által generált rádióforgalmazást??? Szerintem a HC vezetősége nem fogadna tárt karokkal, de ha mégis, a szabadságharc jegyében ezek a cuccok esnének ki a 2. emeleti ablakon először... :)
Ott van a rádiótorony. Először poénkodni akartam, de miért ne lehetne, hogy befogadnának egy ilyen nonprofit kezdeményezést? Csak van ott is egy repülőmániás...
Teljesen igazad van, pontosan ez volt a dilemmánk több hónapon át. A két külön hely sajnos 2 antennát, 2 számítógépet, 2 türelmes jóbarátot igényel, akik árammal és internettel táplálják a cuccokat, letörlik a port, átlépik a koaxkábelt stb.
Úgyhogy ez a mostani helyzet egy vállalt kompromisszumos megoldás. Lehet hogy a földön levő gépek annyira nem fontosak nekünk, mert a gurulás, hát, hogy is mondjam, nem annyira izgalmas, amúgy meg a TWR irányít, tehát valami fogalmunk lehet arról, hol és merre jár egy gép közvetlenül leszállás után és felszállás előtt.
A nagyobb probléma az, hogy a budai hegyektől nyugatra levő gépeket nem lehet jól venni. A tuti megoldás pesze a hegygerincen levő vételi hely lenne, csak az ottani magas ingatlanárak miatt egy ismerősöm sincs ott :) Az egyetlen szerencse az, hogy a kelet és nyugat tájékoztatót gyakran átjátsszák az északira, úgyhogy azért elég élvezetes az INFO, főleg most hogy jött ez a kis zivatarlánc délen... :)