Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bojo Creative Commons License 2016.09.06 0 0 44228
downer Creative Commons License 2016.06.28 0 0 44227

Ettől aztán atom peres lesz...mekkora idióták vannak... :D

Előzmény: bojo (44226)
bojo Creative Commons License 2016.06.28 0 0 44226

A legújabb divat:)

 

 

Előzmény: bojo (44225)
bojo Creative Commons License 2016.06.18 0 0 44225

Hátha most beleerősítenek:

 

Hamarosan jön az új Alfa csúcsmodell

Két éven belül bemutatkozhat a Giulia nagytestvére, amely az Audi A6-os, az 5-ös BMW és a Mercedes E osztály ellenfele lesz. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: Attiska (44224)
Attiska Creative Commons License 2016.06.18 0 0 44224

Az igazi olasz autógyártásnak szerintem már régóta vége, lényegében akkor, amikor a Fiat megvette a másik két nagy márkát. De a lejtőn a Stilo bemutatásával indult meg, a gödör alja pedig a 'csodálatos' Thema/300C volt. Reméljük, innen már csak felfelé vezet az út. Ezt az egy-másfél évtizedet úgy elbaszták, ahogy kell. Hiába gurítottak egy-egy sikermodellt (Panda, 500), ez összességében nézve kevés.

Előzmény: Russell Coutts (44223)
Russell Coutts Creative Commons License 2016.06.16 0 0 44223

Komolyan meg lennék lepödve, ha nyügösebb lenne. Az egyértelmüen az olasz autogyártás végét jelentené. (Bár szerintem erre elég kicsi az esély)

Egészen biztos vagyok benne, hogy ennek a motornak a tervezésekor elég komoly átjárás volt a különbözö konszernen belüli motortervezö csoportok között. Biztos vagyok benne, hogy a tervezés során már ennek a motornak a tervezöi konzultáltak a Ferrari/Maserati tervezöivel, de tuti megnézték az amcsik munkáit is, és abban is biztos vagyok, hogy a minöségbiztosítás során a szemléket és azok eredményeit megfuttatták azok között a csoportok között, akik a konszern más márkáinak a nagy motorjait tervezik.

Tudom, hogy ott a tervezés és a gyártás nem úgy megy, mint nálunk, de abban azért egészen biztos vagyok, hogy ekkora hibát mégsem tudnak elkövetni. Ha mégis, akkor ezek tényleg menthetetlenek...

Mondjuk még azért benne van, hogy fillérb@szás miatt spórolni fognak valami olyanon, ami végzetes lesz a hosszú távú élettartamra és szervizelhetöségre nézve.

 

Mondjuk nekem nagyobb félelmem az, hogy jó olasz szokás szerint nem fog (vagy nem megfelelöen fog) megvalósulni a szervizek oktatása, szerszámmal való ellátása, gyári támogatása. (ATiat csoportnak rá kellene végre döbbenni, hogy az After-Sales még fontosabb, mint az új eladás...) És akkor indul megint a márkaszerviz szintü kókányolás, találgatás, kuruzslás, de az legalább kevés sikerrel, lassan és drágán. Szerintem mind ismerjük ezt a sztorit...

Előzmény: TudatLan (44221)
bojo Creative Commons License 2016.06.16 0 0 44222

Te vetted meg a 2,4 20V Turbo Bravot? :)

Előzmény: TudatLan (44221)
TudatLan Creative Commons License 2016.06.16 0 0 44221
Abszoluuuuut nem szomorítottál el. Az utolsó mondatodban vsn a lényeg: reméljük,hogy a keletre vezető bajor autópályához :-P képest, átlagos lesz. Ebben az esetben ő az én autóm. Még az sincs kizárva, hogy vmi pénzügyi megoldással, beruházok egy nullkilométeres darabra. Megvárom a nullszéria nyügjeinekvelőjöttét.... egy két év. Hátha, addigra lesz SW, és valami szép zöld vagy kék szín.... brtish racing green vagy esetleg, bmw m3 sebességkék.... neadj' isten, alfa 155 Ti jagermeister narancssárga :-):-):-)

bocsi elütésekért = remegős kéz + táblagépezet
:-)

Előzmény: Russell Coutts (44218)
Russell Coutts Creative Commons License 2016.06.12 0 0 44220

Gratula :)

Előzmény: GRoman (44208)
Russell Coutts Creative Commons License 2016.06.12 0 0 44219

Sosem mentek 20-25 évig átlagos karbantartás mellett. Ez nem azt jelenti, hogy nem mennek 20-25 évig, csak annyit, hogy legalább 1× kell nekik egy komoly felújítás. Ha belegondolsz, akkor a 20-25 éves autók az 1991 és 1996 között gyártott autók. Azokból azért nem kevés megy még az utakon, igaz mind átesett már egy-egy komoly gatyába rázáson.

Egyébként meg...

Mire meglátnád, hogy mennek-e a maiak 20-25 évig, addigra 2041 lesz. Akkor már te is nosztalgiával fogsz gondolni a mostani autókra, "mert hát akkor még igazi autókat gyártottak" :)

Előzmény: TudatLan (44201)
Russell Coutts Creative Commons License 2016.06.12 0 0 44218

EL kell, hogy szomorítsalak... Nyűgös, kényes sz@r lesz.

Ezek mindegyike (értsd nagy teljesítményű csúcsmodellek) minden gyártó esetében nyűgös, problémás darabok. Ezek mindegyikét állandóan szervizbe kell hordani, mert te nem nagyon tudsz vele mit tenni, vagy nagyon komoly összeget dobsz be diagnosztikába, szerszámba, alkatrészbe.

Ezek mind csúcsra járatott, kihegyezett, versenytechnikákat az utcára vivő darabok. Van ismerősöd, akinek 10 évnél fiatalabb M3-a van? Válaszolna őszintén az ilyen kérdéseidre? De kérdezhetném a C63 AMG Mercit is, de akár az SR Audikat, de hogy kicsit lejjebb menjek, a Megane RS, a Golf R, stb... is szakszerű, és rendszeres karbantartást igénylő darabok. És itt a rendszeres olyan sűrűséget jelent, amit Átlag Géza nagyon hamar megutál.

Plusz a csúcsmodellekhez általában nincs utángyártott alkatrész, igényli a csúcs minőségű olajakat, szűrőket, stb. Drágák és nagyok a fék alkatrészek, amiket nagyon hamar lekoptat, a pengeéles futómű a legkisebb öregedésnél már érezhetően lóg, szitál, remeg, stb... Olyankor cseréled ezeket, amikor a sima modelleknél az alkatrész még jónak számít.

Ezek ilyenek. Mind. A japánok, olaszok, franciák, németek is. A kérdés az, hogy NEKED mi számít soknak. Pl. egy Gallardohoz képest a Giullia olcsó és karbantartásmentes lesz. Egy Golf R-hez képest egy kotvány szervizlakó. Az M3-hoz viszonyítva (reméljük) átlagos.

Előzmény: TudatLan (44199)
Russell Coutts Creative Commons License 2016.06.12 0 0 44217

Csak most tudok reagálni, mert az utóbbi 1-1,5 hétben eléggé sűrű időszakban voltam. Most van az első nap, amikorra semmi különleges terv nincs, ami gyak. napkeltétől napnyugtáig tartson :)

 

Szóval... Szerintem arányaiban ugyanannyi lesz belőle, mint a most "régiekből". Mindig vannak olyanok, amiket megkíméltek, amiket fanatikusok felújítottak, életben tartottak. Ezekből is lesz. A mindennapi használatból a régiek is kikoptak már. Ha belegondolsz, 10 éve még a "zőccségesmerci" 123-asból mennyi rohangált az utakon, ma meg már alig lehet látni. És akkor az állólámpásról ne is beszéljek. Az ma már tényleg kuriózum.

Biztosan lesz 1-2 évjárat, amiből nem a legmagasabban felextrázottak lesznek a veteránrendezványek sztárjai, de pl. ha akad aki a 70-80-as évek Alfáit, Citroen-jeit életben tudja tartani, akkor ezeket is fogja valaki...

Az autógyár érdeke meg egy külön téma :) Szép ez az összeesküvéselmélet a tervezett avultatásról, meg ilyenekről, de azért azt ugye mindenki érzi, hogy ez kamu... Csak egy megjegyzésként: ha nem lenne kamu, akkor lenne a versenyben legalább 1 olyan gyártó, aki nem száll be az összeesküvésbe, és így sokkal tartósabb autókat gyártana, mint a többiek. De sajnos nem látszanak erre utaló jelek... Egyszerűen:

- olyan sebességgel érkeznek az újítások, hogy sokkal rövidebb a tervezési ciklus, ami miatt akadnak olyan hosszú távon felmerülő problémák, amik nem buknak ki a tervezés során

- olyan extrák jelennek meg folyamatosan, amiknek sosem voltak elődeik, így nem egy évtizedek alatt csiszolódó termék továbbfejlesztéséről van szó

- a motorok fajlagos teljesítménye olyan szintet ért el, ami korábban elképzelhetetlen volt

- a fogyasztás és káros anyag kibocsátás (igen, pont én mondom ezt :) ) olyan mélyre süllyedt, ami korábban elképzelhetetlen volt

- a legdrágább mostani utcai autók gyakorlatilag szinte megegyeznek a 10 évvel ezelőtti high-tech versenyautókkal, a legolcsóbbak a 20 évvel ezelőttiekkel.

- olyan szintre zuhantak az árak, amik korábban szinte elképzelhetetlennek tűntek. Emiatt minden autógyártó ráállt a költségmegtakarításra, a felesleges túlméretezés és túlbiztosítás megszüntetésére.

- az idő megszépíti az emlékeinket a régi autókról (hogy csak egy példát mondjak: Alfa Sud anyagminősége)

- és végül ami - szerintem - talán a legnagyobb hatást gyakorolta az autóiparra az utóbbi 30 évben: a 80-as évekig tartó keresleti piac helyett (amikor az alacsonyabb gyártási kapacitások miatt gyak. szinte bármit el lehetett adni bármilyen áron) ma már erősen kínálati piac van (sokkal több autót tudnak a gyárak előállítani, mint amennyit értékesíteni tudnak). Emiatt a 80-as évekig a mérnökök határozták meg a modellciklust, a tervezést, az extrákat, az új autók kinézetét. Ma már mindent a marketing vezérel, és a mérnökök "csak" kiszolgálják a felmerülő igényeket.

Előzmény: Attiska (44198)
bojo Creative Commons License 2016.06.07 0 0 44216

Egy Felicia cabrio is nagyon vagány lenne. :)

Előzmény: Attiska (44214)
yenoee Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44215

Hú.  Pedig az valóban nem semmi gép lehet, még soha nem láttam ilyet, csak képen...

Előzmény: Attiska (44214)
Attiska Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44214

Igen, egy '58-as, legelső szériás 311/3, még a pálcás hűtőmaszkkal és az egyenes oldalsó krómdísszel, teljesen aszinkron váltóval. De valószínűleg ebből nem lesz semmi, mert nem tudok egy olyan autót lenyomni a párom torkán, ami kurva drága (kb. a Passat-ért kapott teljes pénzt elvinné) ahhoz képest, hogy nem alkalmas a hétköznapi használatra. Bár az értéke viszont csak emelkedik, Coupe-ból kevés készült eleve, első szériásból tudomásom szerint kb. 20 autó van a világban, ami működőképes. És egyx ilyennel lemenni mondjuk a Balatonra nagyobb fless, mint egy Ferkával.. ;)

 

Gábor,

 

Gratulálok.

 

 

Előzmény: yenoee (44210)
yenoee Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44213

Jó, hát Daciánk nekünk is volt pár, de a fiatalabbakat sem Pitestiben rakták össze, hanem fateromék az udvaron, a diófa alatt. :)

Előzmény: bojo (44211)
downer Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44212

Pick up. :D

Előzmény: yenoee (44210)
bojo Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44211

A Dacia-nak is volt kétajtós Coupe verziója. Igaz, azt nem ott rakták össze. :) 

Előzmény: yenoee (44210)
yenoee Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44210

Wartburg Coupé? :)

Előzmény: Attiska (44207)
bojo Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44209

Nagy gratula! :)

Előzmény: GRoman (44208)
GRoman Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44208

Sziasztok!

 

Én meg életem legnagyobb sportsikeréről számolhatok be ma. Nekem nem barátom a futás, nem is nagyon tudok, nem is nagyon szoktam, de a lányom rendszeresen sportol, meg fut, neki 10 km sem probléma. Mondta - kb egy hónapja - hogy el akar indulni a tájfutáson a Gaja-völgyben, 5km-es távon. Ha nem a Gaja-völgyről lett volna szó, eszembe sem jut ilyesmi, de egy gyenge pillanatomban azt mondtam neki, hogy nevezzen be engem is. (Aztán kiderült, hogy terepfutásról van szó, a tájékozódási futás tegnap volt, de ő 5-ére nevezett.)  Azóta készülök, kb háromnaponta elmentem futni, sok fejlődést ugyan nem tapasztaltam magamon ezen idő alatt, de nekem már az is kihívás volt, hogy le tudjak futni egyben 5 km-t. Múlt vasárnap pedig elmentünk a helyszínre egy kis "pályabejárásra", ahol az is kiderült, hogy úgysem bírok felfutni a Károly-kilátóhoz, úgyhogy azt most sem erőltettem.

Szoktam poénkodni, hogy ilyen korban kell versenyekre járni, mert ha nem indulnak a kategóriámban rajtam kívül kettőnél többen, akkor még dobogós helyzésre is van esélyem... És bejött: A 3 45 év feletti férfi indulóból a 2. lettem, úgyhogy még túl is teljesítettem a tervet... Abszolútban persze fasorban sem volnék, a 46 év alatti nők közül csak egynél, a 46 alatti férfiak közül pedig kettőnél voltam gyorsabb. Sőt, akkor sem állhattam volna dobogóra, ha együtt értékelik a férfiakat és a nőket, mert a 45 év feletti első és második női helyezett ott előzött meg visszafelé, a patakvölgyben. (Pedig az ilyen értékelés elvileg a nőknek kedvezne.) A lányom persze sokkal jobb időt futott, mint én, de a 19 - 45 év közötti nők között ő "csak" a 4. lett a 27-ből, így ő nem állhatott dobogóra. Én viszont életemben először igen, kaptam egy fából készült ezüstérmet, egy üveg bort, meg egy babafejre való narancssárga sildes sapkát. (Aminek a fiam nagyon örült, mondván, hogy jó lesz airsofthoz találatjelző sapkának.)

 

Szóval jó hecc volt, csak utána hideg vízben fürdeni nem volt jó hecc, mert a kurva kéményseprő a múltkor felnyomott, és elzárták nálunk a gázt. Úgyhogy most akkor van melegvizünk, ha süt a nap, és tud termelni a kollektor. Az meg tegnap meg ma nem nagyon sütött, legalábbis délután, amikor érné... Ami meg különösen kellemetlen így, hogy a feleségem nemrég esett át egy súlyos műtéten, van egy nagy vágás a hasán, és minden nap vinni kell a kórházba, hogy kezeljék a sebet, mert az sem gyógyul problémamentesen. Úgyhogy most kéményátépítés meg kazáncsere lesz, amire rakjuk már a Lakáskasszát lassan egy éve, de nem számítottunk arra, hogy ilyen hirtelen a nyakunkba szakad...

Attiska Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44207

Ezt még a Meerane műhelyben rakták össze.

Attiska Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44206

Nem, nem olasz, és nem is nyitott. De ez is kétajtós, és eléggé öreg, ez a példány konkrétan FIVA vizsgás, bár ez lényegtelen, mert tulajdonosváltáskor újra kell vizsgáztatni. Már nagyon ritka, a használhatósága a nullához közelít ezért is, emiatt nagyon nagy az ellenállás itthon miatta. Viszont gyerekkori álom.

 

Segítségként annyit, hogy egy időben ott gyártották, ahol most a Phaeton-t, a Gläser karosszéria műhelyben. Ezt a konkrét példányt még nem, mert korai darab.

TudatLan Creative Commons License 2016.06.05 0 0 44205

+1

GranCabrio

(bianco bódé kuplerájbordó bőrbelsővel válóok.....még egy stabil - harmonikus kapcsolatban is...)

:-)

 

 

Előzmény: bojo (44204)
bojo Creative Commons License 2016.06.04 0 0 44204

Maserati. :)

Előzmény: Attiska (44203)
Attiska Creative Commons License 2016.06.04 0 0 44203

Ma délelőtt elbúcsúztam a Passattól. Meg sem hirdettem, rokon vitte el. Megvárom, hogy a haver mit csinál a Megane CC-jével, aztán ha nem adja el, nézek mást. Ráérek.

 

De van egy másik lehetőségem is, de az nagyon Istentől elrugaszkodott lenne. Igazi szobor, hétvégi autó, de másra nem alkalmas, és szerintem komoly családi vitákat hozna. Le sem merem írni, hogy mi... :D

TudatLan Creative Commons License 2016.06.02 0 0 44202

...folytatva, de nem befejezve,drága barátom...

bmw: hátsókerékhajtás - nuku okoselektronikák ....elég jól lehetett érezni a határait,  az autó méreteihez képest,relatív könnyű súlyának (is) köszönhetően...nagy üvegfelületek + vékony oszlopok= elég jól 'körbelátható' volt a jármű ...(nekünk 528i jutott ebből,sperrel.... zsigulizós kölyköknek...beszálltunk és onnantól vigyor ON)

merci: még hátsókerekes, de már 'lustul el'=euro2 ....cserébe van klíma....valamit -valamiért

 

KKKKerregősKRRRRRrrrrooma: ólomnehéz, szűk belül és elölhajt.....hűha, mekkora minőségi ugrás!

 

(c) piece

:-)))

Előzmény: TudatLan (44201)
TudatLan Creative Commons License 2016.06.02 0 0 44201

Hmmm......

Kezdjük az alapoknál...

A diesel szgk. egy technikai zsákutca (számomra)...a gázolaj a sátán és a teherhajók üzemanyaga.

A példádnál maradva:

BMW E28 tádé curb weight of 2866 lbs (1300 kgs) euro nulla?

Merkádes Benz W202 a curb weight of 3042 lbs (1380 kgs) talán euro2?

KamuKroma 2005 Kerb Weight1650 kg. EURO IV


S
úlynövekedés és környezetvédelmi besorolás 'javulása' ...az én szempontjaim szerint ...egyre inkább csökkenti az élményfaktort.

A felhasznált anyagok stb....  igazad lehet....de!!!!  nem nőtt meg a tartósság.... ahogy ,talán attiska írta le pár hsz-sal lejjebb ,azt én átfogalmazva, úgy vélem,  a mai autóknak,már,minimum, 20-25  évig kellene működniük,probléma mentesen, átlagos karbantartás mellett.... De nem így van...nagyon nem...

Előzmény: Russell Coutts (44197)
bojo Creative Commons License 2016.06.02 0 0 44200

Én a múlt héten láttam egy W124 Coupe-t. Nagyon ütős, csak egy baj volt vele, hogy tele volt "janicsárokkal". :)

Előzmény: Attiska (44198)
TudatLan Creative Commons License 2016.06.02 0 0 44199

:-)))

 

...most TSak a végére reflektálnék, időhiány miatt...

 

"...és amennyire én új(szerű) autó párti vagyok, te annyira bele vagy révedve a youngtimerekbe :) Lásd 20vT ;)..."

Változóban vagyok én is,barátom: lassan tudomásul kell vennem, hogy képtelen vagyok megteremteni azokat a feltételeket, amelyek ahhoz kellenek, hogy én napi szinten használhassam ezeket az antik bicikliket (Dedra Integrale / 2000 Turbo / Cuope 20VT....és már a 156GTA is ide sorolható,sajnos...) Fájó szívvel,el kell engednem a kezüket :-((( 

Remélem, a Giulia QV , hogy egy barátomat idézzem:  " üthető " lesz.... Ha egy nyűgös, kényes sz@r....nos akkor le kell szoknom az olasz járművekről  (Gallardo-t nem tudok fenntartani)és ,sajnos valami rizsrakéta következik (Lancer Evo vagy Zobaru Imprezza) ....Remélem, annyira nem lesz kegyetlen az élet velem, hogy erre kényszerítsen....

Folyt.köv. via mail.

Előzmény: Russell Coutts (44197)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!