A következő hozzászólással sem vitát, sem más egyebet nem szeretnék generálni, csak megpróbálni megérteni a logikát a cég tevékenységében. Előzetesen belegondolva nem hiszem, hogy könnyű lesz.
- Ma délután Kelenföldön indulásra vár 4736 és 8506. Indítják az előbbit, majd a kijáratnál félre is áll, hogy a másikat elengedje. :o Hogy még véletlenül se az állomáson várjunk a sorunkra, pl. az esetleg későn érkező utas is fel tudjon szállni.
- Kelenföldön pár napja le van zárva az 5-6. vágányok közötti metróba vezető lépcsőlejáró, láthatóan beázás miatt (víztócsa a lépcsőn). Azt most hagyjuk, hogy majd' két hete nem esett az eső, a galambok meg - gondolom - nem csinálnak ekkora tócsát reggelre. Szóval ha már zárva a lépcső (önmagában nem ez a baj), akkor a reggeli tömegnyomoros elővárosi vonatokat mért nem az 1-4. vágányok valamelyikére engedik be, hogy ne kelljen az egy szem keskeny mozgólépcsőnél sorba állni? Hogy esetleg ne teljen tíz percbe, míg az ember lejut a metróba. És akkor még az utasszámlálók is rossz helyre állva akadályozzák a haladást.
- Lehet tudni, hogy a 30a/40a-n most már maradnak a Halbik még (legalább) másfél évre? Bevallom, nem szeretem őket, szvsz rosszabbak a régi Bhv-knél is (nulla kapaszkodási lehetőség, magas peronszint, lépcső túl meredek, legalább egy fok hiányzik, az ajtónyitásnál vigyázni kell, mert visszacsapódik (megtörtént), így az utascsere lassú és körülményes, menet közben az ajtók nyithatók és ki is nyílnak (megtörtént), ami 120-nál nem túl egészséges, ha valaki kiesik). A logikát ott nem látom, hogy pl. Veszprémbe egy kevés megállós járatra félig üresen Flirt jár, de az elővárosi 'falusi' mindenhol megállós Halbikon tömegnyomor van és ingyenes szauna. Egyáltalán nem sajnálom tőlük a Flirtöt, csak ez inkább elővárosi nagy tömegbe való a sok ajtóval, gyors utascserével, a Halbik meg pont hosszabb útra, amikor a kevesebb utas kabát nélkül le tud ülni és kényelmesen utazni.
A menetrendben nem láttam, hogy maradt volna fehérvári G43, de akkor bocs. A martonik meg jók voltak, mert kisebb valószínűséggel késtek, mint a fehérvári társaik. Amelyikkel meg jártam, az iskolaidőben mindig eléggé megtelt.
A lényeg meg inkább az volt, hogy mi folyik a 30a-n, hogy ennyi a probléma mostanában (pl. ma is).
Bocs de ez így kicsit csusztatás, mert a "G43-ak" közlekednek Köki és Kelenföld között, új vonatszámmal (G30) közlekednek vonatok Déli-Fehérvár között amelyre illetve amelyröl van csatlakozás Kelenföldön a "G43-ra/ról"! Martonvásári munkanapi vonatokat meg most hagyjuk!
A Fehérvárról Kőbányára járó G43-asokat tették át Érd alsóra és mennek a Délibe (s lettek G30), illetve pár 30a-s martoni inga nem jár a 40a felújítása miatt mától. Ha jól láttam már zárva is volt a kifele irányú pálya Háros és Kelenföld között, s bontották az azirányú peront Budafok-Belvárosban.
A 8509-re nem kell pótjegy szerintem, viszont nem értem milyen vágányzári menetrendröl beszélsz, mert a "móka" az szeptember 11-töl-október 05-ig fog tartani akkor lessz busz Nagykanizsa-Balatonszemes között!
Tudja valaki, hogy a 8509-es sebesre kell-e pótjegy, vagy normál jeggyel/helyi bérlettel is lehet használni?
A 4717 akkor kimaradt ma vagy végül beért (25 perc késést ígértek rá reggel, az elvirában viszont nem látszik, hogy tényleg járt-e)?
A 4617-t nem lehetne mégis visszatenni a gubancok elkerülése végett (kicsit fura, hogy pont iskolakezdéskor az első napján omlik össze az új vágányzári menetrend)?
Áá, szerintem csak poénkodni próbált, többször találkoztam már olyan kalauzzal, aki ellenőrzéskor vicceskedni próbált - többnyire sikertelenül. Nem hiszem el, hogy jogilag bármivel alá lehetne támasztani ezt a visszamenőlegesen minden napra ad egy retúrt dolgot. Az utas-cég közötti bizalmat inkább építeni kellene, nem ilyesmivel rombolni.
Amire példa a ma délutáni siklás is a Déliben: vonatok maradtak ki vagy késtek jelentősen, de erről Kelenföldön szokás szerint semmilyen tájékoztatást nem adtak. Régebben a késéseket legalább még bemondták hangosba, most már azt se.
Egyébként a fehérvári 4526-ot próbáltam elérni (amúgy a káoszban egy utas fennhagyta a bordó esernyőjét), az elvira szerint az előző 4616 15.12-kor indult, ami nem igaz, vagy hibásan járnak a peronon az órák, mert akkor már a veszprémi gyors érkezett a hármas vágányra, a négyes meg már üres volt, a peron tele utassal. A 3816 lassút se mondták be, helyette csak a fehérvárit, de az végül csak 15.45-kor indult (pont akkor váltott az óra a peronon). Azt meg nem értem, hogy ha ütemesen járatnak vonatokat (félóránként), s az egyik már 28 percnyit késik, akkor miért nem várja meg a következő ütemet (csak két perc).
Vagy amikor pl. Érden a helytelen vágányra érkezik a vonat, s csak az utolsó pillanatban mondják be. Az utas meg próbáljon szaladni, hogy talán a kalauz ne hagyja ott.
"Miért olyan fantasztikus az Elvira, hogy mondjuk Hidasnémetitől Kassáig nem enged nemzetközi jegyet venni, holott a vonat Hidasnémetiben is megáll? Miskolctól bezzeg lehet venni Kassáig. Marha érdekes."
Az Elvira nem tud minden nemzetközi viszonylatra jegyet kiadni, csak bizonyos relációkra, ahol van valamilyen átalánydíj, a Miskolca-Kassa is ilyen, arra van ún. relációs kedvezmény, a Hidasnémeti-Kassa utazásra ilyen nincs:
Gondolom a napok szamanak megfelelo jegyet allit ki duplan, es mivel a "leutazast" a multra feltetelezi, nem kell, hogy korabbi napra szoljon. apropo, hol erheto el a MAV buntetesi teteleinek listaja? Nem akartam szivatni szegenyt, tok szimpatikus figura volt
Sziasztok! Miért olyan fantasztikus az Elvira, hogy mondjuk Hidasnémetitől Kassáig nem enged nemzetközi jegyet venni, holott a vonat Hidasnémetiben is megáll? Miskolctól bezzeg lehet venni Kassáig. Marha érdekes.
Tegnap (pont egy eve, hogy berlettel jarok) eloszor elkertek az igazolvanyt is a berlet ervenyesitesehez*. Ismerve a noi taskak rejtelmeit, mondtam a kalauznak, hogy remelem nalam van, kis turelmet kerek, amig megkeresem** (nyaralas utani asszimilacioban szenvedek epp ;)), mondta, hogy mindenkeppen kivarja, mert ha nincs nalam, akkor az ervenyesseg kezdete ota eltelt idore MINDEN NAPRA ki kell allitania egy returjegyet bunteteskent. Jopofa, nem? Nem arra az utra buntet, amikor (300bol egyszer) ellenoriz, es valamit nem talal rendben, hanem feltetelezi, hogy sosem csinalom jol.
* mar a berlet ervenyesitest sem ertem, minek van?
Köszönöm, hogy foglalkoztok vele! Megjegyzem, már 2 tankerületben is csak lesnek értetlenül, hogy a MÁV egy már nem létező intézménynek állítana ki számlát (KLIK, Bp. Nádor u. 32.)
Aug. végén lesz nagy össznépi tankerületi igazgatói tanévnyitó értekezlet, államtitkárostul, mindenestül, ha minden igaz ott is felvetik majd ezt a problémát és jelzik a MÁV felé. Ha minden igaz...
A hatvani állomás pénztárában is ezt mondták, csak éppen fogalmuk sem volt milyen igazolást/nyomtatványt vigyek! És igen: ha az ember előre tervez egy költséget, pénzt kap rá, hogy számlával majd igazolja... aztán nincs számla, mert nem adnak. És gyerekekről van szó! Ami fölöttébb érdekes: ahány MÁV pénztár, annyiféleképpen tudják ezt! 2 éves tapasztalat pedig az, hogy főleg a Dunántúlon nem adnak számlát. Pedig MÁV itt is, ott is...
Barki nevere kerhetsz szamlat _teljesaru jegyrol_. Amennyiben alapitvany, anyamkinja akar jegyet diakjeyet vasarolni szamlara, akkor nem szamlat nem adnak rola, hanem nem szolgaljak ki, mivel mondjuk alapitvany kedvezmenyes jegy vasarlasara nem jogosult, tehat el sem jutunk a szamlairasig.
Viszont -es esetedben ha jol ertem, errol van szo- amennyiben a gyerekek a Gipsz Jakab altalanos iskolaba jarnak, akkor Gipsz Jakab altalanos iskola nevere (illetve hat most mar a fenntartoja nevere kell azt hiszem a szamlakat kerni) minden tovabbi nelkul ki kell allitaniuk a szamlat, mivel az intezmeny jogosult a kedvezmenyre.
Nem. Az a szocpol támogatás, hogy kedvezményes (pl. diák 50%-os) jegyet veszel. Bár nekem a beidézett részből az jön le, hogy a suli nevére lehet számlát kérni, de lehet, hogy rosszul értelmezem.
2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról
33. § ... (4) Nem vehető igénybe szociálpolitikai menetdíj-támogatás ... (c) a nevelési-oktatási vagy gyermekvédelmi szakellátási feladatot ellátó intézménnyel (a továbbiakban együtt: intézmény) jogviszonyban álló gyermek, tanuló, ellátott részére - a tankerületi központ által fenntartott intézmény esetében a tankerület, egyéb esetben az intézmény vagy annak fenntartója által történő vásárlások kivételével - a jogi személyek és a jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek által vásárolt jegyek, bérletek után.
Táborozni viszek gyerekeket, tankerület által fenntartott iskolából. Mivel támogatják a kirándulást is, vigyek számlát erről-arról és az utazásról. 7 jegypénztárban vettem jegyet illetve érdeklődtem, mindegyikben máshogy tudták a számlaadást! Volt ahol probléma nélkül kiállították volna a csoport teljes menetjegydíjáról a számlát, én csak a helyjegyről kértem, nem volt probléma. Volt ahol közölték, nem adhatnak számlát, mivel kedvezményes menetjegyről csak személyeknek állítanak ki számlát, hivatalnak, intézménynek nem. Máshol közölték, hogy igen Klebersberg intézménynek adnak számlát. Ennek megörülök, veszem is a jegyeket, kérem a számlát (Tankerületi Központ Cegléd), de közlik, hogy ide nem adhatnak, csak KLIK Budapest, Nádor u. Én meg csak nézek bambán! Mondom a pénztáros néninek, hogy KLIK már nincs is, (KK = Klebersberg Központ van), már vagy 2 éve nem is a Nádor u.-ban vannak, stb..stb... Köti az ebet a karóhoz, hogy ő csak ide állíthat ki számlát, már vagy 3 éve itt van kitűzve neki a monitorja mellé. Hiába mondom, hogy egy nem létező intézmények, hogy lehet számlát kiállítani, hajthatatlan. Kb. 15 perc múlva visszamegyek hozzá, hogy mégis adjon már számlát, lássák a tankerületnél is, hogy hová írják a számlákat. Közli, hogy már nem tud számlát adni, csak a fővárosi központ állítja ki, ha levélben hozzájuk fordulok! Őrület! Ha nem velem történik, el sem hiszem. Következő vasútállomáson már csak érdeklődöm, hogy ott hogyan tudják ezt: mondják, hogy igen van számla, ha viszek a tankerülettől egy hivatalos levelet, melyben megindokolják az utazást és a számlakérés jogosságát. Ezt a vasút elbírálja és ha jogosnak találják ők is akkor adnak számlát! Újabb őrület! Ha MÁV jogosnak tartja! Máshol, pl. egy boltban nem adnának számlát rögtön ráugrik a NAV!
Tudja valaki konkrétan, hogy is van ez??? Köszönöm!
Nem a vonatpotló miatt van, az oka egyszerü Szombathely-Csorna-Győr 102 kilométer és ez Gysev, Győr-Budapest 140 kilométer ez meg Máv "szolgáltatási terület"!
Tényleg érdekes, hogy 5280 Ft-ot mutat, holott nyilván km díjat fizetsz és elvileg egyben azaz az épphogy csak túllépésnek hála (243 km) már 260 kmt fizetsz, ami elvileg 4200+560 elővételben. Ehhez képest tehát van rajta 520 Ft többlet, amit nem értek.