Olyan problémával küzdök hogy adott egy 2008as e65 730d. Van benne egy előző tulaj álltal beszereltetett Blue16 rablásgátló én abszolút nem használom (nekem bonyolult), de mióta nálam van az autó produkálja azt a jelenséget hogy bezárom s amég a kulcs az autó 5 méteres közelében van ha rá fogok a bal első vagy a jobb hátsó kilincsre azonnal kizárkozik. Gyári riasztó is van benne, ami aktiválódik mikor bezárom, de 2 napja nem aktiválódik a riasztó s hiába viszem el a kulcsokat az autó közeléből azonnal kinyílik mikor megfogom a kilincset. Találkozott már valaki ilyennel? Merre keressem a megoldást? Köszönöm a válaszokat!
Igen, ezzel egyetértek. Ezért is reménykedek hogy talán, de csak nagyon talán jobb állapotút lehet találni mint akár egy 30i vagy annál erősebb motorral szereltet. Nyilvánvaló hogy nem rakéta, de nem is arra kell. A második mondattal is sajnos egyet kell értenem... főleg ha elhanyagolják.
Van 1-2 jelölt ami jónak tűnik. Volt egy 540i kombi, de nagyon lefingott szegény, főleg külsőleg, de egy vadállat az autó. Kettő 523i (m52b25) van még képben, illetve kettő 35i (m62b35). A 23i lenne a racionálisabb döntés. Nyugodt autózásra elég szerintem a teljesítmény. Talán több is a hely szereléshez mert sorhatos motor, illetve esetleg több is van belőle. Sok van benne, több mint 350e km, de ha jó állapotnak örvend, akkor mindegy. Talán nincs annyira rúgva ez a 170 ló mint a nagyobb testvérei.
Igen, azt leszűrtem... katasztrófa a hazai piac. Egy van jó, vagy kettő 2,5 millió körül. Átnyergelek e39-re :-) Talán picivel ritkább a leélt, talán van is egy faun 540i kombi, csak meg kellene nézni.
Tudja e valaki, hogy az E65 kapunyitóját hogy lehet normálisan rátanítani a kapunyitó elektronikára? Találtam egy leírást, "beszélget" is az elektronikával, de a kapu nem nyílik. Próbálta már valaki?
Adott esetben a bontós ellátottságra gondoltam, de akkor érthetőbben kell fogalmaznom. Az oldalcímet köszönöm! A szivárgó tank javítható, vagy csakis csere a megoldás? Apropó, m62b35, nincs rajta vanos. Van bármi spéci amire figyelni kell ennél? Van tanácsod esetleg?
De nézem a következőt, 735i 1996-ból. M62B35. Meglátjuk. Olajfogyasztáson és hűtésen kívül más komoly probléma ezen motornál? Azt hiszem vanos még nincs rajta, illetve még a láncot olvastam hogy tud problémás lenni.
728e-t ajánlottam érte, ezt elfogadta. De egy másik fórumban a képek alapján 1000 eurót ér és azt tanácsolták hagyjam a fenébe... a figura 1,2m-ért hirdeti.
Megnéztem a 728-at... hátsó 2 ív hólyagos, a bal oldali eléggé, ajtók alja talán oké a műanyag alatt is, leszedtem, nekem még rendben van. Viszont az nem, hogy a állt a víz az ajtók aljánál a küszöbön. Csomagtartó alján hólyag, az is oké viszont ami nem oké, az a motor. Pöcc-röff, azzal nincs is gond, hanem: vanos folyik, szervo tartály folyik, csupa olaj a motor alsó takaró műanyaga, illetve valami eszement módon kattog járó motornál de ilyen ütemesen, ami szerintem hidrotőke lesz. Váltója nem tiptronic, hanem a régi 5 sebességes, vette a fokozatokat gond nélkül, cserébe elég jól felextrázott autó. Komfort ülés van benne, elég jó, de szerintem nem minden működik benne. Rostélyból olyan port fújt ki hogy csuda, klíma kompresszor vagy megy, vagy nem vagy csak nincs benne gáz. A középkonzol, klíma kapcsolói voltak furcsák mert ahogy benyomtam a gombot, mozdult vele az egész konzol... illetve a kijelző nem működött. Illetve a jobb elejéből fémes hang jött, de az eladó szerint nem a futómű. Ja, meg a jobb hátsó kerék körül van valami zaj, de nem jöttünk rá hogy csapágy lehet vagy valami más. Vanos tömítés és felújító készlet pl unix autótól vagy bárditól beszerezhető (nem csekkoltam még). Össze kell írnom kb mi mennyibe lenne, aztán meglátjuk hogy belevágok vagy sem. Kis navis, de ott valami érintkezési probléma lehet, mert ugyan van kijelző, de zizis. A lakatolás aggaszt egyelőre. Ja igen, 5W-40 olaj van benne de szerintem cserélni kellene meg lényegében minden folyadék rajta. Viszont képet nem tudok feltenni, mert túl nagy... úgy hogy azt ha nem bánod átküldeném az email címedre.
Kartertömítésnél is szeret megindulni, annak a cseréje viszont már nem kellemes.
Bizony ám, nálam lassan tócsa van a garázsban (azaz lenne, ha nem lenne alatta hullámpapír), mert azért a pár ezer Ft-os alkatrészért tudtommal kb az egész első futóművet le kell bontani, bölcsővel mindennel.
Viszont ez az egyedüli mód, ahol távozik az olaj a motorból, mert ugye enni azt nem eszi egy M52 kb sohasem :)
Elmentem kb 200 ezer km-t 5hp-18-as váltóval, nekem sose szivárgott. Nyilván olajcserénél lekerül a karter és új tömítéssel rakod össze. Filléres tétel és maga a folyamat is gyorsan megvan. m52 motor azért most már ennyi idősen bárhol folyhat. Kartertömítésnél is szeret megindulni, annak a cseréje viszont már nem kellemes.
I3- at rendes áram díjjal számolom, 37 ft kwh- val. Napelemből nem jut neki. Hiába van 10 mwh évente amit termel a napelem, a kocsi töltésre nem marad.
de azt (is) vedd figyelembe, hogy ott figyel a tetőn a napelemed. Nos, én úgy számolok ( mivel a 90%-os támogatásos, kamatmentes
hitelre szereltettem fel a rendszert), hogy onnantól kezdve, hogy termel a Nap, "ingyen" van az autózás. ( Nem tudom, a Te szaldód mit mutat az
áramszolgáltató felé)
Tudom, ez így nagyon "egyszerű", nyilván nem így van "közgazdaságilag", de olyan kicsi összegekről beszélünk, ami a havi költségvetésben kerekítési hiba.
Köszi szépen a tippet! Ezekben a lifetime olajokban egyébként nem hiszek, nem árt az ha időközönként cserélve van. Mennyire szeret pl szivárogni a tömítés akár váltónál, vagy difinél? Motornál úgy is látszik ha folyik a szelepfedél szerintem. Rohadás ismert. Elektromos gondokról nem tudok igazából, habár, egy közel youngtimer korú autóról van szó, tehát bármi. :-)
A motor és a váltó is kimegy a világból, meg vissza is jön. Nem láncbajos. A lifetime felirat ellenére érdemes a váltóban olajat cserélni. A váltón levő plakett alapján tudod beazonosítani a belevaló olajat a zf honlapján.