Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t.lantos Creative Commons License 2024.01.22 0 0 110651

175/65R14 Toyo S943 nem hentereg veletlenul 1db valakinel?

siletto Creative Commons License 2024.01.21 0 0 110650

Pontosan! 

Előzmény: JAMIE222 (110649)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 110649

A négyévszakos másik felnin van?

Előzmény: siletto (110648)
siletto Creative Commons License 2024.01.21 0 0 110648

Ereszt is, legalábbis legutóbb még eresztett. 

De ugyanazóta ráz is, hiába mondja a műhely, hogy jól van kiegyensúlyozva.

Ahogy írtam is, semmi látható hiba, dudor nincs a gumiban, a műhely szerint is jó, mégis ráz.

Viszont más kerékkel meg nem ráz, szóval mégis abban van a hiba. 

Előzmény: JAMIE222 (110647)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.01.21 0 0 110647

Most mi a gond, ereszt, vagy ráz?

Előzmény: siletto (110646)
siletto Creative Commons License 2024.01.21 0 0 110646

Sziasztok! 

Azóta megjárt még egy gumis kört az autó. 

Levették mind a négy kereket, leellenőrizték az egyensúlyát, mind jó volt, az egyikre tettek talán 5g-ot, de szerintem az inkább már mérési hiba. 

Direkt hátulra rakták fel azt a párt, ami eddig elől volt.

 

Nem lett jobb, mondhatjuk hogy semmivel. 

Visszacseréltem a 4 négyévszakos(nyári) kereket, azzal meg semmi hiba, szóval csak a téligumis kerekekkel lesz a gond. 

 

Lehetséges, hogy a négyből legalább kettő úgy szálszakadt, hogy semmilyen hiba, pukli nincs érezhető rajta, és még a szőrök se koptak le róla, el lehetne adni újnak gyakorlatilag? Most néztük, éppen 13 hónapja vásároltuk az egyik országos, M betűvel kezdődő gumis hálózattól a bhp-n keresztül, a garancia meg nyilván 12 hónap.

 

Az az érdekes még, hogy 2db felnire kellett a nagy mennyiségű (30-50g) súly, hogy esetleg pont azokban lehet valami szakadásos hiba? Sajnos pont egy oldali a két kerék, szóval nem tudom a kétoldalra hátra tenni, hogy kizárjuk a hibát. Van vajon bármi méltányos csereajánlat erre az esetre, vagy ezt magyarul mondva besz*ptuk? 

lapar Creative Commons License 2024.01.15 0 0 110645

"nincs összeütve, nem hegesztett, nem porlik róla a vakolat, kész."

Hát az én téli felnim ugyan nem hegesztett, de tényleg porlik róla a vakolat, összemarta a só, mégse ereszt.

Előzmény: siletto (110644)
siletto Creative Commons License 2024.01.09 0 0 110644

Szia!

Hankook Winter i-cept rs3 gumik, 205/55 R16-os méretben, eddig körülbelül 2000km-t ha futottak, tavaly(2022) tél előtt lettek vásárolva egy ismert hivatalos kereskedőtől, új gyártásúak, még a szőrök se koptak le róla.

 

A felnin sérülést, hegesztésnyomot látni nem láttam, vagy legalábbis jól eltüntették, ha volt ilyen mert kívülről újra van festve. Inkább csak azt, hogy mintha kopottas lenne belül a pereme, mint amin sokat mocorgott a gumi. Ki van fényesedve, amik vannak rajta apró karcok, azok is be vannak csiszolódva. Nehéz megmagyarázni, illetve van már rajta gumi, így fotózni sem tudom, de aki látott már kopott, becsiszolódott puhafém felületet, annak biztos megvan.

 

Azért gondolnék a középfuratra, mert van a négyből egy vagy kettő, aminek a középfurata nincs elkorhadva, de már nem az a szép esztergált fémfelület, hanem ilyen sós korróziós szemcsés kinézetű.

 

 

Várok most egykét hetet, hogy ereszt-e ismét, és ha más nem, leszerelem, és felteszem előre a két legjobb illesztőpereműt, vagy kihézagolom hézagoló lemezzel, és meglátjuk jobb-e, mert én aztán nem hittem, mikor vettem kéz alól a felniket, hogy ez ennyire bonyolult, hogy jó is legyen....

 

Felni-felni, nincs összeütve, nem hegesztett, nem porlik róla a vakolat, kész.

 

Vagy az jutott még eszembe, hogy legközelebb visszaviszem, és megkérem, hogy centrirozás után vegyék már le a gépről, aztán tegyék fel újra, elforgatva. Ha a gépen mindkét esetben jó, akkor az illesztéssel lesz probléma szerintem.

Előzmény: Airbag. (110636)
gnrb Creative Commons License 2024.01.09 0 0 110643

A központosítás alapvetően fontos, nem kotyoghat. Ha kopott a tehermentesítő/központosító gyűrű, ki kell cserélni. Régen sok autónál nem volt, de más volt a sebesség és az autók precizitása is, pl. egy Trabanton senkit sem zavar, hogy csak a csavarok „központosítják” a felnit.

Az viszont elképzelhető, hogy a felnit korábban megütötték, és ezért ráz. Egy jó szerelő egy jó műszerrel a féltéglát is kicentrírozza, de ha tojás alakú a kerék vagy kileng oldalra, akkor rázni fog, főleg 100-110 fölött. Ha az ütés deformálta a peremet is, ott szökhet lassan a levegő is. Ha a felni sérült, javítani, görgőzni kell.

Előzmény: siletto (110635)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.09 0 0 110642
Előzmény: t.lantos (110641)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.08 0 0 110641

Toyota (es sok Mitsubishi) gyári alufelnik alátétes anyával vannak.

Előzmény: lapar (110640)
lapar Creative Commons License 2024.01.08 0 0 110640

Akkor természetesen fontos a pontos illeszkedés, de én még csak kúpost láttam. Azt se sokat, úgy hogy akár létezhet is.

Előzmény: t.lantos (110639)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.08 0 0 110639

Ezzel.egyetertek, bár jó kérdés, hogy amennyiben nem.kulos a csavar, akkor mi van

Előzmény: lapar (110638)
lapar Creative Commons License 2024.01.08 0 0 110638

"Ha van 2-3 tized mm kottyanása a felninek a központosító peremen, az okozhat ilyet?"

 

Nekem is van ilyen "kottyanás" a téli keréknél , 2 keréken van is műa. persely. (másik 2 elveszett)

De szerintem a kerekek végső helyét úgyis a kerékcsavarok kúpos része fogja meghatározni, gyakorlatilag nem tud máshol lenni.

Előzmény: siletto (110635)
lapar Creative Commons License 2024.01.08 0 0 110637

Igen, valamikor nekem is volt olyan gumim, hogy csak felszerelve rázta az autót, gépen jó volt.

A gumis szerint létezik olyan szálszakadás, ami csak terhelés alatt jön ki, gépen forgatva nem mutat semmit.

Előzmény: Airbag. (110636)
Airbag. Creative Commons License 2024.01.08 0 0 110636

milyen gumikról van szó?

ill nem sérültek az oldal falak?/belül,/

Előzmény: siletto (110635)
siletto Creative Commons License 2024.01.08 0 0 110635

A pereme belül fényes mindenhol körben, ezért gondoltam a kopásra, korrózió nincs rajta.

 

A másik meg, hogy már harmadjára nem sikerül kicentrírozni, hiába úgy hozom el minden alkalommal a gumistól, hogy rendben van, ki lett egyensúlyozva. Aztán a másik műhely meg rátesz 20-30-40grammot, és még mindig ráz a kormány.

 

Amikor először felszerelte ezt a 4 új gumit egy országos műhely-hálózat, nem volt gond az ütéssel, de ugye ekkor eresztett a legjobban. El lett téve nyárra; négyből 3 csak a szezon alatt ment le 2.7-ről 1.3-1.1 környékére, a negyedik teljesen leeresztett, el is vált a peremtől. Igyekeztem megszappanozni, volt, amelyik a szelepnél eresztett, de olyan is, ahol nem találtam meg.

Azóta "át lett nézve" mind a négy, szelepek cserélve, újra kiegyensúlyozva. Na ekkor ütött 80 fölött, mint a veszedelem, ez volt 2 hete.  Tegnapelőtt elvittem a harmadik helyre, levakarták a súlyokat, ráraktak 30-50grammot minden kerékre, és már fújtatni is kellett...

 

Most már alig üt, de azért 90 környékén már lehet egy egész kicsi rázást érezni a kormányon, ha éppen középen áll, kanyarodásnál eltűnik.

 

 

 

Létezik olyan esetleg, hogy, a centrírozó gépre nem központosan kerül fel a felni, és félresúlyozzák?

Vagy pont, hogy a kocsin nem jól áll? Mi okozhat még ilyet? A tárcsa szinte új, minőségi(TRW) rajta, és a nyári felniszettel sincs semmi gond.

 

A középfuratnak(BMW) mennyi az átmérőtűrése? Ha van 2-3 tized mm kottyanása a felninek a központosító peremen, az okozhat ilyet?

Előzmény: t.lantos (110629)
lapar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 110634

Ha már defekt:

Egyre több autóhoz nem adnak pótkereket, én a "virsligumit" tartom a legnormálisabb pótlásnak, de érdekelne, van-e ezzel a defektjavítóval tapasztalat.

Azt gondolom, hogy egy padkázott oldalfal kihasadásnál semmit nem ér, de pl. nem tudom, hogy a javítás után a gumi kuka-e? Állítólag van, ami habot nyom bele, és pumpálni sem kell, de kuka az abroncs, meg van ami belüről "beragasztja", de ott tán a komresszor is kell (ami a készletban van.

Szóval várom a véleményeket, mert autóváltásra készülök.

Előzmény: lapar (110633)
lapar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 110633

A szög, meg a csavar sunyi tud lenni.

Nekem 2 vagy 3 éve volt defektem, alig találtam meg.

Gumikukaccal javítottam "ideiglenesen", azóta is jó.

Valami 800 forintokért vettem a szettet árral együtt, azóta is hordom magammal.

Előzmény: t.lantos (110631)
lapar Creative Commons License 2024.01.07 0 0 110632

Nem is kell víz alá nyomni, ha lefektetve ráöntöd a vizet, pont annyi megáll a felni, és a gumi között, hogy megmutatja. ( ha ott erszt) esetleg mosogatószeres víz.

A korrózió csak nagyon öreg, vagy elhanyagolt autónál jáccik, nekem már 15 éves az autóm, mégse.

Igaz nem cserélgetegumit szezononként, felni garnitúrám van.

Előzmény: Rumcice (110630)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.07 0 0 110631

Bár néha ez is meg tud trefalni, nekem egyszer egy szöget így se talált meg a gumis.

Előzmény: Rumcice (110630)
Rumcice Creative Commons License 2024.01.07 0 0 110630

Víz alá kell nyomni, ott kiderül, hol enged.

Előzmény: siletto (110628)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.07 0 0 110629

Esetleg korrózió?

Előzmény: siletto (110628)
siletto Creative Commons License 2024.01.06 0 0 110628

Sziasztok! 

 

Létezik olyan, hogy elkopik egy felni pereme? 

Van egy felniszettünk, (bmw, de az igazán mindegy), amit nem sikerül új Hankook téligumikkal úgy felszereltetni, hogy ne kelljen pár hetente rápumpálni.

 

Eddig 2szer volt újraszerelve, szelepek cserélve, legutóbb épp tegnap, én már nem tudom mire számítsak. A felni nem repedt, de mintha nem tömítene a pereme jól. 

lapar Creative Commons License 2023.12.29 0 1 110627

Igen! Létezik az az út, és sebesség.

A jó is csúszik, meg a rossz is, csak máshol.

Előzmény: Dorien- (110624)
Tectane Creative Commons License 2023.12.29 -1 0 110626

Pontosan ! 

De ha ők 1x mégis megcsúsznak , szinte biztosan árok vagy tető. 

Előzmény: Garfield007 (110625)
Garfield007 Creative Commons License 2023.12.29 -3 1 110625

Ha nem léped át a határt, akkor nem tudod, hol a határ. 

Mindegy, ez itt pár embernek bonyolult :-D

Előzmény: Dorien- (110624)
Dorien- Creative Commons License 2023.12.29 0 0 110624

Mert a jó gumi az csúszik, b+?

Édes istenem...

Előzmény: lapar (110623)
lapar Creative Commons License 2023.12.28 0 1 110623

"Soha nem csúsztam meg,"

 

Akkor honnan tudod, hogy jó, vagy jobb, mint más gumi?

Előzmény: sr1 (110618)
MUM.21 Creative Commons License 2023.12.28 0 0 110622

Sziasztok !

 

Van ötlete valakinek , hogy hol tudnék vásárolni 10"-os szétszerelhető felnit ?

A belső furatok mérete , kiosztása lényegtelen .... 10db-ra volna szükségem .

 

Köszönettel MÜM.21

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!