Csak egy kérdés! Minek műanyag lökhárítóra epoxy alapozó??? Teljes mértékben indolklatlan. Egyszerű HS füller / akár csiszolható-vagy nedves- nedves formában / szükséges rá és utána mehet a szín ,lakk vagy egyéb bevonat.
Hamarosan átvehetem az alváz- és üregvédelmen átesett autómat. Ragaszkodom hozzá, hogy emelőn átnézhessem a helyszínen, és ha indokolt, akkor még ott reklamálni, nem utólag. Mivel lényegében laikus vagyok a témában, szeretnék kérni egy kis segítséget: mely részeket, üregeket ajánlott és kell is átvizsgálni, hogy jutott-e oda anyag? Egyáltalán szemrevételezéssel lehetséges-e? Készültetk ugyan fotók a munkáról, de azért én közelről, szabad szemmel is ellenőrizni akarom, hogy az apróbb részleteket is láthassam. Jellemzően hol szoktak spórolni az anyaggal/munkaidővel? Nyilván nem láthatok be minden üregbe, idő sincs rá, de szúrópróbaszerűen mely részeket nézzem meg szerintetek?
Müanyagra való primer kell, arra már mehet az epoxy töltöalapozó 2-3 rétegben. Csiszolás után mehet rá a bázis, majd 2 réteg fedölakk. Csiszolás elött ködöld be fekete festékkel a töltöaöapozót (kontrollschwarz), hogy lásd hol vannak a mélyebb részek. Nyilván addig kell csiszolni, amíg a fekete színt le nem csiszoltad.
Vásároltam egy vadiúj lökhárítót, amit szeretnék alapozni, majd színre fújni. Ehhez adott:
- Nagy teljesítményű kompresszor
- Erba hvlp-s szórópisztoly
Ismerem a pisztolyt, jó párszor használtam már, szép munkát lehet vele végezni. Igaz még lökhárítót nem fújtam soha, de sok mindent fújtam már vele, például kerékpárt és autó felnit is, szóval nem vagyok kezdő. Az lenne a kérdésem, hogy egy natúr műanyag lökhárítót hány réteg alapozóval, hány réteg színnel és lakkal kell lefújni.
Enyhén rozsdás krómozott felülettel mit érdemes csinálni? Csiszolás után mivel kenjem le? Horgany spray jutott az eszembe, de ahogy olvasom itt, nem valami tartós...
A technológiában tudtam tanácsot adni, az árba nem szólok bele. Annyit érdemes tudni hogy a fényezés technológiájából adódóan ilyen kis munkákat nagyon nem éri meg bevállalni. Pepecs meló, kevés haszonnal. Egy elem telibe fényezése sokkal gyorsabban megy.
A képen látható fényezési sérülést szeretném javíttatni. Műanyag lökhárító, semmi horpadás vagy ilyesmi, csak a fényezés sérült. Mint látható, néhány cm2 területen sérült a festés.
Mire lehet számítani, nagyjából mennyiért javítják? Ugye nem kell újrafényezni az egész elemet?
Itt nem fogom levezetni a matekot, de eleve bruttó óradíjat írtam, majd' az 1/3 megy a kukába ebből. A maradéknak a nagyrésze pedig az üzemeltetésbe.
Olcsóbb helyre kell vinni, akinek ez nem fér bele. Páran megteszik, viszik is az általunk adott lapot, hogy mennyi minden szar és milyen komplex munkák vannak. Aztán kiderül, hogy az olcsó helyen nem tudják megoldani a háromnegyedét. Ha meg mégis minden sikerült, akkor jól járt az illető, örülhet. Csak sajnos a tapasztalat az, hogy nem véletlen várnak 7-8 hónapot. Pont elég rémtörténetet hallani :(
Egy normális cég viszont kénytelen beépíteni minden olyat az óradíjba, amire fel lehet készülni, meg olyat is amire nem. Hibák, sérülések, kötelező és nem várt kiadások, fejlesztés, fizetésemelések, majd nagyobb beruházások és a profit. Szóval kár turkálni más zsebében, legyen az ügyfél, dolgozó vagy a cég. Neki kell állni csinálni, ha az látszik, hogy ez sokszoros, gyors megtérülés és lehet milliókat bezsebelni otthon. Hátha sikerül :)
Valóban nem. Sajnos még nem tudtam robotokat beállítani a teljesen egyedi javításokra (sem), így kénytelen vagyok a drágán "üzemeltethető" emberi kollégákra bízni a feladatot. :) - de azért azt hozzáteszem, hogy nem ez az átlagos óramennyiség autónként.
Ez egy évekkel ezelőtt vállalt projekt, a nagy része bukás lesz mert fix áras.. Amúgy a jelenlegi óradíj 15e Ft, szóval igen.. rengeteg lenne, főleg, hogy 250 óra felett lesz bőven a befejezés.
Ennek ellenére vannak akik kérik az ilyen projekteket is, nem feladatom megítélni, hogy nekik megéri-e. Vélhetően hosszútávon igen, különben nem állnának sorban :)
Mondjuk a konkrét alfa esetében csak lemezmunka van, de azért a legtöbb esetben komplex felújítást kell elképzelni, rengeteg szereléssel, fényezéssel stb. ezek azért viszik az időt. Itt annyi előny van, hogy a szétszedés összerakás nem minket terhel, ezen pl spórol elég sokat a tulajdonos.