Ha keveset használod akkor is megéri a dízel, főleg ha nem sok a különbség árban vételkor. (majd 9 éve van meg az autóm, és kb 90ezer lehet benne általam, tehát évi 10ezer.) A városokból való kitiltások lehetnek majd hátrányai a jövőben.
Nálunk 5 évig volt szolgálatban az 1.6-os benzines Passat, páromnak lett véve "szaladgálós" autónak városba.
Rossz döntés volt mert pont arra nem volt való, hosszabb távon valóban nem evett sokat, igaz nem is ment, de városban simán benyalta a miénk a 13-14 litert.
Anno még normális világ volt, és ugyanolyan évjáratú TDI/PDTDI közel fél millióval lett volna drágább, mint ez a benzines, akkor úgy gondoltam akkora felárat nem érne meg....később már rájöttem, hogy mégis jobb lett volna.
Utána lett szaladgálósnak egy PDTDI, semmi baja sincs a városi üzemtől, tul. képpen nincs is vele probléma...csak megy.....megy, és keveset fogyaszt ráadásul sokkal fürgébb, rugalmasabb, mint a lomha benzines.
No azóta valahogy nem prefelálom a benzineseket, de el fog jönni az az idő is mikor az lesz a "jobb" választás főleg igaz ez akkor ha az ember keveset használja éves szinten.
Na, látod mindenkit más élmények érnek, máshogy viszonyulunk dolgokhoz, én is vezettem sokat más, jóval erősebb gépeket közben, az új szerzemény is erős jószág, mégse mondom azt, hogy ez egy gyenge szar, korlátai megvannak, de használható.
Volt hogy egy nyáron kétszer nyomtunk vele olasz és horvát utazásokat, nem úgy vonul be a család történetébe h szenvedés volt vele..:)
a fogyasztásról annyit, hogy azt olvastam vhol, h ezekben a motoroknál nagy volt a szóródás, flottában ezek a motorok 1,5 literes különbségeket is tudtak adni. Ill az se mindegy h a B5 101 vagy a B5.5 102 le-séről beszélünk, mert az utóbbi takarékosabb. Én teljesen egészséges fogyasztásokat mértem, mindig megcáfolom amikor ezt a motort a fogyasztása miatt szídják.
Jo regen nem hallottam rolad. Pedig itt is boven elkel egy hozzad hasonlo sokat tudo autodidakta szaki. Meg nehany oreg (Sanyika72, Zezo, Baltimore, Teo stb.) es visszaterunk 2008-ba ;)
"...árkategóriában a jellemzően föld-hold távolságot már soxor megjárt dizelekhez képest egy ilyen benzinesben nagyságrendileg kisebb ráköltési potenciál van."
Ühüm...volt 1.6-os benzines Passatom is... gyenge volt, nem is ment, de legalább sokat zabált ( városban), utáltam, és örültem, hogy megszabadultam tőle.
1 hónappal előttem vett egy családtag 2003-as 2.0 benzinest, hát a nagyságrendileg kisebb ráköltési potenciálról tudna mesélni.....pedig az is "németbőljött".:)
Dízelből sokkal több van, az átlag áruk alacsonyabb mint a benzineseké.
És milyen szép kmhez pecsételték a szervizkönyvet a TDI hez? 😁
Szervizszámlák ehhez is megvannak, 30 ezerrel ezelőtt vezérlés, összes szűrő számlával cserélve. Nem végig vezetett német szervizkönyv is van, ha azon múlik a boldogság.
Milyen felszereltségeket sorolsz?
ebben is van fedkomp, ülésfűtés, tükörfűtés, és az elavult gyári delta rádióhoz képest usb-s Kenwood. Sőt a szép tengerkék metálfény ebben is széria 😁
Nyilván vannak ennél jobb felszereltségű autók, de fapadnak ezt se lehet tekinteni.
Jók a TDI-k de azt mondhatjuk h h ebben a kor és árkategóriában a jellemzően föld-hold távolságot már soxor megjárt dizelekhez képest egy ilyen benzinesben nagyságrendileg kisebb ráköltési potenciál van.
Nem akarok hitvitát nyitni, lényeg h más hangsúlyok szerint (nyilván potensebb egy TDI) ez is egy jó kis passat, sajnálom is, kedvelem, de megvan már az utódja egy modernebb, nagyobb konkurens személyében.
"...azért adom el az első szerencsésnek ár alatt! "
Csak pislogtam, hogy ilyen felszereltséggel, és motorizáltsággal ennyiért "ár alatt" van hirdetve.
Mondjuk a többihez képest tényleg "olcsó", de hát ebben szinte semmi sincs.....
14 hónapja vagyis 2017 decemberében vettem épp 13 évesen AVF-es 1.9PDTI-met Comfortline, Business felszereltséggel 100 ezerrel többért, de ott volt szinte minden, villanyablakok, tükör/ülésfűtés, ködlámpa, BC, esőérzékelős ablaktörlő, fényre sötétedő belső tükör, gyári xenon, 4 motion, Delta rádió, vonóhorog, metállszín...szervizkönyv...stb...stb....
szia A Passat klub hungary-n is te írtál jól sejtem?
:))
A fekete szál az a gyújtás kapcsoló felől jön és abban ha gyújtásra teszem kell lennie ~12V nak ugye?
A piros-kék jön a motor vezérlőtől abban nincs áram az adja a testet ugye? A test vezetéket max szakadás mérővel tudom nézni!zárt avagy nyitott azaz szakadt, de lenne egy kérdésem azt mondod a motor vezérlő kapcsolgat ki be- ugye? volt a kocsi (rendes) computeren (mikor optimalizálták) akkor is fenn állt ez a nem izzítás gond! Ott a srác mindent végig tesztelt és a computer szerint minden jó volt!(nincs hiba kód sem! )
Nekem is van itthon VAG-COM kábelem meg laptop progival de ugye ezzel az alapokat látom csak!
ezzel is meg lehetne teszteltetni a relét?
Ha igen melyik menüpontban? mit kell keressek?
A fő menü magyar a progiba de ha bele megyek az opciókba ahol lehet tesztelni ott angol minden (Én meg minden idegen nyelvel hadilábon állok ) :((
Vagy nem stimmel nálad valami, vagy többféle verzió van (egy minimális esélyt adok annak is, bogy rosszul emlékszem), de a B5.5-ben nekem csak gyújtással együtt működött. Azért marad meg ez nekem, hogy a 406osomban mindig volt rajta áram, és ez nagyon kényelmes volt számomra, és azonnal feltűnt a hiánya, mikor olyan kocsiba ültem át, amiben nem így van.
Hogy miért volt ez kényelmes nekem, az ma már nem tudnám megmondani, de tényleg, ötletem sincs, de az biztos, hogy mindig hiányoltam más autóban.
A vékony szál (fekete) egy gyújtásos szál, a testet a másik vékonyon (piros-kék) a motorvezérlőtől kapja, ő kapcsolgatja. Össze kellene hasonlítani a gyújtásos szálat az akku+-hoz, van-e feszültségesés. Gondolom itt esik a ~2V. A motorvezérlős testet is össze kellene hasonlítani testponthoz, hogy van-e feszültségesés. Diaggal ki lehet vezérelni az izzítórelét, tesztelni.
Ha kell valamihez áram akkor úgyis ott vagyok az autóban, de ha otthagyom, és mondjuk be is zárom akkor ugyan minek is az áram...azért, hogy leszívja az akksit ahogy esetemben történt is.