Én azt látom, hogy még mindig túl sokat kockáztat, benne van az esés, és már nem is emelkedik ki a mezőnyből mint 5 éve. Ezért gondolom azt, hogy vb címet biztosan nem nyer már, de a futamgyőzelemben is kételkedem.
Amiket írsz, az a Pannónia ringre vonatkozik, mondjuk nem is értem igazából az hogy merült fel.
Gondolom az volt az alap koncepció hogy felépül idénre a Nánásring és ott lesz majd a futam. Az ugye nem épült fel, a Hungaroring eddig nem volt alkalmas motorversenyre, most meg még szét is van verve, kapóra jött a Balaton Park Circuit. Hogy ott mi a csúszás oka, nem tudom, vagy Fidichella kifizetése után nem maradt pénz a többi munkára, vagy a különféle érdekkörök gáncsolják egymást a háttérben, vagy itthon igazából bármi is lehet.
szerintem nyerhet futamot, főleg ez a COTA, Sachsenring ahol esélyes, akár önerőből is (Bagna, Martin betli nélkül)
de amiket mondogattak az első tesztje után, hogy itt filézi majd a mezőnyt és VB lesz, mert megkapta a Ducatit - abból is a tavalyit - azért már akkor túlzásnak számítottak
lehet több értelme lenne ha a Morbi féle GP24-et megkapná, de itt meg nyilván szerződés van a felek között, és csak úgy nem lehet cserélni Pramac és Gresini közt a gépeket.
Cremona akkor ezek szerint rendben? Az is elég furcsa helyszín így külső szemlélőként, vagy azóta ott elkezdtek érdemi munkát végezni?
Balaton Parkra, illetve az általad linkelt cikkből azért ezt emeljük ki, mik a hiányosságok:
Dort sind aber die einzelnen Streckenabschnitte nicht voneinander abgeschottet und es müssten ungefähr drei Kilometer Mauern gebaut oder alternativ Reifenstapel installiert werden. Außerdem fehlt die Service-Road für Krankenwagen und Bergungsfahrzeuge. Es gibt keine Tribünen für die Zuschauer, die Race-Control ist klein, es gibt kein Medical- und Media-Center. Es sind zu wenige Boxen vorhanden und die Fahrerlagerfläche müsste fast verdoppelt werden, um den Dorna-Vorgaben zu entsprechen.
Nagyjából:
- pálya önmagában nem megfelelő, el kell különíteni bizonyos részeit egymástól, amihez összesen 3 km szakasz falat kellene építeni, vagy gumiabroncs erdőkkel megoldani
- mentőknek nincs szervizút
- nincsenek megfelelő lelátók
- nincs külön orvosi ill. médiaközpont
- versenyirányításnak szánt hely túl kicsi
- paddock egészét meg kellene duplázni, hogy Dorna kompatibilis legyen
Tehát mindenre alkalmas ez a pálya, csak éppen Dorna által rendezett eseményeknek nem, de azért kell nekünk ide Superbike.
És ilyen pályával bevállalták ezt? Vagy mi volt itt a terv? Majd megoldjuk augusztusra? Ezek alapvető hiányosságok
ott ahol évekig nincs kb. semmi fejlődés, ott simán csak a kvóta dönt (nemzetiség, szponzor)
rossz szezon becsúszhat bárkinek, vagy egy sérülés utáni nehézkes visszatérés, vagy ha egy már sokszor bizonyított figurának járnak az esélyek
Mariniben azt azért értékelem, hogy a féltesó adta mamahotelből kiszakadt és megpróbálta ezt a Hondás dolgot
Nakagami abszolút egy kvótajapán, és bakker ez 7. éve a GP-ben
Morbinál ott a sérüléssel 21-ben valami megtörhetett de nagyon, én már elengedtem (biztos sokat jelent ez neki), de egyszerűen én nem látom, hogy ebből van kiút. Ducati famíliában is annyian előtte lehetnek a rangsorban ez zsákutca, max nyert 1 évet, hogy GP-ben lehet. Ott a Pramacnál szvsz jobban sajnálják Zarcot, mint a Repsol hogy miért nem őt vitték MM helyére.
AMarqueznél meg szerintem sokat elfed a Ducati, és hogy 1-2 gyengébb van nála, akiket előbb kikezdenek (tavaly az év jelentős részében Gianna, vagy akár Bastianini idén meg Morbi)
két Fernandez közül Augusto idén úgyis "beárazódik", ha Acosta így fogja kúpolni, és itt a GP-ben senkit se fog érdekelni, hogy a Moto2-ben elverte Acostát
Raul mentségére meg annyit, hogy idén ő még a 23-as Apriliával megy
most jön Texas, ott kíváncsi leszek rá mit tud, eléggé az ő pályája
bár szerintem nála simán ketté kellene választani a pályafutását, 2020 előtt és utánra, de Texas és Sachsen lehet még fekszik neki, és most a motor is versenyképesebb
A Liberty meg jöhet részemről, nincs ellenérzés. Remélhetőleg a helyszíni programok terén is hasonló változást hoznak mint az F1-ben, szívesen mennék családdal, de mivel tudom hogy milyen, ezért eddig nem akartam erőltetni.
Nem örülök. A Liberty most teszi tönkre az F1-et, nem kéne hogy a MotoGP-vel is eljátsszák ugyanezt. Bár az F1-ről már sikeresen leszoktattak, végülis ha a GP-t is megutáltatják velem akkor egészen sok hétvégém felszabadul.
Szóval az A terv a Balaton Park Circuit, kb 0 eséllyel. A B terv a Pannónia Ring, hasonló valószínűséggel. A C terv Estoril, október 11.-13. között.
A Dorna a HUMDÁ-val van leszerződve futamrendezésre, legkésőbb 2025-ben kell versenyt rendezni különben bíróságra mehet az ügy.
Ezen felül Hockenheimben is tartanának futamot (a BMW forszírozza a dolgot, mily meglepő), de leghamarabb csak 2025-ben materializálódhat a dolog, idén még nem tud beugrani a magyar verseny helyett.
Én ezeket soha nem tudom megítélni, hogy szimplán szar a motor/nem fexik neki vagy tényleg "béna"*. Azért Morbi mikor a yamaha még labdába rúgott, futamot is nyert! Marini sem volt elveszett a ducattival.
Egyébként én nem ellenzem, hogy egy motorgyártó több motorral jöjjön, főleg ha jó, azért képzeljük el az egész Motogp-t ha csak 2 lenne mindenből. Jó hétvégén a ducatti vitt egy rahedli helyet az SBK/motogp versenyeken, de hát nem ők tehetnek róla, hogy jó motort csináltak :)
*Béna: érted az összes motogp-s egy robogóval agyonverne még itthoni versenyzőket is, csak hát az elite-hez képest tényleg jóval rosszabbnak tűnik.
Azért a jelenlegi mezőnyben is van egy pár versenyző, aki meglehetősen erősen kezdett
Marc Márquez: első királykategóriás versenyén dobogós, a másodikat megnyeri
Johann Zarco: körökön át vezeti első versenyét, az ötödiken már dobogós egy tech3-vel
Fabio Quartararo: (Ki tudja, mi lett volna, ha nem kényszerül a boxutcából rajtolni, mindenesetre) többször is körrekordot fut első versenyén. A negyedik hétvégén már a pole pozícióból indulhatott.
Brad Binder: megnyeri harmadik versenyét
Jorge Martin: második hétvégéjén pole-t szerez, majd dobogót.
Pedro Acosta: első versenyén leggyorsabb kör, második versenyén dobogó... Folyt köv.
Talán,..talán úgy volt vele hogy Acosta hmm, Marquez na ne már. De sztem is a következő futamon gondolkodnia kell, egyelőre a kép az hogy Marquez nem akkora ellenfél, mint Martin. Ez lehet hogy változni fog, de a következő futamra már erre gondolnia kell, sztem.
Fura volt nekem is, hogy Bagna nem gondolt a bajnokságra, mert az a pár pont is számíthat a végén. Idén lehet nem fog beleférni még több esés, mert Martin már most versenyképes, nem úgy mint tavaly. Persze Martin is eshet, szokott is.
Bagnaia ha bajnokságért akar menni, márpedig regnáló bajnokként nyilván, akkor ezeket el kell engednie, kell a pontmentés azokon a futamokon ahol nem tud a győzelemért menni. Marquez bevallottan nem a bajnokságért megy (jóoké), de ha gyári Ducatit-t szeretne akkor nem baj ha elől van a pontversenyben.
Szóval ez sztem kettejüktől kb. egyszer fért el, legközelebb jobban fog fájni mindkettőjüknek, ha Martin stabilan megy.
Szerintem se isten, de azért almát a körtével akkor se hasonlítsunk össze, ez a KTM ebben a mezőnyben nem ugyan az, mint anno a Yamaha meg a Honda volt. De meglátjuk félévkor meg év végén mit mutat majd a tabella meg a pályán mutatott teljesítmény.