16.1L átlagban az nem rossz. Teljesen reálisnak látszik tekintve hogy ez egy 7-es + nagyobb motor és automata szerintem pár literrel kevesebb lenne az 525i kézi. Mióta használod napi szinten?
10 literes fogyasztással számolok. Évi 8 ezret megyek. Az Audi eszik mondjuk 6.5-öt. Kb 580ft jelenleg a benzin és a gázolaj is.
Ezzel a BMW-nek 464 000 lenne az üzemanyag költsége és 301 600 az Audi-nak.
Na már most ha ez nézzük - és azt hogy az Audi mennyire volt nekem eddig megbízható - elárulom hogy nagyon és nem kért sokat. Alap dolgokat javítottam és kész. Tehát ha egy normális gondolkodású ember lennék akkor megtartom és ennyi. De mivel nem vagyok - és váltani akarok - ezért gondoltam valami izgalmasabb benzinesre. Vehetnék ennyiért E39 dízelt is - aminek a fogyasztás kb 6.5 lenne szintén tehát éves szinten nyerek ~150 000-et viszont ha porlasztót, magasnyomásút, dpf-et vagy bármit ami a dízel üzem mivoltához kapcsolódik akkor el is bukom ezt a pénzt, sőt. És itt most nem arra gondolok hogy a benzinesre nem kell költeni - de ami nincs benne az nem is mehet tönkre. Ezért volt jó az Audi a régi adagolós megoldással - de ma már nem kapsz ennyire megbízható - és olcsón fentartható dízel autót, sajnos.
Nyilván ha évi 25+ ezret mennék és hetente kellene tele tankolnom akkor más lenne a helyzet. Bár az furcsa lesz hogy egy teli tankal nem megyek majd el ~1200km-t :D
Dieselt felejtsd el, nem birkóznak meg velük se a szerelők, se a tulajok.
Ez az 520i:
- 92.09 előtti, mert nem vanosos a motor
- 91.09 előtti, mert a típusfelirat a csomagtartón egyenes
- aksi a motortérben, ez is korai példányra utal, ez később hátraköltözött
- pipa tükör 92.09 után érkezett, ezen már az van
- ekkor még nem volt nagyvesés orr, ez utólag lett átalakítva, árban ez drágább és ritkább, van, akinek ez tetszik, van, akinek a kisvesés (részemről +1 a nagyvesés tetszési index)
- F-es rendszám 1995-ös magyar forgalomba helyezésre, valszeg kintről érkezett autó
- ajtók aljáról összes léc hiányzik
- végre egy klímás, de a kurblis ablak elöl még mindig nem agyonextrázott példányra utal
- mintha egy ABS kockát látnék a gumi szívócső alatt, de majd az M50 tulajok megerősítenek, ott van-e
- már nem gyakori a fehér index, ez is pozitív
- váltógomb itt se gyári, hova lettek a gyári váltógombok???
- karfás ülés tök jó dolog
- bal első üléstámla hátulja nincs a helyén
- ez a fajta felni nem alap az E34-en, és igen jól áll az E34-nek, és megvan mind a 4 felnikupak
- motortérben minden burkolat a helyén, ilyet ritkán látni
- ablaktörlő mechanika lóg, jobb oldali kar beleér a gépháztetőbe (ez minden E34-re igaz amúgy)
Mindent összevetve igazán szép példány, a fényezése is szép, tuti volt fújva, "kár, hogy csak 520i".
Ne legyenek ilyen érzéseid. Vannak jó 25i-k, csak jól elbújtak, meg kell őket találni. Hidd el, kell a 25i motor az E34-ba, a 20i-nek a 6 hengeres hangja az egyetlen előnye. :)
Aha - jogos. Mondtátok hogy a 25i jobb választás lehet a 20i-nál. Ez olyan szinten jobb hogy a 20i kerülendő - vagy ha előttem van 1-1 autó akkor inkább a 25i legyen? Csak hogy csorgassam a nyálam a 20i-re is vagy tartogassam meg a 25i-re. Van olyan érzésem hogy 25i-t nem fogok kapni.. Kezd kirajzolódni a kép amúgy sok a hasznos infó itt. Örülök hogy ide keveredtem és bocs ha fárasztó vagyok :)
Minden része igaz annak amit mondasz. A kérdés ilyenkor bennem az - nyilván meg kéne nézni - de a képek alapján (és tegyük fel rejtett hiba nincs ami csak élőben látszana) a mai viszonyokat nézve ér ez ennyit vagy sok érte? Tehát az ár érték viszonyt próbálom belőni ha neki indulok keresgélni.
Ami "extra" kellene az legalább egy ABS (91-től volt széria ha jól tudom) - netán ha szembe jönne egy amibe ASR is van akkor instant get még ha nincs alatta küszöb az se baj mivel lakatost találni de ilyen extrát utólag bele rakni nem lehet - vagy tévedek? Elektromos ablak, napfénytető, klíma vagy bármi más nem izgat. Jó ha van - nyilván de nem kötelező. Túl sok pénzem nincs a projektre szóval kompromisszumokat kötök. Ez persze nem azt jelenti hogy vétel után nem költök rá - inkább azt hogy havonta félre teszek X összeget és csinálgatom a dolgokat amik nem jók - mert ilyen sok lesz benne ennyi pénzért. Egy jó alapot kéne találjak ami pár hónapig elviszi napi 2x5km-t. Na jó.. ha sikerül venni akkor ki se szállok belőle 1 hétig :D
1989-ben még nem létezett a 24V motor, erre pedig azt írja, hogy 24V 192LE. Vagy átépítés és motorcsere volt, vagy hibás a hirdetés, sajnos fénykép nincs a motortérről.
Ebben van klíma, és valószínűleg utólagos elektromos ablak, mert az első ajtókárpitokon ott a tekerő lyukát utólag eltakaró fekete dugó, eredetileg a kárpit kurblis volt.
A kasztnit alul javították, valamiért nem ugyanolyan színű lett, mint az autó, ez milyen már.
Gagyi váltógomb sérti a szemem, és a jobb első ülésről le van törve a könyöklő.
Elöl törve volt, a ködlámpa kapcsoló gomb első ködlámpát is kapcsolna, de ezen elöl nincs ködlámpa, lököscsere lehetett.
Ja még van egy 950-ért de azt inkább be se linkelem :D
Amit tudok hogy BMW kell sor 6 - ez fix. E90 és E60 nem játszik.
Szóval ami marad az a 34 - 39 és 36 - 46. A leglogikusabb választás az E46 lenne 320i 1.5-ből kijön és kész. Hasonló megoldás kicsit drágábban az E39. Egy fokkal (vagy kettővel) logikátlanabb döntés az E36 szintén 20i. Na és most jön amiről próbálom magam lebeszélni valahogy az E34. Lehet hogy csak velem fordul elő néha az amikor tudom hogy valaminek nem lesz jó vége de mégis akarom.
Nehéz jó E34-et venni. A jókat nem adják el a gazdáik, mert ezek tényleg őrült jó autók, mi már csak tudjuk. :D
Még mindig azt javaslom, mozdulj el fölfelé 525i irányába. Jobb autók, talán jobban karbantartottak is emiatt, és azokban szerintem mindig van klíma. Az 520i gyakran fapad, és kevés az a motor, hogy igazán élvezd lepadlózni. :)
Ha beraksz ide egy kiszemelt autót, talán kiszúrjuk a legszembeötlőbb hibáit, ami nem baj, mert ha mégis megvennéd az autót, te már tudni fogod, hogy azt javítani kell, és alkudhatsz erre hivatkozva.
A szétrohadt kasztnis E34-eket kell alapból elengedni, és a telibe gittelt/alvázvédőzött/bitumenezett/összefújkált autók szép kinézete alatt általában rozsda és az acél teljes hiánya található.
ne hagyd magad lebeszélni. Itt mi nagyjából mindannyian "idióták" vagyunk, ha E34-ről van szó, azt a csomót is meglátjuk a kákán, ami más szemében még a gerenda se...
:-)))
Megmondtuk az elején: szerintünk annyi pénzért, amennyit szánsz rá, nem lehet jó E34-et venni. A lényeg azonban nem ez, hanem az, hogy szerinted azt az autót, amit kinéztél, tudod-e használni arra, amire szeretnéd.
Én a magas árkategóriás, szépen megőrzött, vagy felújított példányokkal kezdeném a piac felmérését. Menj, keress egyet-kettőt... nézd meg, próbáld ki, hogy milyen egy jó e34. Legyen 25i-25ix. /30-35-40i-t meg sem említem :-) / Nagy valószínűséggel beleszeretsz, de egyben leteszel az alacsonyabb árkategóriába tartozó példányok megtekintéséről, ebben biztos vagyok. Talán a legjobb megoldás, ha itt a fórumon keresel, bár szerintem a magyar autók többségét itt ismerik/-jük.
Köszi a gyors válaszokat lehet hogy a jövőben igénybe fogom még venni a szolgálataitokat. Egy kérdés maradt még benne ezzel kapcsolatban. Tehát itt az a helyzet az hogy ennyi pénzért ezt kapni vagy pedig az hogy lehetne jobbat is? Tudom a képek alapján nehéz bár így is rengeteg minden észrevettetek köszi mégegyszer.
Azt próbálom belőni valahogy hogy X pénzért ilyet kapni de Y pénzért már ennyivel jobbat is lehet. Tudom hogy vannak szép példányok 3m körül de annyiért nem akarok mivel azt ahogy korábban mondtam igaz keveset de naponta menne az autó - és egy ilyen szebb darabot meg kár lenne megvenni erre a célra.
Én úgy gondolom hogy a fosadékok vannak 500 körül, 900-1.2 környékén vannak a szerkezetileg ép nem szétrohadt de kissebb javítható hibákat tartalmazó egyedek, 1.6-7-nél már aránylag jót kapni és 2 felett jönnek a mindenféle motorral, extrával felszerelt darabok a határ pedig a csillagos ég.