B-side, az itt (altalam) kipattintott vita nyoman megkerdeztem egy ausztral csajt, hogy az pl. hogy "she's a top ten stuff" barmilyen szinten elmegy-e, akar gettoszlengnek, es azt mondta, hogy nem.
Erdekes modon nekem a karakteres szamok a Follow Me Home, a Before You Snap es a Trains in the Night. Azok voltak, amik elso hallgatasra a fulemben maradtak, es valahogy kiugranak a tobbi kozul. De hogy a 3. szam mi, azt sose tudom megjegyezni, es mindig mar tok kivancsian varom, hogy mi lesz, mielott odaer a lemezjatszo, es amikor elkezdodik, akkor azt mondom magamban, hogy "ja, ez". A cimet se birtam megjegyezni mostig se.
Igen, az Eastern Sugar egy baszott jó dal , nem tudom miért nem vitte többre.
Szerintem a Splendid jó lemez, de a Were You Thinking Of Me-n, meg a gyerekkórusos dalon kívűl nincs karakteres szám.
Zeneileg szerintem rendben van, bár tényleg évekkel ezelőtt is megjelenhett volna, de még így is 100-szor trendibb mint mondjuk az Anima S.S. , amiben tényleg 95-öt idéző hangok vannak. Attól mindíg ledöbbenek, kb. a playstationos zeneprogrammal csináltunk olyan hangokat anno...
Szerintem biztos lektorálta valami eredeti angol a szövegeket, nem hinném, hogy olyan szlengekkel próbálkoznának, amik trék az angol füleknek.
Na, meg valaki, akinek feltunt a rossz angol. Pont ma reggel is a SI-t hallgattam, es en tovabbra is felszisszenek azon, hogy "trying to reach THAT they never meant to reach".
Azt viszont hozza kell tennem, hogy nekem a Zagartol az Eastern Sugar sokkal jobban tetszik, mint barmelyik hasonlo kategorias (eneklos) szam a SI-rol.
Én egy szóval nem mondtam, hogy a Zagar jó. Szerintem nagyon tré, de ez már más tészta.
Egyébként ami különösen zavart a Splendid Isolation lemez meghallgatásakor, hogy bántóan helytelen angolság ütötte fel a fejét néhány helyen. Angoltalan, hibás mondatszerkesztés, rossz szórend, és ez egyértelműen nem tudás következménye, nem pedig a szlenghasználaté. A szleng az teljesen más, ezt tudja mindenki.
Nem mondom persze, Björk is szokott alakítani, kedvencem tőle a "beatifullest" meg "fragilest" a Hidden Place-ben (vagy a Homogenic cím), de Yonder kizárt dolog, hogy szándékosan akarta volna Hunglish-sal megerőszakolni a zenét... Björk meg egy anarchista izlandi, aki így is van elkönyvelve... :)
Érdekes, én pont fordítva gondolom. A Shallow egy kellemes, friss album és remek teljesítmény volt főleg egy ilyen fiatal előadótól, a Splendid viszont sokkal erősebb és karakteresebb. Szerintem Yonderboi rengeteget érett zeneileg az előző album óta és kezdi megtalálni a saját igazi hangját.
Nemnem, én csak az iránt érdeklődöm, hogy van-e még a kérdéses helyen, mert én is vennék. Ne tudom, hogy lett a darabszám a téma, én nem ezt akartam... :)
Más. Mindenki feldicséri az új lemezt, és hatalmas, mondhatni elemi erejű az ellenérzés az eltérő vélemények kapcsán, de azt hiszem, hogy a teljesség kedvéért más is bátran kimondható. Egészen egyszerűen nem értem hogy miért nem szúrja senki fülét, hogy Yonder a fantasztikus első lemez után - amiben aztán volt minden: easy, jazz, filmzene, hazai retro - hogy tudott egy ennyire lapos szart letenni az asztalra?
Az a baj, hogy ez a zene kábé három évvel ezelőtti trendet tükröz, lefutott cucc, ami ha nem az ő neve alatt jön ki, simán fanyalgásra késztetett mindenkit. Sehol nincs az a döbbenet, mint a Shallow...-nál, a brit nyálgitárpop leggyengébb pillanatainak felidézése - és felhígítása - az szerintem nem a spanyolviasz feltalálása, hanem szükségtelen ballépés. Egy ilyen erős nyitás után ez visszalépés, nem más. Elismerem, vannak nagyon jó pillanatok, de azért nem éri meg a mittomhány perc önelégültségtől csillogó mázas akármit végigszenvedni. Igen, jó dallamok, meg refrének is vannak, de azokat meg miért kell a HS7-es Krisztiánnal elrontani, akinek az egyébként teljesen béna hangja nem is illik ide?
Mi a francért kellett ezt a lemezt kiadni? Tessék, ott a Zagar, fényévekkel gyengébb, mégis ötletes és eredeti tud lenni bizonyos pillanataiban. Ott van DJ Bootsie, akinek a The Silent Partner c. lemeze úgy leveri a Splendid Isolation-t, mint vak a poharat. Egy ilyen körítés mellett, ilyen zenék között ma ez szerintem fölösleges volt. Olyan, mintha Yonder elfelejtett volna körülnézni... vagy addig pöcsölt az ötleteken, amíg azok aktualitásukat vesztették... Fáj leírni, de én önimádónak érzem. Mondom ezt úgy, hogy a véleményem az, hogy Fogarasi úrfi egy zseni.
Érdekes módon a külföldi hírek sem azok a seggreülősek... pedig én is alapból elfogult vagyok Yonderboi-jal kapcsolatban, mint itt nagyon helyesen szinte mindenki...
Ezt csak azért kérdeztem, mert azt mondták, hogy állítólag a legsikeresebb magyar produkció mindezidáig a nemzetközi piacon, értsd ő adta el a legtöbb lemezt, és ebben benen van az előző korzak is, tehát neotonék, omegáék sem tudtak ennyit eladni.