Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RS_Krisse Creative Commons License 2004.10.27 0 0 594

Köszi Pedro, probálkozok!

 

Ugye már Szerbiában sincs gyártás?

Vagy onnan be lehet még szerezni uj alkatrészeket?

 

Gyönyörü az autod, gratulálok!

 

(talán egyszer, ha majd gazdag leszek, megprobálok szerezni magamnak egy sötétkék 500L. t , fehér belsövel  ;)  )

Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.10.26 0 0 593

Kérdezd meg a Bodáékat, náluk valszeg vannak cuccok.

 

elérhetőségek:

www.fiat500.hu -n fent vannak.

 

Csá, PEDRO

Előzmény: RS_Krisse (592)
RS_Krisse Creative Commons License 2004.10.26 0 0 592

Sziasztok!

 

Tudna segiteni valaki, abban az ugyben, hogy 71es 600as hoz keres egy barátom alkatrészeket. Sajnos itt (külföld) szinte semmihez nem lehet hozzájutni régi Fiatokkal kapcsolatban.

Magyarországon mennyire van hozzá alkatrász?

Esetleg mi az ami a kisPolskibol passzol a 600as hoz?

 

A segitséget elöre is köszi

Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.10.22 0 0 591

Vazze még mindig nincs kész a gyújtásom.

Kicsit bonyibb mint gondoltam. Az 5-ös váltó viszont már benne van, de még menve nem lett, hogy kimagyar fejezzem magam. Karbi lent van róla épp.

 

Addig is jókép, nemtom ki csinálta inciről, de köszönöm:

 

Campona
Előzmény: edemszuw (590)
edemszuw Creative Commons License 2004.10.11 0 0 590
Amigo! Minden tiszteletem a tiéd, nagyon készséges vagy. Köszönöm az infókat. Azt, hogy milyenek az adatok én is csak viszonyítás képpen kérdeztem. Már én is tudom, hogy vagy mindent vagy semmit a tuningban. Persze lehet bíbelődni így-úgy , de épp ezért vagyok ilyen érdeklődő, mik a tapasztalataid, milyenek a beállítások, meg vagy-e elégedve, mert én is egy nagy lépéssel szertnék 160 fölé jutni (de lehet, hogy árok lesz belőle). Amennyiben kész a gyújtás érdekel az eredmény. Nekem is volt hasonló elképzelésem, csak anyagi vonzata tántorított el a megvalósításától. A konkrét adatokat, pedig nem hiszem, hogy elárulják, de ha még is!!!! PLÍZ PLÍZ ! Küld el! Köszi
Előzmény: Pedro_Amigo (589)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.10.07 0 0 589

Hát ha gondolod meg tudom kérdezni, hogy milyen fokolású lett most pont az én veztengelyem, de erről mindenkinek más más az elképzelése, hogy mire esküszik. Szóval nincs olyan, hogy na pont 290° a megfelelő, ez függ sok mindentől. Mivel az egész motor felépítésének az átgondolását a Szuromi-ra bíztam ezt nem is kérdeztem. Volt pl. az is, hogy ugye bevett szokás még a főtengely ill. a hajtókarok kikönnyítése, amit ők nem javasoltak, mert azt mondták nem nyer vele ez a tuning annyit mint amennyit vesztünk azzal, hogy el lettek gyengítve ezek az alkatrészek is. A lendkerék kikönnyítésénél is nagyon észnél kell ugye lenni. Nagyon nem mindegy honnan mennyit vesz le az ember. Láttam én már ezer darabban szétrepült, váltóházon, kasznin keresztül széjjelszált lendkereket. Nem beszélve róla, hogy a könnyítés utáni kiegyensúlyozás mennyire fontos, ezt sokan hajlamosak elhagyni. Nekem pl nóvum volt, hogy gyárilag is ugyanúgy centírozzák a lendekerekeket meg a főtengelyeket, én azt hittem azok úgy jók ahogy kijönnek.

 

Gyújtás. Hát igen, ezzel most van egy kicsi gond. A felépítése az, hogy az elosztó forgórésze totál szét van bombázva, abba belekerül egy olyan tárcsa, ami megfelelően árnyékol egy jelvevőt, ami aztán egy komplett lezárt boxba, amiben az elektronika van továbbítja a főtengely állási szögét, és innen már ez a computer állítja a karakterisztikát. Tehát ami megmarad az eredeti gyújtási rendszerből, az kb a elosztó háza, meg a tengely egy része, többi kuka. Az, hogy a gyújtás karakterisztikája milyen legyen, azt szoftveresen egy rádugott laptop-pal lehet beprogramozni. Mivel ez az egész rendszer alapvetően 4 és hathengeres mocikhoz lett kifejlesztve van egy kis gond per pill a megfelelő jeladó / jelvevő / software kérdéskörben, de mivel a hardware rész sem készült el teljesen ez még majd alakul. A gyújtásszögről amíg ki nem lett sakkozva, hogy hogyan a legjobb nem tudok nyilatkozni. Itt is ugyanúgy mint a vezérműtengelynél nincs üdvözítő beállítás, az attól függ, hogy a motor hogyan lett felépítve. Egyébként éppezért nem hiszem, hogy sokra mégy vele, ha megadom az én motoromnak a veztengely és gyújtás tuning részleteit. Mikor mindezt megtudtam, akkor döntöttem én is úgy, hogy na jó akkor az egészet inkább csinálják a profik az elejétől a végéig.

 

Érdekes adalék még, hogy mivel gyakorlatilag az egész motort a Szuromi csinálta, mikor a végefelé jártunk volt egy olyan kérdésük, hogy okés és milyen kipufogó lesz akkor majd rajta. Erre én mondtam, hogy hát Mo-n annyi jó kipufogós van, meg ismerek is párat akik gyártanak egyedi sportrendszereket, hogy majd ha kész csináltatok rá egyet. Erre nagyon lefittyedt ám a szájuk széle, hogy nem kéne kitalálni valami jobbat annál, amit az olaszok már 30 éve fejlesztgetnek Fiat 500 kipu kérdésben, úgyhogy szépen rendeljem csak meg a Giannini sport rendszerét. Így is lett. Nem bántam meg, nagyon szép lett a hangja.

Előzmény: edemszuw (588)
edemszuw Creative Commons License 2004.10.07 0 0 588
Hello Pedro! Kösszönöm a választ! Mivel a vezérléssel nem jutunk előbbre jöjjön a következő kérdés: milyen lesz a gyujtás? Milyen alkatrészek lesznek felhasználva, milyen lesza gyujtás szöge karakterisztikája.
Előzmény: Pedro_Amigo (585)
potyi28 Creative Commons License 2004.10.05 0 0 587

Sziasztok!

 

Nagy szerencse ért! 128 sport coupe tulajdonos lettem! Szeretném felújítani mert a karosszériája elég ramaty állapotban van (de még menthető).

Tudna-e nekem valaki segíteni, karosszériaelemeket és egyébb alkatrészeket keresek.

Ahogy elsőre néztem elégé sokminden megegyezik a 127-,128-as Fiatokkal.

Konkrét címek, vagy beszerzési források érdekelnének (új vagy bontott alkatrészek).

 

Elöre is Köszi

Törölt nick Creative Commons License 2004.10.04 0 0 586
Hm... a nagypolákom is pont ennyit fogyaszt (városban).
Előzmény: Pedro_Amigo (585)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.10.02 0 0 585

Sokat agyaltam ezen a motortuning kérdésen. Ugye aki kicsit is beleássa magát egyből vágja mi kell hozzá: minél nagyobb lökettérfogat (mert ugye az az 500ccm az akárhogy is tuningoljuk mégiscsak 500), ezt lehet egy 650-es komplett mocival, vagy szettben kapható nagyobb henger/dugó/hajótkarral megoldani. Aztán a vezérműtengelyt hegyezni kell, a lendkereket könnyíteni, a főtengelyt könnyíteni és talán ami a legfontosabb a szívooldalt teljesen átépíteni. Ehhez pedig a klasszikus megoldás egy fekvő duplakarbi (weber, dellorto, solex). Meg persze a kipu oldalra sem árt egy nagyobb keresztmetszetű átömlő berendezés :) Hja és akkor már csak a hengerfejet hagytam ki, amiből természetesen a Panda 30-ast vagy módosítás nélkül, vagy vájt és polírozott állapotban kell bedugni egy olyan szívócsonk alá amire aztán szépen felül a duplakarbi. Aztán ezt az egészet sikerül összepásszítani és kiderül, hogy a karbi fúvókázása nem megfelelő, az iszonyat módon megnövekedett benzinigényt ki kell tudni elégítenie a benzinpumpának és a gyújtási rendszer nem képes lépést tartani a motorral. Hogy milyen a fokolása a vezérmátengelynek? Nem tudom. Nekem a gépmunkát illetve az egész motornak a professzionális módon való felépítését a Szuromi Racing csinálta. Gondolom sokaknak ismerős a nevük. Ők gyakorlatilag csak versenyautókba építenek motorokat. Azt akartam, hogy tökéletes legyen így profikra bíztam a dolgot. Én csak pár alkatrészt szereztem be a motorépítéshez. Gyakorlatilag az van benne amit fentebb leírtam, illetve még valami amit nem voltak hajlandók elárulni, azt mondják az az ő know-how-juk (domború dugók? nemtom nem szedtem szét a motort azóta, persze az nem lenne nagy know-how). Most is ők építik bele a computeres programozható gyújtást. Akkor már tényleg kiautózható lesz az az ~50LE, amit elvben egy ilyen szintű tuninggal tud ez a motor.

 

Legutolsó fogyasztás mért adat: 12 liter/100 km.

 

 

Előzmény: edemszuw (583)
edemszuw Creative Commons License 2004.10.01 0 0 584
Egy kis oldal ajánló: www.fiat500tuning.uw.hu
edemszuw Creative Commons License 2004.10.01 0 0 583
Amigo! Csak ámultam és bámultam milyen szép autot építesz, aztán ezt kell látnom: eladod?! Ne!! Már rég ota +akarom kérdezni tőled,persze csak ha nem műhelytitok, hogy a vezérműtengelyed milyen fokolású és hol csináltattad; a dugattyúk, a főtengely, a hajtókarok vannak-e könnyítve illetve a lendkerék milyen %ban lett kikönnyítve? Kösszi!!
Előzmény: Pedro_Amigo (580)
127 Creative Commons License 2004.09.30 0 0 582

  Sziasztok!

 A múltkor láttam egy 850-est Debrecenben a Böszörményi u.61 előtt, eladó bár több helyen alaposan szétrohadt, de még megmenthető. Hátha érdekel valakit.

  Az egyik autóm egy 850-es, alaposan meglepődtem az utángyártott alkatrészek ramaty minőségén. Meglepő hogy egy 36 éves autóban éppen a 2 hónapos megszakító vagy az 1 éves főfékhenger megy tönkre.

kisfityo Creative Commons License 2004.09.30 0 0 581

Hát, ha mégis komolyra fordul a dolog, és nem sikerül itthon kellő mértékben fanatikus 500-as bolondot találnod, akkor meg kellene hírdetned a sajtosoknál. Egy svájci képes kiperkálni ennyit érte. Régebben láttam svájcban olyan hírdetéseket, ahol 20.000CHF -et kértek egy rendbekapott 500-asért. Ha gondolod, segítek ( már amennyire tudok ).

 

Ákos

Előzmény: Pedro_Amigo (580)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.09.30 0 0 580

Így múlik el Róma dicsősége.

 

Arról van szó, hogy valóban nem kis pénzt, időt, energiát beleöltem, nem titok, hogy nekem többe van mint az asking price, de belevágnék életem projectjébe és perpill nincs rá keret anélkül, hogy eladjam Incifincit. Hidd el vérzik a szívem, gyakorlatilag az elmúlt majd két évem ebben a kisautóban van benne. De hát úgysem hiszem komolyan, hogy elviszik, elvesztegetni párszázezerért meg nem fogom, hiszen gyakorlatilag az Incinek csak kerekei kerültek annyiba amennyiért jó állapotú Fiat 500-ast lehet kapni.

 

Hogy mennyire nem hiszem komolyan, hogy elviszik jól jellemzi, hogy épp tegnap hoztem el a Szuromi Racing-től a Dellorto átfúvókázása után, meg beletettek bejáratás utáni versenyolajat. Most pedig elkezdték legyártani az egyedi alkatrészeket egy programozható computeres gyújtásrendszer beépítéséhez. Tehát még mindig tolom bele a lóvét :) ha komolyan gondolnám, hogy elviszik nem tenném, ezeket nem fizeti meg senki.

Előzmény: kisfityo (579)
kisfityo Creative Commons License 2004.09.29 0 0 579

Buenos dias Pedro Amigo!

 

Nem értelek, mester! Ilyen gyönyörűen összedobtad ezt a jószágot, végigkövethettük, hogy milyen igényes lett a tütü, és (vélhetően) rengeteg pénzt és időt öltél bele. És ezek után el akarod adni?

 

 

Előzmény: Pedro_Amigo (575)
kisfityo Creative Commons License 2004.09.29 0 0 578

Hát nem igazán. Mondjuk valahonnan biztos felhajtok egy műszerfalat, csak most ott volt a fotón,  ami köne. :-) 

 

 

Előzmény: boles (577)
boles Creative Commons License 2004.09.29 0 0 577
Coupé műszerfal nem jó helyette?
Előzmény: kisfityo (576)
kisfityo Creative Commons License 2004.09.28 0 0 576
Szia! Hol lelted fel ezt a roncsot? Pont némi hiányom támadt pár müszerfal-cuccból. Bár a dátumból ítélve ezt azóta kezelésbe vette egy markoló vagy egy zúzó, nem?
Előzmény: embecska (561)
Pedro_Amigo Creative Commons License 2004.09.28 0 0 575
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.21 0 0 574

a torinói 125-ös nem volt egy sikertörténet, nagyon gyorsan száműzték Lengyelországba. 1965-ben mutatták be, és 1968-ban már a polákoknál zakatolt a gyártósor, de csak a kasztniját és a futóművét kapták meg, minden egyéb alkatrész teljesen más: a motor, a váltó, a teljes berendezés, a díszek, de még a csomagtér alja is (a 125-ösnek oldalt van a tankja mint a zsigának, a nagypoláknak a csomagtartó padlólemeze alatt fekszik) az akkor már durván túlhaladott "fűrdőkád" 1500-ösből származik.

Érdekes egyébként, hogy az olasz valahogy a futó tipusokkal kínált motorjait nem szerette kiadni ungabunga keleteurópába, nem kapta meg a zsiguli sem, nem kapta meg a nagypolszki sem, talán egyedüli kivétel a Yugo (zasztava) volt, de hát Jugoszlávia minden tekintetben különleges helyzetben volt akkoriban.

 

Néhány 125-ös van országunkban is (zömmel német magánimportból), de én már azt mondom, ha lúd, legyen kövér, ha luxuslimuzin, legyen hathengeres: http://www.mirafiori.com/130/130sd1.gif ;-)

 

Előzmény: Inner Circle (571)
amato Creative Commons License 2004.09.20 0 0 573

Október elején megyek Olaszországba, Grado-ba. Gondoltam szétnézek arrafelé, hátha hozzájuthatok egy-két alkatrészhez az ötkilóshoz.

Tudna valaki ajánlani vmilyen címet, hova menjek?

Olyan 100km-es körzetben mozognék max.

 

Köszi,

Attila

Miko Creative Commons License 2004.09.20 0 0 572

Szasztok!

 

Ha elolvassátok a szöveget és jobban szemügyre veszitek a képeket, akkor látszik, hogy a motornak és a műszerfalnak nem sok köze van a nagypolskihoz. Ennek a motorja 1600-os, dupla vezérműtengelyes 100 lovas, a műszerfala pedig kerek órákat tartalmaz.

 

Üdv:

Miko

Előzmény: Inner Circle (571)
Inner Circle Creative Commons License 2004.09.20 0 0 571
Az FSO verziót ismerem és láttam is annak idején, mikor a kép bekerült ebbe a topikba, de az dupla kereklámpás, ez meg dupla szögletes. Nekem az ilyen kis apróságok is számítanak :o)
Előzmény: fiat850.hu (570)
fiat850.hu Creative Commons License 2004.09.19 0 0 570

Inner Circle, kérdezd Andrássy Gábort (asszem, itt "zapkorte" a loginja): http://www.aranykezu.hu/polak.html

 

http://www.fiat850.hu/download/promotion/FIAT/001/008.jpg

Előzmény: Inner Circle (569)
Inner Circle Creative Commons License 2004.09.19 0 0 569

Kicsit OFF, de érdekes; ilyen autót még az életben nem láttam!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18305&item=2490235496&rd=1

Thomaster Creative Commons License 2004.09.17 0 0 568
GRoman Creative Commons License 2004.09.09 0 0 567
rooster: A "külszolgálat" már több, mint 2 éve megszűnt, vele együtt a hozzá tartozó e-mail cím is... De a régi, datatransos még mindig él. Ide csak ritkán nézek be, a "Na és miért olasz autót..." a törzshelyem, meg követem az Alfás topicot is. Jelenleg egy 15 éves Alfa 75 2.0 TS-el járok, előtte egy Suzukim volt apámmal közösen (most már teljesen az övé). Az Uno is megvan, azzal az asszony jár. Nagyon zsír ez a 600 Abarth...
Előzmény: fiat850.hu (564)
Lente Creative Commons License 2004.09.07 0 0 566

Halihó!

 

Állat nagyon ez a 600 Abart!!! Nem is gondoltam, hogy ezekből még létezik egyáltalán.

 

Azt jól tudom, hogy a 850 coupéban eredetileg sötétkék műbőr a beltér? Az enyémben áthúzták gagyi anyagból feketére, már széjjel van szakadva több helyen is. Aztán lassacskán muszáj lesz áthuzatni. Már elkezdtem fenyegetni a malacperselyt, de egyelőre eléggé kong a gyomra...

 

Ha egyszer a kocsi visszakapja az eredeti sötéttürkíz színét, ahhoz nem lenne rossz a sötétkék belső vajszínű kéderezéssel. Dehát majd csak idővel ugye... Még lehet kocsi vajszínű, vagy piros, esetleg dínósárga... bár ez még nagyon messze van, mondjuk fényévekre.

 

L.

 

Előzmény: brothaD (565)
brothaD Creative Commons License 2004.09.06 0 0 565

Utólagos engedelmével- rookiecoupé lőtte:

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!