Szeretnék visszajelezni, hogy akku okozta amiért nem indult el az autó. Komoly erővel tekerte a motort, de terhelésen nem volt szikra. Sajnos nagyon megtévesztő, mert kivéve a gyújtógyertyákat (terhelés nélkül) tarafóhíddal ellenőrizve van rendesen szikra. Semmilyen hibát nem mutatot a diagnosztika. Sajnos. Voltak adatok, de összehasonlítás hiánya miatt nem tudtam értékelni őket.
Cseréltem végül trafósort és nem bántam meg, mert teljesen másképpen megy a motor, más a fogyasztás, szóval nagyon jó lett. Mondom ezt úgy, hogy eddig sem voltam elégedetlen. Még eredeti Sagem, gyári taró volt benne. Valami pici hiányt éreztem erőben, de nem száguldozom, így nem foglalkoztam vele. Fogyasztása sem volt rossz (6.5 l).
4.5 éve van meg az autó és még soha nem ment ilyen jól. Most mentem gyorsan 100km -t és 5.4l mutat a kijelző....
Szóval ha van valakinek: nehezen indul, előtte sok megtorpanás, le akar fulladni, nehezen tér magahoz, majd minden váratlanul helyreál, akkor érdemes az akkumulátort "terhelésen" vizsgálni. Enyém 12.5V -tal nem volt jó...
Ilyen hibaüzenetek jeleztek, majd elmúltak szinte pár perc alatt: "antipollution faulty" , "catalytic converter faul" "ECONOMY MODE”
éS VÉGÜL P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected hibával állt meg végleg.
2004-es 1.4 benzines xsaraval van egy olyan gondom hogy világít a check engine sárgán már régóta illetve írja az antipollution fault hibát. Hónapokig semmi tünete nem volt, az utóbbi időben annyit csinál hogy a napi első indításkor ha járatom 2 3 percig utána elkezd dadogni és ugrál kicsit az alapjárat. Újraindítás után semmi baja. Ha indítás után nem járatom hanem elindulok vele akkor pár száz méter után kezd dadogni, kicsit rángat, illetve semmi erő nincs benne. Ha ilyenkor megállok vele és újra indulnék a kuplung felengedésekor rögtön fulladna lefelé és a gázra alig reagál. Viszont ha leállítom a motort majd újra indítom megint semmi baja és simán, gond nélkül megy.
Valakinek volt esetleg hasonló problémája, vagy van tippetek mi lehet a probléma?
Korábban írtam hogy eladóvá vált egy POLMO hátsó dobom, mert nem az volt a hibás. Megnéztem 2021.03.-hóban lett vásárolva, azaz 1 éves. Jó vastag anyagból van mert 10 kiló.
Ha valakit érdekel írjon ide és lefényképezem.....
Indexkart akarok cserélni. A jelenlegi kapcsolóm végén lévő gomb funkció nélküli verzió de olyat nem találok, csak "AUTO" funkciós kart. Esetleg tudja valaki, hogy kompatibilis ez is hozzá, beépíthető a helyére?
A kompresszor tápvezetéke átmegy a BSM-en (motortéri biztosítéktábla). Elvileg "egyenesen", de a csatlakozókat azért ellenőrizném illetve megnézném azt is, hogy a BSI-ből kijut-e az áram odaáig.
A BSM-nél a 16 lábú szürke színű csatlakozó 13-as lábán "jön" az áram a BSI-ből. (a BSM-ből a kompresszor felé a 16 lábú fekete csatlakozó 7-es lábán megy ki az áram) Ha ott tesztelve sem világít a próbalámpa, akkor a BSI-nél mérnék legközelebb. Annál a 16 lábú zöld csatlakozó 7-es lábán kellene kijönnie az áramnak a kompresszorhoz. Ha ott se jön, akkor valószínűleg a relé adta meg magát a BSI-ben.
Igen nekünk is ez volt a fura hogy terhelésen nincs meg az áram erősség. Megszerzem az alvázszámot akkor tudol esetleg segíteni merre találjuk a reléjét?
"De ha próba lámpával próbáltuk ott ahol eddig 14,4v mértünk semmi nem történt."
A kulcs ebben a mondatban van. Nem jön elég áram a vezetéken a csatlakozóba. (hiába mérsz 12V-ot üresben, ha terhelésen ez eltűnik. )
Valahol valamelyik csatlakozó kontaktos, vagy kábelhiba van, esetleg a kompresszor relé gyengélkedik. (ez kérdéses, hogy hol van, lehet a BSI-ben, esetleg a BSM-ben, ha olyan már az autó. Pontosabbat nem tudok, kapcsolási rajz kellene, amihez meg alvázszám kell)
Szóval a mérést a csatlakozóban mértük mikor a digit. vezérlőn benyomtuk a klímát akkor volt járó motornál 14,4v. De ha próba lámpával próbáltuk ott ahol eddig 14,4v mértünk semmi nem történt. A mágnes kuplung próba úgy történt hogy ugye saját csatlakozón semmi de ha adtunk neki külön 12v akkor kattogott a mágnes. Ha járt a motor és külső 12v kapott akkor láttuk hogy elindult a kompresszor. Azt nem próbáltuk hogy igy elkezd e hűteni. Lehet esetleg a digit. vezérlő hibája???
A kábelen a mérést hogyan végeztétek, milyen pontok között ?
A másneskuplung működése miből derült ki ?
Ha valóban jó a mágneskuplung és valóban megkapja a 12V-ot, akkor be kell húznia a kuplungnak és akkor forognia kell a kompresszornak. Forog a kompresszor ?
(Nagy ritkán előfordulhat olyan, hogy a kuplungtárcsa belső bordája ledarálódik és kívülről úgy néz ki, hogy forog a kompresszor, de közben meg nem. Ezt csak a tárcsa leszedésével lehet detektálni)
Ha forog de mégsem hűt, akkor lehet dugulás a rendszerben, lehet kuka a kompresszor, stb.
Klímagépre rákötve ki lehet deríteni az okát a rendszerben levő (vagy nem levő) nyomásértékekből.
Egy ismerősömnek a 2002es Citroen Xsara Picassoja amiben 2.0hdi motor van sajnos elromlott a klíma. Digitálisan lehet állítani de a klíma nem akar elindulni gáz van benne mágnes kuplung működik a vezetéken ami a kompresszorhoz megy 14.4v mérünk de a klíma nem indul. Valaki esetleg járt már így? Válaszokat köszönöm!
"A diag meg csak azt tudja megmondani hogy nincs égés, vagyis nincs szikra"
Az eleje igaz, a vége nem.
Az, hogy nincsen égés, még több dologtól is lehet, nem csak a szikra hiányától. Sokszor rászaladnak erre az otthon javítók. Természetesen a leggyakoribb hiba-ok a szikra hiánya, de sokszor más a kiváltó ok és akkor lehet cserélni 1000-el a trafókat, nem lesz megoldás belőle.