Kérdések sora merül fel... most kiveszik ezt a 2 kitérőt. És ezek nincsenek elkopva, elhasználódva? Ezekből milyen alkatrészek fogják a többi kitérő állapotát javítani? És ha a többi kitérő is elkopik, elhasználódik, azok is szép lassan kiépülnek? A végén lesz egy ingaüzem egy szerelvénnyel fel és le? Ne már :(
Senki sem írta, hogy úgy kellene hagyni. Csupán le lettem hurrogva, hogy 60 millióból márpedig 5 váltó meg lesz csinálva. Akkor sem értettem, mert a kiszedés és a többinek a használtból gányolása nem jó megoldás. Számomra ez nem megoldás, de nyilván semmi közöm hozzá. Az a szomorú, hogy itt tartunk.
Amennyiben te is úgy érted hogy késésben van úgy nincsen vita. Hogy sűrű fenyvesek vagy sűrű magántelkek veszik közre, kb. egyre megy, de inkább nem.
A fenyvesek nem mennek a körzeti parlamenti képviselőjükhöz a nagy felfordulás vagy zaj miatt. Mindenesetre akit érdekel a téma és teheti, hasznos figyelnie ott is az eseményeket.
Azért ezzel vitatkoznék, és vannak is már késések emiatt a kivitelezésben. Attól, hogy nincsenek lakóházak nemhogy könnyebb hanem inkább nehezebb megközelíteni, pl sűrű fenyvesek, azért az a vonal nem két szántóföld között megy az Alföldön.
Várjuk ki hogy a csorbatói végül mikor készül el. Elvileg az is kevesebb mint egy év lett volna, most nyarat ígérnek. annyi különbség mindenképpen van hogy nem lakott területen halad és a munkagépekkel sokkal jobban megközelíthető.
[Budapest • HU] Ma, azaz 2021. február 9-én, 17:40-től a felsővezeték eljegesedése miatt....
Ezt nem értem, honnét lehetett tudni 10:43-kor hogy 17:40-re eljegesedik a felsővezeték?
Ehhez képest, én másnap, kb 18:00-kor jártam arra, akkor jöttek a tűzoltók, a 60-as busz, a BKV felsős kocsija meg forgalomirányítók. Nem csak felsővezeték jegesedés volt, hanem egy fa dőlt a vezetékre a Művész út és a Svábhegy között, egy lejtmenetben haladó vonat előtt.
A mostanin nincs gond a kiszállással. Megfogom az ülés karfáját, felállok, és kilépek oldalra, miközben hátratolom az ülést, így nem kell futni, és mivel fogom az ülést, biztosan nem üt el (hiszen érzem, hogy hol van hozzá képest). A 4 személyesnél ez már nem működne, mivel ott, ha egyedül ülök, és kiszálláshoz kicsúszok a szélére, akkor oldalra billen az ülés, és kiszálláskor visszabillen, és jól oldalba vág, tehát ott az ülésnél nagyobb sebességgel kell haladni, hogy biztonságosan ki tudjál szállni.
Igazából ami előny az, hogy nem vág annyira fenékbe beszállásnál, kiszállásnál meg nem kell kirohanni a szék elől (nah ezt utálom nagyon a mostanin, estem is már el kiszállás közben), ami 4 személyesnél igen problémás lehet....ettől persze az utazási sebességet tényleg nem érdemes növelni, mert nem a minél gyorsabb feljutás a cél...
Mondjuk a János-hegyi libegőn nem feltétlen cél az utazási sebesség növelése, ott csak akkor kell két sebességes, ha az utasszám indokolja a jelenleginél nagyobb kapacitást.
Tehát nem maga az utazási sebesség változtatható (ezt triviálisnak gondoltam), hanem arra, hogy a ki és beszállás idejére más a vonóeszköz, és így külön külön lehet erre sebességet állítani.
Az eplényinek eleve lassabb az utazási sebessége, mint a János-hegyinek, plusz ott más a rendszer, ott kiszállsz a székből, és normál gyalogtempóban mész előtte, amíg ki nem kanyarodik mögüled, a János-hegyinél viszont nem tudsz átsétálni a fordítókorong alatt, tehát a szék haladási tempójánál gyorsabban, oldalra kell kimenned.
A mostani is kétsebességes, sőt minden magyarországi libegőn van lehetőség felezni a sebességet, ha nehezebben tud be vagy kiszállni az utas. Igaz ez a teljes rendszerre kihatással van. Sőt, a mostanin az utazási sebesség is szabályozható, ha záráskor még nagyon sokan állnak sorba, akkor gyorsítanak a normál üzemi sebességhez képest, és 13 helyett 10 perc alatt lent van a libegő (és 17 helyett 13 másodpercenként jön szék).
Ne abból indulj ki, mi van Eplényben...A 4 személyeseket eleve célszerű kétsebességesre építeni, be és kiszálláskor alacsonyabb sebesség külön görpályával...
Érdemes körülnézni, hogy a síterepek miket építenek mostanság...a teljes luxustól a legcsóróbbakig..szóval választás van bőven, a műszaki tartalom viszont elég fontos, és erről még nem láttam semmi dokumentumot....
Engem jobban zavar, hogy a Libegőt 4 személyes székekkel akarják újraépíteni. Utaztam eplényben 4 személyessel, nem vagyok oda érte. A belsőből csak szaladva lehet kiszállni, és a külsőnél is célszerűbb, mert ha oldalra lépsz ki, mint a két személyesen, akkor megbillen ellenirányba a szék, és visszabillenve oldalról megüt.