Keresés

Részletes keresés

Ben00 Creative Commons License 2024.03.11 -6 2 63270

A mai közgyűlés "sikeresen"  megszavazta hogy 2024 április 12. napjától minden 14 év alatti gyermek 1 db vonaljegy áráért azaz 430 Ft-ért válhat teljes hónapra szóló kombinált bérletet.

Ehhez elég egy miskolci köznevelési intézmény által kiállított diákigazolvány felmutatása.

 

Csak gratulálni tudok azoknak akik ezt támogatták. Például Molnár Péter Fidesz-KDNP aki szerint ezt ki kellene terjeszteni a középiskolákban és az egyetemen tanulók részére is.

 

Egyéni véleményem annyi ezzel kapcsolatban, h akinek problémát okoz a havi helyi bérlet kifizetése a gyermekének,az ne szaporodjon és inkább vegyen az OBI-ban egy kaktuszt.

 

 

Az MVK dolgozói ellenezték a módosítást így az őket képviselők nemmel szavaztak.

 

18-09 Creative Commons License 2024.03.11 0 2 63269

2-3 kocsit igen, de nem az egész 40 darabos flottát. 30db van fent eladó, egyben. 

Előzmény: 08-73 (63260)
rednalhgih Creative Commons License 2024.03.10 0 1 63268

Már megint az egyenruha?:)

Hidd el az utasok többsége kakil magasról szépen kivasalt fehér ingre és a nyakkendőre.Részletkérdés amit akár hanyagolni is lehetne.Totálisan érdektelen hogy éppen hogy néz ki a sofőr,férfi vagy nő,fekete póló vagy farmer van rajta ,esetleg rockrajongón bőrszerkó.Egyébként is egy plexi választja el a két világot (jobb esetben),pár másodpercig látják egymást (feltéve ha elsőajtóznak).

 

Ami fontos (lenne) utasszempontból az a következő néhány alapfeltétel:

1-tiszta busz (feltolhatják a nyakkendős szolgáltatást ha lyukó szintű mocsokba ül le rendszeresen)

2-meghirdetett járat meg is érkezzen ahogy a nagy könyvben meg vagyon írva

3-életveszélyes vezetési stílus hanyagolása,pláne miskóciába mert a szőlőútjaink nem alkalmasak rallyra és elég sok idős használja a rendszert akik borulnak induláskor/fékezéskor

4-cigivel személy szerint úgy vagyok hogy tőlem füstölhet de bizonyára egy zárt térben lesznek olyanok is akik megérzik és nem kedvelik

Szerintem ettől többen problémáznak a megállókban cigizés miatt amikor öten fújják négy méterre a szart nemdohányzók orra alá és a szél odatereli a lényeget.Soha nem láttam hogy büntettek volna ezért bárkit is pedig a lehetőség megvan rá.Telibekakilják csak egy plusz piktogram amit kötelező volt felrakni.

5-jegyvásárlás ne legyen gond mert rengeteg olyan élethelyzet van amikor egyéb lehetősége nincs az utasnak annak ellenére hogy drága (700 pengő jelenleg)

6-pontos indulási idő betartása mert csatlakozás múlhat rajta és falusi menetrendnél egy órát is várhat utána.

7-ha feltétlenül hozzá kell szólni az utashoz akkor azt ne tréparaszt módjára tegye mert ugyan rólam lepereg de a magyar szeret sértődni és alig várja hogy belekössön a sofőrbe a frusztrált napjainak végén (vagy elején)

8-lehetőleg fagypont feletti hőmérsékleten ne fűtsön mert tolják ki az ablakot ugyanis megpusztulnak beöltözve fűtés mellett (ezt mai napig nem sikerült néhány sofőrnek felfogni)

 

Dióhéjban ennyi lenne.Ha ezek teljesülnek akkor hurrá.Persze mindig van néhány unatkozó némber akik képesek a jelentéktelen hülyeségekkel ügyfélszolgálathoz fordulni.

Villamosnál duplán humoros az egyenruha kérdése mert a tenyérnyi ablakon át látja a jobb kezét és ennyi,ha jegyet vált akkor a bal kezét is megpillanthatja.

Alig volt balhém sofőrrel eddig,az is leginkább abból állt hogy bezárta az ajtót miközben látta hogy többen rohannak átszállni.Pár másodpercig látom egyébként is vagy összajtózásnál még annyit sem.A fentebb leírtak fontosabbak mint a csomagolás.

Előzmény: Balee15 (63259)
diamond way Creative Commons License 2024.03.10 -3 1 63267

Vanit pénz többit nem írom le mert ez nem politikai fórum!

Előzmény: rednalhgih (63250)
jbaal Creative Commons License 2024.03.10 0 4 63266

Én egyébként nem kifejezetten a munkavégzésüket kifogásolom, igaz, hogy nem közlekedek már Miskolcon régóta napi szinten, nem tudom, hogy azóta mennyire íhgult fel az állomány.

De alapvetően teszi a dolgát a közlekedési dolgozók nagy része, nem akarom őket bántani amiatt, hogy éppen szeretne elmenni WC-re két kör között vagy megenni pár falatot.

Inkább ezt a normálatlan vaskalapos mentalitást nem értem, amivel agyament módon védik az őket semmibe vevő munkáltatójukat, és úgy csinálnak, mintha minden a legnagyobb rendben lenne, és a szolgáltatás már évtizedek óta ugyanazon a  konstans kitűnő színvonalon zajlana, és semmiféle változás nem történt volna az elmúlt években.

10-15 éve sokkal lazábbak voltak a közlekedési dolgozók, sokat poénkodtak a helyzetükön, elismerték, hogy igen, szar eszközökkel dolgozunk, szar fizetésért, késünk, kimaradt...stb., ez van, sajnáljuk, nem tudunk mit tenni, tessék "odafent" reklamálni.

 

Na de most mit csinálnak? Ordenáré módon beleállnak minden kommentmezőben az újságírókba és a kommentelőkbe, hogy nem kell pattogni, minden a legnagyobb rendben, csak annyi a baj, hogy egyre kényesebb mindenki, és nem tudja elviselni, ha 2 perces követés helyett 3 van, nem késik semi, csak "menetrendi eltérés" van, nem rohadt le a busz meg a Bzmot, csak a hülye utas hallucinálja a tüzet meg a füstöt. És egyébként is lehet menni taxival meg autóval, mit akarsz a 10 ezres bérletedért (meg a havi 400-500 ezer Ft. adódért) cserébe? Csóró vagy? El kő' menni dógozni. A mai lusta fiatalok már nem tudják, mi az a munka, a kemény vidéki élet, mikor áram meg fűtés sem vót' a házba, oszt' mégis élünk, blablabla.

Na ezzel van nekem bajom, és erre nem magyarázat az sem, hogy pellengérre állítja őket a munkáltató, ha kritizálnak, mert akkor ne kritizáljon, de hülyeségeket se írjon/mondjon mellé, meg ne hibáztassa az ügyfelet a saját cége alkalmatlansága miatt. Szerintem azt még nem várja el tőlük a cég, hogy kifejezetten az utasokat hülyézzék és védjék a szemmel láthatóan rothadó színvonalat.

 

És egyébként ez nem csak kommentharcok szintjén működik, mert az még nem is érdekelné az embert, de ha valami apró vitába keveredsz egy kalauzzal, sofőrrel vagy bárkivel, mert pl. le szeretnéd húzni az ablakot a poshadt, dögmeleg vonaton, vagy már közlekedésbarátként te sem tudod, hogy éppen milyen jeggyel kéne rendelkezned, mert annyira meg lett bonyolítva minden az elmúlt években, 2-3 mondat után előkapja mindegyik a "lehet menni autóval" szöveget, mint mindent elsöprő észérvet. Aztán meg nem győzi verni az asztalt a szakszervezetük, hogy mégtöbb pénzt csatornázzanak át nekik az adófizetőktől, persze elvárás semmi. Az utóbbi években azért nem kevés, korábban lenézett "melós" területen rohadt jó pénzeket osztogatnak, és kenterbe verik már sok esetben a diplomásokat is, amit nem sajnálok tőlük, de akkor társuljon már mellé valami szellemi színvonal is.

Előzmény: Balee15 (63259)
Racilaci Creative Commons License 2024.03.10 0 2 63265

Plusz meg tudják adni bárkinek a Közlekedési Osztály e-mail címét, azt se felejtsd el...

Előzmény: Kisafka (63262)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.03.10 -3 4 63264

Annyi biztosan mint a BYD-eket és Ivecokat...

Előzmény: TorzónBorzAlom (63261)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.03.10 -1 5 63263

Erről nem szólt a fáma. Elég volt a képeket látni. Így viszont még van remény. Persze semmi nem lesz belőle, hiszen minek?

Picit húznak majd a menetrenden aztán lesz busz. 

Előzmény: 18-09 (63257)
Kisafka Creative Commons License 2024.03.10 0 2 63262

biztos vagyok benne, ha a holdig kiírna egy közbeszerzést autóbusz üzemeltetésre személyzettel együtt, ahol az MVK telephelyét használhatják tárolása és karbantartásra, lenne rá jelentkező. 

Az IKT a Cíis 12-eseket is úgy üzemeltette Budapesten, hogy BKV-s garázsba a napi feladatellátást megoldották, műszaki vizsgára meg hordták vissza a buszt Debrecenbe. Vagy küldtek onnan embert és alkatrészt ha az kellett.

 

persze hülye megoldás, de ez már akkor is tarthatatlan, hogy az MVK az alapvető javítási gondok megoldása helyére csak járatritkítással, járatkimaradással és pár darabos használtbuszok "ideiglenes" beszerzésével tud reagálni.

Előzmény: TorzónBorzAlom (63261)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.03.09 0 4 63261

Miskolcra mi értelme van bármilyen állapotú Volvot (vagy MANen kívül bármi mást) hozni? Tételezzük fel, hogy sofőrrel-karbantartással együtt venné őket igénybe a város, hogy ne legyen abszolúte ostobaság, az meg nagyon drága lenne, hiszen nincs vonalismerettel rendelkező sofőr. Nemá'...

Előzmény: Farmerlegend (63256)
08-73 Creative Commons License 2024.03.09 0 2 63260

Az ITK elvileg be fogja vetni őket más pótlásoknál is, nem?

Előzmény: 18-09 (63257)
Balee15 Creative Commons License 2024.03.09 -2 4 63259

Azokról a dolgozókról beszélünk ugye, akiknek csak jogaik vannak, de kötelességeik semmi? Tisztelet a kivételnek. Mert sajnos kis % az.

Azért lássuk be, az ebben a szakmában dolgozók nagyon nagy hányada egy termelő, versenypiaci környezetben dolgozó vállalatnál meghalna, egy nap után sírva menekülne vissza a régi munkahelyére, mert rádöbbenne, mennyire jó és kényelmes dolga is volt az előző munkahelyén. Amit addig a sárga földig szapult minden nap. Mert mekkora igazságtalanság az, hogy formaruhában, ingben és nyakkendőben kell dolgozni? Hogy nem mehetek el a megállóból 5 perccel hamarabb, mert nekem úgy jobb? Hogy ha bunkó vagyok megkérdezik mégis miért, mire gondolt a költő?

Ugyanis itt ez a divat. Nem adok jegyet, nem vagyok igényes a környezetemre, telebagózom meg egy moslékos vödörnyi szemetet hagyok magam után a buszban, a menetrend tájékoztató jellegű számomra, én a formaruhát fel nem veszem mert kényelmetlen, de amúgy meg a nettóm legyen már úgy 600 ezer, mert megérdemlem. Ja, és amikor valaki szembesít vele, hogy te figyelj már, ha már ahhoz képest tök jó pénzt veszel fel, meg jó fordán dolgozol, akkor ugyan egy minimális utasbarát attitűdöt vegyél már fel, és mondjuk ne cigivel a kezedbe beszélj már a fizető utassal, ne szakadt fekete pólóban vezess már, akkor első utam a szakszervezethez vezet, hogy segítsenek már mert engem bántanak, márpedig én elmegyek táppénzre vagy leszámolok, ha még egyszer szól valaki a nyakkendő miatt!

De az a baj, ha ezeknek az embereknek megadnád azt amit kérnek, akkor is képtelenek lenne változtatni. Attól, hogy valami hiányszakma, milyen alapon érzi feljogosítva magát bárki is rá, hogy prosztó legyen? Teszem azt mérlegképes könyvelőkből is ha egy adott területen hiány van, akkor én fogjam, lemehetek a gyártósorra szapulni a dolgozókat, meg bemehetek a főnökömhöz pocskondiázni őt, verni az asztalt, hogy márpedig nekem játékgép kell az irodámba, és amúgy is homeoffice-ból akarok dolgozni, mert ha nem kapom meg felmondok?

A Boschba meg Joysonba én nem gondolnám, hogy a soron dolgozók, vagy más területen beosztott munkavállalók megengedhetnek akárcsak tized ennyit maguknak, mint itt ebben a szakmában jó pár ember, legyen szó bármelyik cégről. Ilyet is csak itt lehet tenni, az meg külön szégyen, hogy még sokszor a szakszervezetek által ők jönnek ki belőle jól. Néhányak miközben azt puffogtatják, hogy mindenki köcsög és ha én nem vagyok nincs aki vezesse vagy javítsa a buszt, véletlenül a mérleg másik oldalát elfelejtik: ha paraszt vagy, aki felszáll hozzád 5-ször, hatodszor meg fogja oldani máshogy, és először nem kapsz majd fizetésemelést, utána meg leépítenek, mert ha nincs kereslet, nincs pénz, nincs munka, nem lesz mit vezetni. Veszteségtérítés ide vagy oda.

És amíg a kiválasztás elsődleges szempontja (cégtől függetlenül) az, hogy kinek a kije vagy, nem pedig az, hogy mit tudsz, mire vagy képes, addig nincs miről elmélkedni. Mert manapság fontosabb az, hogy egy követ fújj az érintett döntéshozókkal vagy feletteseiddel, mintsem a munkád és kvalitásaid minősége. Nem véletlen, hogy a tömegközlekedésben rengeteg helyen még a szocializmusból visszamaradt vezetők uralkodnak mindenki felett, és az akkori elvek szerint tekintenek a szakmára, a környezetükre, és próbálják átnyomni akaratukat az egész szervezeten. Ez egy fiatalnak, aki vérátömlesztést és vérfrissítést jelent, miért lenne vonzó mindez? De pont ez a baj, hogy itt ez nem is cél, mert akkor véletlenül olyan ember jön be a körbe, aki talán néha nem a saját, hanem más, az ügyfelek érdekét is figyelembe venné.

Ma a szakmában 99%-ban úgy lehet jó, döntéshozatalhoz közeli pozícióba kerülni, ha előtte simulékony voltál odalent, nem hőbörögtél, nem kommenteltél, bejöttél puszira, felvetted a telefont szabadnapodon, néha kedveskedtél az illetékeseknek, és teljesítettél minden kívánságot, amit megfogalmaztak irányodba. Akkor passzolsz a képbe, mert jól irányítható vagy, akivel nem lesz gond, képviselni tudja azt amit kell. Legyen az a KO ellenes kampány vagy bármi más. Az meg aki értene a szakmához, érdekelné, érti és átlátja mit jelent az, hogy ügyfélorientáltság, netán a hatékonyságot is tovább tudja gondolni mint "vegyünk még ki 20 járatot a menetrendből, mert azzal spórolunk", az mehet a levesbe, hisz sehova nem fog tudni elhelyezkedni, mivel nem érdek az, hogy ilyen embert keressenek.

Jó, magam ellen beszélek mert tegyük hozzá bár kevés, de van kivétel, be lehet kerülni, mert úgymond nagyon közelről ismerek olyat akinek sikerült... :) De épp ezért érzem azt, hogy ez 100-ból 1 kategória.

Előzmény: jbaal (63251)
rednalhgih Creative Commons License 2024.03.09 0 1 63258

Sorosista ügynökök gyurcsányista karhatalmistákkal prüsszeli pénzből kapitalista békaembereket béreltek fel hogy tönkretegyék a kifogástalan vízvezeték rendszerünket.Hollósy felkészül .......miután kiosztotta a nőnapi dudvákat.

 

Csak idő kérdése volt hogy ott is történjen valami.Pont most a rendezvény alatt maximális pech,főleg VP-nek.Nem irigylem az ügyeletben lévő mivíz szakikat.Szerencse a szerencsétlenségben hogy villany lezárva és mindez este valamint hétvégén történt.Egy ilyen móka hétköznap csúcsban beállítaná a fél várost.

Érdemes megemlíteni egyúttal hogy az átlag 50-60 éves föld alatti hálózattal hasonló gondok lesznek csak sűrűbben.Ez kihat majd az egyébként sem klasszis forgalmi helyzetekre.Többletköltséget okozva a városnak (és a cégének)

Külterületeken szó szerint belefosnak az ilyen jelenségbe.Lyukói temetőnél egyik nyáron biciklivel átgázolok a vízfolyáson,egy hónap múlva megint arra két keréken és hozzá se nyúltak.Gyerekvárosnál szintén hetekig folyt a víz.Reméljük ez nem fog addig tartani mert központba van.Az más kérdés hogy a várható túrás hogy fogja borítani a jövő hetet.

Előzmény: N-core (63255)
18-09 Creative Commons License 2024.03.09 0 3 63257

2 napra... 

Előzmény: Farmerlegend (63256)
Farmerlegend Creative Commons License 2024.03.09 -5 5 63256

Addig húzta az időt az MVK amíg a debreceni csuklós Volvókat szépen felvitték Pestre H5-re. Tapsvihar!

N-core Creative Commons License 2024.03.09 0 4 63255

Ha még nem lett volna elég a jóból, pont most van csőtörés is a belvárosban - ázik a Szemere utca rendesen.

rednalhgih Creative Commons License 2024.03.09 0 1 63254

Kétélű fegyver a face kommentelgetés.

Lehet kavarni és félrevezetni az utast,ez az egyik.

A másik oldalról viszont a munkáltatónak megkönnyíti a dolgát hogy beazonosítsa azokat az egyéneket akiket fokozott figyelemmel szükséges kísérni és ellenőrizni mert a kommentjeik arra engednek következtetni hogy vagy nem értenek ahhoz amit csinálnak vagy direkt kavarnak.Vagy mindkettő.

Bármelyik lehetőség valósul meg a három közül azt le kell reagálni a munkáltatónak.Minél több adatot ad meg magáról a profilján annál egyértelműbben be lehet azonosítani.Igazából eleve szűk körről van szó ha csak a helyi céget vesszük figyelembe.A vasút-volán már egy tágabb fogalom.

Ne legyenek illúziói senkinek sem,mindenhol van feketelista.Ez mióta közösségek léteznek napi gyakorlat.

A mentegetőző és/vagy lekezelő kommentekből kiindulva leszűkíthető a kör kire is kell célzottan odafigyelni.Ha szakszavakat használ akkor méginkább beazonosítható.

Multinál konkrétan olyan papírt kellett aláírni ha facén fikázod a céget akkor elbeszélgetnek veled hogy jogosan tetted vagy sem.Ha jogos akkor nyertél de megkérnek hogy ezt házon belül tedd meg újra.Ha mégsem akkor akár jogi következmények is lehetnek ami sokba lesz az alkalmazottnak.

Az pedig a legalja mentalitást tükrözi ha egy olyan személy ekézi az utast akinek a fizetése az adóból és áfából van összekaparva.

Felsejlik itt sokadjára egy tipikus népbetegség.Szerepzavarnak hívják.

Nem biztos hogy problémás az ha kommentelgetnek az illetők mert így nyomukra lehet bukkanni és elbeszélgetni velük a hogyan továbbról.Miként képzeli jövőjét egy szolgáltató cégnél ahol adófizetőkkel (is) szükséges bajlódni mivel ők dobják össze a fizuját.

 

Előzmény: jbaal (63251)
NickUser Creative Commons License 2024.03.09 -3 1 63253

Belvárosban nagy rendezvények, Egyetemen nagy rendezvény, akkor miért nincs mondjuk 20-30 percenként 22-es busz újra!?

Kisafka Creative Commons License 2024.03.09 0 3 63252

ez így azért nem igaz, vasútnál hidd el, tartózkodókban eléggé megy az egész mávcsoport szétszidása és egyáltalán nem általános ez a rohadt utas hozzáállás a kétkezi dologóknál, de nyilván nem ez az ami hangos lesz. már csak azért sem mert kifelé senki se meri saját arcával szidni a munkáltaltóját.

Az ilyen túlbuzgó üzemi szemléletűeket viszont én is jól seggberúgnám, akik mindig csak azt tudják kimagyarázni hogy miért jó az ha szar és ha nem tetszik utazz máshogy, de azért az adódból összerakott fizetésemre azért igényt tartok.

Előzmény: jbaal (63251)
jbaal Creative Commons License 2024.03.09 -1 8 63251

Az utóbbi néhány évben az összes közlekedési dolgozó (MÁV, MVK, BKV...stb.) egy undorító pofátlan mocskos hozzáállást vett fel, és igen, itt beszélek az agyonsajnált "kétkezi" dolgozókról is, sofőrökről, forgalmistákról, kalauzokról, ellenőrökről...stb.

Engem már rohadtul nem érdekel, hogy mennyit túlóráznak meg "szívüket-lelküket" kiteszik a népért, mikor minden egyes újságcikk meg civil bejegyzés alatt, ami a magyar tömegközlekedés helyzetét kritizálni meri (és egyébként baromira nem arról szól, hogy a végrehajtó személyzet tehetne róla, hanem jellemzően a politika) megjelenik a csürhe fajtájuk, és mindenkibe belekötnek csapnivaló helyesírással, hogy "ha nem tötszik, akkor lehet menni autóval" és egyebek. És nem érti a 8 osztályos majom fajtája, hogy az ótvar fizetését abból az adóból kapja, amit az a "hülye" utas befizet. Mert lehet, hogy a bérlet meg a jegy alulárazott (mondjuk ez Miskolcra már rég nem igaz), na de a hülyéje nem fogja fel, hogy a maradék részt sem a politikus szedi elő a zsebéből jófejségből, na meg nem is a buszsofőr hozza a saját buszát szívességből, hanem azt is ugyanúgy az adófizető fizeti. Ráadásul nem is keveset, mert ha a 33%-os levonást, illetve az utána jövő 27%-os áfát is beleszámolom, akkor az ember fizetése felét lenyúlja az állam, és mint ahogy látjuk, a semmire, mert azt kapja az ember, hogy "lehet hazamenni taxival te csóró".

 

Szóval jó lenne már eldönteni, hogy akarunk-e tömegközlekedést, vagy rábízzuk az emebrekre, hogy oldják meg a saját közlekedésüket, ezutóbbi esetben viszont akkkor fejezzük már be ezt a színjátékot, és takarodjon el az összes ilyen okoskodó MVK-s, mávos és egyéb dolgozó, ahova való, jó eséllyel egy akkugyár mélyére, mert másra úgysem alkalmas. Aki annyira kelendő lenne a piacon, az már így is maszek cégnél buszozik. Én baromira nem akarom ezt a csürhét finanszírozni. Igen, lehet, hogy éppen azért "csóró" az ember és "nincs pénze taxira" (vagy csak éppen nem akar egy ugyanilyen 8 osztályos suttyó mellé beülni), mert ezekre a senkiháziakra vonja el az állam a pénzét.

 

Az MVK irodai, forgalmi dolgozói meg 99%-ban egykori sofőrökből állnak, fingjuk nincsen semmiről, semmiféle rendszerszemléletük logikájuk, matematikai gondolkodásuk nincs, ők egyszerűen csak örülnek, hogy széket kaptak a s*ggük alá az irodában, és nem kell többet műszakolniuk. Ők aztán nem fognak semmiféle fordákat átnézni, optimalizálni és egyebek, csak CTRL+C/V-vel lemásolják az ezeréves elvault beosztásokat, aztán kész. Jó vót' az 30 éve, mikor Jóskával a 30 perces kiállás alatt elszívtunk 3 szál cigit, jó lesz az most is, oszt' kész.

Előzmény: Balee15 (63249)
rednalhgih Creative Commons License 2024.03.09 0 1 63250

Mint ahogy már írtam sokaknak nem áll érdekében hogy itt használható rendszer legyen.Több oka lehet,vélt vagy valós veszélyeket sejtenek a jövőjükre nézve.Felhozzák állandóan védőpajzsként a "nincsepéééz" sztorit miközben folynak el a milliók értelmetlenül.Megalakult KO is tökéletes fedősztori arra hogy a balhét elvigyék.Lehet mindenért hibáztatni facén városházát mert a lakosság nagy része nincs tisztában vele hogy kinek mi a feladata.Kavarás ezerrel.

Másrészt a hivatal is mint egy megszeppent elsőáldozó óvatoskodik,kerülgeti a forró kását.Ez minden csak nem vezetés,totális diktatúra addig amíg nem rendeződik a helyzet,folyamatos jelenléttel (és folyamatos párbeszéddel !!!).Ezek ott a város közepén azt hiszik ha elfingják magukat akkor vigyázba áll mindenki a város szélén és teszi a dolgát mint a kisangyal.Hát pont nem,a példa is mutatja.

Farok csóválja a kutyát extrém esete áll fenn,amikor a munkavállaló hülyére veszi a munkáltatót.Ehhez persze kell a jelenlét és kommunikáció hiánya.Igen sajnos le kell írni hogy vannak olyan alkalmazottak akik mindent megtesznek annak érdekében hogy szívjon a "főnök" és ezáltal az utas.Ez nem újdonság csupán még egy esetet leírtál ami igazolja az elméletet.Nehéz lesz elhitetni bármelyik facehuszárnak bármelyik utassal hogy este 23:30 körül nem áll rendelkezésre csuklós.Miközben egész nap látták az utcán sőt utaztak vele.

Remélem tanult a városháza ebből az esetből és jövőre nem 8-16 beosztásban gondolkodnak,hanem megerőltetik magukat és személyesen járnak utána a problémáknak.Ezt várná el egy "főnöktől" az utasok többsége.

Biztos lehetsz benne hogy egyesek mindent meg fognak tenni annak érdekében hogy ezek a történetek ismétlődjenek.Hárítva a felelősséget önkormányzatra.Megelőzés,jelenlét,egész napos szolgálat ha szükséges.Nem baj az ha irodát sajátítanak ki a szondin,éreztessék a jelenlétet és a felügyeletet.

Előzmény: Balee15 (63249)
Balee15 Creative Commons License 2024.03.09 -1 10 63249

A közösségi média egyik csoportjába felrakott egy fizető, a szolgáltatást igénybe venni kívánó utas egy képet tegnap estéről, melyen 23:35-kor, a programok egy részének végezte után az látható, hogy a 36-os szóló. Igen, az a 36-os, ami arra hivatott, hogy a tömegeket a város legnagyobb lakótelepére hazaszállítsa, és igen, fél 12-ről beszélünk. Este, nem nappal.

Természetesen kapott hideget bőven, mert amúgy tényleg, mi az, hogy 10 ezer ft-os bérletár mellett, vagy 1400 ft-os napijegy ár mellett valaki szólni mer, hogy nem tud hazajutni? Az MVK ügyeletes Facebook huszár védelmező dolgozója annyit tudott csupán felmutatni, hogy a Közlekedési Osztály elérhetőségét belinkelte, mondván ott tessék kopogtatni. Most ezt akkor hogy kell értsem? A KO utasításba adta, hogy a Kocsonyafesztivál napjainak estéjén kötelezően szóló autóbusznak kell közlekednie a legforgalmasabb vonalakon, amit százak szeretnének igénybe venni? Vagy ezen az estén az amúgy általános munkarendben, (vélhetően) hétfőtől péntekig 8-tól 16:00-ig dolgozó KO tagjai voltak túlórában megbízva a forgalom lebonyolításával, és ők intézték a rásegítéseket, a menetrendi járatok lebonyolítását, az utasforgalom koordinálását? Ha a felsorolt két állításból legalább az egyik igaz, az igen nagy baj, és ebben az esetben valóban őket kell számon kérni. Reméljük így is fog történni. Ha viszont nem...? Akkor is vajon így történne?

Én, mint "laikus" ember, élhetek azzal, hogy kételkedve álljak ehhez? Azonban ekkor nem igazán tudom értelmezni, hogy mégis mit szeretnének mondani azzal, hogy a KO-t keressem. Kiszúrták a csuklós autóbuszok kerekeit, hogy ne mehessenek ki este forgalomba? Azt hagyjuk, hogy nincs elég csuklós, ez reggel és napközben tény, de délután 4 után rendszeresen látom, hogy már állnak bent működőképes, akkortájt vagy 4 óra előtt végző csuklósok. Gondolom péntek este amikor normális esetben busz se jár, csak van bent +1 egy csuklós működőképes autó. A VP nem 40 csuklós buszt emésztett fel tudomásom szerint, pár darab lézengett rajta este is csupán

Kérdéseim a következők:

- Ha az operatív forgalomlebonyolításért is a KO-t teszik felelőssé, akkor miért vannak fizetve a 0-24 órás szolgálatban lévő diszpécserek? Ebben az esetben le lehet építeni ezt a szervezeti egységet, és a KO-ra bízni ezt is. Így valóban most hozzájuk fordulnánk e problémával.

- A 0-24 órás szolgálatban lévő diszpécserszolgálat nem rendelkezik intézkedési jogkörrel, a nap bármely napszakjában, bármely vonalon, bármely vonalcsoporton?

- Ki gátolta meg azt, hogy az intézkedési és beavatkozási jogkörrel rendelkező diszpécserszolgálat operatív módosítást hajtson végre, figyelemmel a megnövekedett utasszámra? Erre valaki utasítást adott, hogy ezt KELL tenni, nem lehet kocsit cserélni, buszt kivinni, akármi? Valaki lefeküdt a buszok elé és testi kényszert alkalmazott?

 

Tudjátok, számomra nem az a legszomorúbb az egészben, hogy szóló volt a 36-os, és hogy egész nap használhatatlan volt az egész rendszer (minden nap az, megszoktuk), mert ez akár ha +30 buszunk lenne is megtörténhetne 1-1 késő esti lerobbanás alkalmával. Az a legszomorúbb, hogy itt senki a kisujját sem akarja megmozdítani azért, hogy az ország legdrágábban igénybe vehető tömegközlekedése legalább kicsit is utasbarát legyen. Még az sem, akit ezért alkalmaznak, és akinek nemhogy jogában állna, kötelessége is lenne megtenni mindezt. Az összes teljesítmény annyi, hogy nézik a filmet, nem csinálnak semmit, nincs beavatkozás, nincs operatív eljárás, semmi nincsen, majd valahogy hazajutnak az emberek, nekünk jó itt a melegben bent. Ez munka, amire fizetést vesznek fel? De az utasnak visszapofázás az megy, hogy mi jogon emeli ő fel a hangját a cég ellen, holott ők csak szenvedő alanyok és semmiről sem tehetnek? És miután a fenti kérdéseket megválaszoltuk, még vannak olyanok akik ahelyett, hogy a saját portájukon söprögetnének és néznének szét, képesek full nevetségessé tenni magukat azzal, hogy a panasztevő forduljon Veres Pálhoz azért, mert az éjszaka kellős közepén egy olyan dolgot amire talán egy 10 éves is rájönne, nem sikerült megvalósítani? Ehhez végzettség se kell, de még diploma se. Ja, de itt arra kell időt szánni, hogy hogyan és milyen platformon kenjük át a szart másra. Ha csak fele ennyi energiát szánnának rá, hogy a rendszer jobb legyen a napi szintű lebonyolítás során, már jelentős javulást tapasztalhatnánk. Értem, hogy nincs pénz, de amíg azokat a dolgokat amik nem pénzkérdések mintha szánt szándékkal nem valósítanák meg, holott lehetőség és felhatalmazás is lenne rá, addig ne másra mutogassunk.

Előzmény: rednalhgih (63248)
rednalhgih Creative Commons License 2024.03.08 0 5 63248

Egy élmény volt ez a nap :D

 

Soha ennyit meggyesalja környékén semmiféle járművel nem araszoltam.

Malomszögnél működött a lámpa.Ezek szerint meg lehet állni dísz tér csücskében mert egyik villamos ott dekkolt.Csak arról legalább ötvenen gyalogoltak városháztérig amivel utaztam befelé.Dayka barmolásnál működött a lámpaprogram,rendőr sehol,áll mindenki,forgalom nem halad,lökdösik egymást a zebránál a feltorlódott villamosozók (mindkét irányba mert ugye nyugat felé is gyalogoltak).Avasi lépcsősornál folyamatos forgalom,araszolás,idegbaj.

Szokásos pénteki forgalomtól néhány fokkal méretesebb kocsisorok.Nőnap,kocsonya,hamarabbi délutáni csúcs.Természetesen apucinak el kell vinni autóval ödönkét a nagyihoz mert nőnapra vettek neki egy csoffadt rózsát és azt kizárólag dugóban ülve lehet eljuttatni.

Röhögtem a sok idiótán akik lebaxták az anyósülésre a vágott virágot és azzal furikáztak kilométereket.Ha lehetséges többé ne tervezzük nőnapra ezt a lehúzós rendezvényt mert ez csak még kaotikusabbá teszi az egészet.

Külföldi rendszámokból is jutott bőven,olasz,szlovák,angol,német,holland,román...mintha tapolcát látnám nyáron.

Masszív heringjáratot nem láttam de nekem kimaradt a reggel,akkor biztos lehetett.

 

Bokik megállóban NÉGYEN kérdezték meg 10 perc alatt (!!!) hogy mi merre hány méter.Fogalmuk nem volt az egészről,azt se tudták VP honnan indul,azt se tudták 914es merre fog menni,azt se tudták hol lehet jegyet venni,azt se tudták hogy minden busz onnan fog indulni.

Módosítanám korábbi javaslatomat a színház melletti fabódéról.Centrumhoz kell az inkább szuvenírekkel,jegyértékesítéssel,információkkal,tudnivalókkal és két olyan emberkével akik válaszolni is tudnak a kérdésekre (ebből egyik nem árt ha tud angolul)

Feltételezve hogy jövőre is eltorlaszolják villanyt egy színpaddal.

Ja igen kerestem a céges házikót de nem találtam....szóljon valaki ha rábukkant.)

Tehát egy megyeszékhelynek kihívás kreálni pár négyzetméteres faviskót néhány nap alatt ahol bevétele is lenne...értemmm....

 

Este 19 körül kezdett özönleni a nép,kitömött 14es csuklós és egyebek azt mutatják hogy az ingyen koncertek vonzóak.Az árak már kevésbé.

Egy kis "ízelítő" a gasztronómiai túlárazásból:

Főtt kukorica 800 zseton

Egy deci bor 400-450-500

Négy cent pálinka 500-600-700

Sósperec 900-1000-1500

Krumplilángos 1000-1200-1500

Szelet kenyér,mustár,sült kolbi 3500

Hambi 2000-2500-3000

Öt szem fánk 1500

Tíz dkg töltött káposzta 1000

Dobozos sör 900 (hozzáteszem a sparba jártak be ugyanazt venni féláron)

Fél liter ásványvíz 600 (ezt is vitték a sparból 180 körül)

Kenyérlángos 1800

Kürtőskalács 2000-2500

Ennyi ragadt meg a számmisztikából.Mintha svájcban lennénk :D

 

Összegezve:van igény tömegközlekedésre,nem csak helyiek részéről hanem pár napra megszálló mindenféle korosztályból is.A casco ház megállónál előre látható lökdösődő jeleneteket meg lehet előzni.Szükség van egy fabódéra centrumnál mert elveszett lelkek bolyongtak kérdezősködve a megállóban várakozóktól (nem mindig jártak szerencsével mert olyat is kérdeztek aki pont full homály).Jegyvásárlás szükségessége nem vitás,húzták az időt sofőrnél,többi utas idegbajt kapott.Rengeteg jegykezelést láttam fél nap alatt.A dayka barmolás egy vicctenger,kell oda rendőr.Földesnél ideiglenes megállót meglepően sokan használták.

Hát ez egy ilyen pénteki napnak sikerüt.....

 

 

Előzmény: jeek (63243)
jbaal Creative Commons License 2024.03.08 -4 2 63247

Oké, az 1-es villamos egyedül az a járat a városban, ami még normális színvonalúnak nevezhető, értelmezhető sűrűséggel jár, de mondjuk a hétvégi 15 percezés, plána megspékelve egy lekésett átszállással a 30-60 percenként járó buszokra már ott is a vicckategória.

 

Na de ami ezen kívül van, az kritikán aluli. Már az Avason is a papíron 5 percenként járó buszoknál simán előfordul egy 20 perces lyuk, ami után ráadásul szóló jön, és nem férsz fel rá. Semmiféle tájákoztatás vagy előre meghirdetett menetrend nincs, totál bizonytalan, hogy odaérsz-e egy 1 évvel korábban leegyeztetett szakrendelésre, illetve nem minden munkahelyen van reggel 9-kor kezdődő törzsidő, hanem fixen be kell érni pl. 8-ra vagy 7:30-ra.

Akármilyen dugók is vannak, nem annyira kiszámíthatatlan mint a jelenelgi miskolci buszközlekedés. Az, hogy van egy darab fix 53-as vagy 54-es buszod, amivel be tudsz érni egy Boschba vagy Joysonba munkakezdésre, és sunyi módon egy szó nélkül kimarad, az teljesen tolerálhatatlan. Vagy hogy az óránként járó járatról leveszik a buszt, és 6-8 órán keresztül nincs semmi...

 

Tök mindegy, hogy mi volt az elmúlt 19 évben, mert ami az utóbbi hónapokban zajlik, az teljesen más kategória. Igen, valóban megvan az idióta terepjárós gyereket hurcolászó szülős jelenség is, ezt el tudom fogadni pl. Budapesten vagy még Debrecenben, Szegeden is, ott tényleg hülye, aki autóval jár városon belül, de a mostani miskolci tömegközlekedés helyzetében nincs miről beszélni. Én is autóval járnék, ha még ott laknék, és bizony nem akarnék se parkolódíjakat, se felesleges buszsávot óránként járó és kimaradó járatoknak (pl. Petőfi Sándor utca). Amíg nem javul a helyzet, addig itt sajnos az autóké a terep.

Előzmény: jeek (63245)
jeek Creative Commons License 2024.03.08 0 3 63246

Ismerjük az MVM-et (ex. ÉMÁSZ-t). Mire áramot ad az új kijelzőknek, el is ment fél-1 év..

Előzmény: Trilexhu (63241)
jeek Creative Commons License 2024.03.08 -1 4 63245

Erősen ferdítés a köbön a hozzászólásod. A jelenlegi (wc-re is autóval megyek, a gyereket a tanteremig autóval viszem, mert az 50m-re található parkoló messze van) mentalitás miatt, szinte országosan tök bizonytalan reggeli és délutáni csúcsidőben, hogy autóval odaérsz e valahova időben vagy sem. És már baleset sem kell, elég a csúcsidő és a bizonytalan idejű, előre nem kiszámítható dugó és torlódás.


A Kiliánból (LÁEV) - a Szondi (Károly Hotel) környékére járok minden nap dolgozni évtizedek óta közösségi közlekedéssel, autó nélkül. Kb. ugyanebben az időpontban indul egy ismerősöm is autóval a Tiszai pu. mellé dolgozni.
Jómagam 7:25-kor szállok fel 1V-re a LÁEV-nél, majd a Soltész Nagy Kálmánon 7:52-kor szállok át 7-es buszra. 7:58-kor bent vagyok a munkahelyen. Míg az ismerősöm autóval kb. 7:15 - 7:20 körül indul el a kiliáni 15 emeletestől és általában 7:55-8:00 között parkol le a Tiszai Pu - Y híd közötti parkolóban. Nagyjából 10-15 perces idővesztesége van a reggeli dugókban ácsorgástól.

Hazafelé ugyanez a helyzet, míg villamossal 20-25 perc alatt átszelem a várost Selyemréttől - LÁEV-ig, addig az autók araszolnak mind a ÉTM-en, mind a Kiss Ernőn Diósgyőr irányába.

 

Idén 19. éve csak tömegközlekedem Miskolcon napi szinten. 19 év alatt mindenhova eljutottam autó nélkül (egyedül is és gyerekkel is). A késésem aránya kb. 1% lehet (az is nem várt baleset miatt, vagy az autók által okozott mérhetetlen dugók és a BUSZ sávok hiánya miatt).

 

Járathatod itt 0.5 percenként is a buszokat, villamosokat. A kényelmes majma nem fog neked átülni akkor sem.

Előzmény: jbaal (63244)
jbaal Creative Commons License 2024.03.08 -4 4 63244

Kényelmes majom? Miért, a város többi részére visszakerült a használható közösségi közlekedés? Az, hogy most 2-3 napig jár a villamospótló 3-4 percenként a Tiszai és a Malomszög utca között, semmit nem jelent. Ugyanúgy használhatatlan a "szolgáltatás" Pereces, Szirma, Görömböly, Berekalja...stb.,  sőt, gyakorlatilag az Avas és a város minden része felől.

A miskolci tömegközlekedés jelenleg teljesen alkalmatlan emberi felhasználásra, totál bizonytalan, hogy odaérsz-e valahova időben, ahhoz, hogy visszakerüljön az emberek mentális térképére, nagyon sokat kéne tenni. Sajnos nincs más lehetőség a közlekedésre az autón kívül, Miskolc marhára nem az a város (mint pl. Debrecen vagy Szeged), ahol gyalog vagy biciklivel könnyedén eljutsz bárhova, utóbbit meg le sem tudod rakni sehol, mert kb. 2 perccel azután már el is lopták a kisebbségiek.

Előzmény: jeek (63243)
jeek Creative Commons License 2024.03.08 -1 3 63243

Egymás s*ggében a pótlók a reggeli csúcsban. A 3-4 perc követést tartják. Persze a sok kényelmes majom ilyenkor se tudja letenni az autót, inkább araszolgat 15 perceket az általa is okozott dugókban...

A reggeli csúcsban emiatt átlag 10-15 perc késéssel mennek a VP-k, de forognak oda-vissza folyamatosan.

Csak egy Volános Creative Commons License 2024.03.07 0 3 63242

Mindeközben valami aberrált jó ötletnek gondolta az űrszelvénybe építeni a bódét...

Trilexhu Creative Commons License 2024.03.07 0 5 63241

Hétfőn pedig a Majális parkból a 7:05-ös 53-as maradt ki. Felfelé még felment 1-esen a Neoplan, be is jelentkezett 53-asra (tehát bekékült az appban a járat) aztán amikor Alsó-Majláthon várva 7:11-kor ránéztem, hogy hol jár, akkor már ott volt a piros X. Épp jött az 1-es, felszálltam arra, hátha átvált 53-asra, mint decemberben egyszer, de nem történt meg.

Azért ez elég kellemetlen, az a járat mindig tömve van, itt is várták minden megállóban, csak éppen hiába. Oké, hogy pl. az Újgyőrin ment a kijelzőn a szöveg, hogy kimarad, csak éppen az 53-as vonalán nincs sehol kijelző, így aki nem néz rá az appra, az álldogál hiába. Azért aki a Joysonba ment, az jócskán elkéshetett, az 1V+43/44 kombó Diósgyőrből nem kis időtöbblet. De aki az egyetemre ment volna vele, az sem járt jobban. Az 1-essel még éppen elértem a 7:25-ös 29A-t, de az utána induló járatokkal már nem érsz be órakezdésre. Szóval nyilván bosszantó, amikor kimarad egy 35-ös, csak ezek a járatok azért kicsit fontosabbak hogy leközlekedjenekek, itt nagyobb a kellemetlenség, mint várni 5 percet a következő 35-ösre. Persze ez most valószínűleg műszaki hiba volt.

 

Más: A 2V vasgyári végállomása is kapott kijelzőt, ugyanúgy az egyik nem használt majláthi kocsiállásról, mint a főtéri 2V megálló (ha jól néztem, akkor az egykori 69-es indítóról). Természetesen egyik sem működik.

Előzmény: gdk107 (63240)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!