Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Patesz1 Creative Commons License 2016.09.08 0 0 8867

Sziasztok!

 

Találós kérdés: hány km van a 306-os Peugeotban .... kép(306 000 km)!

Mai akció 19 év után a térképlámpa izzójának cseréje!

Ami elsőre egyszerűnek tűnt, aztán minden információ összegyűjtéssel folytatódott - de hát nem volt, pedig még a peugeotosok "nagy indiánkönyvét" is elővettem.

Leírom, más ne szenvedjen ennyit:

- óvatos voltam, mert 19 éves műanyag könnyen törik.

1, térképlámpa kipattintása kicsi csavarhúzóval a kapcsoló ellentétes oldalán, csatlakozó lehúz (biztosítva van)

2, megállapítás, hogy az izzót simán nem lehet kivenni, valahogy szét kell szedni

3, óvatosan a csatlakozó elemet megnyitni és magad felé kihúzni

4, a forgó foglalatot (ebben van az izzó) a csatlakozó panel oldalán óvatosan kipattintani és kivenni

5, az izzó foglalat biztosító pöcökkel rögzítődik a forgó foglalatban, kipattint és már cserélheted is az izzót!

yeahhh Creative Commons License 2016.09.06 0 0 8866

Januárban már érdeklődtem - sikertelenül -, ezért ismét megteszem: tudtok-e ajánlani Budapesten megbízható Peugeot-szerelőt? 

Applefan Creative Commons License 2016.09.05 0 0 8865

Most nézem a gyári gépkönyvet:

 

 

Minimális

üzemanyagszint

visszajelző lámpa

Jelzi, hogy az üzemanyagtartályban

levő üzemanyag

mennyisége 6 liternél kevesebb.

(Az üzemanyagtartály térfogata kb.

60 liter.)

Előzmény: zimurgy (8748)
Applefan Creative Commons License 2016.09.05 0 0 8864

"...ha valaki tud egy budapest Peugeot szerelőt (nem árt, ha a típus specialistája), azt is megköszönném!"

 

A kérdésre kaptam már választ lentebb, de engem praktikus okokból a pesti oldal érdekelne. Köszönöm!

Előzmény: Applefan (8863)
Applefan Creative Commons License 2016.09.05 0 0 8863

Sziasztok!

 

Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segítségét, tanácsait. Az intenzív keresést siker koronázta: végül is nem benzines Rover 25-ös lett a befutó, hanem egy szép Peugeot 306 hatchback. Nem vagyok az az ember, aki sokat variálja és cserélgeti a tárgyait körülötte: ez az autó is sokáig, hosszú évekig marad majd. A terv legalábbis ez.

 

Nagyn tetszik az autó, de egy sor esztétikai átalakításra lesz szükség, elsősorban az utastérben: gombok, kisebb csetreszek, középkonzol, váltógomb stb-stb. Próbálok újakat venni, de azért körbenéznék jó minőségű bontott cuccok között is. A kérdés:

melyik a legnagyobb/legjobb budapesti Peugeot bontó? Ajánlhattok többet is!

 

És ha valaki tud egy budapest Peugeot szerelőt (nem árt, ha a típus specialistája), azt is megköszönném!

 

Köszönöm előre is!

French Force Creative Commons License 2016.08.30 0 0 8862

Már tárgytalan!

Előzmény: French Force (8861)
French Force Creative Commons License 2016.08.30 0 0 8861

Sziasztok!

 

Tudnátok ajánlani egy megbízható szervizt/ismerőst Budapesten, ahol független állapotfelmérést vállalnak motordiagnózissal együtt? Köszönöm előre is! :)

Applefan Creative Commons License 2016.08.28 0 0 8860

Rendben, így fogok tenni. Egyelőre még nincs meg a járgány, csak esélyes. 

 

Köszi az infókat!

Előzmény: zimurgy (8859)
zimurgy Creative Commons License 2016.08.28 0 0 8859

De igen, jópáran.

A kluboldalon bizonyára lesz, aki konkrétumokkal is tud sgíteni, ha odalátogatsz.

Előzmény: Applefan (8858)
Applefan Creative Commons License 2016.08.28 0 0 8858

Szia!

 

Köszi a választ!

A servicebox-ról nem tudom, hogy mi, de majd utánanézek. :-)

A szelepfedél akkor nem műanyag (ezt hülyeség is volt leírni), mindenesetre valami olyan fém lehet, ami nem rozsdásodik. Valahol olvastam, hogy ezt szokták cserélni, mivel a 306-osok szelepfedele hajlamos a rozsdásodásra.

 

A műszerfal világításának átalakítását szerintem megcsináltatnám. A gyári is tetszik, de az az autó, amit néztem, ott már belenyúltak sajnos, és emitt gyáriak a fények, amott zöldek - tiszta káosz.

 

Senki nem csinálta még innen (vagy a 306 klub tagjai közül) a műveletet?

Előzmény: zimurgy (8857)
zimurgy Creative Commons License 2016.08.27 0 0 8857

Gyári alkatrészből természetesen már nem minden rendelhető, ezt a serviceboxban le lehet ellenőrizni.

Váltógomb még egészen biztos, hogy vehető gyári új, 6-7.000 Ft körül van az ára.

Műanyag szelepfedélről még nem hallottam.

Igen, rozsahegyir még szerel, remekül képben van a típust illetően. De ő Budán, vagy Budafokon szerel, ha jól emlékszem.

A műszerfal háttérvilágítás mókolását csak hallomásból ismerem (nekem a gyári tetszik).

Szét kell teljesen szedni, a sárga fóliát hátulról lekapirgálni, és utána ledszalaggal, vagy egyesével, a háttérvilágítás-izzók helyére tett színes ledekel szoktak játszani.

Előzmény: Applefan (8856)
Applefan Creative Commons License 2016.08.26 0 0 8856

Elnézést, még pár kérdés:

 

- Rendelhető még új alkatrész a 306-osokhoz? Elsősorban a beltér elemeire gondolok most (középkonzol, szellőzőrácsok, váltófej stb.).

- Nem rozsdásodó (műanyag?) szelepfedél hol rendelhető és mennyi lenne?

- Lenne valaki, aki vállalná ezeknek a beépítését, egyúttal kissé "tuningolná" a belső tér és a műszerfalvilágítást? Mennyibe kerülne egy ilyen művelet?

 

Ez tetszik leginkább, de más szín is szóba jöhetne:

 

- Budapesten - a pesti oldalon - ki ajánlható megbízható szerelőként? (Az öcsémnek volt egy szép 306-osa sok-sok éve, egyszer találkozott is "Rózsahegyir"-rel, nekem úgy rémlik, ő szerel is, de ebben nem vagyok biztos.)

 

Nem vettem még mindig autót, de lenne egy eladó példány, ami szóba jött...

 

Köszönöm szépen! :-)

 

Előzmény: zimurgy (8854)
Applefan Creative Commons License 2016.08.22 0 0 8855

"Sokat gyártottak 1.8-as motorral, de nagyon keveset helyeztek _újonnan_ forgalomba nálunk."

 

Aha, köszi, ezt nem tudtam. Mondjuk sejthető... A '90-es években még az 1.6-os motor sem volt tipikus Magyarországon, inkább az 1.4-esek mentek (és ez szerintem azóta is így van, de ennek már nemcsak a pénztárca lehet az oka, hanem ugye a downsizing).

 

Igen, szerencsére nem rohadnak a 306-osok, ez óriási dolog, és ezért is van górcső alatt ez a típus. Meg hogy nagyon szép :-)

Előzmény: zimurgy (8854)
zimurgy Creative Commons License 2016.08.21 0 0 8854

Sokat gyártottak 1.8-as motorral, de nagyon keveset helyeztek _újonnan_ forgalomba nálunk.

Egészen barátságos árakon kapni ma már szép 306-ost, és nem éppen rozsdaboglyák...

Előzmény: Applefan (8853)
Applefan Creative Commons License 2016.08.21 0 0 8853

Köszönöm szépen Neked zimurgy! Nekem is ez jött le a neten, fórumonokon elszórt információkból, de megdöbbentő, hogy az 1.6-os, 1.4-es motorokhoz képest mennyire kevés az 1.8-as motor ill. az ezekkel kapcsolatos tapasztalat. Valószínűleg jóval kevesebbet gyárthattak ezekből...

 

(Továbbra is nagy a dilemma: Peugeot 306 vagy Rover 25 benzines. Mindegyiknek vannak típushibái, de ezek kezelhetők és nem horribilis a javításuk. Nagyon szerethető gépek, na. És ma már nincsenek ilyenek sajnos.)

Előzmény: zimurgy (8852)
zimurgy Creative Commons License 2016.08.21 0 0 8852

Nekem ugyan nem ilyen motorral van 306-om, de vezettem már ismerősöm 1.8 16V 306-osát, nagyon jó volt vezetni.

Ő két éve vette kintről frissen behozott autóként, akkor költött jócskán az autóra, de azóta hibamentes.

A fogyasztását nem tudom pontosan, de úgy tudom, hogy egyáltalán nem vészes.

Nagyjából a legjobb választás ehhez a karosszériához ez a motor.

Előzmény: Applefan (8851)
Applefan Creative Commons License 2016.08.21 0 0 8851

Nos, valaki esetleg?  :)

Előzmény: Applefan (8850)
Applefan Creative Commons License 2016.08.19 0 0 8850

Sziasztok!

 

Kérdésem lenne azokhoz, akiknek 1.8-as, 16V motorral (110 LE-s) szerelt 306-osuk van (egy 2000-es példányt nézegetek):

 

- mennyi a fogyasztás városban, országúton, pályán?

- mennyire jó motorok ezek, mennyit mennek el generál nélkül megfelelő karbantartás mellett? Kijelenthető, hogy tartós és jobb, mint az 1.6-osok?

- a váltók mennyire bírják?

- bármi típushiba esetleg?

 

Köszönöm szépen előre is! :)

Pug406ST1.816V Creative Commons License 2016.08.08 0 0 8849

A relé amit mondtál, hogy kattog nézd meg átadnak e az érintkezői elvileg le tudod pattintani a tetejét és meglátod meg vannak e égve a pogácsák.

Előzmény: zoli0315 (8848)
zoli0315 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 8848

Köszi! :) Átnéztük a csatlakozókon nem látszik semmi! 

Előzmény: zimurgy (8847)
zimurgy Creative Commons License 2016.08.01 0 0 8847

A Bitron vezérlőelektronika csatlakozóját átnézném. (A bal dobbetétet kivéve férni hozzá, a fényszóró alatti lemezre alulról van felcsavarozva.)

Előzmény: zoli0315 (8846)
zoli0315 Creative Commons License 2016.08.01 0 0 8846

Sziasztok! Egy 1998-as 1.9 TD-ről lenne szó próbléma az lenne hogy ha barna csatlakozó levan húzva, akkor csak gyorson megy a bal oldali ventilátor,meg klímánnál is csak a bal oldali megy, ha ventilátor panelen a bal oldali relèt kiveszem össze zárom a mindekettő megy lassú fordulaton, zöld eléri a hőmérsékletett a az akksi mögött behúz egy relé de nem csinál semmit! Mi lehet a probléma? Válaszotokat előre is köszönöm!

French Force Creative Commons License 2016.07.24 0 0 8845

Köszönöm zimurgy! :-) Igyekszem várni és kifogni egy szép és jó példányt, mert valóban nagyon megcsappant a kínálat szerte Európában már. Legalábbis abból a kivitelből és azon paraméterek alapján, amit keresek. De szerintem megéri...

 

A 306klub-ot ismerem, köszi, elolvastam is már egy s mást onnan, de nem volt több időm. Körülnézek mindenképp és olvasgatok!

Előzmény: zimurgy (8844)
zimurgy Creative Commons License 2016.07.22 0 0 8844

Szia, nagyon hasomlóan vélekedek én is az autókról, mint te. :)

2004 óta csak Peugeot 306-osom van, és nem is tervezem, hogy váltsak.

Szerintem is érdemes S3-as szériából (2000 augusztus utáni) választani, jellemzően ezek már gazdagon felszereltek.

Sajnos az ötajtósok ezekből az évjáratokból nagyon ritkák, idehaza akkoriban a vezérképviselet erősen tolta a sedan és a kombi kiviteleket.

Mindenesetre azt javaslom, hogy kitartás, én is hónapokig vadásztam a mostani (szintén S3-as, nagyon gazdagon felszerelt, ötajtós) autómra...

Szerintem nézz fel a 306klub.huoldalra is, ott aztán tényleg rengeteget olvashatsz, szépen témakörönként.

Bár megfogyatkozott, de élő közösség, rendszeresen vannak találkozóink is.

Amire nagyon érdemes vétel előtt odafigyelni: a hátsó futómű tűgörgős, annak nem olcsó a szakszerű javítása. A befelé dőlő hátsó kerekek, vagy a nyikorgó hang az árulkodó jelek. Aztán az első ajtóátvezetőknél szokott vezetéktörés előfordulni, nagyjából ezek a jellemző típushibáik.

Nagyon szerethető autók.

Előzmény: French Force (8843)
French Force Creative Commons License 2016.07.22 0 0 8843

Sziasztok Pözsósok! :-) 

 

Eljött az idő, hogy lassan lecseréljem eddigi kisautónkat, egy Suzuki Wagon R+-t (1.3). Nincs vele semmi baj, leszámítva, hogy rút, nem túl kényelmes és totál fapados. Nézegetek mindenféle autókat, de 2 dolog szűkíti le a kört: egyrészt a pénztárca (600-700e Ft-ért vennénk autót), és az undorom az általánosan ronda és sivár mai (értsd: az ezredforduló utáni) autóktól. A helyzet az, hogy olyan autó, ami nem drága, relatíve szép, kényelmes és valamennyire igényes, szerethető, nem drága a fenntartása - nincs sok. Kis autók közül, ami csapott hátú és 5 ajtós, szerintem kevés a szép, eltalált autó. Nagyon tetszenek az Alfák (pl. a 147-es, kivéve a Mitot), a Rover 25 is egyedi a maga nemében és kb. egy kategória a Pug306-tal, bejön még a Lancia Delta II is, de ezek már nagy ritkák. Más más típus egyszerűen nem jön(ne) be. Szinte biztos, hogy 306-os lesz a befutó, egyre jobban tetszik ez a típus és már a forgalomban is feltűnik egy-egy szép darab. (Kisebb autót, pl. Saxot vagy P106-ost nem szeretnénk.) Érdekes, de nekem már a 307-es is abszolút érdektelen. Szerintem kifejezetten esetlen, béna autó, számomra a Peugeot a 306-os, 406-os típusig szerethető és értékelhető...

 

Átolvastam a cikkeket, teszteket, nagy meglepetés szerintem nem érhet... Ami biztos:

- Öt ajtós kivitelben szeretnénk, csapott hátú kivitelben

- Csakis benzines (1.6, esetleg 1.8, de csak végszükség esetén)

- Klíma, ABS, 4 légzsák mindenképp kellene (2000-es, 2001-es évjárat, ez ugye már az utolsó, Phase III-as széria)

- Max. 170000 km.

 

Ha valakinek van eladó, szóljon!

 

És ha van valami hasznos tanács, elrettentő üzenet, bármi, amit szívesen megosztanátok, hajrá! :-)

 

Előbb-utóbb igyekszem végigolvasni az egész topicot, de sajnos még nem volt időm. Ha van esetleg rész belőle, amit ajánlanátok, ide véle!

 

Köszönet előre is mindenkinek!!!

 

Pug 306 GTI Creative Commons License 2016.07.19 0 0 8842

Sziasztok! 

 

Sajnos az év legnagyobb Francia autós találkozóját elmosta az eső így az új időpont a következő: 2016 09 10-11

 

Gárdony Tó Party rendezvény strand. Gárdony Ibolya utca 2

 

Várunk mindenkit szeretettel! 

 

https://www.facebook.com/events/655909344558935/

 

Majdik.T Creative Commons License 2016.07.05 0 0 8841

Sziasztok!

 

Szükségem lenne egy 97 év végi facelift 306-hoz jó állapotú motorháztetőre, sima sötétkékre! Tudom, hogy nehéz színbe találni de hátha sikerülne! :)

 

Akinek van ilyen kérem jelezze! :)

 

Üdv

Tomi 

Vóter Creative Commons License 2016.06.20 0 0 8840

Köszönöm a válaszod! A burkolat alatt már meg néztem a 3 relét, így szemre semmi. A csatlakozók egyáltalán nincsenek beégve. Amit mondtál, a bal kerék környékét hamarosan megnézem, a vezeték köteget követve, valóban oda megy egy vastagabb köteg, ami a hűtőtől jön. Most elsőnek a hőfok jeladó gombát cserélem ki, de valószínűleg nem az lesz a baja. Ha levettem róla a csatlakozót, és össze zártam a középsővel valamelyik szélsőt, nem volt semmi reakció. De lehet hogy nem is kell neki ilyen módon kapcsolni??? Nem tom. Holnap kiderül. Mégegyszer köszönöm, ha meg lesz a hiba oka, kiírom ide, mindannyiunk okulására.

 

Előzmény: zimurgy (8839)
zimurgy Creative Commons License 2016.06.20 0 0 8839

S3-as az autód, itt tudtommal már nincs külön hűtőventillátor-vezérlő (Bitron) egység, hanem a motorvezérlő feladata a hűtőventillátorok vezérlése is.

Mivel az 1.9 D motorhoz nincs komoly motorvezérlő elektronika, ezért bizonytalan vagyok, hátha ennél az egy motornál mégis meghagyták a külön ventillátor-vezérlést...

A régebbi modellek vezérlőmodulja furcsa helyen, a vezetőoldali fényszóró alatti lemez alsó felére csavarozva helyezkedik el, a kereket leszerelve, a dobbetét első felének megbontását követően férni hozzá alulról.

Lehetséges, hogy nem is a vezérléssel van a gond: a két ventillátor között felül (a hűtőrácsot leszerelve) egy kis fedél alatt találod a három reléjét a ventillátoroknak. Tipikus hiba, hogy csak a jobb oldali működik, nagy fordulattal. 

Mindhárom foglalatban ellenőrizd, hogy van-e beégett érintkező, illetve hogy a relék jó állapotúak-e? Két egyszerű és egy váltóáramkörű (morse) relé van.

Ha klímát kapcsolsz, kis fordulattal azonnal működnie kell mindkettőnek.

A vezetőoldalon, a hűtő alsó sarkánál van egy kis körcsatlakozó-pár, még ott is lehet kontakthiba, érdemes arra is rápillantani. De a relék környékén érdemes kezdeni.

 

További sok hasznos info (bár francia nyelven, és egy HDI-ről van szó):

http://www.306inside.com/forum/viewtopic.php?p=1860717&sid=917481bc43a5c20bb9032c5188feff27

Előzmény: Vóter (8838)
Vóter Creative Commons License 2016.06.18 0 0 8838

Üdv. Mindenkinek! Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől, hogy hol találom a hűtőventillátor vezérlőt. Egy 2001-s évjáratú 306 kombiról lenne szó, 1.9 diesel, manuális klímás. WJY.  Az a gond, hogy nem indul el a hűtő ventillátorom. Ha bekapcsolom a manuális klímát, akkor sem indul, csak akkor kezd el menni az egyik,(szemből nézve a jobb oldali) ha járó motornál lehúzom a hőfok gombáról a csatlakozót.( 3 pólusú) Megköszönném, ha valaki használható tanáccsal tudna szolgálni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!