Találós kérdés: hány km van a 306-os Peugeotban .... kép(306 000 km)!
Mai akció 19 év után a térképlámpa izzójának cseréje!
Ami elsőre egyszerűnek tűnt, aztán minden információ összegyűjtéssel folytatódott - de hát nem volt, pedig még a peugeotosok "nagy indiánkönyvét" is elővettem.
Leírom, más ne szenvedjen ennyit:
- óvatos voltam, mert 19 éves műanyag könnyen törik.
Először is szeretném megköszönni mindenkinek a segítségét, tanácsait. Az intenzív keresést siker koronázta: végül is nem benzines Rover 25-ös lett a befutó, hanem egy szép Peugeot 306 hatchback. Nem vagyok az az ember, aki sokat variálja és cserélgeti a tárgyait körülötte: ez az autó is sokáig, hosszú évekig marad majd. A terv legalábbis ez.
Nagyn tetszik az autó, de egy sor esztétikai átalakításra lesz szükség, elsősorban az utastérben: gombok, kisebb csetreszek, középkonzol, váltógomb stb-stb. Próbálok újakat venni, de azért körbenéznék jó minőségű bontott cuccok között is. A kérdés:
melyik a legnagyobb/legjobb budapesti Peugeot bontó? Ajánlhattok többet is!
És ha valaki tud egy budapest Peugeot szerelőt (nem árt, ha a típus specialistája), azt is megköszönném!
Tudnátok ajánlani egy megbízható szervizt/ismerőst Budapesten, ahol független állapotfelmérést vállalnak motordiagnózissal együtt? Köszönöm előre is! :)
A servicebox-ról nem tudom, hogy mi, de majd utánanézek. :-)
A szelepfedél akkor nem műanyag (ezt hülyeség is volt leírni), mindenesetre valami olyan fém lehet, ami nem rozsdásodik. Valahol olvastam, hogy ezt szokták cserélni, mivel a 306-osok szelepfedele hajlamos a rozsdásodásra.
A műszerfal világításának átalakítását szerintem megcsináltatnám. A gyári is tetszik, de az az autó, amit néztem, ott már belenyúltak sajnos, és emitt gyáriak a fények, amott zöldek - tiszta káosz.
Senki nem csinálta még innen (vagy a 306 klub tagjai közül) a műveletet?
Gyári alkatrészből természetesen már nem minden rendelhető, ezt a serviceboxban le lehet ellenőrizni.
Váltógomb még egészen biztos, hogy vehető gyári új, 6-7.000 Ft körül van az ára.
Műanyag szelepfedélről még nem hallottam.
Igen, rozsahegyir még szerel, remekül képben van a típust illetően. De ő Budán, vagy Budafokon szerel, ha jól emlékszem.
A műszerfal háttérvilágítás mókolását csak hallomásból ismerem (nekem a gyári tetszik).
Szét kell teljesen szedni, a sárga fóliát hátulról lekapirgálni, és utána ledszalaggal, vagy egyesével, a háttérvilágítás-izzók helyére tett színes ledekel szoktak játszani.
- Rendelhető még új alkatrész a 306-osokhoz? Elsősorban a beltér elemeire gondolok most (középkonzol, szellőzőrácsok, váltófej stb.).
- Nem rozsdásodó (műanyag?) szelepfedél hol rendelhető és mennyi lenne?
- Lenne valaki, aki vállalná ezeknek a beépítését, egyúttal kissé "tuningolná" a belső tér és a műszerfalvilágítást? Mennyibe kerülne egy ilyen művelet?
Ez tetszik leginkább, de más szín is szóba jöhetne:
- Budapesten - a pesti oldalon - ki ajánlható megbízható szerelőként? (Az öcsémnek volt egy szép 306-osa sok-sok éve, egyszer találkozott is "Rózsahegyir"-rel, nekem úgy rémlik, ő szerel is, de ebben nem vagyok biztos.)
Nem vettem még mindig autót, de lenne egy eladó példány, ami szóba jött...
"Sokat gyártottak 1.8-as motorral, de nagyon keveset helyeztek _újonnan_ forgalomba nálunk."
Aha, köszi, ezt nem tudtam. Mondjuk sejthető... A '90-es években még az 1.6-os motor sem volt tipikus Magyarországon, inkább az 1.4-esek mentek (és ez szerintem azóta is így van, de ennek már nemcsak a pénztárca lehet az oka, hanem ugye a downsizing).
Igen, szerencsére nem rohadnak a 306-osok, ez óriási dolog, és ezért is van górcső alatt ez a típus. Meg hogy nagyon szép :-)
Köszönöm szépen Neked zimurgy! Nekem is ez jött le a neten, fórumonokon elszórt információkból, de megdöbbentő, hogy az 1.6-os, 1.4-es motorokhoz képest mennyire kevés az 1.8-as motor ill. az ezekkel kapcsolatos tapasztalat. Valószínűleg jóval kevesebbet gyárthattak ezekből...
(Továbbra is nagy a dilemma: Peugeot 306 vagy Rover 25 benzines. Mindegyiknek vannak típushibái, de ezek kezelhetők és nem horribilis a javításuk. Nagyon szerethető gépek, na. És ma már nincsenek ilyenek sajnos.)
Sziasztok! Egy 1998-as 1.9 TD-ről lenne szó próbléma az lenne hogy ha barna csatlakozó levan húzva, akkor csak gyorson megy a bal oldali ventilátor,meg klímánnál is csak a bal oldali megy, ha ventilátor panelen a bal oldali relèt kiveszem össze zárom a mindekettő megy lassú fordulaton, zöld eléri a hőmérsékletett a az akksi mögött behúz egy relé de nem csinál semmit! Mi lehet a probléma? Válaszotokat előre is köszönöm!
Köszönöm zimurgy! :-) Igyekszem várni és kifogni egy szép és jó példányt, mert valóban nagyon megcsappant a kínálat szerte Európában már. Legalábbis abból a kivitelből és azon paraméterek alapján, amit keresek. De szerintem megéri...
A 306klub-ot ismerem, köszi, elolvastam is már egy s mást onnan, de nem volt több időm. Körülnézek mindenképp és olvasgatok!
Szia, nagyon hasomlóan vélekedek én is az autókról, mint te. :)
2004 óta csak Peugeot 306-osom van, és nem is tervezem, hogy váltsak.
Szerintem is érdemes S3-as szériából (2000 augusztus utáni) választani, jellemzően ezek már gazdagon felszereltek.
Sajnos az ötajtósok ezekből az évjáratokból nagyon ritkák, idehaza akkoriban a vezérképviselet erősen tolta a sedan és a kombi kiviteleket.
Mindenesetre azt javaslom, hogy kitartás, én is hónapokig vadásztam a mostani (szintén S3-as, nagyon gazdagon felszerelt, ötajtós) autómra...
Szerintem nézz fel a 306klub.huoldalra is, ott aztán tényleg rengeteget olvashatsz, szépen témakörönként.
Bár megfogyatkozott, de élő közösség, rendszeresen vannak találkozóink is.
Amire nagyon érdemes vétel előtt odafigyelni: a hátsó futómű tűgörgős, annak nem olcsó a szakszerű javítása. A befelé dőlő hátsó kerekek, vagy a nyikorgó hang az árulkodó jelek. Aztán az első ajtóátvezetőknél szokott vezetéktörés előfordulni, nagyjából ezek a jellemző típushibáik.
Eljött az idő, hogy lassan lecseréljem eddigi kisautónkat, egy Suzuki Wagon R+-t (1.3). Nincs vele semmi baj, leszámítva, hogy rút, nem túl kényelmes és totál fapados. Nézegetek mindenféle autókat, de 2 dolog szűkíti le a kört: egyrészt a pénztárca (600-700e Ft-ért vennénk autót), és az undorom az általánosan ronda és sivár mai (értsd: az ezredforduló utáni) autóktól. A helyzet az, hogy olyan autó, ami nem drága, relatíve szép, kényelmes és valamennyire igényes, szerethető, nem drága a fenntartása - nincs sok. Kis autók közül, ami csapott hátú és 5 ajtós, szerintem kevés a szép, eltalált autó. Nagyon tetszenek az Alfák (pl. a 147-es, kivéve a Mitot), a Rover 25 is egyedi a maga nemében és kb. egy kategória a Pug306-tal, bejön még a Lancia Delta II is, de ezek már nagy ritkák. Más más típus egyszerűen nem jön(ne) be. Szinte biztos, hogy 306-os lesz a befutó, egyre jobban tetszik ez a típus és már a forgalomban is feltűnik egy-egy szép darab. (Kisebb autót, pl. Saxot vagy P106-ost nem szeretnénk.) Érdekes, de nekem már a 307-es is abszolút érdektelen. Szerintem kifejezetten esetlen, béna autó, számomra a Peugeot a 306-os, 406-os típusig szerethető és értékelhető...
Átolvastam a cikkeket, teszteket, nagy meglepetés szerintem nem érhet... Ami biztos:
- Öt ajtós kivitelben szeretnénk, csapott hátú kivitelben
- Csakis benzines (1.6, esetleg 1.8, de csak végszükség esetén)
- Klíma, ABS, 4 légzsák mindenképp kellene (2000-es, 2001-es évjárat, ez ugye már az utolsó, Phase III-as széria)
- Max. 170000 km.
Ha valakinek van eladó, szóljon!
És ha van valami hasznos tanács, elrettentő üzenet, bármi, amit szívesen megosztanátok, hajrá! :-)
Előbb-utóbb igyekszem végigolvasni az egész topicot, de sajnos még nem volt időm. Ha van esetleg rész belőle, amit ajánlanátok, ide véle!
Köszönöm a válaszod! A burkolat alatt már meg néztem a 3 relét, így szemre semmi. A csatlakozók egyáltalán nincsenek beégve. Amit mondtál, a bal kerék környékét hamarosan megnézem, a vezeték köteget követve, valóban oda megy egy vastagabb köteg, ami a hűtőtől jön. Most elsőnek a hőfok jeladó gombát cserélem ki, de valószínűleg nem az lesz a baja. Ha levettem róla a csatlakozót, és össze zártam a középsővel valamelyik szélsőt, nem volt semmi reakció. De lehet hogy nem is kell neki ilyen módon kapcsolni??? Nem tom. Holnap kiderül. Mégegyszer köszönöm, ha meg lesz a hiba oka, kiírom ide, mindannyiunk okulására.
S3-as az autód, itt tudtommal már nincs külön hűtőventillátor-vezérlő (Bitron) egység, hanem a motorvezérlő feladata a hűtőventillátorok vezérlése is.
Mivel az 1.9 D motorhoz nincs komoly motorvezérlő elektronika, ezért bizonytalan vagyok, hátha ennél az egy motornál mégis meghagyták a külön ventillátor-vezérlést...
A régebbi modellek vezérlőmodulja furcsa helyen, a vezetőoldali fényszóró alatti lemez alsó felére csavarozva helyezkedik el, a kereket leszerelve, a dobbetét első felének megbontását követően férni hozzá alulról.
Lehetséges, hogy nem is a vezérléssel van a gond: a két ventillátor között felül (a hűtőrácsot leszerelve) egy kis fedél alatt találod a három reléjét a ventillátoroknak. Tipikus hiba, hogy csak a jobb oldali működik, nagy fordulattal.
Mindhárom foglalatban ellenőrizd, hogy van-e beégett érintkező, illetve hogy a relék jó állapotúak-e? Két egyszerű és egy váltóáramkörű (morse) relé van.
Ha klímát kapcsolsz, kis fordulattal azonnal működnie kell mindkettőnek.
A vezetőoldalon, a hűtő alsó sarkánál van egy kis körcsatlakozó-pár, még ott is lehet kontakthiba, érdemes arra is rápillantani. De a relék környékén érdemes kezdeni.
További sok hasznos info (bár francia nyelven, és egy HDI-ről van szó):
Üdv. Mindenkinek! Azt szeretném kérdezni a hozzáértőktől, hogy hol találom a hűtőventillátor vezérlőt. Egy 2001-s évjáratú 306 kombiról lenne szó, 1.9 diesel, manuális klímás. WJY. Az a gond, hogy nem indul el a hűtő ventillátorom. Ha bekapcsolom a manuális klímát, akkor sem indul, csak akkor kezd el menni az egyik,(szemből nézve a jobb oldali) ha járó motornál lehúzom a hőfok gombáról a csatlakozót.( 3 pólusú) Megköszönném, ha valaki használható tanáccsal tudna szolgálni.