Kedves sdragon! Nyílvánosan számos alkalommal méltatásra került a kétmotorosok zajterrorja! Új fórumozó vagy, ezért nem tudsz róla. A két gép azok közé tartozik amelyek folyamatosan mélyitik a lakosság reptér iránti "rokonszenvét"!
Igen! Hamarabb volt iskola, egyéb közintézmény a reptér hatásterületén!(Javasolt a térség települései honlapjait böngészni, nem holmi rémhíreknek bedőlni!)
Repülőtér világon egyedülálló környezeti feltételei ellenére az állam részéről a repülőtér tovább üzemelését biztosító intézkedések nem történtek!
- A magyar állam adta ki a lakosság számára az építési engedélyeket, építette a közintézményeket!
- A tököli lakótelepet az állam hozta létre!
- A magyar állam tevékeny közreműködésével, ösztönzésével duplázódott meg a repülőtér hatásterületén a térség lakossága!
Kedves sdragon, a tököli reptér tovább működtetését a MAGYAR ÁLLAM lehtetlenítette el! Szabó Sándor Halásztelek szemléletesen azt próbálja bemutatni nektek, hogy a tököli reptér tovább üzemeltetésének, fejlesztésének nincsenek meg a környezeti feltételei!
kb 1 hónapja rendszeresen néhány naponta le és felszáll tökölön egy kis JET (még a csendesebb fajta)
Hát, ennyiből még nem nagyon lehet megélni, fejlődni, munkahelyet teremteni, adót fizetni, kínai tőkét vonzani, ferihegyi monopóliumot megtörni, országot felemelni... :-)
Sot, megsugom, hogy 5 eve mar ket turboprop is rendszeres lakoja Tokolnek. :) (Egy Swearingen Merlin IIb, meg egy Piper Cheyenne). Ugye hogy, fel se tuntek? :)
Hol van a PÁLYA ALATT az ovóda? Azt írod, a fejük felett. Azért egy icinyke-picinykét mellette van szerintem. Annak valóban nem örülnének ha becsúsztatnád őket a pálya alá. A kissrácok élveznék, csak a pilcsik nem.
Ha kimész LHBP-re és a GA terminál elött álldogálsz, tőled 100-200 méterre emelkednek az utasszállítók. A csendes beszéd hangerőt nem kell felemelni.
Egy modern jet már nem TU-104 vagy B-707. Hiába mantrázzátok is a laikusnak.
Mert ők a gépeket rohadtul nem zavarják, mert jobban repülnek 10 Mike Mangold-nál.
Viszont kordában tartják a kis rágcsálókat. Hallottál a szimbiózisról?
Pl. Budaörsön is jól megvan ez a 3 világ együtt!
A ragadozómadarak is csak addig vannak, míg van kaja.
Sok nyugati reptér direkt tart vércséket, és kistestű sólymokat.
Mert pl. a galambok viszont igen butyuták, rosszul is repülnek, ergo ők valós veszélyt jelentenek még nagyobb gépeknek is. Őket tartják távol a ragadozó madarak. Akik a pilóták barátai.
Ezzel a PR-os dumáddal ajánlom gyere el a szigethalmi óvodába, ahol a gyerekek feje fölött fognak 50-60m-en ereszkedni a sugárhajtású gépek és győzd meg vele az ovónőket, meg a szülőket, hogy az milyen jó lesz nekik.
Bárcsak már ott tartanánk, hogy sugárhajtású gépek szállnának le és fel Tökölön... Akkor legalább lenne valami fejlődés is nemcsak "dudva, muhar".... :-)
Az ürgéknek nem a hallását féltettük, csak ellentmondásba került egy 2008-ban benyújtott anyag egy 2010-es anyaggal és az ellentmondások feloldása érdekében kértük a KDV-t, hogy tartson bejárást a helyszínen. Ha jól tudom az ürge nagyobb veszélyt rejt a repülésre, mint fordítva, mivel vonzza a ragadozómadarakat :D
Nem tartom valószínűnek, hogy egy versenygép súlyát fölöslegesen növelnék bármilyen helymeghatározó kütyüvel, pláne ha az nem is olcsó. Korábban valaki említette a transzpondert is, de azt ha jól tudom kifejezetten tiltják műrepülés közben. (no meg az is pénzbe kerül)
Hát Párizsban a CDG-n rengeteg nyuszi éldegél a gurulóutak között. Nem teljesen értem, hogy a nagy fülük, és feltehetően jó hallásuk mellet őket miért nem zavarják a repülőgépek... Gondolom, az ürgék is hozzászoktak már a forgalomhoz. De az is lehet, hogy az ürgék arra a gépre várnak, ami elviszi őket Börgöndre a rokonságukhoz... :-)
Légyszíves ne ferdíts! Az egyik fellebbezésünknek volt az egyik pontja, hogy a területen jogszabályok által védett ürgepopuláció lehet, ahogyan azt egy korábban készített hatástanulmányban is megjelölték.
Én a műrepülésről beszéltem, gondolom óbudán nem szoktak a lakótelep felett műrepülni.
Egyébként az érzékelésről annyit, hogy több olyan felvételem is van, amikor a reptér kerítése mellett állva egyértelműen beazonosítható, hogy a műrepülő mélyen bemegy Halásztelek fölé és ott végez gyakorlatokat.
Mint írtam ez itt korábban rendszeresen előfordult, kár tagadni.
Akkor szerinted engedélyezhető ezeknek a géptípusoknak a közlekedése a 799m-es tököli pályán?
Vagy láttál már olyan reptér engedélyt, amibe le volt írva, hogy xy géptípus csak 40%-os terheléssel szállhat fek? Én nem tartom életszerűnek, szerintetek lehetséges ilyen?
Múltkor kifogásolták, hogy az ürgéket zavarja a repülés zaja.
Erre mellényúlt a pógár és pont egy olyan vizsgálat eredményét linkelte be, amiből kiderült, hogy a környéken a beépítésektől valóban csökkent a populáció.
Kivéve a repteret, ahol vidáman élnek, míg meg nem halnak.
Továbbá pl. a BAE-146 / AVRO RJ - ra lehet frankó kis murvás felszerelést rakni. Továbbá a típus a Short Take Off and Landing (STOL) kategóriába tartozik, ezért a szokásostól jóval meredekebben tud le- és felszállni. Így tehát akár még az óvoda udvarára is le lehet vele szállni. Fogadni mernék, hogy az óvodások napokig mesélnék ezt az élményt! :-)
Elottem is irtak, ezt nem lehet objektiven megitelni.
Masreszt a PPL kikepzesben is vannak olyan dolgok (2 db 30 perces dugohuzo gyakorlat - pontosabban dugohuzo elkerulese, ill. 6 db 30 perces nagybedontesu fordulokat tartalmazo legtergyakorlat (45°-nal jobban bedontve), es utobbinal a nagyobb sebesseg/motorteljesitmeny mindenkeppen szukseges - kulonben atesne a repulogep), amikben olyan szituaciot tanitanak a novendeknek, hogy ha onhibajan kivul belekerul (ld. dugohuzo) ki tudja venni belole a repulogepet, a nagybedontesu fordulo meg arra szoktat ra, hogy nagyobb bedonteshez (mittudomen ki akar kerulni valami forgalmat, amit az utolso pillanatban vett eszre) nagyobb teljesitmeny is kell, es a kormanyok egy reszet mas ertelemben is kell hasznalni.
Ez lentrol tudom, hogy felreertheto (foleg a hangok miatt, amikor pl. a dugohuzo megszuntetesekor gazt adunk), de pl. ez nem murepules. Szoval nem minden repules murepules, hiaba annak latszik. :) Egy dugohuzo gyakorlatot vegrehajto DA-20-at pl. ne vegyunk egy kalap ala a Pitts-el. :) Persze elofordulhat kicsuszas is, ill. az is, amit te mondasz, de szerintem elenyeszo mennyisegben, es nem lehet teljesen objektiven megitelni.
Ezen az segithetne csak, ha minden gepben lenne olyan GPS-es logger, mint a vitorlakban, es ha valakinek hasfajasa van, akkor vissza lehet szepen nezni vitas kerdesek eseten. Ezzel csak az a gond, hogy egy ilyen cucc nem ket filler, es igy is szivas eleg sok uzemeltetonek a gepek fenntartasa (a repulobenzin igy is 600 forint/liter, egy kiscessnat igy mar nem uszol meg orankent 25k-28k alatt) nemhogy meg egy ilyen kutyut is bedobjanak. Azt meg te is belatod, hogy olyan helyi uzemeltetesi szabalyokat nem irhatnak elo, hogy erre a repterre csak loggerral jarjanak :)
(Egyebkent is barmilyen adatrogzito csak az 5,7 tonnanal nagyobb, ill. olyan gazturbinas/tobb hajtomuves gepekre, amelyek 9-nel tobb utast szallitanak - kotelezo)
Értsd már meg, hogy a földről nem tudod megmondani, hogy hol repül egy gép. Iszonyat csalóka, még mi pilóták se tudjuk megmondani, állítólag még a nagy idősek se képesek erre, max tippelni lehet.
Egyébként szinte mindenhol vannak kisgépek, szüleim fölött Óbudán is rendszeresek a kisgépek, pedig ott reptér sincs. Vagy a kisgépes repülést tiltsuk be?
Egyébként meg vicces, hogy megint belinkeltél egy videót, amin te beszélsz:D A baj az, hogy az ÉKE-nek nagy felelősége lenne abba, hogy az embereket ne verje át, és ne adjanak hamis információt, de ez nem igazán valósul meg... Így megtévesztitek az embereket, ugyanúgy ahogy a sajtó is teszi ezt folyamatosan...
Bármely repülőgép megtisztelheti Érd vagy Százhalombatta részeit. Akár fordulójával akár egyenesével. Az előírt magasságban. Akár használja Tökölt, akár csak útvonalon van.
Betartva pl. Batta korlátozás alá eső részét.
Felvetettem már itt korábban, hogy egy biztos és megfellebbezhetetlen módja lenne kipucolni a repülőket. Hosszú időre:
Atomra kell átállítani a jelenlegi hőerőművet. A fosszilis égethető anyagok úgyis drágulnak. Németországban lesz sok kicsit használt, de gazdaságos erőmű eladó. Az nem is "zúg".
A feljelentésem előtt nem ki- kicsúszott egy-egy műrepülő Halásztelek fölé, hanem a legtöbb, szinte végig Halásztelek fölött műrepült! Ezt mint írtam 160 lakos is tanúsította. Korábban ezt egyik repülős kollégátok is leírta már ide. Ami köztudomású dolog azt légyszíves ne próbáljátok meg itt szépíteni. Igaz mostanában már magasabban szoktak repkedni és ritkábban jönnek be Halásztelek fölé, de azért hosszanti irányban most is elég gyakran tiszteli meg fordulójával egyik-másik gép Érd és Szigethalom részeit. (Lehet, hogy a forduló már nem minősül műrepülő tevékenységnek, de ezek a gépek ha jól tudom ki vannak véve a zajkorlátozás alól és egy-egy emberes gázfröccs szép zenét szolgáltat az alul lévők fülébe:D )