Tartom azon véleményemet, hogy ha adott meredekségre hívsz két filmet, az egyiket folyamatosan mozgatva, a másikat álló tankban mixer módon. Akkor az elöbbinél lényegesen kisebb lesz a tényleges ISO. Az egyenetlenség is jelentkezik de szerintem ez kisebb probléma. Persze lehet tévedek ezért is írtam, hogy próbáljuk ki, hogy tényleg így van é. Bár már valaki írta (Nem csak én.), hogy a Foma100 síkfilm, hívógépben nem éri el az ISO50
Szia! Tartom azon véleményemet, hogy ha adott meredekségre hívsz két filmet, az egyiket folyamatosan mozgatva, a másikat álló tankban mixer módon. Akkor az utóbbinál lényegesen kisebb lesz a tényleges ISO. Az egyenetlenség is jelentkezik de szerintem ez kisebb probléma. Persze lehet tévedek ezért is írtam, hogy próbáljuk ki, hogy tényleg így van é. Bár már valaki írta (Nem csak én.), hogy a Foma100 síkfilm, hívógépben nem éri el az ISO50
Ha úgy látod a kérdést, hogy itt valami dudás dulakodásról van szó, akkor nyilván illik megkérdezni mindkét felet.
Az én válaszom egyszerű, sok kérdésben nem értek egyet Nándival.
Kicsit irritál, amikor segítőszándékkal, vagy annak az álcájával, a precizitás látszatát keltve olyan tanácsokat ad, amik életszerűtlen, a gyakorlattól elrugaszkodott megoldások, talmi minőségjavulás okán.
Nem szeretem a stílusát sem. Régebben bosszantott, mostanában szórakoztat a szereplése.
A te kérdésedben sem érzek túl sok baráti hátba veregetést, meg a Jobon való rugózásban sem.
Ha te nem vagy megelégedve azzal a hívógéppel, vagy hívási metódussal ne használd, de ne vedd, vagy ne akard elvenni a mások kedvét tőle.
Te is azt mondod nem egyenletes a hívás még egy tekercsen belül sem. Mégis pontosan mekkora az eltérés? Miben tudnád kifejezni? Fényértékben, vagy denzitásban?
Én régen használok ilyen gépet, és nem tapasztaltam vele semmi kellemetlenséget, vagy káros hatást.
A kis kiszerelésű Tetenal C-41 kit harminc Celsiusra is megad hívási értékeket, amikor is a hívási idő 8 és 11 perc közé esik, a kihasználtságtól függően. Mivel a C-41 vegyszer nem egyszer használatos elöntős, hanem vagy regenerátoros, vagy hívási idő hosszabbításos, nem 125 ml-t öntünk be, hanem lényegesen többet.
Én legalábbis többet, ami egy víztérben van 16 liter tized fokra temperált vízköpennyel.
Egy tekercs film nekem is pont annyiba kerül, mint másnak, a vegyszer sem olcsóbb, sőt még a beszerzése is plusz költség. Miből gondolod, hogy szándékosan elszúrnám a filmjeimet?
Vagy miből gondolod, hogy nem venném észre, ha szarul, egyenetlenül hívná a gép?
:-)))))))))))))))))))))))))) jó sóder de, azért érdemes elolvasni Nándi beírásait mert -véleményem szerint- labortechnikában nem szokott csacsiságokat írni.
A spiráltankot forgató rotásiós hívógéppel sajnos előfordul, hogy a: "Másrészt nem lesz egyenletes a hívás a tengelytől távolabbi filmvég jobban hívódik mint a közelebbi."
Lehet, hogy te otthon nem veszed észre, de egy szenzitometriai labolban bizony megfigyelhető a jelenség. Régebben a JOBO is küzdött ezzel a problémával.
Gondold át egy C41 technológiával hívó JOBO gép 125 ml vegyszert fecskendez be a tankba. A hívási idő 3 perc 15 másodperc. Szinte még az a kevés vegyser el sem lepte rendesen a filmet, s máris vége a hívási időnek. Mondom JOBO gép!
Régen jártam már az oldalon. Ma van egy kis időm, így végignézem a topikot. Elkezdtem olvasni visszafelé a beírásokat, s amikor ehhez a hozzászólásodhoz értem egyből azt az atavisztikus ellentétet véltem fölfedezni írásodban mely közted és b31 között régóta fönnáll. De hiszen ez nem b31 hanem számomra ismeretlen Laborzóna nevü valaki. Majd lassan rájöttem, hogy ezen nick mögött is Heindrich kollega búvik meg.
Kedves Sándor, áruld már el, hogy miért orroltok egymásra. Lehet, hogy a két dudás problámája áll fönn?
Regota vadaszom egy 4*5-os nagyitogepre, de nagyon dragak. Izgatott vagyok, mert kepem nincs rola. A Beseler 45-osnek is van par valtozata a fapadostol az urraketaig.
Minden filmre igaz, nemcsak a Fortéra, a fehéreket, azaz a csúcsfényeket ( a negatívon feketék)
a hívással lehet szabályozni, hívással állítjuk be a szintjüket, denzitásukat.
A feketéket, azaz a sötét tónusokat az expóval.
Tehát egy névértéken exponált Forte film fehéreit hívással fel lehet hozni a kívánt értékre, a sötétjei viszont hiányosak lesznek, mivel rosszul exponáltuk.
Ezért nem annyira feltűnő az alulexponáltság, viszont az avatott szem egyből kiszúrja a veszteséget az alsó tónusokban.
Ha tudod mit kell keresni egy negatívon, akkor ránézésre is meg tudod állapítani, hogy jó volt-e az expó, megfelelő-e a hívás.
Pontosan exponálod, pontosan hívod. Pont az a lényeg, hogy nincs szükség semmi felesleges csiribí-csirbá mutatványra. A ff fotózás varázsa az egyszerűség.
Melyik film hasonlít legjobban a 70-es évek filmjeire?
Nekem a Fomát mondták mint régi típusút, de megkérdem hátha van más is :)
Egyelőre még nem hívok itthon filmet, de ha már felhozom a témát, megkérdem: és melyik hívóval lehet előcsalni "retro" képvilágot? A jó szemcsés R09-cel?
Akár alsógatya nélkül, vagy csipkés tangában is hívhatod a filmed, nincs azzal semmi baj.
Az már egy kicsit irritáló, ha éveken át azt fejtegeted, hogy a boxeralsó hülyeség, abban nem lehet jól hívni, ha valaki nem hiszi jöjjön el péntek este a Kék Osztrigába, majd te bebizonyítod milyen klassz a csipkés tanga.
Konkrétan mit értesz dinamika alatt a Forte kapcsán?
Én ma voltam, fotózni direkt filmre. Egy búcsújáró helyet másztam meg de majdnem kinyúltam a végére.
Egy táska 645 szett plusz egy komplett hátizsák egyéb filmes szett állvánnyal. A szintemelkedést ne mtudom de eléggé feszül a vádlim. Kíváncsi vagyok a végeredményre.
Más:
forte filmeket ki hogy használja? Hogy tudtok több dinamikát kihozni belőle?
Amúgy mindenkinek. Nem értem ezt a nagy hörgést. Ha én fehér alsógatyában gugolva, sűrűn keresztet vetve hívom a filmet, mert úgy gondolom ettől jobb lesz, ez mért bántana itt bár kit?