Diaggal kellene nézni, hogy a szelep hogy van kivezérelve, legfőképpen akkor amikor megszűnik a hűtés. Ha ez rendben, akkor rossz a szelep, attól függetlenül, hogy nincs rá hibakód, mert az csak szakadáskor lesz.
Seat Altea digit klíma elvileg minden rendben van gáz oldalról. Alap helyzetben bekapcsoláskor 1-2 bart szív és már esik is vissza.Menet közben bekapcsolásra megindul szépen a hideg (és a hűtő ventilátor is) 2-3 perc múlva ismét langyosat fúj. Kikapcsolás,vár pár percet bekapcsolás és ismét megy egy pár percet.Álló helyzetben egyáltalán nem indul el a hűtés. PWM szelep kivezérlésre sincs változás,de a szelepet sem írja hibásnak a teszter. Ja és a klímában nincs hibakód. Lehet expanziós szelep szerinted ? Kösz
5 bar a nyomás , és amikor kapcsol a kuplung épp hogy megmozdul lefelé egy pillanatra talán egy tizedet az alacsony nyomásmérő mutatója de egyből vissza is áll 5 bárra!
Sziasztok! Lenne egy érdekes storim.Van egy 2008 as z18xer motorkódos automata klímás h astrám. Eresztett a klíma kompresszor szimeringje és elmentem egy klímás ismerősömhöz ahol együtt kiszedtük a szimeringet. Viszont sajnos célszerszámmal is úgy jött ki ha szétszedtük a klíma kompresszort. A krompresszor szép volt belül semmi kopás nyom nem volt olyan mint az új. Új tömítésekkel összeraktuk 72 óra nyomáspróba is sikeres volt le lett vákumolva és fel lett töltve az előírt mennyiséggel. Igaz hideg volt kb 10 fok, de sajnos a klíma szívó oldali nyomás 2.5 bar alá nem megy és a befújt levegő sem ment 7 fok alá. Olyan mintha alig csinálna valamit a kompresszor. Klímás a kompresszorban lévő mcv szelepre gyanakszik, de szóba került az expanziós szelep is. Mi a véleményed erről? Ami még érdekes lehet mikor felmegy a nyomó oldali nyomás és indul a külső venti abban a pillanatban elindul lefele bent a hömérséklet 7 fokig is akár, de ahogy leesik a nyomó oldali nyomás megáll a venti bent is felmegy 10 fokig a befújt levegő hőmérséklet. Valami ötlet?
Én nem tudok ilyen programról. A Data évi 230-ért csak klímázáshoz felesleges. A töltőszelepet meg lehet találni nélküle is. Töltetmennyiségek megtalálhatók a neten. Persze kezdéshez biztosíték, relé, egyszerűbb kapcsolási rajz tekintetében lehet segítség.
A motortérben lekövethető az egész rendszer. A műszerfal alatti dolgok helyének keresése lehet egy kicsit kalandos. Ehhez kell rutin ami idővel meg lesz, hogy ne bontsd feleslegesen a bal oldalt, ha a jobb oldalon van a keresett alkatrész.
A mérésekhez nem árt némi villamosságis tudás, de az sem agysebészet. Ha tudsz szkópolni, akkor a többi mérés már nem fog gondot okozni. ;-) De egy szabályzószelep teszteléshez felesleges szkóp. Van hozzá céleszköz, de egy jó diag masina, ami egyébként is mindenképpen kelleni fog, az esetek nagy részében kiválthatja.