Eladó egy kiváló állapotú, zöld, 2001-es Pro Design Effect 36 DHV 1-2-es siklóernyő (90-110kg). Repülni tanulni, lejtőzni, termikelni kiváló választás. Megtekinthető: Eged, Fedémes
emil: zvadalacikukacfreemailponthu
Kérésre további képeket szívesen küldök az ernyőről.
Ez a Bozsó nem véletlenül egy piros Airea ernyővel repül (repül?!?)? Asszem ő szivatott meg minket tavaly, mert a DK-i starthelyen beállt középre kupolázni, hogy senki sem tudott elstartolni. És ha valaki fel merte húzni mellette az ernyőjét, azt az ernyőt a saját ernyőjével "kiütötte". Az én ernynőmet legalább 3x küldte így a földre, aztán ráejtette az ernyőjét, csak hogy nehogymá' el tudjak startoni. Aztán kénytelen voltam beszólni neki, akkor félreállt..
A gelvenor éppen hogy nem gány,hanem csak arról volt szó, szerintem hogy addíg javítottak a porozitáson, a súly rovására, míg kicsit túllőttek a célon, és már nem a poro volt a leggyengébb láncszem. Aztán a legújabb gelvenoroknál - azt mondják precízebb lett a technológia, és ennek köszönhetően - vékonyabb réteget tudnak felvinni.
Ha tippelnem kéne, most ezt az anyagot tartanám optimálisnak,remélem néhány év múlva igazolódik majd a véleményem, mert az új tandemernyőm, ebből az anyagból van, kivállóan startol, és remélem nagyon tartósnak fog bizonyulni :)
Ami a műszereket illeti,van köztük szórás, talán több is, mint amit egy ilyen drága szartól jogosan elvárhatna az ember! Csak remélni merem hogy legalább szándékosság nincs mögötte... Viszont két körülményre hívnám fel a figyelmet; nulla forintból, ahogy én is, bárki készíthet porozitásmérő műszert magának, ami ugyanilyen pontos, csak kényelmetlen használni, vízzel, és két műanyag palackkal működik. Ernyővásárláshoz kiválló segédlet.
A másik hogy megdöbbentően nagy a szórás, már a gyárba érkező, új anyagok porozitása között is... ezután legyél okos...
Egyébként hasznos, szélsőséges tapasztalat hogy őrült Bozsó barátunk, az elhíresült piros ernyőjével, még mindíg repül! Aki nem ismerné ennek a közel nagykorú ernyőnek az állapotát:simán lélegezhetsz rajta keresztül,legrosszabb állapotában, egyszerre három zsinór is hiányzott róla, a siklószáma meg rosszabb, mint Sárhegyen a jobb oldali lejtő meredekksége, ugyanis egyszer olyan jobbos volt a szél hogy végül lesiklott a nép a hegyről, kivéve Bozsót....
A zsinórok szakadáspróbáiról is érdekes történeteket tudnék mesélni,pl. olyan zsinór, amelyik átment a terhelésteszten, pedíg töredezett volt a belseje, és fordítva...
Én már nem tudom mit is higyjek, főleg azért, mert nagyobb tapasztalatú emberek is homlokegyenest ellentmondó véleményeket tudnak előadni.
Gradinet Bright, 2003 évj. impregnálás elött a leggyengébb porója 15 volt az ernyőnek, skytex az anyaga. Impregnálás után 45 a leggyengébb porója, ugyanazzal a műszerrel.
Ami viszont meglepett. A héten lett mérve JDC műszerrel az ernyő, és egészen más értékeket mértünk. Középen leggyengébb poró 59, és a 3. cella középtől már 104.
Az impregnálásról számomra vegyes kép alakult ki. Van olyan ernyőtípus, amit érdemes impregnálni, van, amit nem. A gelvenorról számomra az a kép alakult ki, hogy azt pont nem érdemes. Valahogy nem tapad rendesen az anyaghoz az impregnálás, túl hamar, foltokban lekopik. Utána meg baromi ronda lesz az ernyő felülete (foltosan fényes-matt).
A skytex ernyőknél is a vékonyabb, gyengébb anyagúakat nem érdemes (pl régi kb. 2002 előtti Swing-ernyők impregnálásaval kapcsolatban rossz tapasztalataim vannak). Szerintem ez a Gradientrekre is igaz lehet (persze lehet, hogy csak előítélet). Viszont a Firebird-ernyők impregnálásával kapcsolatban igen jó tapasztalataim vannak.
Még pár mondat a gelvenor-Vibe-omról. Engem többen le akartak beszélni arról, hogy tavaly télen magasstartoljak vele, mert az ernyő porója már nyáron 3 mp körüli volt, csak utána impregnáltattam. Aztán novemberben elővettem és a téli szezont lerepültem vele, wingoverekkel, termikésekel, lejtőzéssel tarkítva. Többször repültem vele óra körüli időtartamokat, miközben örültem, hogy a jobbik ernyőm (egy Independence Dragon) a zsákjában pihen, várva a tavaszt..
A januári közgyűlésen aztán a Vibe porója lement 8-ra, vagyis az impregnálás csak a téli szezonra tartott ki. Viszont tudok olyan ernyőről is, amelyik bőven repül több szezont egyetlen impregnálással (oké, itt már csak az a kérdés, hogy az az ernyő milyen poróval rendelkezett előtte).
Mellesleg a Vibe-on szakítószilárdságot is végeztünk, mert rajtam kívül senki sem hitte el hogy az az ernyő nem fog szétszakadni a levegőben, az általad felvázoltak miatt (azazhogy hamarabb szétmállik, mintsem a porója lecsökkenne). És lőn csoda; az ernyő a szakítószilárdsági vizsgálaton elég jól teljesített.
Szóval talán mégse olyan gány anyag az a gelvenor..
Azért mulattatnak ezek a konkrét tapasztalatok, mert sorra cáfolódnak, azok a nagy általános elméletek, amikben olyan sokan szeretnek hinni.
Például a gelvenorról az a nézet terjedt el hogy hiába annyira jó a porozitása, ha egyszer szétmálik az anyag, még az előtt hogy a poro leromlana. Na erre itt a példa, egy gelvenoros ernyő impregnálásáról, ami aztán kivétel a négyzeten :)
Mondjuk én teljesen tapasztalatlanul, csupán hangulatilag úgy vélem, nem impregnáltatnék ernyőt, de lehet hogy ha a saját kezemben tartanék egy kiválló állapotú darabot,meginognék... :)
Most megint kissé félrefogalmaztam a mondatom. Szóval Laci bácsi ismeri azt a Vibe-ot, hiszen az övé lett, ez a mondat neki szólt, A többi Neked (is): Kakuk..
Nekem sincs rossz tapasztalatom a gelvenoros ernyőkről. Volt egy Ozone Vibe-om, amit Te is elég jól ismersz Laci.. Csak másodernyőnek vettem 3 mp-es poróval, de az általad átalakított hátsdó trimmes megoldás segítségével sikerült olyan jól beállítani, hogy nagyon könnyen startol. A télen azzal repültem az Egeden (oké, előtte impregnáltattam) és igazán nagyokat is mentem vele. Igen barátságosan viselkedett mindig, könnyen startolt és azért elég jól fel bírtam cipelni az Egedre..
Talán annyi, hogy az impregnálás viszonylag hamar lekopik a Gelvenorról (mármint hamarabb, mint a skytex-ről). Nem tudom, miért van, de ez a tapasztalatom.
Kár, hogy M-es, így az általam kigondolt megoldás nem jött be. Viszont ha már felajánlottam a segítségemet, szívesen meghirdetem a pg.5mp.eu-n, hátha könnyebben elkel.
Emellett most Laci bácsinál vannak olcsón használt ernyők, hátha találsz kedvedre valót Fedémesen.
Ha leginkább motorral repülsz, akkor úgy is meg lehet közelíteni a problémát, hogy először eldöntöd, mekkora összeget tudsz ernyőre költeni. Aztán megnézed, hogy a kifejezetten motorra való típusok közül (ITV, Dudek...) akad-e olyan, ami belefér az árba, és még megfelelő állapotú.
Köszi a korrekciót, bizonyára igazad van, mert nálunk ugyan elég sok gelvenoros ernyőt láttam, de többnyire régebbi évjáratút. A kezdők képzéséhez se a legújabb ernyőket használják az oktatók. Abban is igazad van, hogy a PPG-s repülés során kevesebb UV éri az ernyőket, mert azt a műfajt legtöbben a késő délutáni és esti órákban művelik. Kivéve persze gödöllői Szabó Pétert, aki nálunk dél körül és kora délután repül leginkább a felhőalapig egy-két órányit, miután a termikesedés miatt ebédszünetet rendel a tanulóinak...
A helyzet kaotikus, ezért aki egyértelmű tanácsot tud adni, az kihagyott pár szempontot :)
Én azt mondanám hogy a motoros ernyőzés kevesebb UV terheléssel jár, én a zsinórzatot vizsgálnám inkább.
Aztán pl. Láttam másfél éves megkímélt ernyőt, szinte kuka porozitással, és volt két évig egy E77-ből,lévő ernyőm - állítólag a legszarabb - huszat romlott a porozitása a két év alatt, 50-ért vettem, és 45-ért adtam el. Új ernyőn meg buktam már 120 000-et, és alíg repültem vele, úgyhogy valaki nagyon jól járt...
Ez a két véglet van szerintem, amiből jól lehet kijönni, a középmezőny meg közepes.
Nekem Mentorom van, és kiderült hogy Nováék, a nagyobb igénybevétel miatt a belépőélt más anyagból varrják, így a 190-es porozitás, ami a vizsgalapon szerepelt, egy arasszal hátrébb, már csak 50 volt...
A gelvenorrol felfrissíteném Laci bácsi, szerintem régebben teljesen igaz, de mára kissé avult véleményét, ugyanis nekem volt egy full gelvenor Apco Force ernyőm, és startolási tulajdonságaiban lealázta a mezőnyt, ollyannyira hogy hirhedten ügyetlenül startoló barátom - remélem ezt nem olvassa - elsőre hibátlanul húzta fel, mind belefutósan, mind kifordulósan.
Szóval, simán lehet hogy a Nova, ha pl. gelvenór az eleje, már egyértelműen használtabb állapotú, mint az Apco, és állapot szempontból, ha tényleg nem használták a másikat, jobban megérheti...
Sajnos repülési tulajdonságok terén, nem tudok tanácsot adni, de az biztos hogy a DHV 1-2 untig elég biztonságos.
Köszönöm az eddigi válaszaitokat. Még mindig nagy dillemma, hogy akkor milyet vegyek? Sajnos nincs pénzem 1-2 évente ernyőre. A novával csak motorral repültem nyugodt időben. Az előző ernyőt 4 évig használtam (használtan vettem), az skytex anyagú. Akkor milyen porozitással és milyen anyagból jó egy ernyő? Általában 40-50 órát repülök egy évben motorral. Szeretnék egy olyan ernyőt, ami kihúzza megint vagy 4-5 évig. 70 kg vagyok és Dhv 1-es vagy 1-2-es ernyőt szeretnék.
Ízlés kérdése, de én nem vennék gelvenoros ernyőt. Mindkettő az. Ha a Novának csak 200 sec a légátszívatási ideje, akkor már kicsit használtabb, mint egy új gelvenoros kupola, pl. az APCO. Lehet, jövőre már 100 alatt lesz. Persze, ha 1-2 évente veszel másik ernyőt, akkor nem számít...
Más választási lehetőséged nincs? A gelvenorosokkal nehéz a start, ha nincs határozott szél. Nem véletlenül mennek ki a divatból, és jönnek be a habkönnyű ernyők. Ha kizárólag csak húzós szélben szeretsz repülni, és nem kisdombozol (nem cipeled az ernyőt), illetve ha csak olyan helyről startolsz, ahová nem gyalog kell fölmászni egy viszonylag nehezebb ernyővel, akkor persze nincs probléma.
150 ezer körül elég nagy a választék használt ernyőkben. A legjobb egyébként a "szubjektív teszt", vagyis ha mindkét ernyővel (vagy azzal amit végül is megvennél) kupolázol egy kicsit húzós szélben, aztán lecsúszol vele kisdombról legalább 3x, és kipróbálod a start-tulajdonságait, a fordulékonyságát és a kilebegtethetőségét, ezeket viszont lehetőleg szélcsendben, mert akkor jönnek elő jobban egy ernyő nyűgei, pl. a siklása, amikor nem segít rá a lejtőszél. Kérdés, hogy az eladók engedik-e a próbálgatást. Vadiúj ernyőnél érthető, ha nem. Persze ha el akarják adni...?
Végeredményként Ziminek adnék igazat, én is inkább a Novát választanám. Az árkülönbséget (az APCO-hoz képest) pedig (ha lenne annyid is) félretenném indulótőkének a következő ernyődre spóroláshoz...
A Nova Artax a DHV-teszten jobban teljesített, mint az Apco Prestája (az mindenben masszívan DHV 1-2-es, míg a Nova-ernyő a féloldalas csukásközbeni irányításra, a merülőspirálra, a B-stallra és a leszállásra 1-est kapott).
A Nova Artax siklása is jobb papíron persze.
Tehát elvileg az Artax jobb teljesítményű és biztonságosabb ernyő, mint a Presta (persze papíron).
A Nova különben is nagyon jó ernyőket gyárt/gyártott. Gondoljunk csak a Nova Mentorra, amivel versenyeken is lehet indulni, pedig DHV 1-2-es ernyő. A haver Mentora termikelésben és siklásban mindig elkalapálja az én FreeX Blade-emet, pedig az DHV 2-es (lehet, hogy rosszabb pilóta vagyok? :-)).
Kellene egy kis segítség. Van két ernyő ami között nem igazán tudok dönteni. Az egyik egy Nova Artax ernyő 2004-es kb. 200-as poróval a másik egy Apco Presta 2004-ben vásárolt, de soha nem repült (kétszer lett összesen kiterítve, azóta polcon áll) porozitását még nem tudom, nem lett bemérve, nincsenek 2005 óta papírjai. Előbbivel repültem, utóbbit még nem tudtam kipróbálni a távolság miatt. Viszont az meg ugye új lenne. A Novát 120-ezerért adnák, az Apco-t 190 ezerért. Nagyon vacilálok, viszont nagyon kellene egy másik ernyő, mert az enyém már elhasználódott. Mit tudtok az ernyőkről? Melyik a jobb, milyen a kezelhetőségük, mennyire barátságosak?
Megnéztem az ernyőd adatait, meg a fényképét a para 2000-en. Nekem tetszik. ha esetleg L-es méretű és nem tudod eladni, amíg elkezded Fedémesen a tanfolyamot, vidd le, megnézem, és kitalálunk valamit.
Eladom szeretett siklóernyős packomat. :( Az ernyő szakadásmentes szép állapotban van. Nem repültem vele sokat és már egy jó ideje leáltam az ernyőzéssel. A beülő kényelmes, jó típus. Az ernyő Edel Promise, gyors, fordulékony. Az egészet egyben szeretném eladni, nem darabonként árulni.
Edel promise (80-100)kg: 60E Ft Sup Air noovy beülő: 30E Ft Mentőernyő: 8 E Ft Sisak: ajándék+ javító készlet
Érd.: the.paraglider75/kukac/gmail/./com
Csere is érdekel, ha van egy használható kismotorod! :)
Most egy kicsit zavarban vagyok, mert úgy rémlik, mintha ernyő is lett volna fölötted, amikor repültél nálunk szombaton. Persze a memóriámnál már csak a szemem rosszabb...
Arra azonban biztosan emlékszem, hogy a seprő, amelyiknek a nyelén "65-85 kg terhelhetőségű, csak felsőfogú bosziknak, DHV-4!" felirat látható, egész idő alatt a kabin oldalának volt támasztva, tehát nem azt használtad.
Egyébként van az összegyűlt eladó készletben egy kislányosan rózsaszín DHV1-es nálam, nem túl régi, nem vadiúj, de elég jó állapotban, még kaphat műszakit, ára 30 ezer, és kb. 70-75 kilós kislányoknak való...
Látatlanban és legalább 2-3 próbastart nélkül (amit persze az eladó is bemutathat) ne vegyél semmit, mert úgy járhatsz, mint pgpadavan (180. hozzászólás.) Ha egy fedémesi felülvizsgálatra nem meri kölcsönadni az eladó, akkor hozza ide ő maga, mindenkit szívesen látunk.
30000-ből talán a papírjaid sem jönnek ki. Persze lehet írni bárkinek, bármit, és az olcsóbb, legfeljebb a hatósággal történő találkozás jelent különböző költséget :)
Bár Fedémesen, ha valaki arrafele tud tanulni, anyagilag sem jár rosszul.
Én a magam részéről addíg gyakoroltam egyedül, amíg mindent meg tudtam csinálni, amit csak láttam oktatásokon, aztán egy tizesből levizsgáztam. Persze az elméletet is tudnom kellett, de az töredéke volt a vitorlázó repülős elméletnek.