Keresés

Részletes keresés

GroundZero Creative Commons License 2005.01.07 0 0 250

Ja, én azt hittem, hogy a központban elhelyezendő pályudvarról lenne szó. Félreértettem :)))

 

Gr0

Előzmény: mestska (246)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.07 0 0 249

Jó kérdés. Én is azon kaptam régebben magam, hogy mindig akaratlanul is túl a központba raktam a pályaudvarjaimat, és bennem is felvetődött, hogy tán szinteltolással meg lehetne valósítani. Gondolom, elsősorban statikai, meg pénzkérdés.

 

Az is igaz azonban, hogy várostervezésileg hibának tűnik a központba egy pályaudvart rakni, hisz nagyobb városok központjaira eleve a zsúfoltság a jellemző, namost oda benyomni egy még nagyobb tömeget garantáló  pályaudvart elég bátor megoldás :)))

Nomeg, aztán, egy nagyobb pályaudvar nem kevés járulékos igénnyel is jár: dukál mellé valamiféle tömegközlekedési csomópont - minimum busz-metró - meg a teherfuvart fogadni és elosztani, majd elszállítani képes teherrészleg - szóval nem lenne kis terv, az biztos :)) Hajrá!!!!

 

Gr0

Előzmény: Sutam (244)
Sutam Creative Commons License 2005.01.07 0 0 248
Ja, "kedvezni a lakosságnak" a vasutállomásra értem.
Előzmény: Sutam (247)
Sutam Creative Commons License 2005.01.07 0 0 247

Az jó, én spec a "lakosságnak" akartam kedvezni vele.

Izlandon mondjuk ezt tényleg nagyon érdemes kiaknázni... ott aztán van földhő, de ugyanígy jól járt Norvégia a vízerőműveivel :-).

Előzmény: mestska (246)
mestska Creative Commons License 2005.01.07 0 0 246

Mennyire van arra

 példa, hogy a vasutat alagúton át a városközpontba vezetk? Úgy totál a központjába? Én ezt csinálom a sajátomban.

 

Rengeteg ilyen van, a többség annak a következménye, hogy az egykori fejpályaudvarokat alagút segítségével összekötötték a város alatt.

Előzmény: Sutam (244)
mestska Creative Commons License 2005.01.07 0 0 245

A földhős energiaterm. rendszer szerintetek jó lenne nagy-nagy lakóházak fűtéséhez?

 

Izlandon csak az van, ráadásul ingyen kapja (tudtommal) a lakosság, annyira olcsó. Igaz, annál nagyobb geotermikus energiát ritkán találsz.

Előzmény: Sutam (242)
Sutam Creative Commons License 2005.01.07 0 0 244

Akkor jó. Biztosan sok új lehetőség van ezekben az alternatív erőforrásokban.

Mennyire van arra

 példa, hogy a vasutat alagúton át a városközpontba vezetk? Úgy totál a központjába? Én ezt csinálom a sajátomban.

Előzmény: GroundZero (243)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.07 0 0 243

Hát, ez túl szakmai kérdés, de mindenképp arra tippelnék, hogy igen - előbb-utóbb.

 

Gr0

Előzmény: Sutam (242)
Sutam Creative Commons License 2005.01.06 0 0 242
Picit éled a topic! Hajrá, csak írjunk ide!
Villamosoknak kb. mekkora fesz kell? Esetleg biomasszából kinyerhető ekkora áramerősség? Véglis csak a mennyiségét kell növelni a biohulladéknak, mert akkor annál több gáz szabadul fel, ami annál erősebb motort hajthat meg, ami annál erősebb áramot termel. Kiskőrösön a laktanyába állítólag ilyen energiatermelő rendszert akarnak építeni.
A földhős energiaterm. rendszer szerintetek jó lenne nagy-nagy lakóházak fűtéséhez?
GroundZero Creative Commons License 2005.01.06 0 0 241

Hát, igen, váletlenül köbö pont a lófarai körforgalom megalkotása óta hanyagolom Szegedet :))))

 

Gr0

Előzmény: v_peti (240)
v_peti Creative Commons License 2005.01.06 0 0 240

Szeged: Ott egészen a közelmúltig volt egy egyvágányos vonal (3), és egy egyvágányos vonalszakasz (4).

Pár éve összekötötték a két vonalat egymássla, így az eddig egyvágányos vonal csatlakoztatva lett a másikhoz, így már nem tekinthető önálló egyvágányos vonalnak. Tavaly ősszel (2004.) meg elkészült a kétvágányúsítás a Dugonics tértől az Anna kútig.

GroundZero Creative Commons License 2005.01.05 0 0 239

Egészen pontosan a 4-es villamosnak az Anna Kúti megállótól kezdve kifelé a Cserepes irányába nem is tudom, meddig egyvágyányos a szakasza (én az egyetemnél mindig leszálltam :)))).

 

Gr0

Előzmény: Sutam (238)
Sutam Creative Commons License 2005.01.05 0 0 238
Asszem láttam már, csak nem tudom elmondani hogy hol(nem ismerem szegedet).
Előzmény: GroundZero (237)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.05 0 0 237

Szegeden pölö konkrétan van olyan villamosvonal, ami egy szakaszán egyvágányú.

 

Gr0

Előzmény: v_peti (236)
v_peti Creative Commons License 2005.01.05 0 0 236

Nem teljesen tiszta egyébként a dolog, jelenleg egy vágányú villamost tervezel? (ma Mo.-n ez nem lehetséges)

??? Tiltja a szabályzat?

 

Amúgy ha van egy elágazó vonal, vagy egy hosszú vonal, külső kisforgalmú szakasza, akkor lehet, hogy jobban megéri ott az egyvágányú üzem. (Persze, ilyenkor nem az egész vonal egyvágányú.)

 

Előzmény: mestska (223)
GroundZero Creative Commons License 2005.01.05 0 0 235

A feleségemet előbb fogom postázni, mint azt a könyvet :))))

 

(Pláne, ha majd lesz :)))

 

Gr0

 

UI: Mármint asszony :)))

Előzmény: Sutam (234)
Sutam Creative Commons License 2005.01.04 0 0 234
Oké oké! Akkor nem fogom észrevenni. De akkor a régebbi könyvedet póstázod nekem!:-))))). Soltvadkerten lakom, tehát valszeg nem fogom előleg elvenni:-).
Előzmény: GroundZero (233)
GroundZero Creative Commons License 2004.12.30 0 0 233

Épp ma egy másik antikvárium kirakatában egy másik nagyon nekünk való könyvre bukkantam, hát nem be van zárva??? Lesem, mikor nyit ki, addig meg imádkozok, nehogy valamelyikőtök szintén észre vegye :)))

 

Gr0

Előzmény: Sutam (232)
Sutam Creative Commons License 2004.12.29 0 0 232
Köszi, akkor majd kutatok. Talán lesz valami:-).
Előzmény: GroundZero (231)
GroundZero Creative Commons License 2004.12.28 0 0 231

Sutam,

bocsi, elfelejtettem a választ:

 

azt a könyvet én antikváriumban találtam, de se előtte, se azóta nem láttam...

De nem esélytelen :)))

 

Gr0

Előzmény: Sutam (228)
GroundZero Creative Commons License 2004.12.28 0 0 230

Harry, itt Stephan, vétel!!!!

 

Gr0

GroundZero Creative Commons License 2004.12.14 0 0 229

Harry,

 

importáltam a metrótérképet .oim-ba (640*480, 3 zoom level, 300 resolution), erre csinált egy párszáz bájtos html fájlt, egy köbö ugyanakkora .oim-fájlt, és vagy 600 részlet-gif-et. Most akkor ezeket hogy kell feltelepíteni a hálóra?

 

Gr0

Sutam Creative Commons License 2004.12.12 0 0 228

Gro!

 

Köszi a válaszokat. Antikváriumban lehet hozzájutni ahoz a könyvhöz?

A másik, hogy nem egy élő ez a topic, ami nem feltétlen baj, csak... . Bár ez a téma nem annyira kitárgyalható, mint pl. a vasutmodellezés.

Aztán én is csak magamnak tervezek, nagyon meg tud ihletni egy városkép estefelé, mindenféle fölüljáróval, hidakkal, persze villamosokkal, és nem túl sok autóval. Ja, és persze a vad ötletek sem maradhatnak ki, mint az a biogázos-agregátoros áramtermelő, ami a közlekedővillamosrendszert tartja el, meg az hogy a pályaudvar a közponban van, és alagúton megy oda, meg onnan ki, ...stb. :-)))))

Ja, és hogy egy kis érdekességet mondjak(de lehet hogy írtam már), 4-5 falu összefogott(Galgahévíz környékén), és egy épületet építettek, aminek a teteje napelem, benne meg biogázfejlesztő rendszer, ill. agregátor van. A 4-5 falu teljes elektronyszükségletét ellátja, + felesleget is termel, amit eladnak. Ezt a nővérem hallotta a műegyetemen, tehát biztos a forrás. Ezért is érdekel engemet olyannyira ez a vonal, mert azért vannak benne lehetőségek.

GroundZero Creative Commons License 2004.12.11 0 0 227

Thx!

 

Megcsináltam a metrótérképet, amin csak a városhatár, a vizek és a metróvonalak vannak feltüntetve. Ebből fogom majd az általad készítetthez hasonló "szögletes" verziót megcsinálni.

 

Gr0

Előzmény: HarryKlein (220)
GroundZero Creative Commons License 2004.12.11 0 0 226

Én is huhetetlen elánnal kezdtem neki, de így is évekbe tellt, mire lezártam a városhatárt, ami hónapokkal ezelőtt volt, és még most se vagyok kész - sztem úgy még egy évig nem is leszek :)

 

Ami a vasutas kérdésedet illeti, nos... passz. Én annyira sosem akartam komolyra fordítani ezt a hobbimat, hogy utánatanulgassak. egyszerűen csak egész életemben térképeket nézegettem, és párezer után az ember kezd akaratlanul is ráérezni arányokra, méretekre, szabályokra, tervezeésileg. Ettől, persze, városomra pillantva valszín bármely szakember órákig hahotázna a földön fetrengve - főképp, ha a pályudvaraimat és a közúti csomópontjaimat látva, de nem érdekel, mert nekem tetsz, és kész :)))

 

Amúgy az alant már általam említett Városépítéstan c. könyvben elég részletesen írva vagyon sokminden a vasúttal kapcsolatos kérdéseidben említett dolgokról sztem.

 

Gr0

Előzmény: Sutam (222)
GroundZero Creative Commons License 2004.12.11 0 0 225

"Gro! Írtad még korábban, hogy Te faluból felfejlőttetted a városodat várossá. Ezt papíron csináltad? Hogyan csináltad, amikor ki kellett törölni egy utcát, és a helyére házat építeni?"

 

Egyszerű metódus: ceruza, radír... :)))

 

Gr0

Előzmény: Sutam (218)
Sutam Creative Commons License 2004.11.09 0 0 224

"Nem teljesen tiszta egyébként a dolog, jelenleg egy vágányú villamost tervezel? (ma Mo.-n ez nem lehetséges) Olyat azért nem éri meg építeni, mert a kiépítési költség/kapacitás arány nem megfelelő. Az egyvágányú villamospálya nem jobb, mint ha busz lenne. "

 

Nem tervezek hosszabb szakaszon egyvágányt tervezni, rövid távokon pedig mintha lenne pesten is. Teherszállítás meg két iparterület között lenne, egy bizonyos pályán.

Előzmény: mestska (223)
mestska Creative Commons License 2004.11.02 0 0 223

 Ha tehervillamost is közlekedtetek, akkor hány sínpár kell? Vagy váltósra csináljjam meg az állomásokat?

 

A városon belüli közúti vasúti szállítások ma már annyira nem jellemzőek, elsősorban a belvárosi iparterületek megszüntetése miatt. Budapesten pl. a Margit krt.on volt rendszeres teherszállítás a Ganz gyárból. Amit ma konkrét példát fel tudok hozni, az Drezda (Cargotram), ami a Volkswagen gyárba/ból szállít alkatrészeket.

Ezen tehervillamosoknak természetesen kötött útvonaluk van, kötött menetrenddel, a szállítás általában éjszaka történik, a személyforgalom szünetelésekor, nappal be kell illeszteni a menetrendbe.

Tehát a két vágány elegendő.

 

Nem teljesen tiszta egyébként a dolog, jelenleg egy vágányú villamost tervezel? (ma Mo.-n ez nem lehetséges) Olyat azért nem éri meg építeni, mert a kiépítési költség/kapacitás arány nem megfelelő. Az egyvágányú villamospálya nem jobb, mint ha busz lenne.

Kitérőket mindenképp el kell helyezned, ha mégis az egy vágány mellett döntesz, mert az ellentétes személyforgalom számára a kitérési lehetőséget biztosítani kell.

Ezen kitérők működéséről, biztosításáról, és általában a villamosközlekedésről az alábbi oldalakon találsz információt:

 

http://villamos.budapest.hu

http://www.hampage.hu/kozlekedes/index.html

 

De ha bármilyen közlekedési kérdésed van, a Városi és elővárosi közlekedés topicon szivesen segítenek.

Előzmény: Sutam (222)
Sutam Creative Commons License 2004.11.02 0 0 222
Sziasztok!

Nem valami nagy forgalmat produkálunk(legalábbis most). Én nem olyan hihetetlenül haladok a várossal, de azért csinálgatom. Ha tehervillamost is közlekedtetek, akkor hány sínpár kell? Vagy váltósra csináljjam meg az állomásokat?
Sutam Creative Commons License 2004.10.18 0 0 221
Sziasztok!

Nekiálltam az első komolyabb városomnak, és arra a barna csomagolópapírra fogom gyártani, ami 6 A3-assal felel meg, de nem kell celluxolnom. A méretarány miatt csak a belváros lesz megrajzolva, de így látszani fog a felezősáv is. A város különlegessége az, hogy az átmenő forgalom egy magaspályás úton lesz elvezetve(de ez csak akkor lenne különlegesség, ha megépítenék). A kamionok ki lesznek tiltva mindenhonnan, kivéve a legkülső sugárútról, és az üzemekhez vezető utakról, meg csak egy cédula jogosíthatja fel őket az esetleges behajtásra.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!