Sajnos várható volt, hogy a kedves vezető odaadja ezt is Kínának.
Ennél még az is jobb volna, ha valóban megvennék a Renfét (na persze, álmodj királylány), és ők gyártanának ide HÉV-et, fogaskerekűt meg kisföldalattit, és még mit nem.
Az egésznek persze annyi értelme van, hogy abban a hahymázas politikai marketinghazugságban élhessünk, hogy van valódi és komoly magyar vasúti járműgyártás.
Ne aggódjatok! Jelenleg az a mesterterv, hogy CRRC vonatokat gyártunk a HÉV vonalakra. Majdnem készen jönnének a vonatok, amiket Dunakeszin fejeznének be. A következő ötéves tervben benne van, hogy kínai hitelből vásárolnák meg az új HÉV szerelvényeket. A többi részletről egyelőre nincs információm.
(Konkrétan ezért vonták vissza a korábbi tendert.)
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint átmeneti a hiány. Ha most pár darab MIX/A-t kivonnak a csepeli vonalról jövőre (meg idén is kiszállt már), akkor ez csak rosszabb lesz rövidtávon.
Miért van az, hogy ha a H5-ön kimarad 2-3 járat, akkor arról a MÁV-HÉV Zrt elfelejti tájékoztatni az utasokat? Ma 18:51-es, 19:03-as Batthyány téri indulás kimaradt, a 18:58-as 2 percett késett, így 18 perces lyuk volt. Batthyány téren se hangos se semmilyen utastájékoztatás nem volt a kimaradó járatokról. FUTÁR-ból a nem leközlekedett menetek természetesen nem kerültek törlésre, a rendszer forgalmi zavart erre az időre nem jelzett. Elnézést kérni a kellemetlenségekért, nah azt nem tudnak. Ha ők bármiben is hibásak, marad a kussolás.