Előjel nélkül elment a szervo rásegítés a Mazdámba. Ilyenkor az egész szervóműt cserélni kellene vagy ha nem, akkor hol indulhatnék el a hibakeresésben?
Sziasztok. A következő lenne problémám hátha van valakinek ötlete. Hátsó ülés előre lett döntve mert kellett a hely. Visszaállításnál az övfeszítő nem engedi. Több mint 1 órát próbáltam tépni, csiklandozni, becézgetni. Az istenért nem enged. 2010-es gh-s 6-os.
Érdeklődöm, hátha valaki tud segíteni. Nemrég vásárolt 2013-as Mazda 6 GJ utasoldali (bőr) ülés ülőlapjának fűtése nem működik (a hátlapé igen). Javítható, esetleg cserélhető valahogy, vagy komplett ülőlap csere?
Köszönöm a válaszokat! Valamennyivel jobban képben vagyok most. Nekem egyébként hosszabb távolságokra kellene az autó. A munkahely kb. 50 km, vagyis oda-vissza napi 100 km lenne, plusz sok esetben bővebb családhoz utazás oda-vissza 400 km. Ezek többsége autópályán, kisebb része főúton, és nyilván valamennyi város. Az ebből adódó évi 35-40 ezer km miatt gondoltam dízelre. Másrészt, ahogy valaki írta is, nem szeretnék egy gyenge nyomatékkal rendelkező autóval járni. A jót könnyű megszokni, nehezemre esne beülni egy olyan kocsiba, ahol 165 Nm a nyomaték. Ismerősnek van egy sedan 1.8-as benzines (talán 2009-es), ő nagyon szereti, de azt elmondta, hogy azzal a motorral azért nem egy erőbajnok. Korábban egy másik jó barátomnak volt egy Premacyja a 2 ezres dízel motorral, 200 ezer km-rel, és soha semmi gond nem volt az autóval. Ahogy nézegettem a felhozatalt, 2008-2011 évjáratokban a dízelekből majdnem mindegyik 2,2-es. Meglátjuk.
Nekem ugyan nem Mazdánál, de Honda Jazz-nál volt ilyen problémám. Magamtól lehet hogy nem találtam volna meg az okát, de az internet segített. Kiderült hogy a tetőlemez és az oldal rész csatlakozásánál lévő műanyag takaró csík alatt, gyárilag valamilyen tömítőanyaggal van zárva a hézag, ami az időjárás hatására elöregedett és megrepedt. Azon keresztül szivárgott be a víz, ami a pótkeréknél összegyűlt. Vettem autóhoz való rugalmas tömítő anyagot, (azt hiszem valami akril) és azzal kikentem. Azóta nincs víz. Javaslom hogy nézd meg hogy találsz-e ilyen tömítőanyagos helyeket és tüzetesen, mert a repedések alig láthatóak, de beengedik a vizet.
Nincs különösebb célom a hozzászólásommal, csak éppen jobban utána járok néhány dolognak autóvásárlás előtt és gondoltam megosztom a tapasztalataimat.
2010-es dízel Mazda 6 sedanom volt a 2.2-es CD motorral, 129LE kivitel. 2014-ben vásároltam egy flottából 85.000km-nél és most volt benne 191.000km.
Habár dízel, én 7 év alatt csak rövid távra használtam... munkába (10km), vásárolni (1km), edzésre menni (2km), családot látogatni (15-20km). Nagyon ritkán mentem vele hosszabb úton (évente 1-2 alkalom max) és autópályán.
Ennek ellenére 7 év alatt egyetlen forintot sem kellett autóra költenem, soha nem hibásodott meg semmi, soha nem írt ki semmilyen hibakódot.
Amire odafigyeltem, hogy 1 évente elvittem márkaszervizbe (Mazda Mirai és Mazda Focus) a kötelező karbantartása (ennek átlagára: 70.000-80.000 Ft).
1 hónapja álltam a piros lámpánál és hátulról belém jöttek és nekilöktek az előttem lévőnek... Gazdasági totálkár. Amikor a szerviz megtudta, könyörögtek, hogy adjam el nekik az autót, annyira jó állapotban volt 11 évesen.
Szóval nem feltétlen kell félni a dízeltől, de egyetlen forintot sem szabad spórolni a karbantartáson és használt autó vásárlás előtt az általános alap állapotfelmérésen túl érdemes tüzetesebb átvizsgálásra elvinni egy márkaszervizbe.
Én most szívesebben vennék használt benzinest, de ebben a 4-5 éves kategóriában max 180-200.000 Ft futott kilóméter mellett a dízelesek 1.5 millióval olcsóbbak... bízom benne, hogy megfelelő karbantartás mellett nem kell majd ennyivel többet költenem a következő 4-5 évben mint amennyit a benzinesre költenék. A 100 kilométerenkénti 1000 Ft üzemanyag-nyereséget és a nagyobb nyomaték okozta vezetési élményt most ide se hozom.
Üdvözletem mindenkinek. Kérdésem egy 2003 2.0 dízel mazdára vonatkozna GG motorkódu. A sztori röviden annyi hogy átesett egy hengerfej felújításon és a vezérlést kéne a helyére rakni, ott tart a dolog hogy a főtengelyen és a nagynyomásúnál találtam jelet a gyári pozícióra viszont a vezérmű kerekénél semmit. Eddig csak benzines vezérléseket cseréltem de se dízel sem pedig ilyen mazda nem került még hozzám. Valakinek tipp vagy trükk vagy bármi amivel megtudom hogy hová kell fordítani a megfelelő pozícióba? Válaszokat előre is köszönöm.
Ha jót akarsz magadnak, nem veszel dízelt ennyi idősen Mazdából :( (Tapasztalat) Ennyi idős autónál, amit hozol a fogyasztáson, az menni fog a szerelőhöz, meg cserébe 1-2 hétre hébe-hóba kiesik, mert ott fog állni a szerelőnél.
Az alján a rozsdára figyelj. Osztrák - Német importot lehet kerülném.
Dizel befecskendezése,lendkereke,részecskeszűrője ennyi idősen és km után már minden tipusnál viszi a pénzt. Annyit nem hoz már a diesel,amennyit visz. Üzemanyagárak miatt sem. Mazdánál ha visszaolvasol a diesel befecskendezőkkel sok a probléma.
2literes benzines láncos motor,ha nem hajtod 6-7literrel eljár . Nem egy nyomaték gép,de költeni max a kuplungra kell a motoron. Ha 10ezrenként megfelelő olaj van benne cserélve,a vezérlése is bőven 200ezer km fölöttig bírja.
Rozsda a hátulja a kerékivek mögött közvetlen,valamint a futómü bekötési pontjai körül és a lengőkarok rugóágya szeret rozsdásodni,nameg a kipufogórendszer.
Benzinesnél előfordul katalizátor hiba,de az szinte mind valami előzménnyel bíró autónál.
Munkahely váltás miatt ideiglenesen (vagy lehet, hogy hosszabb távra) saját autót tervezek vásárolni. Így került képbe a Mazda 6 (is). A lényeg, hogy kombit szeretnék, ha lehet vonóhoroggal, kb. 1,5-2 milliót szánok autóra. Kinéztem egy 2009-es kombit, 2,2-es dízel 125 LE-s változat, 188 ezer km-rel, Ausztriából behozott. Évente 30-40 ezer km között megyek. Kérdésem, hogy szerintetek mit érdemes vennem benzinest vagy dízelt? A dízeleknél melyik motor a jobb, úgy értve, hogy melyikkel kevesebb a probléma? A 2 literest válasszam, vagy a 2,2-est? Vagy esetleg benzines? Ott az 1,8-as vagy a 2 literes?
Illetve, hogy a 2008-2010 évjáratokra mennyire jellemző még a rozsdásodás?
Soha nem volt még sem japán autóm, sem dízelem, szóval kicsit tájékozatlan vagyok a területen. Előre is köszönöm az információkat, jó tanácsokat.
Üdv mindenkinek! Nemrég vettem egy 6 -os 2.2 D Skyactive Dieselt. Kevés km-es de 2013-as első. Széria. Gyönyörű én átlag 4.5 et eszik újszerű az egész. Kérdezném hogy mik a típushibái. Az elkopó vez tengely kip. Oldali bütyokkopásról tudok. A szakadó olajszivattyú láncról. Aki ilyent használt kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban? Még 1 kérdés a kéziféket hol lehet ráállítani? Köszönöm
Valamelyik univerzális jó valamelyik nem, feltanításkor kiderül. Ha fel van tanítva akkor cserekor ő felismeri a szenzorokat és akkor már nem kell vele semmit csinálni.
Van egy 2008-as GH Mazdám a 2-es sebességet nehezen akarja bevenni, valamint az 1-es sem a legjobb, a kuplung eléggé kemény, de kiemel. A többi sebesség tökéletes. Mi lehet a gond?