Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nicker1 Creative Commons License 2021.12.20 0 0 90197

Nem volt véletlenül bikázva vagy töltőn az autó ?

Mindenképp  szakszerviz hibakiolvasás gyári géppel ami első.

Szerencsés esetben a nyomatékérzékelő vagy valamelyik csúszóérintkező lesz a hibás.

Előzmény: balint730 (90196)
balint730 Creative Commons License 2021.12.19 0 0 90196

Sziasztok.

Előjel nélkül elment a szervo rásegítés a Mazdámba. Ilyenkor az egész szervóműt cserélni kellene vagy ha nem, akkor hol indulhatnék el a hibakeresésben?

Mazda 6 2008 2.0 diesel GH RF7J motorkóddal.

 

TJoci74 Creative Commons License 2021.12.18 0 0 90195

Sziasztok. A következő lenne problémám hátha van valakinek ötlete. Hátsó ülés előre lett döntve mert kellett a hely. Visszaállításnál az övfeszítő nem engedi. Több mint 1 órát próbáltam tépni, csiklandozni, becézgetni. Az istenért nem enged. 2010-es gh-s 6-os.

Köszi. 

stormchaser.hu Creative Commons License 2021.12.17 0 0 90194

Sziasztok!

 

Érdeklődöm, hátha valaki tud segíteni. Nemrég vásárolt 2013-as Mazda 6 GJ utasoldali (bőr) ülés ülőlapjának fűtése nem működik (a hátlapé igen). Javítható, esetleg cserélhető valahogy, vagy komplett ülőlap csere?

 

Előre is köszönöm a választ.

KeZso85 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 90193

Sziasztok!

 

Tudja esetleg valaki, hogy Mazda 6 Gh-ban mekkora a belső szofita izzó mérete, 31mm vagy 36mm?

Sehol nem találtam erről infót.Ledesre szeretném cserélni az összes belső izzót, azért lenne fontos

nick2005 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 90192

 

Köszönöm a válaszokat! Valamennyivel jobban képben vagyok most. Nekem egyébként hosszabb távolságokra kellene az autó. A munkahely kb. 50 km, vagyis oda-vissza napi 100 km lenne, plusz sok esetben bővebb családhoz utazás oda-vissza 400 km. Ezek többsége autópályán, kisebb része főúton, és nyilván valamennyi város. Az ebből adódó évi 35-40 ezer km miatt gondoltam dízelre. Másrészt, ahogy valaki írta is, nem szeretnék egy gyenge nyomatékkal rendelkező autóval járni. A jót könnyű megszokni, nehezemre esne beülni egy olyan kocsiba, ahol 165 Nm a nyomaték. Ismerősnek van egy sedan 1.8-as benzines (talán 2009-es), ő nagyon szereti, de azt elmondta, hogy azzal a motorral azért nem egy erőbajnok. Korábban egy másik jó barátomnak volt egy Premacyja a 2 ezres dízel motorral, 200 ezer km-rel, és soha semmi gond nem volt az autóval. Ahogy nézegettem a felhozatalt, 2008-2011 évjáratokban a dízelekből majdnem mindegyik 2,2-es. Meglátjuk.

laca1313 Creative Commons License 2021.12.11 0 0 90191

Szia!

Nekem ugyan nem Mazdánál, de Honda Jazz-nál volt ilyen problémám. Magamtól lehet hogy nem találtam volna meg az okát, de az internet segített. Kiderült hogy a tetőlemez és az oldal rész csatlakozásánál lévő műanyag takaró csík alatt, gyárilag valamilyen tömítőanyaggal van zárva a hézag, ami az időjárás hatására elöregedett és megrepedt. Azon keresztül szivárgott be  a víz, ami a pótkeréknél összegyűlt. Vettem autóhoz való rugalmas tömítő anyagot, (azt hiszem valami akril) és azzal kikentem. Azóta nincs víz. Javaslom hogy nézd meg hogy találsz-e ilyen tömítőanyagos helyeket és tüzetesen, mert a repedések alig láthatóak, de beengedik a vizet.

Persze ez Honda volt de lehet hasonló a probléma.

Előzmény: z.ozzy (90182)
Gonda84 Creative Commons License 2021.12.11 0 0 90190

Köszönöm szépen. 

Előzmény: GEBRIEL323 (90188)
ramos4 Creative Commons License 2021.12.10 0 1 90189

Sziasztok!

Nincs különösebb célom a hozzászólásommal, csak éppen jobban utána járok néhány dolognak autóvásárlás előtt és gondoltam megosztom a tapasztalataimat.

 

2010-es dízel Mazda 6 sedanom volt a 2.2-es CD motorral, 129LE kivitel. 2014-ben vásároltam egy flottából 85.000km-nél és most volt benne 191.000km.

 

Habár dízel, én 7 év alatt csak rövid távra használtam... munkába (10km), vásárolni (1km), edzésre menni (2km), családot látogatni (15-20km). Nagyon ritkán mentem vele hosszabb úton (évente 1-2 alkalom max) és autópályán.

 

Ennek ellenére 7 év alatt egyetlen forintot sem kellett autóra költenem, soha nem hibásodott meg semmi, soha nem írt ki semmilyen hibakódot.

 

Amire odafigyeltem, hogy 1 évente elvittem márkaszervizbe (Mazda Mirai és Mazda Focus) a kötelező karbantartása (ennek átlagára: 70.000-80.000 Ft).

 

1 hónapja álltam a piros lámpánál és hátulról belém jöttek és nekilöktek az előttem lévőnek... Gazdasági totálkár. Amikor a szerviz megtudta, könyörögtek, hogy adjam el nekik az autót, annyira jó állapotban volt 11 évesen.

 

Szóval nem feltétlen kell félni a dízeltől, de egyetlen forintot sem szabad spórolni a karbantartáson és használt autó vásárlás előtt az általános alap állapotfelmérésen túl érdemes tüzetesebb átvizsgálásra elvinni egy márkaszervizbe.

 

Én most szívesebben vennék használt benzinest, de ebben a 4-5 éves kategóriában max 180-200.000 Ft futott kilóméter mellett a dízelesek 1.5 millióval olcsóbbak... bízom benne, hogy megfelelő karbantartás mellett nem kell majd ennyivel többet költenem a következő 4-5 évben mint amennyit a benzinesre költenék. A 100 kilométerenkénti 1000 Ft üzemanyag-nyereséget és a nagyobb nyomaték okozta vezetési élményt most ide se hozom. 

 

Üdv,

Robi

GEBRIEL323 Creative Commons License 2021.12.10 0 0 90188
Előzmény: Gonda84 (90187)
Gonda84 Creative Commons License 2021.12.09 0 0 90187

Üdvözletem mindenkinek.
Kérdésem egy 2003 2.0 dízel mazdára vonatkozna GG motorkódu.
A sztori röviden annyi hogy átesett egy hengerfej felújításon és a vezérlést kéne a helyére rakni, ott tart a dolog hogy a főtengelyen és a nagynyomásúnál találtam jelet a gyári pozícióra viszont a vezérmű kerekénél semmit.
Eddig csak benzines vezérléseket cseréltem de se dízel sem pedig ilyen mazda nem került még hozzám. 
Valakinek tipp vagy trükk vagy bármi amivel megtudom hogy hová kell fordítani a megfelelő pozícióba?
Válaszokat előre is köszönöm.

MPV/Mazda6 Creative Commons License 2021.12.08 0 0 90186

Sziasztok!

MPV-ből származó, 20CDH motorkódú dieselhez bevizsgált (mérési adatok papírjait adom) porlasztócsúcsok eladók.

100E FT/4db (ajándékba adok 3 felújítandót)

BG +36 30 422 7821

Budakalász

robba Creative Commons License 2021.12.07 -1 0 90185

Ha jót akarsz magadnak, nem veszel dízelt ennyi idősen Mazdából :( (Tapasztalat) Ennyi idős autónál, amit hozol a fogyasztáson, az menni fog a szerelőhöz, meg cserébe 1-2 hétre hébe-hóba kiesik, mert ott fog állni a szerelőnél.

Az alján a rozsdára figyelj. Osztrák - Német importot lehet kerülném.

Előzmény: nick2005 (90178)
Nicker1 Creative Commons License 2021.12.07 0 0 90184

Lámpák tömítő  illeszkedésénél is lehet beázás

Előzmény: z.ozzy (90182)
Nicker1 Creative Commons License 2021.12.07 -1 1 90183

Dizel befecskendezése,lendkereke,részecskeszűrője ennyi idősen és km után már minden tipusnál  viszi a pénzt. Annyit nem hoz már a diesel,amennyit visz. Üzemanyagárak  miatt sem. Mazdánál ha visszaolvasol  a diesel befecskendezőkkel sok a probléma.

 

2literes benzines láncos motor,ha nem hajtod 6-7literrel eljár . Nem egy nyomaték gép,de költeni max a kuplungra kell  a motoron. Ha 10ezrenként megfelelő olaj van benne cserélve,a vezérlése is bőven 200ezer km fölöttig bírja.

 

Rozsda  a hátulja a kerékivek mögött közvetlen,valamint a futómü bekötési pontjai körül és a lengőkarok rugóágya szeret rozsdásodni,nameg a kipufogórendszer.

 

Benzinesnél előfordul katalizátor hiba,de az szinte mind valami előzménnyel bíró autónál.

Előzmény: nick2005 (90178)
z.ozzy Creative Commons License 2021.12.07 0 0 90182

Köszönöm a választ!

 

Gumikáder épnek tűnik, az ablaktörlőt megnézem.

 

Előzmény: Nicker1 (90181)
Nicker1 Creative Commons License 2021.12.07 0 0 90181

1 gumikéder

2 ablaktörlő?

Előzmény: z.ozzy (90180)
z.ozzy Creative Commons License 2021.12.06 0 0 90180

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Mazda 6 Gh(2009) Hatchback-nek beázik a csomagtartója. A pótkeréktartó dobban gyűlik össze víz.

Van valakinek ötelete, hogy hol kezdjem keresni a hibát, mi az a szokásos pont, ahol be tud folyni a viz?

Segítségeteket előre is köszönöm! 

Lalu74 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 90179

Alvázat nézd meg jól, mert az osztrákok fürdetik az autókat a sóban! 

Előzmény: nick2005 (90178)
nick2005 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 90178

Sziasztok!

Munkahely váltás miatt ideiglenesen (vagy lehet, hogy hosszabb távra) saját autót tervezek vásárolni. Így került képbe a Mazda 6 (is). A lényeg, hogy kombit szeretnék, ha lehet vonóhoroggal, kb. 1,5-2 milliót szánok autóra. Kinéztem egy 2009-es kombit, 2,2-es dízel 125 LE-s változat, 188 ezer km-rel, Ausztriából behozott. Évente 30-40 ezer km között megyek. Kérdésem, hogy szerintetek mit érdemes vennem benzinest vagy dízelt? A dízeleknél melyik motor a jobb, úgy értve, hogy melyikkel kevesebb a probléma? A 2 literest válasszam, vagy a 2,2-est? Vagy esetleg benzines? Ott az 1,8-as vagy a 2 literes? 

Illetve, hogy a 2008-2010 évjáratokra mennyire jellemző még a rozsdásodás? 

Soha nem volt még sem japán autóm, sem dízelem, szóval kicsit tájékozatlan vagyok a területen. Előre is köszönöm az információkat, jó tanácsokat.

sigsig Creative Commons License 2021.12.03 0 0 90177

Sziasztok! Egy 2008-as GH tujal segítene, és lemérné az első szélvédőt? Szélesség, hosszúság. Kerestem neten sehol nem találtam. Köszönöm!

garagge Creative Commons License 2021.12.02 0 0 90176

Üdv mindenkinek! Nemrég vettem egy 6 -os 2.2 D Skyactive Dieselt. Kevés km-es de 2013-as első. Széria. Gyönyörű én átlag 4.5 et eszik újszerű az egész. Kérdezném hogy mik a típushibái. Az elkopó vez tengely kip. Oldali bütyokkopásról tudok. A szakadó olajszivattyú láncról. Aki ilyent használt kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?    Még 1 kérdés a kéziféket hol lehet ráállítani? Köszönöm

GEBRIEL323 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 90175

Valamelyik univerzális jó valamelyik nem, feltanításkor kiderül. Ha fel van tanítva akkor cserekor ő felismeri a szenzorokat és akkor már nem kell vele semmit csinálni.

Előzmény: KeZso85 (90172)
KeZso85 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 90174

Szia!

 

Cserél, vagy cseréltess a váltóba olajat!!

Előzmény: balint730 (90173)
balint730 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 90173

Sziasztok.

Van egy 2008-as GH Mazdám a 2-es sebességet nehezen akarja bevenni, valamint az 1-es sem a legjobb, a kuplung eléggé kemény, de kiemel. A többi sebesség tökéletes. Mi lehet a gond? 

KeZso85 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 90172

Ha nincs Tpms reset gomb, akkor gondolom nem is kell kerékcsere után semmit se csinálni.

Jó az univerzális Tpms szenzor is a kerekekbe? Azt is felismeri a Mazda rendszere? 

GEBRIEL323 Creative Commons License 2021.11.28 0 0 90171

GH-ban nincs TPMS reset gomb de ha lenne akkor is még nincs jeladó a kerékben ugyan úgy hibát fog neked jelezni a műszerfalon.

Előzmény: KeZso85 (90170)
KeZso85 Creative Commons License 2021.11.28 0 0 90170

Az biztos hogy nincs jeladó a 16os kerekekben. Ezek a felnik még a GY Mazdáról valók.

De TPMS Reset gombnak is lennie kéne az autóban, ha direkt rendszerű a TPMS.  Vagy nem?

Elvileg ott kéne lennie a gombnak bal oldalt ahol a DSC Off gomb,stb van

 

 

Előzmény: GEBRIEL323 (90169)
GEBRIEL323 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 90169

Szinte 100%, hogy nincs jeladó a 16" kerekekben, sokan nem adta ki plusz tízezreket érte.

Előzmény: KeZso85 (90168)
KeZso85 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 90168

Sziasztok!

 

A mai napon a 1.8-as GH Mazdámon lecseréltettem a 215/50 R17 nyári kerekeket, 205/60 R16 téli kerekekre.

Pár kilométer után a műszerfalon megjelent egy sárga figyelmeztető jel, ami elvileg alacsony guminyomás hibára utal.

A nyomás 2.4bárra volt beállítva a gumisnál, én 2.6-ig felnyomtam, de nem segített.  

Nincs tpms reset gomb a kocsiban, vagy én nem tudok róla.

 

 

Mi okozza a gondot szerintetek?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!