Keresés

Részletes keresés

sferenc90 Creative Commons License 2024.01.29 0 5 31342

Sziasztok! 
A szóban forgó táblát pénteken eltávolították. :)) 

Mégegyszer köszönöm mindenkinek! 

Előzmény: sferenc90 (31311)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.29 0 0 31341

Ennek kapcsán annyi az elvárt, hogy ne kb 15 km/h sebességgel tedd (lendületből érkezve velocipédként használva a bringát futva folytatva). Legalább közel) megállva.

Előzmény: Mr Reacher (31340)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31340

Egy pillanat alatt válok kerékpárosból gyalogossá.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31337)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.27 0 1 31339

Vannak szabályok, amelyeket a saját biztonságom érdekében szándékosan rendszeresen megsértek. Az elsőbbség meg nem adása nincs közte. Azzal magamat veszélyeztetném.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31335)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 31338

Ne satuzzon, mert kellő óvatossággal kell megközelíteni a zebrát, nem nagy sebességgel! 

Előzmény: Mr Reacher (31334)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31337

Nem kell satuzni. Ott van egy gyalogos és átengedjük. Mindennapos story. Még sosem xartam össze magam ettől. Ellentétben azzal, ha fékezés nélkül átkerekezik előttem.

Mi a kérdés?

Előzmény: Mr Reacher (31334)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31336

Szerény véleményem szerint, ha azt látja, hogy lassulva érkezel, akkor eleve lassítva közelítse az átkelőhelyet: számítva arra, hogy pillanatnyi forgalmi megállással bármikor gyalogossá lehetsz.

Előzmény: Mr Reacher (31334)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31335

szabálykövető biciklistaként jövök, elsőbbséget adok

 

Ezt el sem merem képzelni ;)))

Előzmény: Mr Reacher (31332)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31334

Az autós pedig satuzzon, hiszen gyalogos lettem.

Előzmény: még.mindig.én (31333)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31333

Ha nagy a forgalom, akkor leszállsz a biciGliről és áttolod a zebrán.

Ilyen egyszerű. 

Előzmény: Mr Reacher (31332)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31332

https://www.google.com/maps/@48.1365346,20.7795011,3a,75y,143.2h,81.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfPOllsPsxWVrSyTDW4Ph2w!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu

 

Gondold el, hogy sárga villogón van a lámpa, szabálykövető biciklistaként jövök, elsőbbséget adok, és a telített sávok miatt meg is állok. 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31331)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 31331

Ugyebár, amit az instabilitásról írtatok, abból az is következik, hogy ha már a bringás "lebakkant" a zebrára (és esze ágában sem volt leszállni), akkor onnantól már kb. 100%-osan reménytelen, hogy - bármilyen hosszú gyalogátkelő esetén - meggondolja magát. Na ilyet tényleg soha életemben nem láttam, hogy elindul "keréken" a túloldalról, te jössz szgk-val / útközben kereszteznétek egymást és ő(felsége)  

1) elengedne

2) lassítana

3) akárcsak pláne leszállna

Erre felesleges is autósként számítani.

 

(Talán a 2) pont néha előfordul a félősebbeknél, de akkor is megy a szemmel-verés.)

 

Autósoknál  - ha nem is ennyire, de  - gyakori, az egyirányúból balra kanyarodás... jobbról. Ha nagyon g...i hangulatomban vagyok, akkor néha beállok mellé balról (helyesen); Ő meg csak néz ki a fejéből, hogy "nem lát tőlem". (Én ilyenkor azt "feltételezem", hogy ő nyilván jobbról, csak jobbra szándékozhat kanyarodni, csak eltévesztette az irányjelzést ;))))

Nyilván kicsit szarkasztikus vagyok, de azért gondolj bele, hogy mit csinálnál felfestett, "kinyilazott" járműosztályozóban, ha tőled jobbra sávban (egyenes+jobbra nyíl esetén) balra szándékozna kanyarodni. Na ott biztosan senki nem tolerálná a szándékot. Felfestetlen egyirányúban általában tűrjük a lámákat, ... de miért is?

Előzmény: Mr Reacher (31323)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 31330

Itt, Budapesten teljesen általános, hogy én állok autóval a pirosnál, erre jön mellettem egy biciklis és simán áthajt a piroson...meg amúgy is tekernek keresztbe-kasul mindenhol.

 

Nekik valamiért nem osztogatják a rendőrök a 65.000 Ft-os közigazgatási bírságot, pedig annak aztán biztosan lenne elrettentő hatása...

Előzmény: Mr Reacher (31324)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31329

Talán meglepődtök, de jómagam azok közé tartozom, akik elég nagy %-ban valóban meg is állok a STOP-táblánál. Annál inkább, minél ismeretlenebb vidéken járok, de ismerős helyen is előfordul ;))

 

Na ez csak a felvezetés volt, mert azt akarom ebből kihozni, hogy mégis sokkal-sokkal kisebb gondnak érzem, ha valaki ténylegesen nem áll meg ugyan a STOP-táblánál, de elsőbbségadásra felkészülve 5-10-15 km/h-ra lelassít, majd szükség esetén megadja azt ... összevetve azzal, ha a bringás a zebrán átkerekezve valójában nem ad elsőbbséget. Ezt lényegi különbségnek érzem.

Előzmény: _lala_ (31322)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31328

Hát, ha nem vagyok ott (elsőbbségileg érintett), akkor én azt sem bánom, ha pl. valaki a hátán breakdance-szel, vagy mondjuk lejátszik egy szett ping-pongot a zebrán :))

Előzmény: Mr Reacher (31327)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31327

De nem ez jött le az írásodból.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31326)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31326

Azt hittem, hogy nyilvánvaló mindkettőtöknek: én nem pl. az ablakból, vagy drónról figyelem, hogy "némá', nem szállnak le a bringások a zebrán", hanem közlekedésben résztvevőként, aki - gyalogos hiányában - csak azért kell fékezzek, hogy el ne csapjam a kis Armstrongot. Ez mi, ha nem az elsőbbség meg-nem-adása?

Előzmény: Mr Reacher (31323)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.01.27 0 1 31325

de látványosan - felnőtt emberek - nincsenek tudatában annak, hogy így nincs elsőbbségük.

 

Na ez az igazi a gond, nem az, ha valaki átteker, amikor sehol senki a környéken.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31320)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.27 0 1 31324

Egyébként de, előfordul ilyen szintű rendszeres szabálytalankodás: a kerékpárosok piroson áthajtása. Amúgy ott látnék a logikád szerint KRESZ-változtatási igényt: a) simán megengedném bármilyen járművel a jobbra kanyarodást, b) kerékpárral még az áthajtást is - természetesen annak kiemelésével, hogy az illetőnek elsőbbséget kell adnia.

 

Van ilyen kezdeményezés, "idaho stop" a szabály neve. A stop-ból szimpla elsőbbségadás kötelező lesz (megáll, ha kell, egyébként elsőbbséget ad), a piros lámpa pedig stop táblát jelent a kerékpárosnak (körültekintés mellett miért ne kanyarodhatna jobbra?).

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Idaho_stop

Előzmény: _lala_ (31322)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.27 0 2 31323

A kerékpáros az elindulásakor instabil pozícióban van, ami balesetveszélyes. Ezért, ha lehet, nem áll meg. Lábletétel, újraindulás, imbolyog, majd erőkifejtés a lefékezés előtti sebesség eléréséig. 

 

A Kresz nem tiltja a gyalogátkelőn vanó átgurulást. Nagy tévedés, ha ezt állítja valaki. Elsőbbsége nincs. Tényleg. miért álljak meg, toljam át, ha jól körültekintettem, és nincs senki, akinek elsőbbséget kellene adnom?

 

Ennél szebb, amikor gyalogátkelő mellett kerékérpárút átvezetés a másik oldalra is jelezve van, mondjuk macisajttal a bringásnak, valamint kerékpárút vége táblával. Elsőbbséget kell adnom. Lehet, hogy meg is állok. El ne dőljek, leteszem a lábam. Ha már állok át is tolhatnám. De ekkor gyalogossá válok, és szent tehén lesz belőlem, elsőbbséget kell, hogy kapjak. Ezt autósként hogyan kezeled? A te károd valószínű nagyobb lesz, mert a bringát magam előtt tolom, faltörő kos módjára. A mentőknek pedig azt fogom mondani, miután elestem, hogy fáj a fejem.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31320)
_lala_ Creative Commons License 2024.01.27 0 1 31322

Ilyen szintű rendszeres szabálytalankodás (tudatosan v. tudattalanul ?) szerintem máshol nem is fordul elő

 

De ez nem szabálytalankodás. Teljesen szabályos dolog átmenni az úton ott is, ahol nincs elsőbbséged. Csak mindenki másnak meg kell adnod az elsőbbséget - ami miatt bizonyos esetekben nem praktikus.

 

Egyébként de, előfordul ilyen szintű rendszeres szabálytalankodás: a kerékpárosok piroson áthajtása. Amúgy ott látnék a logikád szerint KRESZ-változtatási igényt: a) simán megengedném bármilyen járművel a jobbra kanyarodást, b) kerékpárral még az áthajtást is - természetesen annak kiemelésével, hogy az illetőnek elsőbbséget kell adnia. Ezt még lehet fokozni, mondjuk kötelező megállás a kereszteződés/lámpa előtt (akár van stop tábla, akár nincs).

 

Ja, másik rendszeres szabálytalankodás: a stop táblák jelentős részét az emberek leszarják (autóval is, de kerékpárral aztán tényleg), és a teljes megállás nálunk nem szokott megvalósulni az esetek igen nagy százalékában. Tegyük hozzá, hogy nagyon sok helyen tényleg fölöslegesen van kint stop tábla.

 

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31320)
bakibaby Creative Commons License 2024.01.27 0 0 31321

"talán az is okosabb lenne, ha módosítanának a KRESZ-en" - ezen az alapon elég sok ponton kellene módosítani a KRESZ-en...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31320)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.01.27 -1 0 31320

Ma is elképedtem (mint oly sokszor), hogy gyakorlatilag nem látni a zebrákon kerékpárját toló kerékpárost! (10, de inkább 5% alatt fordul elő.)

És ez még hagyján, de látványosan - felnőtt emberek - nincsenek tudatában annak, hogy így nincs elsőbbségük. Ilyen szintű rendszeres szabálytalankodás (tudatosan v. tudattalanul ?) szerintem máshol nem is fordul elő, - pláne nem elsőbbség vonatkozásában. Ettől még talán az is okosabb lenne, ha módosítanának a KRESZ-en, mert ez így életveszélyes.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31301)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.25 -1 0 31319

Érdeklődj az önkormányzatnál! 

:)

Előzmény: Dupla Lutz (31318)
Dupla Lutz Creative Commons License 2024.01.24 0 0 31318

Köszi szépen, ez nagyon hasznos volt! 

 

Most már csak az kérdéses, hogy van-e ennek az önkormányzattól ilyen engedélye. 

 

 

Előzmény: Mr Reacher (31317)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.01.24 0 1 31317

Nono!

 

7. § (1) Közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt jármű – a (3) és (4) bekezdésben foglalt esetet kivéve – közúton vagy más közterületen nem tárolható.

(2) Az az üzembentartó, aki közúti közlekedési szolgáltatási tevékenységéhez tíznél több járművet használ, járműveit telephelyen köteles tárolni.

(3) *  Ha az üzemben tartó a közúti közlekedési szolgáltatást legfeljebb 3500 kg legnagyobb megengedett össztömegű gépkocsival végzi, e járművet a közúton vagy más közterületen is tárolhatja.

(4) A közút kezelője kivételesen indokolt esetben – olyan helyen, ahol a jármű a közúti forgalmat nem zavarja – hozzájárulhat a közúti közlekedési szolgáltatáshoz használt bármely jármű (járműszerelvény) közúton való tárolásához. Más közterületen az ilyen jármű tárolásához közterülethasználati engedély szükséges.

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=98800089.mt

Előzmény: még.mindig.én (31316)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.24 -1 0 31316

Úgy látom, hogy nem tiltja semmi, szóval bármeddig parkolhat ott. 

Előzmény: Dupla Lutz (31315)
Dupla Lutz Creative Commons License 2024.01.24 0 0 31315

Sziasztok!

csak egy rövid kérdésem lenne, bár lehet, hogy nem KRESZ, hanem közterületfelügyeleti a téma.

Szabad közterületen tehergépjárművel korlátlanul parkolni (ha egyébként tábla nem tiltja a várakozást)? 

 

Annyira régen ott tárolják ezt a teherautó pótkocsit, hogy még a Google Maps-en is rajta van. :))  (2022-es felvétel, azóta egyfolytában ott van) 

 

https://maps.app.goo.gl/rJ8ZCgHE6dq7vVxw6

 

 

sferenc90 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 31314

Csak óvatosan! Én úgy tudom, ha nem adod meg az elsőbbséget, amikor meg kellene, te vagy a hibás, ha indexelt a másik sofőr, ha nem...
Én mindig megvárom hogy elkezdje a kanyarodást, és csak utána hajtok ki a kereszteződésből.
Mindenképpen jelezni fogom nektek, ha ezt a táblát eltüntették.

Előzmény: még.mindig.én (31313)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.01.23 -1 0 31313

Ez a szituáció hasonló ahhoz, mint amikor valaki indexel, aztán mégsem kanyarodik be.

Az indexeléssel megtéveszti a másik autóst, aztán ha baleset lesz belőle, akkor komoly vita várható, hogy ki hibázott.

 

Azért szólj majd, ha esetleg eltüntették onnét azt a felesleges táblát. 

Előzmény: sferenc90 (31311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!