Megoldodott a dolog. Kapott egy mechanikusat. (de az utolsó elektromos sem volt rossz)
Nade nem ilyen egyszerü a történet vége.
Felraktam, momdom akkor proba. Mentem vele egy 5-600 métert, nyélgáz és ugyan úgy bedadog-megfullad 3000 nél.
Sajnos csak most jutott eszembe hogy rápillantsak a turbonyomásmérőre. Ugyanis ilyen rugos csavaros golyós szeleppel tudom állítani a nyomást, vagyis, hogy mikor szabályozzon a vákumos labda. Nagy magabiztossággal feltekertem 2 bárra. Na és mikor itt kinyit a kis szelep akkor szerintem sok levegőt enged a vákumtérbe és nem tud eleget termelni a vákumpumpa. Ezért lehett az a lüktető 'pocornos' hang.
Vissza vettem 1 bárra és tökéletes.
Most arra gondoltam hogy egy "vákum akkumulátor"-t kellene bekötni a szabályzo elé. Mint ahogy gyárilag az AFN-ekbe van.
Ha estleg valakinek van valami tippje/tapasztalata a vákumos labda szabályzása ügyében amit megosztana velem, azt szivesen elolvasnám itt vagy e-mailben.
Ha már 502-es csúcs, én most levelezésben vagyok a dízel szervizzel, és azt írta a szervizes, hogy amennyiben új vagy bontott csúcsot viszek, azok mérőpadi beállítása szükségtelen. Ez igaz? A DTP 502-es csúcsokat gyárilag beállítják? Ha igen, milyen nyitónyomásra?
Nekem szeria adagolo, 502, szeriaturboval volt egy muanyaghazas vezerlöm, ami azt jatszotta, h vagy nem volt alapjarat, vagy elkezdett felpörögni, vagy jo volt. Ha beszereles utan egyszer jo volt akkor jo is maradt. De mar igy került hozzam a vezerlö, h ez a hiba ismert volt. Nem foglalkoztam vele tovabb
A napokban sikerült hozzá jutnom egy 96os 3mas golfhoz
(2052; 502; afn adagolo; ezek összeírva alu vezérlőbe) de amugy 1.9ahu
Na a probléma az lenne hogy indítom, beindul szépen jár stb. Nyomok egy határozottabb gázt és utána leáll, nem indul, féktisztítoval sem, csak ha elütöm a fedelet. De akkor elkezd felpörögni.
Itt rálett dugva gépre, azt momdta fedél hiba. Akkor mondom legyen, úgyis van pár itthon.
Nem segített. Tettem fel másikat. Az sem segített, aztán megint egy másikat. Ugyan az a probléma.
Közben feldobtam egy másik vezérlőt (müanyag immo nélkül) de semmi. Aztán mondom adagolo csere (hdk hibásként vettem de a hdk egy másik kocsin jo volt)
Megint nem változott semmi
Így levettem egy másik autorol az adagolot és feltettem azt, és jo lett, tudtam állítani a hdk-t pöccre indult meg minden.
Akkor mondom kiprobálom, de 3000 nél betilt és ha leveszem a lábam a gázrol akkor leáll és keservesen indul be.
Akkor megint hdk cserebere, vezérlő cserebere. De maradt ez a 3000nél "popcorn" dolog
Így visszaolvasva látom hogy nem említettem azt, hogy mikor hozzámkerült még a hdk cserék elött, ha megvártam hogy jol bemelegedjen akkor műkődött ahogy kell. Csak az első indításos dolognál kellett vigyázni a gázadással.
Az előző tulajnak a megkérdezése alapján egyik reggel kijárt az udvarárol, nyomott egy gázt hogy tegyen egy 2.dikat és megállt.
(a fentebb említett probléma)
Köszönöm hogy szánt időt arra, hogy elolvassa ezt a bejegyzést.
Ha valaki ùgy gondolja hogy nem ide írna bejegyzét, az nyugodtan írhat emailt is.
De a továbbiakban szép és hibakód mentes napot kívánok! 😂🤣
A kocsim egy 1999-es Audi A4 1.9 TDI AFN motorral, jelenleg gyári alkatrészekkel.
Most jött el az a pont, hogy diesel szerelőhöz kell vinnem a kocsimat, mivel elég durván folyik már az adagolóból a gázolaj, hidegen nagyon nehezen indul, mire felszívja a gázolajat. Tehát teljes adagoló felújítás lesz.
Viszont akkor már egyúttal megrendelem a DTP502-es csúcsokat is, amit beszabályoztatok a szervizben. Itt tulajdonképpen nyitónyomást állítanak be egy rugó előfeszítésével? Ha igen, milyen nyomásra érdemes állíttatni, ezt mi alapján határozzák meg?
Az jutott eszembe, hogy ha már szétkapják az adagolót, lehetne-e rajta tuningolni? DTP502-höz szükséges-e, ha a turbó a gyári marad? Persze lesz íratva rá egy olyan chip, ami odalépve a maxot hozza ki a rendszerből. Kérdés, hogy mi a szűk keresztmetszet, van-e értelme az adagolót tuningolni, egyáltalán lehet-e? Villanyos adagoló, ha jól tudom VE... Alapból nyugisan, kímélve vezetek, és szeretném megőrizni a jó fogyasztást, de ha odalépek, akkor szeretném érezni az ERŐ-t... :-D
Sziasztok! Tudnátok segíteni hogy hogy kell beállítani a röpsúlyos fordulatszám szabályzó tengelyt VE adagolós 1.9szívó dízel volkswagennél? Előre is köszönöm a válaszokat!
Nem, nem jó, sőt nincs is.:D Gyárilag ilyen a konfig. A két fenekű tank bal oldalában van egy átemelő szivattyú, ami szinttől függően, kb. 1/2 tank alatt folyamatosan dolgozik és balról jobbra, a szivókosárba pumpálja az anyagot. Onnan az adagolóban lévő szárnylapátos szivattyú (?) szippantja fel a motorhoz a nyálat. A leállás csak alacsony(abb) üa szintnél (1/3) történik, a teljesítmény visszaesés/hibaüzenet teli tanknál is!
2001-es 543.000 km-t futott Volvo V70 2,5D típusú, D5252T motorkódú (VW/Audi soros 5 hengeres dízelmotor), Bosch EDC rendszerű adagolóval. Fél tank alatt nehezen indul, 1/3 tanknál menet közben is leáll, alacsony fordulatnál hibajelzés a műszerfalon "Engine System Fix Next Service ill. Engine System Fix Urgent". Időnként a hiba jelzéssel egyidőben teljesítmény visszaesés. Amikor megy, megy rendesen. A fogyasztás jó, sőt nagyon jó (5-6l között ha a maxrpm: 2500). Cseréltünk légtömegmérőt, ledugóztuk a vákuumcsövet, cseréltük a vissza ágas by-pass szelepes gyári szűrőt egyszerű kétcsöcsűre. A szerelő adagoló hibára gyanakszik.
Tudtok ajánlani valakit, aki rendbeteszi? Megbízható, minőségi munkát szeretnék, ahol nem kell heteket várni és korrekt áron dolgozik, garanciával (jó tapasztalatok, referenciák pl.).
Szia, ha nem vagy tisztában a turbó működésvel akkor elég annyit tudnod, hogy a turbó tengelye eltört, ki kell cserélni.
youtube-on nézz utána hogy működik a turbó utána világos lesz hogy egy tengelyen van két "járókerék" azaz turbina lapát. A "meleg oldali lapátot" a kipufogó gáz hajtja meg a közös tengelyen lévő "hideg oldali" lapát pedig a levegőt nyomja a motorba a szívó oldalon.
Sziasztok! Mit jelent az, hogy "a meleg oldali lapát az öntvényben található"? Totál laikus vagyok, nekem a turbóról a rajzfilm jut eszembe, viszont értelmeznem kellene a lenti mondatot.
Mi az a meleg oldali? És az öntvény itt az öntöttvas házat jelenti? A mondat elejét értem.
"Megbontás után azonnal kiderült hogy a jobb oldali turbó tengelye törött, meleg oldali lapát az öntvényben található."
Mindegy mit karcolt össze, az a lényeg, ha jól van összerakva és működik a geometria, akkor vákuum nélkül nincs turbónyomás. Így értelemszerűen, ha ilyenkor is magas a nyomás, az a turbó hibás.
Szép napot mindenkinek! Sajnos nagy problémám van. VW Passat B5 variant 1998 , 110 le, AFN. túltöltés, Turbó letilt... Laikus vagyok, de megpróbálok mindent leírni, (ha hülyeségnek hangzik, bocs). A turbó le lett véve, ki lett takarítva.
Ekkor érezhetően jobban gyorsult az autó, de 130-nál így is letiltott.
Ezután vákuumcsövek, N75 szelep, légtömegmérő, MAP szenzor cserélve. Élő adat alapján mégis túltöltés miatt tilt le. Alapjáraton 0.35 bar vákum jön ki az N75 ből, gázadásra viszont felmegy 0,6 ra. ha jól tudom, alap ennyin kéne lennie.
Ennek hatására indításkor nem is szívja fel a druck labdát, csak félig, és gázadásra még feljebb szívja. Ha a tűzfalból kijövő vákuumcsövet teszem a turbóra, akkor szépen felzáródik. (most dolgozok, később teszek fel videót róla) Mit lehet még ellenőrizni? Eléggé el vagyok már keseredve, sajnos 3 szerelőnél volt eddig, de nem derült ki a hiba. A turbóról lehúztuk a vákuumcsövet, így is túltölt, a legutolsó szerelő szerint nem jól lett összerakva a turbó. de ilyenkor teljesen nyitva a geo, ? Köszönöm!