Na úgy néz ki megoldódott a Check Engine lámpa villogás.Cserélve lett a vízhőfok jeladó "gomba" és láss csodát,megszűnt a hibajelzés.Hogy aztán annak a csatlakozója volt kontaktos,vagy maga a jeladó...?Minden esetre ha valakinek lesz ilyen probléma,ezután innen okulhat :)
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!Végre valami mozgás van megint a topicban :)
Gábor,Köszönöm a felajánlást az teszt-csere óracsoportot illetően,ha a nyárig nem változik a helyzet,lehet kölcsön kérem.Nyáron gyakrabban járunk Gödöllő felé...
té.bé,-valami ilyesmire gondolok én is,délután az aksitól elindulva megnézem az elérhető csatlakozásokat...
steve1000000,-a fékfolyadék szint egyenlőre a max-jelzésen van,de ott is megnézem az elektromos csatlakozást.
Sanzistift,-a távirányítón a gomb amit ha megnyomsz villog a piros kis led,nekem a központi zárat nyitja-zárja.Azaz nyitotta-zárta,mert kb 2 hónapja az is bekakkantott,hiába cseréltem benne elemet.Ha erre a nyomógombra gondolsz:
Nekem van egy olyan műszeregységem, ami csak részben kompatibilis a z üzemanyag-mérő részlegesen, hol működik, hol nem, de a többi-része OK. Én odaadom tesztelésre, hátha alapon.
Én Gödöllő Budapest-en IV-XVII ker környékén mozgok. Email-em publikus, írj egy telefonszámot, ha érdekel.
A világítás/villogás mostmár teljesen random módon jelentkezik,például tegnap 300Km-en keresztül semmi,majd 10Km-en keresztül csak "parázslik"-alig észrevehetően világít a lámpa,2Km-en erősen világít,utána 100Km-en semmi.Minden esetre vízhőfok jeladót cseréltetek,mert esedékes lett a kormányműnél a gumiharang csere is.(A vízhőfok jeladó tavaly ősszel már csinálta hogy 2-3 mp-ig leesik,majd visszaugrik).De érdekes módon azóta sincs vele gond...
.Így szinte biztos hogy az óracsoportban van valami kontakt hiba.Nekem ez kicsit fura.Szerintetek lehet valóság alapja?
Hát, most olyan jutott az eszembe, hogy be-állítható a vezérműszíj-csere esedékessége, kilométeróra állásnak megfelelően a műszer-egységben.
Én lehetségesnek vélem ezt a hibát/figyelmeztetést. Régen olvastam róla valahol, hogyan kell programozni és vagy kikapcsolni.
Nekem is olyan autóm van mint Neked, amennyiben olajnyomás, vízhőmérséklet és azt már írtad, hogy van töltésjelződ és minden OK. hát Én is vakarnám a fejem.
Újabb fejlemények check engine lámpa villogás ügyében.Autószerelő tanácsára,akinek nem volt megfelelő diagnosztikai eszköze a villogó/világító lámpa okának megállapításához,egy profi autóvillamossági szakemberhez irányított.7.000Ft-ért 15 perc alatt megállapította,hogy ebben a Masterben (2001-es évjárat 2.8dti motoros S9W motorkódú) még nincs olyan számítógép,amiből ki lehetne olvasni a hiba okát.Sőt,olyan eszköz sincs ami ilyen hibajelzést tudna generálni.Mivel ebben a legegyszerűbb adagoló van és az egész konstrukció olyan egyszerű mint egy faék,nincs olyan egység ami tudna hibát generálni ehhez a jelzéshez.Így szinte biztos hogy az óracsoportban van valami kontakt hiba.Nekem ez kicsit fura.Szerintetek lehet valóság alapja?
Ha Te a CNC fórumos Sanzistift vagy, akkor megvan az arcod, de személyesen még nem beszélgettünk.
Dicséretes dolog, hogy átolvastad az egész eddigi fórum anyagot.
Ezen az immos dolgon megakadt a szemem. Ha a Te kulcsod házán oldalt van valami kapcsoló, akkor az valami hackelt verzió lehet.
Nálam ilyen nincs, nem is volt (sajnos), viszont szívtam vele eleget pár éve.
Rajzaim, meg doksik vannak, ha gondolod holnap átküldöm. Kérdésem, hogy a régi citromail-es címed él-e még, mert az megvan nekem?
A hibák, amiket felsoroltál nagyjából típushibák. Második tulaja vagyok a járgányomnak, jelenleg a harmadik, vagy negyedik fék bowden garnitúra szolgál benne, de már ez is sz@rakodik.
Szerelni gyakorlatilag mindent, amit itthon meg tudok oldani.
Nálam az, hogy láttam már szétszedve autót, azt jelenti, hogy nagyjából 20 autóm volt már az elmúlt majd fél évszázad alatt, ezeknek a nagy részét én javítottam.
Mióta Suzukim van (kb 15 éve), ez a szerelési rutin érthető okokból kicsit megkopott. :)
A részletes hibalista, amiről tudomásom van:
Alsó kormánykardánkereszt lóg.
Jobb axiál cserés.
Összes gömbfej, alul-felül.
Felső lengőkarszilentek.
Nincs kézifék évek óta (szerelőke írt két új féknyerget cserére, de azért nem adom olyan olcsón), tehát pucolás, bowdencsere.
Hátsó laprugószilentek.
Kipufogó rezo cső.
Első kerékcsapágyak.
A hátsó ajtózsanérok már megvannak, csak fel kell rakni, a jobb oldali tolóajtó sínje cserélve, a felső görgő helyett újat kell esztergálnom.
Bal oldali tolóajtó műanyagkilincs csere.
Hátsó lámpabúrák csere.
A pótféklámpa megszűnt létezni, bontóból másik.
Az egyik ajtótáv csak a fülkét, a másik csak a rakteret működteti.
Nem tudom, hol van benne a pollenszűrő.
A légkondit újra kell éleszteni.
A vészvillogó kapcsolója csak kézzel nyomva működik.
A gyári rádió kijelzője mögötti világítás gyenge, meg kell törpölni.
A gyári digitális tachográfot ki kell belőle műteni.
És az immo...
Az immonál csodálkozom, hogy senki nem próbálta a kulcs oldalába rakott kapcsolót használni. :)
Ugyanis, ha gyújtásnál villog, akkor gyújtás le, a kulcs oldalát meg kell nyomni (mert nyomógombos), és azonnal feléled a cucc, lehet menni.
A motorkód G9UA (84kW) , nincs abnormális olajfogyása, köszöni szépen, jól van, de azért vezérműszíjat cserélnék rajta, most aktuális az összes olaj cseréje is.
A műszerfal adata nem számottevő, első percétől fogva van benne egy digi tacho (mint az előbb említettem), azt nemigen lehet babrálni.
A szerelési infóban olyasmi anyagra gondoltam, amiből Vanette kolléga belinkelt pár lapot még a futóműtéma elején.
Végigolvastam a fórumot, cserébe minden infót meg fogok itt osztani.
Egyébként esztergályos vagyok, hobby autószerelő, cnc marógépeket, lézereket, nyomtatókat tervezek-építek megrendelésre, tehát pár szakmára van egy pirinyó rálátásom. :)
Pedig az mindig akkor zörög ha felengedik a kuplungot!
Hát izé, nálam a kuplungcsapágy "vissza-dolgozott" ez abban nyilvánult meg, hogy kinyomáskor először visszanyomta a pedált(masszírozta a talpam). Én azt hittem hallucinálok, de nem. Később hosszabban volt kinyomva csikorgóhang támadt tudtam baj-van. Meg-vettem a kinyomó csapágyat és kuplungot, valamint főtengely szimeringet. cc. 95E Ft beépítés sürgős mivoltából 50E Ft.- Hát ilyen volt:
Ja, ez egy 2001-es Master 2.8 Dti PF1 öt sebességes váltó.
Ennek a váltónak egy felújított darabja cc. 180E Ft.- + beépítés. Hogy miért tudom, mivel Nekem üresben halkan morog a váltó és harmadikban kicsit negyedikben jobban morog(Cserés lesz a lelkem).
Köszi én is ezekre gondoltam először mivel a váltó szépen veszi a sebességeket és semmi visító hang most volt olaj is cserélve benne és semmi fémreszelék nem volt benne.
Csak a szerelő meg azt mondta hogy ha kinyomó csapágy lenne akkor pont fordítva lenne ha benyomom a kuplungot akkor zörögne.
Hát , most a gumiszerelők szop@tnak. Nem tudom ez, hogy van, de amikor van idő akkor nincs hely vagy Én dolgozom. Írtam vettem ezért egy felni garnitúrát, ez tök jó, de nincs időm megcsinálni a régit. Ez egy hihetetlen állapot. Ti, hogy kezelitek ezt a dolgot (átszerelés téliről nyárira)? Nálam az is gond, hogy OK. kitalálom mit-csinálok kedden, de keddre gari munka muszáj-ból... stb...