A Ford Scorpio Rajongói Oldal a www.fordscorpio.hu fórumaként működik.
Szeretettel várunk minden érdeklődőt ha volt, van, lesz ilyen autója vagy csak egyszerűen szereti a Scorpiokat, 1985-98!
Az akksi fél éves, Bosch Silver, csak nincsen baj, egyébként olyan 3 hónapig húzta egy feltöltéssel. Nem tudom mi lett vele, mert nem hagytam semmit bekapcsolva.
Úgyhogy elkezdek méregetni.
Driver, nehéz mutatvány ez a műszerfal leszedés? Már akartam egyszer csinálni Attaba-nak köszöbhetően meg is van a részletes leírás, csak nem tudom, neki merjek-e fogni. Durva munka, vagy csak ilyen kis rutinmeló?
Azért érdekelne, mert akihez régen vittem autóvillamosságis, nem merte bevállalni. :)
Rá kell bas*niegyet a műszerfal tetejére. A régimen bejött. A mostaninál a ford. mérő szokta csinálni. Ilyen esetben fel kell pörgetni a mocit úgy 4500-ig és akkor visszajön. Lehet a kihúzatod 220-ig akko megjavul :))
fogsz egy multimétert, beállítod amper mérésre és az egyik madzag végét az akksi + pólusára teszed, a másikat pedig a kábelekre amik eredetileg az akksi + saruján voltak. így látni fogod, hogy hány amper vándorol a vezetéken nyugalmi állapotban. ezt beszorzod 12-vel és megkapod, hogy hány wattot 'fogyaszt az autó' alapban.
ha pár wattot, akkor lehet gyanakodni. ha nem, akkor szar az akksi.
a töltést pedig úgy tudod megnézni, hogy beindítod az autót, felkapcsolsz pár fogyasztót (lámpák pl) és rámérsz az akksira fesz-t. 14v körül kell lennie.
Nagyjából lehet tudni mi az amin mindig van áram. Belső világítás, központi zár, riasztó stb.. Viszont lehet egy rossz testelés ahol elcsordogál a fesz. Meg szokták nézni az akksi karosszériára való testelését is, és ha van lehetőséged megpróbálni úgy, hogy nem zárod be az autót, de az nem lehet, hogy az akku kikészült? Egy éjszaka alatt lemerül? Üdv "okos" W. ;-)
gondolom a kilendülésnél felakadt valami miatt de elég erősen ottmaradhatott ha menet közbeni rázkódás és ütögetés nem térítette vissza.. Lehet, hogy a szétszedés marad. Erről hamarosan cikk látható a honlapon és még más egyebekről jómagam szerény előadásában. :-P W.
Még azt szeretném kérdezni, hogy megint elkezdett szépen magától lemerülni az akksim.
Azért is kellett kivenni, feltölteni, majd vissza. Na, igazából, nem tudom, mi a franc lehet vele. Azt kérdezném, ha a generátorral van a baj, annak van valami visszajelzése?
illetve, úgy meg lehet nézni, hogy mi az ami szívja, hogy mikor bent van az akksi, fogom kiszedem egyesével a biztiket, és a helyükön elkezdek feszültséget mérni, ahol van valami az lehet problémás, vagy ennyire nem egyszerű?
winDirVariable="C:/WINDOWS"
Hát, megpróbálom, de csak az a baj, hogy tudod, ott alul nagyon kevés helye van, és nem nagyon mutat hajlandóságot arra, hogy visszaugorjon a helyes állásba, na mindegy, ha nem oldódik meg, gondolom, csak azt lehet csinálni, hogy műszerfal le, és mutató vissza a helyére, akkor már kitakarítás, és vissza.
hogy a viharba ne lenne ghia :). de a lámpamosónak semmi köze hozzá. általában az északibb országokban volt mosóval rendelhető, viszont az enyém belgiumi.
pl ha megnézed az angolokat, ott még a nem ghia-k közül is egy csomó lámpamosós.
egyébként én télen már nem használom az autót, úgyhogy végülis nem zavar. ilyenkor már lezsírozva-leponyvázva téli álmot alszik, egészen márciusig :).
ha jól értem a 0-nál áll a mutató csak éppen a bütyök másik (jobb) oldalán?
a műszerfal szétszedéskor amikor csináltam, nekem is a csatlakozók visszarakása után amikor a gyujtást ráadtam, kilendültek a mutatók és utána visszaálltak alaphelyzetbe.
tehát valami ilyesmi lehet akkor is amikor az akkut leveszed és visszarakod.
viszont úgy emlékszem csak 260ig ment ki a mutató nálam de ez nem biztos már mert egy pillanat az egész.
Próbáltad már megint levenni az akkusarut és kis idő múlva visszarakni, majd gyujtást ráadni? Hátha észheztér. W.
Lenne egy olyan gondom, hátha van rá valami egyszerű megoldás...
Ma, mikor kivettem, majd visszaraktam az akksit, a km- órám kiakadt, vagyis teljesen átfordult, és most nem hajlandó ugye továbbmenni azon a kis bütykön, ami tartja nyugalmi állapotban.
Az lenne a kérdésem, hogy a műszerfal szétszedése nélkül vissza lehet-e fordítani jobbról-balra?
Ma elkezdett rángatni a béka. Erősebb gyorsításkor kis rángásokat produkál. * Ez mi lehet? * maf tiszta, alapj. szel. cserélve, gyertya cserélve. légszűrőt most cserélem de az nem hiszem hogy okozná. ----------------------------------- Egyébként megvettem az ellenállást a fűtőmotorhoz és működik is! A Kisfaludy 118-ban 6 ezerért.
"olyan mint a tied, csak van rajta 17-es felni :PP"
hát igen, ilyesmi láttán mindig újra elkezdek vacillálni :)
ha van kedved kiszámolhatnád majd, hogy ha mondjuk 225/45 R17-est tennék a vasra, milyen ET-s felni kellene 7,5" ill. 8" szélességhez. köszi.:)
ja és dobj majd egy választ a mélemre is, pls! :). elsősorban az említett srác elérhetősége kellene. nem árt, ha megvan. bár ez még sok idő, mire lesz belőle vmi.($)
2005. október 30. - Campona találkozó: 1. Driver 2. Poetry 3. Yan(ék:) 4. Aszpirin 5. Aleox (szeretnék menni, de lehet hogy Debrecen lesz ebből a hosszú hétvégémből) 6. Globetrotter 7. Codename
8. Flowachild - ha nem szól közbe a kislányom születése vagy a költözés... :P
Én Opelekről beszéltem. ;) Azok (főleg az EcoTec-ek) ilyen hiperérzékenyek a vezérműszíj kérdésre. Több Opeles ismerősöm is van, akinek összeakadt így a motorja, sőt volt olyan, akinek 15 ezer km-rel a(z állítólagos) komplett vezérlés-szett csere után.
Mindamellett anno volt egy '87-es Orionom (imádtam! ;), és annak is azt írta a gépkönyve, hogy 60 ezrenként cserélni kell a szíjat (pedig 8 szelepes volt), úgyhogy ott sem bíztam a véletlenre a dolgot.
Végeredményben akkor is lánc- és hengerenként két szelep-párti maradok. Tisztelettel. ;)