Szerintem ez a 25-ös idővel igencsak kihasznált lesz. Sok új hiányzó kapcsolatot fog létrejönni vele. Bár tényleg kéne neki egy kis reklám.
A Sóstói úti vonalvezetés valóban sokkal jobb lenne. Akkor létrejönne a régóta hiányzó Egyetemek-Örökösföld kapcsolat. Bár részben így is meglesz a 25-össel.
Az 1-es busznak van értelme így? Van pár járat, de utas alig, a cipőgyár is megszűnt rég. Még ha a Sátor utcáig járna, Tokaji úti körforgóban megfordúlna, akkor 3 megállóval többett fűzne fel. Csak mint egykori helyi lakos, úgy kérdezem.
Ebben a cikkben van egy elég rossz minőségű kép a viszonylatok listájáról. E szerint a 12A megszűnik és 25A lesz helyette Vasútállomás - Jósaváros között. Viszont a sima 25 meg nem érinti a Jósaváros végállomást. Ki érti ezt? :D
A Volánbusz honlapján szinte mindegyik viszonylatnál voltak hibák. A legtöbbet javították már, de még van.
25 Sóstói úton, 55 Sóstóhegyen vonalvezetése nagyon jó gondolat, de teljesítmény oldalról valószínűleg billeg. Az önkormányzat nem gondolja komolyan ezt a fejlesztést (se).
25-ös nincs túl reklámozva, kérdés hány ember fogja így használni.
Északi krt.-ról közvetlen kapcsolat a bevásárlóközpontokhoz, az Örökösföldre, kórházhoz és Borbányára. Jósavárosból és Örökösföldről is ad új lehetőségeket.
29E, 25A szeptembertől, iskolai napokon járnak majd.
29E a régi 9E. Szerintem a 25A az Északi krt.-on az ütemesítés miatt fontos.
Szeptembertől a 25-ös, szerintem a 12A kárára fog járni. Bár ha úgy lesz, akkor meg az ütemességnek annyi.
Valószínű, mert a térképen nem szerepel a 12A, de nem azért, mert csak a nyári vonalhálózat van megjelenítve. Ugyanis van egy 29E is, talán a 9E pótlása lenne, kimondottan az iskolásoknak. Menetrend persze egyiket sem jelöli.
Itt a képek között 25A is szerepel, ez lenne az új 12A?
A 10-es feltöltött menetrendje is katasztrófa: A Jókai telepre került egy Luther tér megálló, visszairányban pedig az Egyetem C épület Nyíregyháza, Kótaji út 9-11. lett. Még jó, hogy a szombati menetrendből kiszedték az összes, óránkénti indulásból a "J"-t. :)
A TESCO áruház lehetne Bevásárlóközpontok, Kosbor utca vagy csak simán Kosbor utca. Ha az első változat lenne, akkor a stop-shop felőli megálló meg lehetne Bevásárlóközpontok, Pazonyi út.
A 7-18-44 felállásnál kb. bármi jobb lenne (7-7A-77, 7-7A-7Y, 18-18A-18Y) végülis mindegy. Bár a 7-es számra építeni annyiban jobb lehet, hogy ahhoz jobban hozzá vannak szokva a jósavárosiak.
Szeptembertől a 25-ös, szerintem a 12A kárára fog járni. Bár ha úgy lesz, akkor meg az ütemességnek annyi.
Amúgy a Szegfű utca megállókat is át lehetne nevezni. Az Intersparosat István utcára, a Plázásat Liszt Ferenc utcára.
Nem tudom, hogyan sikerült teljesítményt növelni, de több lesz, ez látszik és pozitívum.
900: Északi irányban - ha már visszafelé is a Korányin jön - miért nem a Sóstói úton megy ki Sóstóra, az rejtély. Így kétszer is érinti a SUK-Jósavárosi templom szakaszt. Irtózatosan laza lett a menetrendje, ezeken a külterületi részeken 2-3 megálló megkaphatta volna ugyanazokat az indulási időket is...
6 -> 10A: Logikus változás, de a Toldi utcát az Autóbusz-állomás megállócsoportjához sorolni kicsit erős. :)
7-18-44: Továbbra is a legcélszerűbb lenne a 7A-7-77 számcsoportot használni. A megállóátnevezést csak félig érzem megoldva, mert a TESCO áruháznál is van több bevásárlóközpont. :)
8B -> 55: örvendetes, logikus lépés. Azt továbbra is hiányolom, hogy a sóstóhegyi "nagy hurok" kimarad, és a Berenát-Kemecsei sarkán miért nem balra fordul, végigmenve a 14F vonalán. Így valóban a ki tudná váltani a 14F-et, igaz, 5 km-rel lenne hosszabb a menetvonala. Így most a János-hegy lakópark 1,4 km, a Sóstóhegyi iskola a vasútállomás aluljáróján át 1,1 km, a Muskotály utcai megálló 1,6 km messze van gyalog.
9/9B: egyelőre katyvasz a feltöltött menetrend, utal egy 9E-re, de azt nem hozza, illetve a leírásban, hogy a 9B nem érinti a Fészek utcai megállókat, ennek ellenére a menetrend arra az útirányra szól.
12: szerintem továbbra is lesz a tanítási időszakban, néhány hete utaztam a délutáni járatokon, és tele volt.
24, 25, 26, 27: általánosságban érdekesnek találom, hogy nem a hiányzó számokat osztották ki újból (15, 16, 19, 23). Ráadásul a térképen egy 29E is fel van tüntetve, de a menetrendben (nem) jelölt 9E lenne az? Menetrendet pedig nem töltötték fel a 25 és 26-os esetében. A 25-ösnél én a Sóstói út-SUK-Csaló köz útvonalon vittem volna, hogy az a rész is be legyen vonva a "bevásárlóközpontok" érintésébe.
A megállónevek egységesítése rendben is van, bár azért kimaradt néhány. Pl. Az ibrányi járatokon a Főiskola "C" épületből -> Egyetem "C" épület lesz, míg ugyanez a megálló a 10-es buszoknál marad Kótaji út 9-11. Pedig a helyközi megnevezés logikusabb lenne a 10-esnél is.
2022. június 18-tól augusztus 31-ig minden vasárnap és ünnepnap közlekedik a Nyíregyháza Retro járat arculattal ellátott Ikarus 280 magaspadlós csuklós autóbusz a 8-as és 55-ös vonalalakon.
23-as számmal kapcsolatban valószínűleg igazad van, hogy a hibát nem lehet nyíltan elismerni vagy az önkormányzatnál kavartak valamit. A 9B lehetne 9Y, de esetleg félreértésekhez vezetne. Bár a 9-es is nem a mostani 9-es lesz, a vasút felé nem fog menni. Lesz kavarodás megint.
7-18-44 számozására teljesen jó megoldás talán nem létezik. A kijelzőn kellene részletesen kiírni az útvonalat. A bevezetéskor a 44-es még így szerepelt: Vasútállomás - Jósaváros - Tesco - Örökösföld - Oros, jelenleg már csak Oros, Magyar u. 5. szerepel.
Bonyolult Jósaváros - Vasútállomás kapcsolatra: a kijelzőt kell figyelni (5-ösök, 27-es, 92-es, 94-es kivételével mindegyik jó), segíthetne még a lakótelepeken egy jól megszerkesztett prospektus, ami pénz hiányában mostanában úgyse lesz.
12A szerintem nem lesz már, de szeptemberben majd kiderül. A 25-ös jósavárosi piac - vasútállomás között olyan, mint egy gyors 12-es, ez tetszik. Viszont a 18-44-től eltérően nem fog a Jósaváros megálló felé betérni, ebből lehet még kavarodás.
26-os (Bencs ellátása): nem lenne rossz ötlet a 9E mintájára, 26E. A 26-os után kíváncsi vagyok, hogy a 27-es is nagy hurokban fog-e menni vagy marad a régi útvonala. 17Y-27 átszerelés a Szélsőbokori úton nem túl szerencsés. Majd szeptemberben meglátjuk.
Szerintem is az eddigi legjobb megoldás a 17K-23T páros volt. Most is lehetne így, annyi különbséggel, hogy a 17-esnek felesleges lenne lemenni a Kórházhoz, ha már a Kertváros felől a 9/9B le fog menni arra. A Család utcára megint felesleg az 5-ös vonalcsoport mellé mégegy Kórház felé menő viszonylat, így logikusabb volna, ha a Törzs utcára menne a 9/9B, ami a Törzs utca-Kórház kapcsolatot ellátná, a 17Y meg megszűnne és 17-esek indulnának helyettük, ezzel a Család utcán is egyenletesebb lenne a követés a Belváros-Búza tér felé.
Bár ezen a 9/9B elnevezésen nem tudok átlendülni. Gondolom azért nem hozták vissza a 23-as viszonylatszámot, mert azzal elismernék, hogy a kelet-nyugati közlekedési tengelyt a 23-as kiiktatásávál elk***ták, és most vissza kell csinálni. :D Illetve ez a "B" betűzés amúgy is idegen Nyíregyházán.
A 18-as meghosszabbítása annyiban lett volna jobb szerintem, hogy nem bonyolódna mégjobban a már amúgy is bonyolult Jósaváros - Vasútállomás kapcsolat. Sokan már így se tudják követni. 7-18-44, 12-12A, 14-14F és most még jön mellé egy 25-ös is. A 44-es is sok embernek okozott fejtörést jóideig, hogy ez most mi. A viszonylatszámokon mindenképpen korrigálni kellene, hogy egyértelmű legyen, hogy most mi micsoda, itt elsősorban a 7-18-44-re gondolok. Az Örökösföld-Északi körút kapcsolat viszont mindenképpen pozitívum, hogy létrejön a 25-ös által.
Jut eszembe, eléggé érdekes lesz a Bencs elátása is ezután. Ha jól értelmezem, akkor a 26-os menni fog egy kört a Kertvárosban, mielőtt eljutna oda.
Én sem értem, hogy miért kell még 17Y. Még az átmeneti menetrendben (2020) a 17K-23T menetrendje teljesen jó volt, érdemes lett volna megtartani abban a formában.
Éjszakaira nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz sikeres. Szilveszterkor a 8B-nek jó forgalma volt.
18-ast is meg lehetett volna hosszabbítani Borbányára a 25-ös elindítása helyett, de az Északi körútra/ról is vannak utasigények. 18-ast esetleg az örökösföldi lakótelepen lehetne körbevinni próbaként.
Szerintem 10A ebben a menetrendben nem is kellene munkanap napközben, mindegyik járatot Nyírszőlősig vinni. Sűrűsítésként például a Hímesig nem lenne rossz, sajnos jelenleg nem lehet sehol visszafordulni.
Tele van a megye elavult megállónévvel, de csak párat neveznek át mutatóba. Pl. Nyírbátor, TSZ majort továbbra sem akarják átkeresztelni Nyírbátor, Györgyligeti utcára, pedig a névadó intézmény kb. 30 éve nem létezik (ugyanez igaz az összes TSZ, szövetkezeti akármicsoda, stb. nevű megállóra). Nyilván praktikus és anyagi oka van ennek a maradiságnak, de azért elég gáz.
Ezek szerint igazam lett, hogy hiányzik a 23-as. A B jelzés viszont nem világos. Lehetett volna 9Y vagy 99 is. Talán a menetrendet még az is ésszerűsítené, ha a 9/9B a Törzs utca felé menne és akkor nem kellene bohóckodni a Kórház felé kerülő 17Y-al, azok helyett is indulhatna 17-es.
Az éjszakai járattal való kísérlet örvendetes.
25
Borbánya és a Család utca közvetlen kapcsolata a Bevásárlóközpontokkal régóta hiányzó és nagyon hasznos új kapcsolat lesz. Bár az egységesség jegyében lehetne a 18-as meghosszabbítása is.
26
Hát nem tudom, mennyire van erre szükség. De ha van, akkor oké.
55
Szerintem teljesen logikus ez a változàs és örvendetes, hogy mindig fog mostmár járni.
17 és 18 ritkítása viszont nem jó. A 17-es követése a Család utcán már így is nevetséges. Bár ebben a felállásban a 9/9B pótolja. Ugyanakkor a 9/9B és 17 nem ütemes követése viszont probléma. Sok esetben néhány perc különbséggel fog elmenni a Család utcán a kettő, aztán majdnem egy óráig semmi.
6-> 10A
Logikus változás, gondolom az előző 10A miatt vártak ezzel.
Az E betűs járatok változása is hasznos, így a lakótelepekről rövidül az eljutási idő.
Június 18-tól ismét változik a helyi járatok menetrendje, valamint több új és megszűnő, átalakuló viszonylat is lesz.
Új viszonylatok:
900 (Vasútállomás - Jósaváros - Sóstógyógyfürdő - Tesco - Örökösföld - Vasútállomás): éjszakai körjárat kísérleti jelleggel, szombatra és vasárnapra virradó éjszakákon
9, 9B (Örökösföld - Huszár telep): az útvonala megegyezik a korábbi 23-assal
25 [Vasútállomás - Északi körút - Jósavárosi piac - Bevásárlóközpontok - Örökösföld - Nagyvárad utca (kórház) - Alma utcai iskola]
26 (Vasútállomás - Búza tér - Szélsőbokori út): 9-es járat kertvárosi pótlására
Módosuló viszonylatok:
55 (Örökösföld - Sóstógyógyfürdő): A sóstói forduló után továbbközlekedik a Fürdő utca felé, majd a Kemecsei úton tér vissza a Sóstói útra, mint eddig a 8B (ez megszűnik).
90, 90E: Új megállási renddel közlekednek. A mostani 90-es (Sóstói úti kórház - Révész-Michelin Logisztikai Központ) lesz a 90E, olymódon, hogy a Sóstói úti kórház és a Vasútállomás között minden megállóhelyen megáll, majd a Vasútállomás után gyorsjáratként már csak az ipari park megállóiban. A jelenlegi 90E lesz a 90-es Autóbusz-állomás és Ipari Park között, ami a két végállomás között minden megállóban megáll. Jellemzően csak 90E fog közlekedni, naponta egyszer a 6 órási műszakváltáskor lesz 90-es.
93, 93E: Új megállási renddel közlekednek, a 90/90E-hez hasonlóan.
Június 16-tól menetrendi változás lesz a helyközi közösségi közlekedésben, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében több megállóhely elnevezése is módosul. Ezzel párhuzamosan több helyi járatú megálló neve is megváltozik (nem tudni, pontosan mikortól) leginkább a házszámok tűnnek el a megnevezésekből (pl.: Család utca 108 -> Örökösföldi piac), illetve már nem létező utcanevek is eltűnnek (Úttörő utca -> Csónak utca). További új megállónevekért érdemes a menetrendek.hu oldalt böngészni.
Nem tudom, hogy lesz-e még kiadva, de remélhetőleg lesz még rá példa. Azt tudom, hogy augusztus 26-ig van érvényes műszakija, de talán már nem fog megmaradni nosztalgia járműként sem azután?