Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kiscsizi Creative Commons License 2014.06.26 0 0 3054

Szia Jaki

Q4 timing chain

ez a címe a you tube on ,ez kattog nekem is szerintem.

üdv

kiscsizi Creative Commons License 2014.06.26 0 0 3053

Nagyon köszi.

van egy video ayou tubeon ahol mutatják amikor egy pontban elengedi a feszítést a feszító és ilyenkor nekicsapódik a lánc a két fogaskerék között a felső vezetőnek 5-6 láncszemenként.szerintem pont ezt hallom felül.

mindjárt átküldöm a címét.

egyébként ha az olaj patron része nem jó mit lehet vele csinálni?

vagy ha az olajnyomás kevés?

mer hog belül a műszeren is majdnem a pirosban van a mutató.

de ha hidegen indul akkor a skála közepén van,de akkor is kerreg.

 

esetleg nem kell valami kacat az ajtókból?

van egy garnitúra ajtóm fehér,mindennel együtt.motorok zárak tükör stb.

nem kérek érte pénzt.

üdv.

Jaki81 Creative Commons License 2014.06.26 0 0 3052

Szia,

 

a kerregő hangot hallani kellene, lehet az alacsony olajnyomás miatt nem feszít kellően elő a hidraulikus feszítő. Ez alapjáraton előfordulhat.

A szimmering gyári GM száma: 22531277

 

Méretek elvileg:

Belső átmérő: 2.005"

Külső átmérő: 2.888"

Vastagság: 0.34"

 

2.54-el szorozd fel, ilyesmi méretet kell keresni.

 

Célszerű nem teljesen beütni pont ugyanoda, mert a szimmering belekoptathatott némi mélyedést a főtengelybe, ahol lehet tömítetlenség.

Ha kicsit kijjebb tudod húzni a jelenlegit vagy beljebb tudod ütni, van esély rá, hogy megszűnik a folyás.

 

A  J36010 szerintem a hozzávaló szerszámot jelöli, amivel be lehet ütni a helyére, de lehet hogy tévedek.

 

Én is ügyködök az enyémen, most cseréltem A/C pumpát, de úgy néz ki a TPS szenzor sem százas nálam.

Nekem is vannak feladványok. :)

 

Előzmény: kiscsizi (3051)
kiscsizi Creative Commons License 2014.06.25 0 0 3051

nagyon köszi Jaki

kicserélek most pár dolgot rajta.

van egy kerregő hang a motorban,1 éve amikor megvettem csak egyszer-egyszer hallottam,most meg állandóan szól.ha picit megmozdítom a kormányt,elhallgat.

de nem a szervótól jön,hanem a vezérműlánc felőli oldalról vagy a lánc lehet vagy a szelepeknél valami.

szépen indul,jön-megy,nem füstöl nem tudom mi lehet.szerelőhöz elvittem,de kukább volt mint én.

szerinted?

ja és esetleg főtengely szimering számot fajtát nem tudsz?kicsit engedi az olajat,egy ilyet találtam hogy

   J36010

boltban azt mondták,hogy ez gyári szám és ezzel nem tudnak mit kezdeni.

ha kiveszem és nincs hozzá akkor nem megy a kocsi, csak a vasba.

üdv.

Előzmény: Jaki81 (3049)
Jaki81 Creative Commons License 2014.06.24 0 0 3050

Az olajat mondtam neked korábban.

Annyival kiegészítem hogy  az 5w-30 nagyon híg.

5w40 v 10w40, bármelyik jó, amennyiben nem tescós.

Előzmény: kiscsizi (3048)
Jaki81 Creative Commons License 2014.06.24 0 0 3049

Gyári: ACDelco RC921561P, azt mondják ez a legjobb.

 

Ha nincs kedved USA-ból rendelni, akkor NGK BCPR6ES, de csak a japánt vedd meg, a francia gyertyákból sok a kaka.

 

Denso is jó, de nem az olcsóbbik.

Bosch-t felejtsd el, tapasztalat.

 

Előzmény: kiscsizi (3048)
kiscsizi Creative Commons License 2014.06.23 0 0 3048

Hali

tudja valaki pontosan milyen a 2.3 as gyári gyújtógyertya?(márka,típusszám)

és a gyári olaj?

üdv.és köszi

kiscsizi Creative Commons License 2014.06.21 0 0 3047

Szia Tamás

na mi legyen az első rugókkal?

10000 ért a kettőért?5000 ért vettem itt dunaújvárosban / db,de nem jó a mérete.

én is adtam egy csomó alkatrészt.

üdv.

Előzmény: Tomibiker (2993)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.19 0 0 3046

Üdv mindenkinek. Főleg azoknak írok akik nem szeretik a 2.3 lumina/transsport tipust.

Sőt azt állitják hogy szar. Na akkor nekik szól hogy a tavaly megvett 2.3-asom azóta elment 30000 km-t hiba nélkül. Sőt 2 napja jöttünk haza vele Görögországból, és hát 7,7l/100km átlagfogyasztás jött ki, hegyen völgyön autopályán összesen kb 3000 km távval számolva.

kiscsizi Creative Commons License 2014.05.26 0 0 3045

köszi.

megpróbálkozom vele,hátha ez a probléma.máshonnan oldalról elvileg nem tud jönni az olaj.

Előzmény: Jaki81 (3044)
Jaki81 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 3044

Szia,

 

mivel még nem cseréltem, nem tudok érdemben nyilatkozni.

Le kell venni a főtengely felőli műanyag burkolatot és

egy lehúzó szerszámmal le kell húzni óvatosan a tárcsát

a főtengelyről. Persze a csavart ki kell tekerni, vascsövet keresni kell hozzá.

Óvatosan kiszedni, vagy kiszedés előtt egy fotót lőni róla és az SKF-be nézni kell szám vagy minta alapján.

Beütögetni szépen az újat és meget vissza minden, jól meghúzva a tárcsa

csavarját.

 

Kb ennyi.

Előzmény: kiscsizi (3043)
kiscsizi Creative Commons License 2014.05.21 0 0 3043

szia Jaki81

ha egy kis társaságra vágynál szívesen beszélgetnék veled a főtengely szimeringről.

kicsit cseppenti az olajat,és úgy nézem onnan jön de az ékszíjtárcsa szétdobálja.

hogy lehet kicserélni?

Rick-et meg sem kérdezem,tudom hogy nem szereti ezeket a 2.3 asokat.

üdv.

Előzmény: Jaki81 (3042)
Jaki81 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 3042

Megállt a fórum mint a szög.

Mi van emberek?

 

Nincs valakinek 108kW-os Quad4-hez motorvezérlője?

Kiolvasnám belőle az Epromot némi tuning céljából. :)

 

 

kiscsizi Creative Commons License 2014.03.20 0 0 3041

isten őrizzen a gondolattól,hogy megharagudjak rád.

én is ezt írom,hogy kinek nem inge...

nálam kipucolták és lám semmi baja sem volt. ez tény.

csak ennyit írtam.......

Előzmény: R!ck4 (3040)
R!ck4 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 3040

Egyrészt akinek inge, nem veszi magára. Másrészt a múltkor is Te cirkuszoltál itt napokig, holott más elsőre is  elmondtam,  én nem mondtam, nem írtam semmit, ami miatt aggódnod kellett volna. Ennek ellenére napokon keresztül túráztattad magad azon az egy mondaton.  Most is hasonló a szitu,  mindketten tudjuk, mennyire vagy képben az autószereléssel, emellett én még azt is tudom, egy gázszűrő koszossága mennyit befolyásol az autó benzinüzemén. Semennyit. Ha átnyomod a gombot, semim köze se lesz a gázüzemnek a benzinhez.

 

Ha meg akarsz rám  haragudni, tedd, csak okot ne próbálj rá kreálni, vagy kreálj, de akkor legalább valami komolyabbat, ha kérhetlek.

Előzmény: kiscsizi (3039)
kiscsizi Creative Commons License 2014.03.18 0 0 3039

most direkt provokálsz megint valamit?

erről az autóról beszélek.

te meg nem erről beszélsz.szerintem.ponti 3.8 b+gáz.a legelső kocsim volt 2009 ben

és igen.

egy szűrőtisztítás megoldotta.

Előzmény: R!ck4 (3038)
R!ck4 Creative Commons License 2014.03.17 0 0 3038

Tényleg érdekes...

Előzmény: kiscsizi (3037)
kiscsizi Creative Commons License 2014.03.13 0 0 3037

szia

nem vagyok szakértő de nálam a gázosnál ugyanez volt a jelenség,és ott a gázszűrő volt a hibás.

érdekes,mert benzinen is ugyanúgy rosszul járt,utána meg mindkét üzemen jó lett.

udv.

Előzmény: Tomi62 (3035)
Jaki81 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 3036

Hali!

 

A gyújtótrafó(eolosztó) házát is kicseréltétek?

Előzmény: Tomi62 (3035)
Tomi62 Creative Commons License 2014.03.12 0 0 3035

Sziasztok !

 

Igaz, hogy 2002 óta vagyok tulajdonosa egy 2.3-as PONTIACnak, de eddig nem figyeltem fel az oldalra. Egyrészt azért sem mert megvolt és megvan az állandó szerelője az autómnak másrészről az alkatrész utánpótlásának is tudom a módját. Amiért mégis odáig merészkedtem, hogy a fórumhoz hozzászóljak annak oka az autóm ismeretlen hibája, amit már a szerelők összedugott fejükkel sem tudtak elhárítani. Benzin - Gázos a szerencsétlen és olyan hibajelenséget produkál ami azt eredményezi, hogy alapjáraton a motor járása egyenetlen, alacsony fordulaton minden henger szépen üzemel, majd erőteljesebb gázadásnál ismét olybá tűnik, mintha a motor gyújtása, vagy az üzemanyag adagolása kimaradna. Cserélve lett a gyújtásmodul, a trafók, a gyertyák, a lambdaszonda, különböző érzékelők ( ne soroljam fel, mert nem is tudom a nevüket) üzemanyag szivattyú stb. Ja és természetesen ugyanez a jelenség jelentkezik mind gáz, mind pedig benzin üzemben. Ha egyenletesen gyorsítunk és bizonyos fordulaton nem lépünk túl a gépkocsi dolgozik rendesen, bár gyanítom, hogy üzemanyagot is zabál. Mivel nincs más autó a seggem alatt, így mentem vele több ezer km.-t is. A problémám az, hogy májusban lejár a műszaki a kocsiról és nagyon meggondolandó, hogy erre költsek úgy 100 000 Ft-ot, hogy bizonytalan a javítás eredményessége, vagy vegyek egy 1.1-es Trabantot amivel közlekedni tudok a munkahelyem és otthonom között. Kíváncsian várom a gondolataitokat, mihez lehet kezdeni ezzel a működő csirkeóllal, vagy esetleg milyen hibára gyanakodhatunk még. Van egy másik bontott autóm, de a felsorolt alkatrészek cseréje újjal történt meg. Ja és a kocsi agyát is kicseréltük, de a hiba nem szűnt meg. Tudnám használni így is, csak a műszakin nem tudom átlökni ezzel a hibával.

Kösz az együttérzést.        

Szép napot mindenkinek !

eLeMer24 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 3034

Sziasztok!

Olvasva az előző bejegyzéseket nem tűnik egy sikertörténetnek az autó eladás sem.

Ha esetleg érdekel valakit egy megbízható, rendszeres (évente) olajcserés, nagyon jó állapotban lévő motorral akkor bátran merem ajánlani.

Egy nagyon kedvező lehetőség miatt válok meg tőle, egyébként még biztos nem adnám el.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/pontiac/trans_sport/pontiac_trans_sport-7575485

Szép napot mindenkinek!

 

kiscsizi Creative Commons License 2014.03.04 0 0 3033

igazatok van.....de késő bánat.

tanultam én is belőle az biztos.

lehet nálam is bekakkantott volna,épp ezért segítettem megoldani a gazdinak.

 

 

chevytibi Creative Commons License 2014.03.04 0 0 3032

Mélyen igaz:) én a rendszeres olajcserét "reklámoznám":) de ha "sáros" motort találnék biztosan "öblíteném" párszor! mert olcsó vagy szó szerint motoröblítő olajból is olcsóbb mint a felújítás. Csináltam már ilyet és utána még 200 ezret futott, persze rendszeres olajcserével, mire eladásra került:). Az csak további érdekességet vetett fel hogy a kereskedésben ahova került továbbitott eladásra "visszatekertek" 200 ezer km-t mert (talán) a motor jó volt:(, szemetek...

Előzmény: Jaki81 (3031)
Jaki81 Creative Commons License 2014.03.04 0 0 3031

Ha olajcserétől nem is, de az utána feloldott olajsár miatt igen.

Én így jártam egy gyönyörű ezeröcsivel jó pár éve, mondjuk hogy "anno".

Gyönyörű autó volt, minden szép és jó volt vele, megvettem,hazavittem,

olajcsere után kb 300 km után vége is lett, úgy lett csapágyas ahogy kell.

A friss olaj pont annyira oldotta fel a motorban lévő olajsarat, hogy

az szépen eltömítette az olajfuratokat és nem kapott megfelelő kenést.

Ilyenbe is bele lehet futni. :)

Persze a motorgenerál költsége nem volt ilyen mosolygós, utólag minden megszépül :)

 

Előzmény: chevytibi (3030)
chevytibi Creative Commons License 2014.03.04 0 0 3030

Ahogy azt már elénekelték:"... mindenki másképp csinálja..." :) Nekem az olajcsere meg a belekukkantás a motorba akár a beöntőn is alap"felszereltség". Néztem már úgy "tuti" autót, hogy olajsapka le és korom nyomok a sapka belsejében és már köszöntem is el a "neppertől".... kinek a pap, kinek a paplan:)) Amúgy egy alap olaj nem véletlen dobozban öt év de felbontva netán beleöntve a motorba, EGY év! szavatosság, mert oxidálódik! Éppen most olvastam egy cikket a hosszú csereperiódusú olajok motor rongáló hatásáról. Igazuk van és kész. Az olajsár meg különben se úgy keletkezik máról holnapra. Azért évekig "meg kell dolgozni":( nyilván való ha nem adod el akkor alattad sz@rik be az autó. Száz szónak is egy a vége, a rendszeres (év vagy km!!!) olajcserétől még nem döglött meg egy autó sem! legyen ez a tanulság mindezek után:)

Előzmény: kiscsizi (3029)
kiscsizi Creative Commons License 2014.03.03 0 0 3029

ja amúgy a sztori csak annyi hogy megvettem ezt a kocsit,használtam pár száz kmt aztán mível az asszony nem tudta vezetni az automatát eladtam.

mikor jött az ember "megnézni" mondtam,hogy olajcsere előtt van.

mondtam jöjjön vissza hétvégén.

azt mondta 30000 el kevesebbért elviszi és holnap kicseréli az olajat.mert messze lakott.

aztán hazament majd másnap elindult 200 km távra, és beütött a mennykő.

és még jóhiszeműen kapott is tőlem majd egy egész autónyi cuccot ami nem volt a kocsihirdetésben tök ingyen.

és ő üdvözöl engem....

ez a rövid sztori

 

Előzmény: kiscsizi (3028)
kiscsizi Creative Commons License 2014.03.03 0 0 3028

Lehet,sőt biztos igazad van,de akinek a kocsija jó, az viszonylag ritkán kukkol az olajbeöntőbe.

ha feltételeztem volna lehet belenézek,de még csak olajnyomás probléma sem volt.egyszerűen csak eljött az olajcsere ideje. amikor én is megvettem én sem néztem bele. annyit meg nem mentem vele,hogy akár csak pótoljam az olajat.úgyhogy előttem is ilyen volt,én is így adtam el,ezért én felelősséget nem vállalok,főleg ha szóltam is.

egy biztos,ha  kocsit veszünk folyadékokat és szíjakat cserélünk,ez a minimum.

az eladó bármit mondhat.Ismerősöm vett egy renault lagunát,hazafele elszakadt a vezérműszíj.

aztán elzavarták a halál fa....ára.250000 volt.a kocsi meg 300000.

na?na?na?

hogy Rick szavaival éljek :legközelebb vásárlás után cserélj olajat (meg mindent ahogy illik) új gazda.és én is üdvözlöm.

de vele már 1 éve megbeszéltük , nem is tudom miért kellett ezt felhozni?

Előzmény: chevytibi (3027)
chevytibi Creative Commons License 2014.03.03 0 0 3027

Nem ismerem a sztorit így senkit nem kell magamra haragítanom. Az a fura számomra hogy senkinek nem tűnt fel hogy a motor belül olajsárban tocsog, mert a leírtakból az tűnt ki hogy ezért halt be a motor és ezt az olajbeöntőn keresztül lehet látni (3,8-as) no csak ennyit erről....

Előzmény: R!ck4 (3026)
R!ck4 Creative Commons License 2014.03.03 0 0 3026

Eddig sem volt kérdés, én a jelen szituról írtam, hogy legközelebb figyelj, mert az előzővel is ilyesmi gond volt. Te kaptad fel a vizet, pedig nem mondtam, hogy átvertél volna bárkit is.. 

Előzmény: kiscsizi (3025)
kiscsizi Creative Commons License 2014.03.02 0 0 3025

szerintem korrektül el lett intézve.lecke volt mindenkinek minden téren.

Előzmény: R!ck4 (3024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!