100 fölött már a sebességgel meredeken nő. Sőt, már viszonylag gyenge szembe szélnek is kimutatható hatása van (10 km/h szél = mintha 10-zel gyorsabban mennél).
Ma eljött egy ismerős, diagnosztikai műszerrel és kiolvasta a hibakódokat. Úgy tűnik, nem az EGR volt a probléma, hanem fojtószelep kontroll hibát jelzett. Persze nem tudom hogy lehet-e összefüggés a régebbi EGR hibajelzés és a mostani fojtószelep hibajelzés között. Mindegy, úgy döntöttem hogy szétszedem és kipucolom a fojtószelepet. Csak még azt nem tudtam eldönteni, hogy elegendő-e ha csak leszerelés nélkül a hozzáférhető részeket kitakarítom, vagy vegyem le és az egészet tegyem rendbe?
Köszönöm, lehet hogy megkeresem, bár nekem eléggé messze van BP. (kb 230km) És bár ma reggelre magától elaludt a hibajelző :) , nem tudom hogy így ilyen hosszú távra el lehet-e indulni vele. A márkaszerviztől én is tartok, mert nem igazán kenyerük a diagnosztika, inkább csak az óradíj. :(
Keresd Wastegate ( Szabó Attila) topiktársat, ő tuti megoldja. A Honda szervizben csak cserélgetik az alkatrészeket súlyos tízezrekért és semmi javulás nem lesz. Ha vidékről kell pestre jönnöd akkor is olcsóbban jössz ki és biztos a siker.
Még megvan a 2006-os 1,4-es benzines Honda Jazz-em és amellett hogy sajnos minden igyekezetem ellenére (festegetés tisztítás) rozsdálni kezdett a hátsó sárvédő kerékíve/doblemeze, más probléma is előjött. :( Épp tegnap voltam egy karosszéria műhelyben, hogy nézzék meg és adjanak árajánlatot, mert szeretném még tartani az autót, amikor visszafelé jövet, az autópályán időnként olyan érzésem volt, mintha megtorpanna időnként. Először el sem tudtam dönteni, hogy esetleg csak a szembe szél lökdös, vagy tényleg van valami probléma, mert olyan kicsik voltak a megtorpanások. Talán még kisebbek mint amikor főúton szemből elmegy mellettem egy kamion. Néztem a műszereket, nem jelzett semmit és haza is értem.
Na másnap elment vele a feleségem és mire visszaért, addigra világított a motorhiba visszajelző, de ő nem tapasztalt semmilyen menetproblémát. (Ügyes asszony, félreállt és megnézte az interneten, hogy ezzel a hibajelzéssel hazajöhet-e még. :) )
Nos, egyszer már volt hogy kigyulladt ez a visszajelző, akkor azonnal bementünk a szervizbe, (igaz hogy az nem Honda szerviz volt) megnézték a hibakódot ami EGR szelep hibát jelzett. Kiütötték és azt mondták hogy ha nincs semmi más probléma, nyugodtan menjünk vele tovább.
Utána voltunk a Honda szerviben az éves karbantartásra és említettük az EGR szelep hibát, de azt mondták, ha nincs probléma, ne foglalkozzunk vele, legfeljebb ha újra visszajön a hibakód.
Első kérdésem a szakikhoz az lenne, hogy ezt a problémát okozhatja-e az EGR szelep?
A második kérdésem, hogy mivel most épp a Honda szerviz csak szeptember 8-ra tudott időpontot adni és akkorra is csak annyira hogy megnézzék a hibakódot, hozzá merjek fogni magam a kitisztításához?
A harmadik kérdés az az lenne, hogy meddig nem teszek kárt benne ha így járunk vele?
Nálam kormányzáskor nyekergett iszonyatosan, de csak szárazon, esőben csendben volt. Az egyik stabpálca gumi porvédője volt szakadt. Nem volt még 2 éves sem...
Mindenki okulására megosztok itt egy saját történetet, egy csak nagy melegben tapasztalt első futómű hangról. Az eset két éve kezdődött, amikor is nagy melegben különösen terhelésváltáskor vagy bizonyos úthibákon rettenetes roppanó hangot tapasztaltunk. Többen meghallgatták, és szinte minden újabb alkatrészcserét a "tuti ez lesz" kijelentés előzött meg, de a hang csak nem szűnt meg. Illetve pontosítok, ha 35 fok alá hűlt az idő teljesen megszűnt, így ősztől tavaszig minden el is felejtettük. Így lett új toronycsapágy szilent és csapágy, aztán lengéscsillapítók, kormányösszekötő és lengőkarok. Már csak egy dolgot nem cseréltünk, ez pedig a stabilizátor pálcák, de mivel nem lötyögtek és az eset előtt nem sokkal lettek cserélve, nem voltak gyanúsak. Pedig sajnos "csak" azokat kellett volna cserélni, mert az történt, hogy nem kikoptak, hanem pont fordítva, megszorultak és így csak ropogva tudtak mozogni. Az az igazság, hogy a hibát ott követtem el, hogy akkor két éve egy olcsó Yamato J64046YMT/J64047YMT került bele. Most Meyle HD-k kerültek a helyükre és a hang teljesen megszűnt. Ha pozitívan szeretném látni a dolgot, akkor azt mondanám, hogy a cserélt alkatrészek többsége valószínű 10+ éves volt, és ha még nem is volt kritikus az állapotuk, jót tett a cseréjük. Szóval ha valaki furcsa hangot ropogó hangot tapasztal az első futómű felől és nem lóg/lötyög semmi, érdemes az egyik stabilizátor pálcát kivenni és megnézni, hogy esetleg nem szorul!
Rendben, köszi mindkettőtöknek! Akkor nem piszkálom, jól rakták be, az autodoc videója meg működőképes, de nem helyes megoldás. Lehet, véletlen volt, bár elég alaposan megnézte, hogyan rakja vissza. Mindegy.
Maradhat a Bosch szűrő, vagy tényleg érdemes a sokak által annyira dícsért Mann Filtert használni? (MANN FILTER C 1724)
Itt ugyanúgy veszi ki mint az elsőn, és úgy is teszi vissza ahogy kivette. Az általad linkelt videón a visszarakás nem korrekt. (Attól még lehetséges, hogy problémát nem okoz.)
Az alábbi videóban, ha jól látom ugyanolyan kialakítású a két szűrő, de az újat mégis máshogy teszi vissza. A végén lévő két kivágás a réginél alul van, az újnál felül. Az új szűrőnél a légbevezető nyílásnál két oldalt így magasabb a műanyag perem, ezért kicsit nehezebben megy vissza a fedél.
Sziasztok! Jazz II, 1,4, 2008.03. A légszűrőnek számít, hogy melyik oldala van fent illetve lent? Más kialakítású a két oldal, de nincs rajta nyíl, mint a pollenszűrőn. Vagy csak a fedél visszahelyezése miatt lehet jelentősége?
(Egy videó alapján fordítva behelyezve a fedél kivezető csonkja csak kicsit erőltetve ment volna a helyére) A pollenszűrőnél szintén nem tudom, van-e jelentősége, de azt például fordítva rakták bele, mint ahogy a nyíl mutatja az áramlást.
Kedves Jazzesek! 2004-és autónk hátsó ajtó burkolatának patentja elengedett/eltört. hogy lehet kicserélni. Amennyire látom, a zárnál meg kell bontani két tüskét. Újabbaknál úgy látom, hogy a szélső patentek kipattintása után a burkolatot ki lehet húzni a zár alól.
Ma menet közben, kis rángatás után, megállt a 2005-ös Jazz-em. Dobott egy check engine lámpát. Csak úgy indul, ha közben nyomom a gázt, nagyon beteg hangja van, és rohadt büdös jön a kipufogóból. Ki lett olvasva a hibakód: Egr.
Ami engem nyugtalanít: pár hete lett szervízelve, valamint volt gyertyacsere, szelephézag állítás, Egr csatorna tisztítás is. Szerintetek előfordulhat, hogy esetleg emberi mulasztás is közrejátszott eme helyzet kialakulásában, vagy csak egyszerűen most tömődött el/ragadt be az egr szelep? Előre is köszi a válaszokat!
Sajnos egy 12 éves autónál a biztosító avulást fog számolni, így ha keveset akarsz a saját zsebedből kipótolni, akkor kénytelen leszel bontott karosszériaelemekre / alkatrészekre (is) gondolni.
2010-es jazz-em van és a hátuljába belementek. Üveg nem sérült de a hátsó ajtó és karosszéria igen. Kit tudnátok javasolni jó minőségű javításra Budapesten, pl 11ker környékén? Az okozó kgfb-je elvileg teljesen állja a javítás költségét, jól tudom?