"A rozsdaparkozást Vendégsin kezdte anno, aztán látom pár embernél beakadt ennél a lemezjátszó. Meg lehet próbálni tenni ellene - "csak" 140 db eszközt kéne lefesteni saját erőból, úgy, hogy évi 4-5 jármű rendbetételére van keret."
De azért nem egyszer olvashattuk tőled,hogy a megőrzésre kijelölt (főleg az azonnal bérbe adható) gépeket galád módon nem adja át a tulajdonosa 1x éve!!
Nem haragszom, de... Már ezredszerre írjátok le, mit kéne szerintetek csinálni - de erre most se pénz, se posztó. Aki az esetleges további munkákat finanszírozná a láthatáron sincs. Tehát most a cél a szoborállapot helyreállítása, amihez nem szükséges a futómű vizsgálata, mert egy helyben fog állni a gép és a kiállítóhelyére a forgóváz jelen állapotával is átvontatható.
És felesleges lemínuszolgatni a hozzászólásomat, mert attól nem lesz igazatok. :)
Nnnna... Kb. ugyanezt mondtam én is, csak válasz helyett jött a szokásos "tegyél le 100 milkót" -féle torkomnak ugrás. :-)
(A "rozsdapark" nem gúnyolódás volt részemről. Ez sajnos egy száraz tényen alapuló megnevezés és SENKIT nem piszkálok vele! Főleg azokat nem, akik tesznek valamit az ott álló gépekért! Előttük bármikor kalapot emelek! Ahogy azok előtt is, akik az elmúlt évben a GYÍKON dolgoztak már. Ugyanakkor érdemes elgondolkozni valamin, ami itt félig OFF: Adott egy feladat, (sok-sok muzeális jármű rendben tartása ÉS -részben- életre lehelése) amire kezdettől nincs kerete annak, aki csinálja. De ezért nem "ránk" kellene haragudni, akiknek vannak ötleteik / gondolataik (de nincsenek millióik). :-) A park helyzete (anyagilag) kezdettől abszurd és nem a vasútbarátoktól az.)
Lehet. De még mindig jobb annál, hogy 12 évig 0 db jármű volt lefestve...
Egy szó, mint száz - felesleges ismét véget nem érő kommentáradatot írni: most elkészül a M63 járműszekrény lakatolása. Bármi másra akkor van lehetőség, ha az ötletgazda leteszi a pénzt, mert további munkákra a parknak nincs forrása, és ez nem lesz másként akkor sem, ha még sok-sok komment érkezik itt arról, hogy ki mit szeretne még.
Van, akit érdekel a mozdony. Ez szép. De az érdeklődéshez nem kell üzemelnie. És senki nem fog 100 milliót lecsengetni az üzemképessé tételre. A MÁV biztosan nem, a parknak nincsenek ekkora forrásai.
A rozsdaparkozást Vendégsin kezdte anno, aztán látom pár embernél beakadt ennél a lemezjátszó. Meg lehet próbálni tenni ellene - "csak" 140 db eszközt kéne lefesteni saját erőból, úgy, hogy évi 4-5 jármű rendbetételére van keret. Persze gúnyolódni a partvonalról könnyebb.
De minek? Nincs komoly jelentkező a gép felújítására. Miért költsön a park a forgóvázra, ha a gép állni fog? Mindig csak a szájtépés megy, de senki nem jelent meg, hogy letesz 100 milliót... Addig semmi értelme. És a Fradiba átvontatást nemcsak a forgóváz ilyen-olyan állapota teszi kétségessé, hanem ma már nem lehet csak úgy átvontatni egy járművet A-ból B-be.
(És, szeretélek megkérni, ameddig a parkban álló járművek bármelyikéért nem tettél le egy fűszálat se, légyszives hagyd abba az álszellemes rozsdaparkozást. OK?)
Hm... Valóban! Csak itt befigyel az "ördögi karika", mert amíg nem rendezik a forgóváz körüli teendőket, addig nem igazán futóképes. (Ferencvárosig sem.) Viszont rendezni csak ott tudnák és a kőr itt be is zárult. (Valamit a rozsdaparkban kell kezdeni vele, hogy eljuthasson (majd egyszer) Ferencvárosig.)
Mindketten tudjuk, hol lehet egy mozdonyt megemelni és kikapni alóla a forgóvázat. (Ahogy azt is tudjuk, hogy "ez" nem egy nagy ördöngösség. :-) ) Sajnos a legközelebbi "ilyen" helyet épp átalakítják az Operának. :-( De bízom benne, hogy egy másikra eljut a gép egyszer csak... (Természetesen a külső felújítás a cél jelenleg, ez OK.)
Nem feltétlenül kell komoly dolgokra gondolni, az is bőven megteszi, ha egy ablakot vágnak az egyébként zárt kapukra, és üvegen keresztül be lehet nézni. Már az is egyfajta élmény, főleg a kisgyerekeknek, hogy az apjuk felemeli őket, és benézhetnek olyan helyre, ami amúgy zárva van.
Talán tavaly, valamelyik szombaton én is kint voltam, meg szerettem volna nézni az M31-est, és nagyon rossz érzés volt, hogy a zárt kapuk mögött van, ahova tilos benézni. Ezért örültem, hogy most nyitva volt a kapu az M63-as előtt. Ennyi a különbség.
Emlékszem, még egyetemista koromban, mikor építették a 4-es metrót, nagyon meglepett, hogy gondoltak a nézelődőkre, és ablakokat vágtak pár helyen, ahol be lehetett nézni a munkaterületre. Megtisztelő.
Ha leteszi vki az asztalra a teljes felújítás költségét, az majd elvégzi-elvégezteti a nevezett forgóváz - mozdonyszekrény kapcsolat vizsgálatot.
Most a szobormozdonyként való kiállitásra alkalmassá tétel, a külső felújitás a cél. Másra nincs forrás és nincsenek meg a tárgyi/gépi stb. feltételek sem ilyen munkákhoz.
Ahol van erre való hely, ott biztos lehet olyat csinálni, hogy megnézzék a javítást. Öntött műgyantás padlójú ISO 900xxx minősítésű műhelyben.... Amikor a parkot egy rövid ideig Istvántelken képzelték el, volt is ilyen ötlet.
De itt ki tudja milyen összetételű festék és glettrétegeket csiszoltak le, ami finom porként száldosott. Én nem engednék ilyesminek a közelébe civileket ... És ahol most javítják a gépet nincs elég hely arra, hogy dolgozzanak és közben kerülgessék a turistákat.
Első nekifutásra ez mindenképpen nagyon jó! :-) (De folytatásának kell(ene) következni, már csak azért is, mert ha a gépet bármikor mozgatni is szeretnék majd, (parkon belül, vagy akár javításra azon kívül, stb.) akkor nem lehetnek "kihulló csontvázak a szekrényben". Pl. a már említett forgóváz-mozdonyszekrény kapcsolat és egyebek...)
Az ablakok mellet a rácstartókat ugye nem vágják le? Megvan az eredeti rácsa, az alapján ha később le lehet gyártani a másik oldalit, bemutatáskor lehet fel, leszerelni.
Nem kötözködésként kérdezem, de nem lehet, hogy ez is lehetne egy funkciója a parknak? Pont a családos, kisgyerekesek számára is? Szerintem azok a munkafolyamatok, amiket egy ilyen felújítás során végeznek, is a vasútüzem része, bemutatásra érdemes. Nem azt mondom, hogy tereljünk be családokat a fényezőfülkébe, hadd szívják a lakkbenzint, de lehetséges lenne, hogy megfelelő módon elkerítve, megtekinthető lehessen ez is. Vannak rá példák más jellegű múzeumokban.
olyan kérdésem lenne, hogy ez csak teljesen kozmetikai lakatolás, vagy a két komolyan korrodált rész ( hűtőknél elkorrodált keresztartó illetve a forgóváz járműszekrény kapcsolat) is lakatolás alá kerül / került? válaszodat előre is köszönöm!
Egyébként miért gond ez a nyitottság? Sokkal érdekesebb a park által bemutatott vasútüzem, ha nem csak statikus tárgyakra korlátozódik, hanem az üzemi folyamatokba is be lehet tekinteni.
**
A park látogatóinak 95%-a nem vasútbarát, hanem nagyrészt gyerekes, családos - hétköznapokon meg iskolások zömmel.
A járműjavítás elég veszélyes. Még felnőttekre is. Dunakeszire, Szolnokra is csak szervezett nyílt napokon lehet bemenni, nem császkálhatsz ott össze-vissza, főleg nem a munkaterületen.
Egyszóval: balesetveszélyes, szennyezett a terület, egészségre káros anyagok fordulnak elő (festék, oldószer, csiszolásból származó por) és zavarná a felújitást végzőket.
Köszi a kiegészítést, én is csodálkoztam a 2.5 millión, mert itt a fórumon is arról volt szó legutóbb, hogy a legjobb ajánlat 8.5 millió volt.
Egyébként miért gond ez a nyitottság? Sokkal érdekesebb a park által bemutatott vasútüzem, ha nem csak statikus tárgyakra korlátozódik, hanem az üzemi folyamatokba is be lehet tekinteni.
Az mondjuk igaz, hogy a Dunaferr-nél is mezei Trináttal festik a mozdonyokat, bár ott teljesen mindegy, pár hét alatt belepi a vaspor a gépeket.