Most jut eszembe, hogy kb 3 hete cseréltem akkut az autóban, mert kuka lett.
És akkor az új akkuval én ezt a kormány tekergetést meg sem csináltam. Csak elindítottam, aztán mentem egy Bp-Ják-Bp távot anélkül, hogy bármi érezhető furcsaság lett volna a szervóval. Máskor is ilyen volt.
Talán a szervó csatlakozónál lehet vmi. Ha van kedved ès bàtorságod kiszedni a légszűrő házat, alatta megtalálod:
Én is lemértem, csak én a föld és a kerékív legmagasabb pontját néztem. Sorrendben:
BE: 68 BH: 66 JE: 68.7 JH: 66.5 cm.
Egy kicsit aggasztó számok, főleg, hogy az ugyanennyi idős 3-as Mazdám futóműve hibátlan volt. Nem is ült. Pedig abban egy olcsóbb technika szolgált. Bár tegyük hozzá hogy még az is lepipált rengeteg jargányt úttartásban.
Ma kicsit megutáltam az autót. Miután tegnap kapott egy teljes nagytakarítást, 1 napig működött normálisan, aztán újra előjött a szervó hiba. Ezúttal nem kellett hozzá levenni az akkusarut: egyik percben még jó volt, aztán meg semmi. A saru levétele, majd a kormány jobbra-balra kitekerése sem változtatott a helyzeten. Tanácstalan vagyok.
Az enyémnek ugye két-három hete az a baja, hogy a teljes jobb oldala 2 centivel magasabbra került a balnál - semmitől. Így a bal első sárvédőív 36cm, a jobb eleje 38cm, a bal hátulja 33cm, a jobb hátulja 35cm távolságra van a kerék közepétől.
majd holnap szét is szedem és okosabb leszek.
De legalább már sikerült kitakarítani meg kicsit menni is.
Szerintem ez teljesen normálisan áll. Nézegettem képeket gyári futóműves autókról és mind hasonlóan festett. De megyek és megmérem én is.
Én mindenképp olyan rugót vennék, aminek a keménysége a legközelebb van a gyárihoz, magyarul amelyik a legpuhább és ebből következően a legkevesebbet ültet. Gyári keménység elöl: 155lbs, hátul: 112lbs.
Vagy ha mégse, akkor első lépésben fognám az egészet és elvinném a Katonának Dömsödre, aki átalakítaná a gátlókat rövidebbre és állíthatóra.
Egyszer mentem olyan kis BMW-vel, amiben az általa készített futómű volt és elképesztően jól működött.
Persze a legszebb lenne egy EDFC-s (elektromosan állítható) Tein, de az már majdnem annyi lenne, mint az egész autó.
Egyrészt az alsó-középső tekerentyűkkel a rugó-előfeszítést, másrészt a felső tekerentyűvel a lengéscsillapítást. A legalsó "anyával" állítjuk be a magasságot.
A különbség egyébként elég nagy, a hátulja kb. 5 centivel lejjebb ül (a kerék közepétől a sárvédő pereméig 14 ill. 16 inch).
Amúgy nem veszek rajta észre semmit emiatt, remekül fogja az utat - kíváncsi vagyok, mennyivel lenne jobb, ha lecserélném a rugókat. Ha a gátlók valóban rendben vannak, akkor azokat inkább meghagynám, csak nem tudom, milyen rugókat érdemes a gyári gátlókkal párosítani. Bár 14 év és ilyen sok km után lehet, hogy tanácsosabb új gátlókat venni... fene se tudja. Nyilván nem akarok egy vagyont költeni, ha nem muszáj. Szóval coilover biztos nem lesz :)
Én is Szlovákiába járok. Rengeteg a jó út, kedvesek az emberek.
Szóval Flex. Biztos jó lesz. Ahhoz van EDFC is, ugye?
Nekem a kis Mazdán volt "névtelen" tajvani koppintott full coilover és fantasztikusan jó volt. Ha kellett, kemény, ha kellett puha, szükség esetén még a gyári állás fölé is lehetett menni 5cm-rel...
Bavállaltam egy Tein Flex Z-t. Nem volt olcsó, ellenben állítható magasság, keménység jól hangzik. Mivel városban nem használom az autót, talán lehet értelme. Bár a magyar utak nagyobb része sem tartozik a jó felületűek közé. Szlovákiában viszont jók az utak és a forgalom is a töredéke az itthoninak. Tavasszal lehetne szervezni oda egy RX kirándulást egy sztrapacskázással egybekötve... feltéve ha van rá igény. Rosszat nem hallottam a Teinről. A rugó törést sem. De ez nem jelenti azt, hogy nem létezik a jelenség.
Sajnos a rugók fáradnak el. Nem feltétlen muszáj, de célszerű a gátlókkal együtt cserélni a rugókat. Ha nagyon tutira akarsz menni, akkor cseréld mind a négyet, de szerintem az már nem annyira fontos. Ha az eleje nem ül, akkor az maradhat. Nekem műszakin kihozták, hogy így megülve is rendben vannak a gátlók. Mazda szervizben olajcsere mellé mondtam nézzék meg, hogy szerintük ez jó így? Erre csináltak valami 5-6000 Ft-ért valami mérést, amiből megállapították, hogy a gátlók jók. Csak épp úgy néz ki az autó, mint Titanic a süllyedés félidejében. Én most ősszel gondolkodtam rajta, hogy akkor hogyan? Aztán csak a kisördög győzött. Beszereztem egy komplett Tein állítható futóművet. Ha minden jól megy februárban megy is a járgány alá. Kíváncsi leszek, hogy milyen mértékű lesz a változás. Valószínűleg nem veszek észre semmit, mert eddig is baromi jól fogta az utat :-P
Jó tanácsok... én mondjuk azt is hozzátenném, hogy szerintem Európa legnagyobb részén elég szívás lehet jobbkormányos autót vezetni, szóval én nemigen vennék ilyet... inkább maradnék a balkormányosnál.
A trafókat szerintem inkább olyan 40-45e km-enként kellene cserélni, a gyáriakkal 60e soknak tűnik, bár lehet, hogy OK. Katalizátor elmehet jóval tovább is, viszont érdemes megnézni, nem dugult-e el vagy omlott-e be. Az én autómon még mindig az eredeti van, 173e km-rel.
A kocsi hátulja nekem is sajnos kissé lejjebb ül, mint az eleje, nemrégen vettem észre. Elég hülyén néz ki, olyan, mintha álló helyzetben is folyton gyorsítanék :)
Ilyenkor a hátsó rugók fáradtak el, szóval azokat cserélnem kell? Vagyis akkor már inkább mind a négyet... gondolom, a lengéscsillapítókkal együtt, igaz?
Nincs tapasztalatom külföldről behozott autóval kapcsolatban, de az én véleményem az, hogy csak akkor vágj bele, ha rengeteg időt és türelmed van. Itt Mo.-n úgy is megvámolják rendesen a kocsit, mindenféle nevekre hivatkozva.
Én nem vennék külföldről az biztos.
De tény, hogy megfogyatkoztak rendesen az eladó példányok. Nyáron volt hogy 37 volt fent a hahun, most meg kb huszonegykettő. -jó ezt most emlékezetből írtam.
Vásárlásnál csak ezekre figyelj oda:
- rozsda alul, kerékjáratoknál, középső féklámpánál
- motor melegen is indul 2mp alatt kb?
- alapjáraton berezonál-e az autó véletlenszerűen másodpercekre?
- alapjárati fordulatszám ingadozik?
- eleje, hátulja alacsonyabban van? Rugók néha elfáradhatnak
- milyen olajat töltött bele a tulaj? Ha gyárit az lehet gond
- milyen sűrűn cseréltek benne olajat? Ha 8000+ km-ként az már kezd veszélyes lenni
- volt-e törve?
- szervizkönyet nézd át. Miket javítottak benne
- gyújtás trafókat illik 60000km-ként cserélni
- katalizátort is...
- gyertyákat inkább 40000 km-ként
- gumik állapota. Ha egy szett van rajta, de a hátsók kopottak az elsők meg rendben vannak, akkor következtethetsz a vezetési stílusra, bár a rotary szereti ha kínozzák
- elektomos kütyük működnek?
- tetőablak beázik?
- xenon ég mindkettő, ha nem, zsebbenyúlós
Ha ezeket átnézed és rendben van, akkor annyira talán nem nyúlhatsz mellé.
Szerintem a legcélravezetőbb, ha olvasgatod ezt a topicot. Az olajszintet gyakran kell nézni és ha fogy, rátölteni. Csak az a kérdés, hogy milyet??? :))
az a csati a hűtővíz visszajelző csatija a lila vezetéknek a fekete irányába kellene mennie. így legalább tuti nem lesz nemzeti múzeum tipusibád igaz azt se veszed észre ha fogy a hűtővized.