Még sosem figyeltem meg ilyet, pedig halottasházi csend van a garázsomban. Gyújtásra téve hallom a szivattyú működését talán 2 mp. ig. A zárak(3 ajtós) hibátlanul működnek 12éve, bár én nem zárom a kocsit csak ha utcán áll.
Most ahogy olvasgatok utána a saját ajtó mikrokapcsoló problémámnak, felmerült, hogy nálad nem lehet, hogy ez okozza az általad említett tüneteket? Ugyanis, ha vacakol a vezetőoldali mikrokapcsoló is, akkor az ajtó nyitásakor nem kapcsol az AC pumpa. (Normál esetben ugye hallani egy pár másodperces búgást -AC pumpát-, ha nyitod a vezető ajtót.) Lehet ezért szarakszik az indításod! Csak egy tipp, hátha.
Záras problémám még nincsen, bár egy kicsit nyikorogva zár le.
Annyira nem zavar amúgy, hogy 2 ajtót nem érzékel, már ilyen egy ideje, csak gondoltam rákérdezek. Majd 1,5 év múlva, ha megy műszakira, megemlítem a szakinak. Köszi a válaszokat!
Na, végre valaki aki ilyennel szopolik. Bár nem jó hír, de sorstárs vagyok és elméleti megoldásra akkora számot mondott a szerelő, hogy elsápadtam. Így a jobb hátsó ajtó fixre be van zárva, központi meg időnként becsukja mindet, mikor olyan kedve van.
Volt bizony, meg van is sajnos! Ez Volkswagen betegség. A zárszerkezetben van a kapcsoló. Én cseréltem már a bal elsőt, ilyen fém lapkás mikrokapcsolóra, ami nem kopik el többé. (én a Móró alarmnál vettem) De már a jobb első is kimúlt. Meg lehet csinálni, én is megtettem, de elég macerás, ezért nincs kedvem a többit cserélni. Ráadásul nekem már kezd döglődni szinte mindegyik centrálzár is. Gondolom csak meg kellene kenni a szerkezeteket, mert kiszáradtak, néha zár néha nem, néha nyit néha nem, főként hidegben. Hiába már 10 éves elmúlt :( Nagyon szét kell bombázni, én majd tavasszal tervezem.
Ajtó mikrokapcsoló problémája volt -e már valakinek? (Ami érzékeli, hogy nyitva, vagy csukva van -e az ajtó.) Az Ibizámon a jobb első, és a bal hátsó nem működik. Hol található, cserélhető házilag? Vagy inkább szervizes a téma?
Vidd szerintem ide, szoktam olvasni a Totalcaros cikkjeit, érti a dolgát, addig jár utána, míg meg nem találja a hibát. Lehet nem a legolcsóbb szaki, de a tudást, hozzáértést meg kell fizetni!
Oké, most fogyott el a türelem. Letettem a kocsit, nemtudom mikor fog gurulni újra. (feltételezem, ha be lehet indítani).
Röviden a sztori (bár lentebb is írtam): hónapokkal ezelőtt rakoncátlankodni kezdett az indítás... volt hogy 6-7-re is csak épphogy döcögéssel indult be az autó (csak tekerte a motort az önindító) aztán utána ment mint a kisangyal a következő indításig. (leállni sosem áll le, szép a hangja, nem rángat, nem döcög - szervizben nézték, mértek kompressziót, szikra van, gyújtás van.) Próbáltunk mindent, új akksit, gyertyákat, gyújtást... minden stimmelt. A végén fojtószelepházat cseréltek méregdrágáért, de véglegesen az sem oldotta meg a problémát, kéthetente 1x-1x előfordult, hogy megint csak tekert a motor, de nem indult be. Annyi volt a változás, hogy ilyenkor azért hamarabb el lehetett indítani, kb 2 próbálkozásra.
Aztán történt, hogy múlt héten lementünk vidékre, de vissza induláskor 6-7-re nagynehezen döccent be a motor. Utána még megálltam még1x, ott viszont már fél órát szöszöltem mire képes voltam beindítani. Leszedtem a motorfedelet, megnéztem a kábeleket, gyújtást, de nem találtam semmit. Utána másodikra beindult. Felértem BP-re, azóta áll az autó. Ha apám be tudja indítain szombaton, akkor leviszi Kanizsára egy profi autóvillamosságishoz - említettek nekem zárlatos riasztót, kábelszakadást, problémás üzemanyagszivattyút (amit ki is zártam, mert sok idnítás után kb 1 deci benzint kiköp a kocsi a kifufogón, gondolom a sok indítózás alatt megszívja magát jól). A legjobb az egészben, hogy a kompjúter semmit nem tárol, nincs hibakód se hibajelzés... mi az isten lehet ez ? Zárlatos riasztó, ami blokkolja a gyújtást a hengereknél ? Utólag beépített SPAL riasztó van a kocsiban...
Ha itt nincs segítség esetleg az "AUTÓSZERELŐ MŰHELY" topikban érdeklődj! De vigyázz! Olvasd el a fejlécet mielőtt kérdezel és aszerint írj mert sértődősek a mesterek! Ha jó napjuk van, nem az lesz a válasz, hogy "vidd el szerelőhöz"! Most, hogy belegondolok, egy haverom malacpassatja csinálta ezt. 1,8 benzines volt. Ő együtt élt a problémával és beletörődött, hogy másodikra indul a gép.
Van egy 2001-es Seat Ibizám, 1,4es benzines. Reggelente indításnál kb 10-12 mp-et megy a motor, majd leesik a fordulat és megáll, ha gázt adok lefullad.... Utána újraindítás, mintha semmi nem történt volna az előbb, szépen megy, nem fullad le, szépen indul, ahogy kell.... Garázsban tartotm.... Van valakinek ötlete mi lehet?
Valahol napközben ráakadtam egy oldalra, miszerint a BKY motor 2005-2008 között volt. Feltételezem a BBY 2002-2005 közt. De hogy mi a különbség...?! :)
Közben megértettem, hogy a BBY és a BKY is 1,4 16V/75 ló. Az enyém 2003as és BBY. Talán az euró norma más? A kipufogógázra gondolok. Végül is tökmindegy. A szerelős topikon biztos megmondja valaki ha nagyon fontos. Engem annyira nem izgat csak filóztam.
El volt olvasva. Amit írtam azzal azt akartam jelezni, hogy az 1,2literes 3 hengeres motor (amit szerintem könnyebb hajtani az önindítónak, kevésbé terheli az akkumulátort) szintén ilyen rövid idő alatt megette az akkumulátorokat. Tehát véleményem szerint nem függ össze a motor nagysága-kicsisége különösen nem 200cm3 azzal, hogy mennyit bír ki az akksi. Ez szubjektív vélemény, nem vagyok autószerelő, főleg nem villamossági, csak tapasztalat.
Biztos nem. Anyósnak az ezerkettes 3 hengeres volt amíg el nem lopták, a legelső szériából.(2002es) Ugyanez volt. Hiába vettem a Varta-Banner-Exide akksikat csak elszálltak 3 évente. Rövid utak, sok hidegindítás, sok városi forgalom, fogyasztók használata ez megeszi. Az enyém garázsban áll(télen fűtött) ha beindítom legalább 35-40km-et megyek vele. Pont nem arra használom amire kitalálták.(városi kisautó) A kemény rugózása miatt a fővárosunk igazi szenvedés vele, úgyhogy oda a 20 éves Opel Omegámmal megyek ha kell. Ha sokáig áll az Ibiza, csepptöltőre teszem az akksit. Ilyesmivel szívesen elszarakodom.
Sajnos vagy inkább hála istennek hőfokszabályzási gondok nincsenek(másmilyenek se) az Ibizával. Manuális klímás, szeptemberben volt 12 éves, még nem kellett után tölteni a gázt. A nyáron bizonyított. Görögországba menet éjjel nem kellett klímázni és csodás 5,3at bírt fogyasztani. Na hazafelé kicsit más volt a helyzet. A 14 órás úton 12őt ment a klíma. Nis-től fokozatosan emelkedett, Belgrádban más 43°c volt a hőmérséklet. Mindjárt 7,5lett a hazaút átlagfogyasztása. De ez nem panasz, csak úgy megjegyeztem. Azért volt váratlan ez a trafó probléma mert a szerelőm direkt kicserélte a gyertyákat a hosszú út előtt mondván, hogy a szar gyertya kifingatja a trafót. Szarok nem voltak, de elég régiek és már vagy 60 ezret futottak. Egyébként szerintem ez sem igazi probléma. Egy hónap különbséggel(2004 X. hó.) egy ismerősöm vett egy hasonló(1,4es) Cliot. Ő már mind a 4 trafót kicseréltette(nem is egyszer) az évek során. Az elsőt már kb. 3 évesen. Persze egy Renault-tól mit várjunk? :-) A rugózási kényelmen kívül mindenben jóval gyengébb kocsi a Clio. Ha átjön a haver mindig megnézi, hogy az akksim még a gyári e? Az! A Renault 3-4 évente kifingatja azt is. Nagyon tetszik a legújabb Ibiza, de annyi rosszat hallok a kis turbós motorokról Skodásoktól, Golfosoktól, hogy úgy döntöttem nem cserélem le a kicsit.
Tényleg, mi a különbség a BBY és BKY motor között? Lehet nekem ezért nem volt eddig trafó hibám (2005/BKY)? Vagy majd csak a 120 ezredik km után várható?
Melyik évjáratoknál, motortípusoknál áll fenn ez a trafó probléma? Az enyém 1.4 16V 75 lovas BKY motor, 2005-ös évjárat, 120000 futott km, de még nem volt trafó probléma. Mondjuk nemrég (júliusban) kapott új gyertyákat. Állítólag az öreg, elhasznált gyertya is kinyírhatja a trafót.