Szia! Holtjátéknak kell lennie, az nem növekszik a bowdenen, hanem fogy. Alap esetben lazítani kellene rajta, amikor kezd elfogyni a holtjáték->Nem tudom mekkora a tiédnél, lehet hogy túl nagy? Az "egyet állítani" nem értelmezhető mértékegység ezekné la vasmotorosoknál, vagy egy anya van a bowden végén, vagy autómata (ami be is szokott tojni). Szerintem más ciripel ott, kinyomócsapágy kiszáradt és kikopott, vagy pont olyan mint az én kismilliót futott donorom váltója, azon az én elképzelésem szerint a nyelestengely csapágy zörög, ha kinyomom csendben van. Szóval kell holtjáték a pedálon mérve legyen 2 centi pedálút :)
Ahogy nézem hülyeséget mondtam. Inkább meg kell húzni. Mert hogy a pedál nagyon enyhe benyomására nem ciripel. Látok valami hatszögletű (tán hatos méretű) valamit a kábel végén a pedálnál, de nem vagyok biztos benne.
Amúgy egész jól elbeszélgetek magamban. Ez már skizofrénia? :)
Valahol tavaly nyáron kezdtem néha észlelni egy ciripelést, amit ma sikerült azonosítani, legalábbis azt hiszem. Akkor kezdi ha kicsit felmelegedett már a motor és a kuplungpedál lenyomásakor szünetel.
Helyi gyerek szerint valszeg a kuplungbowdenen kellene egyet állítani.
Picit szájbarágósan el tudnátok mondani a tevékenységet?
Pedálnál kell állítani?
Gondolom egyet lazítok, de nem vagyok biztos benne. A Mercedesem hidraulikus, többi autómnál meg még nem kellett ilyet csinálnom.
Van egy 1996-os Frod Transit 150L kisteherautóm. Hátsó kerék meghajtású. A problémám, hogy haladás közben a kihajtás morog, búg. Ha felgyorsítok és üresbe teszem szép csendesen suhan. 1 éve volt kuplung és váltó csere, kardán vezető csapágyak (2db) cseréje, hátsó fékek cseréje. A hátsó részen csak ennyi beavatkozás volt.
Keresek szakembert AdBlue rendszerben jártas legyen és javításban is érezze a dolgokat!
Márkaszervíz elvérzett nálam, nulla hozzáértés!
Sajnos egyik percről a másikra (egy-két nap alatt) a fogyasztás megnőtt kb ötszörösére. Most 0,8-0,9 Liter/100km. (horror)
Diag megvan, hibák is. Szervíz szerint tankoljak AdBluet máshol. Megtörtént. A helyzet változatlan.
Az autó másfél éves, Custom 9 személyes, 2.0 TDCi, 210 ezer van benne, kíméletes tempóban pályán, csak Magyarországon belül, nem teljes terheléssel használva.
Ezzel együtt, vagy ezért a fogyasztása is megugrott, most kb. 1-1,5 literrel többet eszik százon.
Kérem, ha ezt olvassa aki tud hozzáértőt, ne kíméljen, ossza meg velem az elérhetőségét, bárhol az országban!
Jut eszembe, valamikor beszéltünk mi arról, hogy milyen is a hosszú difi, sajnos nem írtam le magamnak. Aztán most elvileg van egy beszerzési forrásom a környéken.
Basszus, gyerekek, most nézem, hogy tavaly április óta nem szerepeltem errefele ( közben belémjött két csípőprotézis a télen Bukarestben, már új gömbfejeim vannak, csak kicsit durvább a szerelés :))
Szóval lassan 10 hónapja nem volt kérdésem a 31 éves Tranyóval kapcsolatban...
Közben Robitól meglett júniusban a 15ös felni (Toyota Hilux alufelninek való kerékcsavarok lettek jók hozzá, csak mondom, hogy megmaradjon az info), azóta is azokkal a gumikkal tolom. Mondjuk ezen a télen nagy hó nem volt errefele sem.
Egyebekben semmi izgalom, folyamatosan azon őrlődöm, hogy a 92-es kiadású, w124-es kombi Mercedes (kettőfeles szívódízel, 90 lóerő) maradjon vagy a Tranyó (1991, szintén kettőfeles szívódízel, 72 lóerő). Nyáron mindenesetre mindkettő elmegy Magyarisztánba oszt levizsgázik, utána még van időm eldönteni.
Jut eszembe, tavaly március óta mindkettő használt hidraulikaolajjal megyen, komolyabb gebasz nélkül.
A Tranyónak vettem tavaly új porlasztókat, még nem szereltem be, mert csak 5 fok alatt füstöl csöppet míg bemelegszik.
Januárban egy helyi gyerekkel kissé helyrepofoztuk az alját, kapott valamelyes védelmet. Mondjuk ezen majd magam javítok ha már könnyebben lépcsőzöm a szerelőaknába lefele.
Szóval szavam nincs, a 31 éves csotrogány mérföldekkel megbízhatóbb sok mai, a környezetemben meglévő autónál (családomban csak 15 évesnél fiatalabbak vannak, azokat is ismerem...).
Rég voltam errefele (Robit szekáltam amikor nagyon muszáj volt (iszonyat hálás vagyok!!!) és ezzel bőven elvoltunk - jó a csotrogány nagyon ).
Most sem éppen szükségből (még jól megyen a szekér, most készülök megint elnyesni vele Somogyba Csángóföldről, úgy 2500 km odavissza és nincs bennem frász hogy elakadnék vele), csak kicserélném a motortartó bakokat mert hátha kiszedek még valamennyit az alapzajból (teljes kasztni zajtalanítás után, bár a tűzfallal még nem csináltam semmit, lehet az fog fájni jobban).
A váltó bakja baj nélkül kicserélődött, de a motortartók olyan kacifántosnak tűnnek.
Üdv, mindenkinek. Tudna-e esetleg valaki segíteni abban, hogy (Ford Transit platós kisteherautó 2001-es évjáratú 2,4 -es szivó Diesel) a kocsin miért nincs jobb oldalra irányjelző se bent a műszerfalon illetve se kint nem ég, mi lehet az oka neki? Más minden működik balra index elakadás jelző stb. Relé lett cserélve, biztosíték nem ment ki sehol. Válaszokat előre is köszönöm.
Adagolós.Ha nem zavar a 90ló akkor jó.Ha volt gazdája és még olajat is cserélt akkor sokat elmegy,adagoló elektronika meghal néha.22 éves autó,tt már bármi lehet.