Minek szarakodjak állandó kupplungolással meg a váltó mozgatásával a sűrű forgalomban, mikor elvégezheti ezt az alantas feladatot egy elektronika is? Aki meg a vezetési élményre hivatkozik, vegyen egy Porsche-t, vigye ki Euroring-re és majd megtudja mit is jelent igazából a vezetési élmény.
Éés ennyi. :-)) (automata-tulaj vagyok, azért bólogatok)
Majd rájössz, mekkora faszaság egy automata:)) Azt is lehet kapcsolgatni-üvegelni, ha normális konstrukció.
Egyébként azért is automata egyre több nagy vas, mert aki ezeket újonnan kifizeti, az elég keveset akar gépészkedni, inkább stresszmentesen autózna. Aki meg váltogatni-állatkodni akar, az tartson mellé valami kisebb állatot, mondjuk egy MX5-öt, vagy valami kis GTI-szerű dolgot:))
Hány paci és nm van a GS-ben, mennyi a az Accordban? Almát csak almával. Hidrós váltónál elég ritka még azonos fogyasztás is, nem hogy az alacsonyabb. Az olaj kavargatásánál sok, 10-20% energia kárba vész. A mai feltöltött motoroknál az tud hozni sokat, hogy alacsonyabb fordulaton tudják leadni azt a nyomatékot, ami kell a haladáshoz.Alacsonyabb fordulaton kevesebb a fogyi ugye.
"Hogy csinálom meg automata váltóval, hogy 120-nál vissza 4 padlógáz?"
Hát az Accord-dal ez pont egy gombnyomás. :) De igazából egy padlógáz is elég, akkor is visszavált. Erre van a "kickdown". :)
Annyira bírom egyébként mikor valaki azt hiszi hogy csak azért vesznek emberek automatát mert nem képesek manuális váltót használni. Gyak. mindenki manuális váltóval tanul meg vezetni, így kb. csak a féllábúak meg a kerekesszékesek azok, akik tényleg rá vannak szorulva az automatára. A többiek csak kényelmesnek tartják. Minek szarakodjak állandó kupplungolással meg a váltó mozgatásával a sűrű forgalomban, mikor elvégezheti ezt az alantas feladatot egy elektronika is?
Aki meg a vezetési élményre hivatkozik, vegyen egy Porsche-t, vigye ki Euroring-re és majd megtudja mit is jelent igazából a vezetési élmény. :)
Nem a két kocsit hasonlitottam, hanem váltót:-) Képzeld el az Accordot 6 ganggal.......
Ihenis extra az automata..
Ha a vevök elvárják hogy elektromotor mozgassa az ablakot, napfénytetöt, szabályozza az elögyujtás, befecskandezés, miért maradna ki ebböl az eröátvitel...? Hisz egy része mar automatizált...összkerekes, nyomatékvektoros difik....
Hule user meg mellévált, pörög a motor mint állat, vagy épp rángat, mert 40-nél már 6.ban van...
Ezért kell az automata, mert NEM TUDNAK váltani kello idöben:-))))))))))))))))
Amugy minden nagyobb motoros auto már automata lesz lassan...
Azért érdekes, hogy az almát hasonlítod össze a körtével :)
Azonos autó ugyanaz a motor csak a váltó más. Az automata többet eszik. Hogy is van ez?
Visszatérve az előző hozzászólásodra, kérdés mi számít extrának? Mert az én szememben az automata váltó nem. Az csak azoknak való akik képtelenek megtanulni váltani. Pedig ez is része az autóvezetésnek.
Azért is jó ezt kiadni magamból és szidni az automata váltót, mert a következő autóm automata váltós lesz :)
Sajnos olyan hülye ez a világ, hogy egy normálisabb autót nem gyártanak manuális váltóval.
nem mindegyik fogyaszt többet. Persze ne egy 3 sebességes régihez mérjed..
A GS-em kevesebbet eszik 6seb. automatával, mint az Accord 5 sebességessel..pedig 3 literes:-))) 130-nál 2300-at forog..Ill vannak még müködésbeli különbségek, ezeket is tanulni, szokni kell..
Egy példa..az Accord valtoja motorfeknel lassit, akár vissza is kapcsol, a Lexusé nem, ott kigurulás (vitorlázás) amit szeret, vagy manuálisan visszarakod..ha meg van manuális mód, mennyivel más mint a kézi? neked kell kivalasztani melyik fokozatba vagy:-)
Amugy kb 80-90nél a rövidrezaro kuplung lezar, onnantol mint egy sima manuális muködik..
Nem véletlen hogy inkabb varosban eszeget többet..nincsen slip
Ha igy gondolkozol, tekerd kézzel az ablakot, zárd kulccsal az ajtod, tekerd szervo nélkül a kormányt, állíts kézzel előgyújtást, szellöztess 130-nál lehuzott ablakkal :-)))))))
Ugyanolyan begyöpösödött felfogás hogy megöli a "vezetési élményt" mint a km fétis a vásárláskor...
A jo automata gyorsabb mint a kézi, kevesebbet is fogyaszt és kiméli a motorod-....
en sokkkkkkal inkabb veszek/vennék manualis valtos autot, mint automatat
(meghibasodas eselye es javitasi költseg miatt)
igy az en "költöi" kerdesem epp forditottja lenne, csak kihagyva az autokategoriat: ki vesz automatat ? persze sejtem a valaszt: akinek nem volt jo kezivaltosa, es/vagy kenyelmes, es/vagy nem gondol javitasos dolgokra, ...
berautokkal USA-ban mentem nehany ezer merföldet, ott is folyton jatszottam, hogy ne valtson le, hogy ne legyen nagy motorhang stb.
persze nem mondom, hogy mind "rossz", mind gyorsan meghibasodik, es persze kenyelmes, de tölem el is vesz valamit
az egeszet nem ellensegeskedös vitanak szanom !!! egyszerüen különbözö szempontokat különbözö fontossaggal veszünk figyelembe
(ki vesz ilyen autót ennyiért kézifogaskeréklükdösős váltóval...? költői kérdés volt - csak nem értem, ebben a kategóriában minek/kinek a manuális :-) illetve amúgy eleve nem értem, minek van a manuális, de az egy másik topik témája)
Nem a fogyi a legfontosabb, csak nálam ez IS számit:-)) mivel szerviz kltsg szinte elhanyagolhato:-)
"Megbízható kis fogyasztás ott a toyota." ezért vettem Lexust.:-))
Tudom mennyit eszik az Accord....ezert is irtam hogy ha egy hasonlo kaliberü kocsit hasonlitunk, akkor nincsen akkora különbség....a 2,4 automatám evett 7,5 -8 közt sztrádán szabályosan,,,,szamold ki évi 30e utan mennyit sporoltam volna
ha jol számolom cca. 500 €...Viszont ezert van egy nagyobb kényelmesebb, erösebb kocsim.
Igenis számit a teljesitmény a sztrádán, persze egy bizonyos határig ésszerü.
Jartam ki 125Le Civiccel, 157 pacis 2,3 Accorddal, 190 lovas 2,4-sel, most meg 250 lovas a vas..
Sokkal jobban ugrik..könnyebb az elözés, gyorsitosavrol kisorolás..
Tegnap beszélgettem egy kollégával, most feccölt be egy RX-be. Mondja, meséli, milyen jó, meg hogy megindul... mennyit eszik kérdezem: 11 körül szokott elmenni, dehát 2 tonna...
Nos, szerintem ennél még egy sima benzines is kevesebbet eszik, és talán kisebb a lábnyoma is. Ennyi.
a forumtars itt irt/kerdezett Q50 kapcsan - e nelkül nyilvan nem tettem volna ide be, de igy szerintem info Neki; szerinted a kerdesre miert nem tartozik ide ?
szerintem generalisan igaz: ritka autonal a szerviz körülmenyesebb, cuccok beszerzese problemasabb, mintha a tipus gyakorisaga miatt "minden sarkon" van alkatresz es tipusismeret. ezt is erdemes merlegelni, mindenkinek izlese szerint, Neki mi mennyire fontos (nekem egyertelmüen ez fontosabb, mint az "exkluzivitas, ilyen csak nekem van")
Azért ne nézd a fogyasztást, mert ha annyira rámész a fogyasztásra akkor nem ebben a kategóriában kell keresgélned.
A prémium kategória nem a kis fogyasztásról szól.
Megbízható kis fogyasztás ott a toyota. Olcsóbb is, kevesebbet fogyaszt, kisebb a szervízköltség.
Nem kell autópályára 300+ lóerő, a 200 körüli is bőven elég.
Az Accord nem 250 Le hanem 150, 1600 Kg, sztrádán, betartva a sebességkorlátozást, tempomattal, 6.2 vel jöttem ki. Külföldön.
Itthon mivel annyira nem tartom be a sebességkorlátozást, meg a tempomatot sem használom, azért benyeli a 6.8-7 litert. Igaz ez takar egy közel 200-as tempót.
miért ne nézzem a fogyasztást..ha 200e Ft ha 3 milla a kocsim , azert ez is számit...fenntartási kltsg. ez is, mint a szerviz, porlaszto, kettöstömegü stb...
Föleg ha sokat megyek vele...megbizhato kellett, elfogadhato fogyival,de nem dizel..
Nem mindegy hogy 7,5 körül vagy 12 literrel jarok sztrádán..
.Azt meg ne mesélje senki hogy egy 250 LE automata diesel 1700 kg-mal 4 literrel fog menni...Sztrádán..benyaljak azok is a 7 litert...
Igen, ezt csak utána tudtam meg, miután eladtam. De nem a motornak volt baja.
Rendes márkaszervízben nem kérdezik meg, hogy miért tízezrenként cseréltetek olajat. Sőt a főnök úr mondta, hogy ne vegyem komolyan a 20 ezres intervallumot. Normális társaság.
Ha nem lenne diesel accordom, még akár el is hinném. De van.
Az, hogy nappapásan vezetsz, nem biztos , hogy jót tesz a diesel motornak. Általában ezzel szoktak érvelni az emberek, aztán én aki hajtja űzi a gépet, az se javít többet.
Rendes szervíz nem márkaszervízben van. Márkaszervízben 20 ezrenként cserélnek olajat, én soha nem mennék el 15 ezerél többet egy diesel autónál. Akármilyen hiper szuper olaj van benne.