Keresés

Részletes keresés

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.24 -2 1 115259

Tegnap este a Köki-ről 19h41-kor induló IR-ben ugyanez a négy Bhv kocsi volt, Gigant húzta... Ma reggel legalább fűtés volt, tegnap este nem volt.

Előzmény: 1047 005-2 (115258)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.24 -2 1 115258

"IR (Taurus + 4 Bhv)"

 

 

Soha nem fogynak el a nem odavaló döntéshozók?

Előzmény: csíkos-háTTú (115257)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.24 -4 3 115257

Kivételesen vonatoztam ma reggel. A Szolnokról, hellyel-közzel pontosan 7h15-kor induló IR (Taurus + 4 Bhv) Kökire már 22perc késéssel döcögött be.

Álmodozhatunk mi reptéri gyorsvasútról, meg arról, hogyan lehetne jól integrálni a meglévő közlekedéssel, amíg 100km-n belül nem sikerül legfeljebb 5-6perc késéssel megfutni a távot, addig nem érdemes.

Nem tudom mi volt ma reggel az ok, de Cegléden állodáltunk elég sokat, majd onnan helytelenben Ceglédbercel-Cserő bejáratig, Üllő előtt álldogálás, Vecsé előtt szintén. Persze borult minden mögöttünk is. Csatlakozások Kökin legfeljebb álmainkban...

1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.23 0 0 115256

Ahhoz nincs semmijük.

Előzmény: r1232 (115254)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.23 0 8 115255

Kökin most két viszonylatnak van végállomása

 

Fogalmazzunk úgy, hogy most óránként 2 pár vonat megy át a Kelenföld-Ferencváros-Kőbánya-Kispest viszonylatban, ez a körvasút déli részét érintő projekt után életszerűen több lesz (Más elvezetés nem nagyon várható most, a Kőbánya felső-Rákos-Rákosliget projekt elvileg törölve lett). És nem feltétlenül kell pont ezeknek kimennie a repülőtérre, ezek adhatják a 100a mostani vonalán a sűrítést, míg minden mai IC/IR és zónázó mehet a repülőtéren át - az alapesetben most 4 pár vonat/óra, e mellett a ma csak csúcsidőben járó sűrítők. De azért nem is teljesen elvetendő a Dunántúl felől valamilyen forgalom a repülőtérre - a reptér mindkét irányú 100-as vonali bekötésének felvállalt koncepciója, hogy ne csak Budapest központjából, hanem vidékről is legyen kapcsolat a repülőtérre.

 

Másik lehetőség, hogy legyenek átlós, fejpályaudvart nem érintő vonatok is ma még Keletiben és Nyugatiban forduló vonatok helyett, vagy akár részben azokon felül, és ha szabadul fel hely a fejpályaudvaron és bevezetőjén, legyen feltöltve elővárosi vonattal. 

 

Ezekkel egy vállalható 15-12, esetleg 10 perces követés lehetne a repülőtérről a Nyugatiba is, és a mai szakasz személyvonati megállóiban is több vonat állna meg - Nyilván ebben Kőbánya-Kispestet is érintenie kéne a projektnek, magasabb szinten, mint egy harmadik vágány az egyik irányban. 

 

Szerintem kicsit túl van értékelve a repülőtér vasúti kapcsolata és erre egy jó kompromisszum az, ami a 100-as esetében a kétoldali bekötéssel felmerült, mert nem csak a reptér kiszolgálásáról volt benne szó, hanem az előváros amúgy is szükséges kapacitásbővítéséről. 

Nyilván sok dolog hiányzik a város vasúti közlekedésből - ebből nagy eséllyel a reptér vasúti kiszolgálása az, ami a legkevésbé érinti az ingázókat napi szinten. 

 

- - -  

 

A mai Mo-i vasútépítési árakat látva,olcsóbban kijön egy metró - A 10 évvel ezelőtti M0-i metróépítési árakat ismerve nem valószínű. 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (115251)
r1232 Creative Commons License 2024.01.23 0 1 115254

Miből gondolod, hogy metrót olcsóbban építenének...?

Előzmény: 1047 005-2 (115252)
r1232 Creative Commons License 2024.01.23 0 2 115253

A Déli pontosan a Nagykörút budai folytatása mellett fekszik, a Vár szomszédságában.

Előzmény: csíkos-háTTú (115251)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.23 -5 1 115252

A mai Mo-i vasútépítési árakat látva,olcsóbban kijön egy metró,ami hasznosabb is lenne.

Előzmény: csíkos-háTTú (115251)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.01.23 -3 1 115251

"... a most alapból Kökin forduló vonatok hosszabbításával,..."

 

Kökin most két viszonylatnak van végállomása:

- S36: Martonvásár,

- G43: Székesfehérvár.

Mind a kettőü messze-messze elkerüli a belvárost.

Ha ezeket meghosszabítanánk a - reméljük megvalósuló - Reptéri végállomásig, akkor mit kötnénk össze? Kelenföldet vagy Budaörsöt, esetleg Érdet Feriheggyel?

A reptéri vasút a világon sehol sem erről szól. A szűken vett belvárost kell összekötni a városközponttól messze eső repülőtérrel. Budapesten jelenleg egyetlen pályaudvar van a belváros közelében, értem ez alatt, hogy eléri a nagykörút vonalát a vasút, ez pedig a Nyugati. Sem a Keleti, sem a Déli a közelében sincs ennek, és a kisebb megállók/állomások is messze vannak ettől a vonaltól.

Ezt a feladatot jelenleg Budapesten a 100E autóbusz teljesíti, mivel kiépített vasúti kapacitás nincs, és éveken belül nem is lesz, ha jól látom a folyamatokat. A Ferihegy megálló inkább egy vicc, és kényszermegoldás. Ugyanis az 1-es terminálon nincs közforgalom, a 2-es terminálok meg eléggé messze vannak onnan, át kell szállni a 200-s buszra.

 

Elkelne egy tisztességes reptéri vasút már nagyon. Köki és Pestlőrinc között aránylag könnyű lenne a harmadik vágányt megépíteni, de Pestlőrinc és Szemeretelep között van egy bevágás a Ráday utcai közúti híd alatt vezet a vasút, ott szűk a hely a harmadik vágánynak. Szintén valahogy helyet kellene csinálni a harmadik vágánynak Kőbánya-alsón, és Zuglóban is, az is eléggé problémás szerintem, vagyis inkább költséges.

Persze ez csak akkor igaz, ha abban gondolkodunk, hogy direkben vasúttal vigyük be/ki a reptéri utasokat legalább a Nagykörútig.

 

Előzmény: Fizolti (115250)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.23 -1 1 115250

A Köki-Reptér-Monor pályához kellene egy Nyugati-Köki kapacitásbővítés is. A kettő együtt kezelhető csak.

 

Nem feltétlenül - A Körvasút déli részének kapacitásbővítésével és a most alapból Kökin forduló vonatok hosszabbításával, illetve a távolsági vonatok helyének (Biztos, hogy szinte mindegyiknek távolsági személyszállítónak Budapesten kell végállomásoznia, és annak a néhánynak, ami nem, érintenie kell fejpályaudvart?) átgondolásával biztosan lehet ott annyi vonat, amivel nem lenne feltűnően kihasználatlan a 100-as eredeti és a reptéri vonala sem. Persze ez szükségmegoldás lenne, messze nem ideális. Szerintem a 142-es - ha tényleg lenne ott óránként 6 pár vonat - már nagyobb kényszer a Nyugati környéki bővítésre. 

Előzmény: Magyar NaBA (115247)
MDmot-3026 Creative Commons License 2024.01.23 -3 0 115249

Biztos kellett az emeletes Gyöngyösre... 

Előzmény: Tastam (115246)
H_CS Creative Commons License 2024.01.23 -1 0 115248

A 100a kapacitás gondra a már réges rég betervezett Köki-Reptér-Monor gyorvasúti pálya jelenthetne megoldást.

Majd ha megvesszük a repteret, akkor biztos megépül...

 

160 km/h egyáltalán nem a "gyorvasút" kategória. Egyébként pedig lejárt az építési engedélye, újra kell csinálni hozzá az engedélyezési terveket.

A reptér 1700 milliárdba kerülő megvásárlása után már nem biztos, hogy marad pénz vasutat építeni... :)

Előzmény: radio100jozsi (115244)
Magyar NaBA Creative Commons License 2024.01.23 0 0 115247

A Köki-Reptér-Monor pályához kellene egy Nyugati-Köki kapacitásbővítés is. A kettő együtt kezelhető csak.

 

Sajnos olykor a kormányok képesek a közérdek helyett a befektetői elképzeléseket kezelni prioritásként. (Lásd Ferihegy-->Rákosrendező Makszidubaj gyorsvasút terve.) Félő, hogy az alföldi megyeszékhelyek repülőtéri kapcsolatának kiépítése helyett az arab beruházónak megfelelő repülőtéri megoldás születik. (Zárt rendszerű, "dedikált" reptéri vasút.)

Előzmény: radio100jozsi (115244)
Tastam Creative Commons License 2024.01.22 -2 0 115246

 Ma reggel az ötórási személyvonat (2839, azt hiszem) igen érdekesen alakult. A megszokott emeletes helyett egy földszintes villamos jött szólóban. Monorierdőn már úgy kellett hátulról benyomni az embereket, hogy beférjenek a kocsiba. Nem is szállt fel mindenki, jópáran inkább megvárták a következőt. Viszont legalább pontosan közlekedett.

 

martinaxe7 Creative Commons License 2024.01.22 -1 0 115245
radio100jozsi Creative Commons License 2024.01.16 -3 5 115244

A 100a kapacitás gondra a már réges rég betervezett Köki-Reptér-Monor gyorvasúti pálya jelenthetne megoldást.

Majd ha megvesszük a repteret, akkor biztos megépül...

 

CorsairS Creative Commons License 2024.01.15 0 0 115243

115215-ben Budapesti útirány volt, arra reagáltam.

Előzmény: H_CS (115239)
r1232 Creative Commons License 2024.01.15 -3 2 115242

Hülyeséget írsz..

Előzmény: H_CS (115241)
H_CS Creative Commons License 2024.01.15 -3 1 115241

Persze a helyszíni állítású váltók miatt a kapacitása is korlátozott, hogy mennyi vonatot tud fogadni, de elméletileg nincs tiltva :)

 

De, tiltva van. Korlátozás oka: menetrend.

Úgy kell megrendelni a menetvonalat, hogy Nyugati rendezőt érintse.

 

Hivatalosan.

Előzmény: István Gyuri (115224)
H_CS Creative Commons License 2024.01.15 0 2 115240

Sajnos Soroksári út - Duna híd összekötőt nem tervezett senki, hogy Ferencvárost és az irányváltást kikerülje.

 

De igen, annak idején a BFK terveztetett, tanulmánytervig jutott.

Előzmény: seadxdx (115220)
H_CS Creative Commons License 2024.01.15 0 1 115239

Eleve V0-ról van szó, tehát nem fog senki Ferencvárosban körbejárni. Mert nem is megy arra.

Előzmény: CorsairS (115216)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.10 0 1 115238

Leányváron 433 és 435 méter hosszúak a vágányok. 

Piliscsaba 3. vágány 482 méter. Az első vágány a másodikból a felvételi épület környékén ágazik ki. 

A további részen több szakaszban kétvágányú pálya, de ha már félre kell állni egy hosszabb vonattal, abból probléma lehet. 

 

https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/2_rakosrendezo_kizar_-_esztergom_bezar_kofi_vu_42223_2022_mav.pdf

Előzmény: CorsairS (115236)
Lovrin Creative Commons License 2024.01.10 0 2 115237

> Lovrinnak próbáltam rámutatni

 

Aki tisztában van vele azért írt :)-t a végére

Előzmény: CorsairS (115236)
CorsairS Creative Commons License 2024.01.10 0 2 115236

És pl 700 méteres tehervonatok tudnak keresztezni a 2-esen? Nem arról van szó, hogy a napi üzemben mi történik, hanem Lovrinnak próbáltam rámutatni, hogy attól, hogy van két sínszál egymás mellé letéve, nem jelenti azt, hogy ott elmehet bármilyen vasúti jármű, vannak technológiai korlátok.
Egyébként tudom, hogy járnak KISS-ek a 2-esen, és azt is tudom, hogy a vonalon egyre több helyen dobál a pálya. Ha ráengedjük a teherforgalmat, akkor rövid időn belül előkerülnek a sárga jelzők, a menetrend meg mutatóban lesz.

Előzmény: koller andor (115232)
zjakabfi Creative Commons License 2024.01.10 0 1 115235

Jól.

Előzmény: jakyg (115234)
jakyg Creative Commons License 2024.01.10 0 0 115234

Jól nézem, az új menetrenddel leállt a személyforgalom Tiborszállás (Ágerdőmajor) - Nagykároly között?

Vendégsín Creative Commons License 2024.01.10 0 3 115233

az Y aljak már a KISS-eket se tolerálják, de a tehervonatokat biztos nem bírnák

 

Tekintve, hogy a 815 tengelyterhelése 19,6 t, nincs a pályaoldalról gyakorlati különbség egy átlagos tehervonathoz képest az igénybevételekben.

Előzmény: CorsairS (115229)
koller andor Creative Commons License 2024.01.10 0 0 115232

Pl Piliscsabán mindjárt  keresztez a harmincas meg a huszonnyolcas. (az egyes meg Esztergomban várja az indulást)

Előzmény: CorsairS (115229)
koller andor Creative Commons License 2024.01.10 -1 0 115231

KISS rendszeresen közlekedik a kettesen.

Előzmény: CorsairS (115229)
f_k Creative Commons License 2024.01.10 0 1 115230

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!