Keresés

Részletes keresés

király2644 Creative Commons License 2023.08.19 -4 2 23577

Személyzethiány, mi? Az OFF 5-ös vonalon hány forgalmista/váltókezeklő szükséges? és mennyi lennre az ideális? Zéró. Máris megspróroltuk a személyzetet az automatizáláson. Jah, csak ahhoz pénz kell, meg stratégia, amit be is tartanak...Jegyvizsgálók? Miért tabu Bp. elővárosában a beléptetőkapus elővárosi forgalom? Máris tudtunk spórolni... Nagyon sok helyen lehetne személyzetet kiváltani korszerű technológiákkal....

Előzmény: jbaal (23576)
jbaal Creative Commons License 2023.08.19 -1 2 23576

Oké, jogos, de nem értem, hogy az 1-2 évvel ezelőtti állapot, mikor volt egy Z72 és S72 Esztergomba, és ezen kívül még egy S76 a belső szakaszon, miért nem volt elég? Így kicsit túl van azért tolva ott a kapacitás. Igen, így is meglenne az a probléma, hogy nincs 30 percenként gyors vonat Esztergomból, de ez kit érdekel amúgy? Mennyivel is lassabb a személy, 10 perccel? (Nincs kedvem megnézni)

 

Ha ennyire kritikus a személyzethelyzet, akkor igenis lehetne ezen is fogni, és de, számít pl. a 80-as szempontjából is, mert a személyzet egy láncreakció révén működik. Ha a pesti telephelyek nem lennének teljesen lekötve az elővárosi vonatokkal, ők is elvállalhatnának több távolsági vonatot, és akkor a miskolciaknak is maradna kapacitása a saját területükre.

Vagy fordítva, ha a miskolciak nem lennének az elővárosba vezényelve (lehet, hogy mv.-knél most nincs ilyen, de jv.-knél biztosan), akkor maradhatnának otthon.

 

Egyébként jelenelg nem szar szerintem a 80-as menetrendje, annyi módosítást látnék még szívesen, hogy mivel az egri Flirt 80 %-a aluljárózik a Füzesabony-Miskolc személyre, jó ötlet lenne, ha csatolt Flirt járna, és az egyik egység ide, a másik oda menne. Jó nagy baromság ez a rendszer, ami van, de ez az egri születésű Homolya idiótasága volt, hasonló kaliber mint a Csépke-féle kör IC-k Kisvárdára terelése. Ehhez nyilván az 'Abony-Nyíregyháza tengelyt szét kéne vágni, de ez szerintem nem érdekel senkit, amúgyis ott dekkol Miskolcon negyed órát.

 

A probléma azzal van, hogy nyilvánvalóan jelentős romlásnak nézünk elébe, és ennek valószínűleg szokás szerint megint a keleti és egyéb szegényebb régiók lesznek a vesztesei.

Előzmény: Ashi Valkoinen (23573)
f_k Creative Commons License 2023.08.19 0 0 23575

dojcstomi Creative Commons License 2 napja -3 0 23546

Ha már az értelmét firtatjuk egyes járatoknak, akkor kíváncsi lennék, hogy szerintetek mi értelme van egy 22:55-kor a Keletiből induló és Füzesabonyba érkező 5018-asnak?

1980-as években rövid ideig Egerig jàrt, Egerben a vasúttól  volt az akkori Csebokszári lakótelepre is helyi busz csatlakozás!

Budapestről hosszú éveken át 22.35 ös indulással, sőt a vonat végéből Hatvanban kocsik akadtak le fénykorában személyvonati AP kocsi és 2 O Bhv kocsikből állt.

Gyerekkoromban utaztam vele volt olyan, hogy csak péntek/ szombat este ment el csak Egerig.

Hasonló idősávban 2008-tól van egy Bp Gödöllő Gyöngyös Eger " színházbusz"

Előzmény: dojcstomi (23546)
Abymot Creative Commons License 2023.08.19 0 1 23574

Nagyon hátrányos lenne a 81-82-es vonal számára, ha a vpe szerinti megnövelt menetidőkhöz igazított menetrend lép érvénybe és ugyanakkor megszűnne az IC-k Budapest-Hatvan felármentessége, ugyanis ebben a változatban mindkét vonalra az IC-k biztosítanak gyors csatlakozást Budapest felől. 

Ha akarunk a 81-es és 82-es vonal felől is számottevő Budapestre irányuló személyforgalmat vasúton, akkor a felármentességet - nem elsősorban a hatvaniak, hanem az átszálló utasok érdekében - valamilyen formában fenn kell tartani.

Előzmény: alex_86 (23558)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.08.19 -2 6 23573

Ha szeretnéd elriasztani az utasokat a 2-es vonalról, akkor jó az ötleted.

 

Az S76 (Pilisvörösvár-Rákos) vonatoknak nemcsak az a célja, hogy a zónázók által nem kiszolgált megállókból eljusson az utas Újpesten a metróig, hanem az is, hogy át lehessen itt szállni a Nyugati felé tartó zónázókra, és fordítva. Ha óránként és irányonként 1 db Z72-őt és 1 db S72-őt járatsz a Nyugatiba, akkor a kismegállók félórás helyett egyórás kiszolgálást kapnak, a Pilisvörösváron túliaknak pedig óránként két gyors vonat helyett lesz egy gyors és egy lassú. 

 

Az órás ütem Budapest elővárosában munkanapon értelmezhetetlen, az összes ilyen helyet kellene felszámolni, ahol még van, nem a most jó járatsűrűségű helyeken is elrontani. 

 

Nem azért szar a 80 menetrendje, mert jó a 2-esé.

Előzmény: jbaal (23564)
jbaal Creative Commons License 2023.08.18 -3 10 23572

Igen, gyakorlatilag egyet értünk, nekem is ez a véleményem, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ha meg kell szorítani, akkor ne csak kizárólag a szegény borsodi, szabolcsi, baranyai, nógrádi régiókkal b*sszunk ki, és vegyük el még az este 10-es műszakos járatot is, hanem igenis szét lehet nézni a szent Balatonon meg a budapesti elővárosban is, mert van ott is üres és felesleges vonat bőven.

De alapvetően én sem támogatom sehol a ritkítást, és igen, ha valahol meglépik, nem fogják a kapacitást máshol visszarakni, hanem szépen benyelik és elkönyvelik, hogy a hülye élőmarha ezt is elfogadta.

 

Ugye 2006 óta folyamatosan próbálják megértetni a szakértők, hogy ha kizárólag a regeli és délutáni csúcsban indítunk vonatokat, amúgy meg semmi, akkor azokról a vonatokról is el fognak párologni az emberek, mert nem abból áll senkinek az élete, hogy kizárólag reggel 8-kor bemegy a munkába, délután 4-kor meg hazamegy. Ha nem számíthat a vonatra akkor, ha éppen bevásárol, fodrászhoz megy, túlórázik, szülői értekezlet van, hétvégén bemenne plázázni, túrázni...stb., akkor megveszi az autót és ki sem fog szállni belőle, a reggeli csúcs idején sem.

 

De ugye a vasutasnak ez nem tetszik, mert akkor óránként fel kell emelni a seggét, és el kell meneszteni a vonatot, pedig ha reggel 9 és 13 óra között egy vonat sem lenne, akkor zavartalanul folyhatna a kártyaparti meg a pletykázás a mávos telefonon.

Meg ugye az irodista vasutasnak is munka, hogy a szerelvény/személyzet biztosítva legyen, menjenek a fővizsgák, ha kell, járműbeszerzések, ha nincs ember, tanfolyamot, gyakornoki programot indítani, pénzért kulcsolni az államnál...stb. Nyilván egyszerűbb semmit nem csinálni és panaszkodni, hogy "nincs pénz".

 

Vasútbarátnak meg az a hardcore fajta voltam én is kb. a 2010-2018 közötti időszakban, aki ott lógott az ablakban minden mellékvonalon, meg kint álltam a semmi közepén a gazban fotózni, mozdonyvezetőnek is terveztem lenni, de marha nagy szerencse, hogy akkoriban nem indultak tanfolyamok, így elkerülhettem az államnak való dolgozás, és ott évtizedekre beragadás élményét.

Nem nézem le a vasutasokat, eleve főként nem a végrehajtó szintnek szólnak a megjegyzéseim, de egyébként pont a vasutasoknak van egy fennkölt stílusuk, és ők nézik le az utasokat, akik örüljenek neki, hogy vonat van a seggük alatt. Itt is, meg Facebookon az IHO-s, egyéb cikkek alatt, vasutas csoprotokban is folyamatosan az megy, hogy ha valaki meg meri említeni, hogy esetleg nem jó irányba mennek a dolgok, rögtön megjelenik vagy 10 db, jellemzően 50+-os "Kovács II. József" típusú vaskalapos vasutas, aki előjön a szokásos mantrával, hogy "lehet jönni megmutatni, van felvétel, nincs kocsi, nincs pénz, Orbán/Gyurcsány, ne dumáljon olyan, aki legalább 30 évig nem volt vasutas...stb.". Na ezeket nézem le.

Előzmény: PCSGibson (23571)
PCSGibson Creative Commons License 2023.08.17 0 1 23571

"És mi lenne, ha félóránként lenne vonat dupla Flirttel, azok viszont mind bejárnának a Nyugatiba? ... "Bőven elég lenne egy dupla flirtös Z72 meg egy S72"

 

Amikor elindult a körvasúti személyszállítás, akkor ez volt hétvégén, egy Z72 és S72 Esztergomba és egy S76 Rákos-Óbuda között (egy FLIRT ingázott egész nap). Nyilván lehet ezt is, de elég negatív üzenete lenne a tömegközlekedés felé annak, ha csak úgy megfeleznék a járatok számát, és ettől még nem fognak többen jelentkezni vasutasnak Miskolcon, így a hiány és túlórázás csak rövid ideig oldódna meg.

 

"azért rohasztják szándékoltan a "vidéki" közlekedést, hogy onnan vezényelhessék Budapestre az embereket"

 

Foglalkoztatáspolitikai, gazdasági hiányosságokat nem lehet azzal megoldani, hogy ritkítunk valahol, és akkor jut elég ember a maradékra, mert ez csak rövidtávon fedi el a problémát, idővel újra elő fog jönni. Pont ezért hibás a módváltásnak csúfolt bezárás is. Lehet, hogy most kevesebb Bz-t kell kiadni, de ebből az lesz, hogy mivel kevesebb is elég a ritkított forgalomra, így kevesebb pénz jut majd a fenntartásukra, így idővel megint ugyanott fogunk tartani, mint pár hónapja.

Személyzetügyileg ugyanez történne. Pár hónapig, évig kevesebb lenne a túlóra és személyzethiány miatt lemondott járat, de mivel ugyanúgy többen mennek el, mint ahányan jönnek, a probléma újratermeli önmagát.

(én amúgy nem támogatom a kínálatcsökkentést sehol, a vonzó tömegközlekedés egyik fontos eleme a megfelelő üzemidő, amiben benne van a szellősebb délelőtti és késő esti, esetenként éjszakai időszak is, csak azért írom ezt, mert szerintem rossz irányból közelíted meg a problémát)

Előzmény: jbaal (23564)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.17 0 1 23570

Miskolc után kereken 30 hely foglalt, ebben a szerencsiek is benne vannak.

Előzmény: M41 2180 (23569)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 23569

Egyébként a most induló 508-as IC-n indulás előtt Bp-Nyíregyháza viszonylat foglaltsága 113 fő volt, a 21-es kocsiban összesen 11 szabad hely volt.

 

----

 

Biztos elnézted, ez képtelenség.  Nem utaznak az emberek.  Vagy egyszeri alkalom...

Tessék mindenkinek otthon ülni nincs itt semmi látnivaló....hagyják békén az utasok a vasutat!

(Irónia)

Előzmény: PLACI (23566)
tejesember21 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 23568

Pont erre céloztam az 5040-el is. Nem a 2 végpontott kell nézni. Hanem az utasokat! Nem mindenki Kassáig utazik a Hernádon sem! Az 5040 esetében is azt látod, hogy Vámosgyörktől van utas, addig elenyésző, de ezért nem a teljes viszonylatott nézi senki sem. Gondolj bele, a kör ic-n mi lenne, ha csak a nyugati-keleti viszonylatot néznénk, 0, azaz nulla fő!

Előzmény: alex_86 (23561)
M41 2180 Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 23567

Ha ennyire meg vagy győződve az igazadról ez esetben írj a minisztériumnak levelet. Az ilyen témákra mostanában vevők, "racionalizálásra" van szükség. 

De lehet az élet egyébként is megoldja a szívfájdalmad, mert tényleg elfogy az ember és a túlóra keret.

A kitolt üzemidő,  meg minden egyéb úri huncutság amire irigykedve nézünk az legyen a hanyatló nyugat játékszere. Itt racionalitás kell, nem játékvonatozás. De ne feledd amit alant írtam,  ha így gondolkodunk akkor nagyon-nagyon sok vonat kihúzható a menetrendből. 

A mellékvonalak túlnyomó többsége, a 81-esről minden második vonat, a 92-esről is minden sűrítő, a 94-esről is, a 98 amblokk lakat (nehogy már 25 emberért járjon vonat), és akkor még sorolhatnám. Például az elővárosi délelőtti szellemvonatokat, meg úgy általában minden olyan vonatot ahol az érkező állomáson nincs minimum 30%-os kihasználtság. Majd összeszedem egy listában, hogy az általad képviselt gondolatmenet alapján hol, milyen vonatokat lehet azonnali hatállyal törölni. És akkor boldog lehet mindenki,  mert racionálisak lettünk. 

De abban gondolom egyetértesz velem, hogy nem ilyen jövőt kívánunk a vasúti személyszállításnak. 

Pedig az általad már többször említett gondolatmenet ezt hozza el. Nem arról az egy-két vonatról van szó amiről írsz. Hanem az egész mögött meghúzódó alapelvről,  amit rengeteg vonatra/vonalra rá lehet húzni. És tartok tőle rá is fogják

Előzmény: alex_86 (23557)
PLACI Creative Commons License 2023.08.17 0 0 23566

Közben megnéztem, tényleg működik, én erről lemaradtam. Más viszonylaton viszont még nem működik, Hernád-Zemplénen nem, a 100-as vonaliakon (Nyírség is) igen. Szeged, Pécs felé néztem, ott sem.

Viszont egyik nemzetközi vonaton sem, remélem, ez változni fog.

 

Egyébként a most induló 508-as IC-n indulás előtt Bp-Nyíregyháza viszonylat foglaltsága 113 fő volt, a 21-es kocsiban összesen 11 szabad hely volt. A kocsiösszeállítására majd kíváncsi leszek, mert a 21-es volt az utolsó, amire engedett volna foglalni, nem volt magasabb számú kocsi nyitva...

Előzmény: alex_86 (23562)
jbaal Creative Commons License 2023.08.17 0 3 23565

Bocsánat, hülyeséget írtam, még csak el sem kell sehonnan venni a Flirtöket, mert a 15 percenként járó szóló 30 percenként duplába összekapcsolva ugyanannyi egységet jelent. Csak ugye a nagy kincs személyzetet meg lehetne spórolni. Mindezt úgy, hogy pl. a 40a-n hétvégén még mindig csak óránként van vonat. De mindegy, ez már nem ide tartozik, csak tény, hogy rohadtul nem igazságosan van elosztva a kapacitás, hanem vannak bizonyos kedvezményezett térségek, jellemzően a gazdagabb régiók, ráadásul pofátlan módon a szegényebb régiók személyzetét átcsoportosítva, akik még arra sem méltók, hogy a munkábajárós vonatuk megmaradjon, máshol meg mehet az éjszakai party-járat hideg téli estéken is.

Előzmény: jbaal (23564)
jbaal Creative Commons License 2023.08.17 -2 1 23564

És mi lenne, ha félóránként lenne vonat dupla Flirttel, azok viszont mind bejárnának a Nyugatiba? Nem vagyok a sűrű közlekedés ellen, én is használom néha ezeket, és jól esik, de ha ilyen szar a helyzet, és azért rohasztják szándékoltan a "vidéki" közlekedést, hogy onnan vezényelhessék Budapestre az embereket, akkor talán itt is lejebb lehetne adni a luxusból.

 

Szerintem hétvégén a kutya nem utazik Rákos felé, viszont a Nyugati az jó lenne mindenkinek. Eleve abból indult ki az egész, hogy a személyek már nem férnek be, de hétvégén, félórás követéssel beférnének, aztán mehet plázázni mindenki.

Bőven elég lenne egy dupla flirtös Z72 meg egy S72, aztán kész, fele annyi személyzet, Flirt meg úgyis van. Ja igen, nem kell őket már a Füzesabony-Nyíregyháza személyeken is járatni, illetve hirtelen nem is tudom, hogy még a Szerencs-Újhely forda is megvan-e.

 

Előzmény: PCSGibson (23555)
jbaal Creative Commons License 2023.08.17 0 2 23563

Szerintem ami erősít bármit, az ez a cikk, illetve hogy hol is járnak az összevissza graffitizett Flirtök.

 

https://www.vg.hu/kozelet/2020/08/testkamerak-vigyaznak-a-mav-kalauzaira

 

Sajnos az országban messze a budapesti köztereken, vasútállomásokon és tömegközlekedési eszközökön a legtöbb a balhés, koszos, kisebbségi elem. Ez persze nem zárja ki, hogy ezek elkövetői részben nem valamilyen belföldi "migránsok", de azért mégiscsak elárul valamit.

 

A keleti, dél-alföldi, baranyai, nógrádi...stb. országrészből Pest megyébe vezényelt vasutasok, illetve egyéb állami dolgozók (rendőrök, mentősök, tűzoltók, okmányirodai dolgozók, vízügyi munkatársak és egyebek) nélkül Budapest gyakorlatilag összeomlana 1-2 nap alatt. Erről nagyon kevés szó esik a médiában, hogy milyen pengeélen táncol az egész állami ellátórendszer, és hogyan van elfedve a hiány. Talán megérdemlik, hogy esetleg ne kelljen mindenféle "laktanyákon", munkásszállókon csövelniük éjszaka, és onnan menni a reggeli szolgálatba, hanem legyen vonat még este 8 után is egy kétvágányú 120 km/h-s vasúti fővonalon.

Előzmény: misi967 (23556)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.17 0 1 23562

Egészen pontosan: csak a kör IC-k esetében, Hernádokon még nem.

Előzmény: alex_86 (23561)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.17 0 1 23561

Mobil böngészőben is működik, kör IC-ken is látható a helyfoglalás, de tapasztalataim alapján indulás után már nem mindig jelenik meg.

Mostani állapot szerint az 508 kemény 10 fővel megy Miskolc-Nyír közt, de mindjárt megmagyarázza ezt is a kolléga. Két óra múlva már teltházas lesz :)

Összehasonlításképp: a két órával korábbi 586-ra kb 70 db jegyet adtak el ugyanezen viszonylaton.

Előzmény: PLACI (23560)
PLACI Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 23560

A tényekkel vitatkozol, bárki bármikor rá nézhet a foglaltságra az appon.

 

Pontoan milyen appon, és mire nézel rá? Mert a MÁV app-on nem látsz foglaltságot, a grafikus helyfoglalás meg tudtommal a weben sem működik arrafelé.

Előzmény: alex_86 (23557)
tejesember21 Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 23559

1: 30 perces fordulási idő? Mikor Rákos bejáraton van pihi, mert nem tudnak, vagy elfelejtettek jelzőt kezelni! (vissza meg a 20-as vágányon hoz)

2: Most is necces a fordulás abonyba, HA időbe érkezik! De a sok 80-as gépnek hála erre esély sincs. (menetrend váltáskor 7-9 Bdv volt, most jó, ha napi 4-5-t van kint, a többi 80-as, 100-as, elvétve 120-as gép)

3: pálya: inkább maradjon korlátozott, mint sem 120-160km/h, aztán állomástávolság, meg jelfeladás hiánya, mint Hatvantól azt tapasztalhatjuk főleg szilin! Hány éve is van napi késés a 80a-n a hozzáértő kivitelező megfelelő munkájának köszönhetően?

Előzmény: alex_86 (23558)
alex_86 Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 23558

Hogy más téma is legyen, kaptam két levelet az ÉKM-től.

A lényeget próbálom összefoglalni:

A VPE-re és a pályaparaméterekre hivatkoznak, amely alapján - jelenlegi állás szerint - a pesszimista menetrend van terítéken, vagyis 30 perces keletis fordulás.

A Füzesabony-Nyíregyháza személyek léptetése sem megoldható "erőforrás-helyzet" miatt. Füzesabonyban valami nagyonbrutál fordulást kell így bevezetni, a 6 perces fordulóidő papíron ki lesz maxolva, de szinte borítékolható, hogy az IC már itt fog előzni. A Hernádok megállítása nincs napirenden, pedig több fórumon jeleztem/jeleztük.

 

A többit inkább másolom, de mielőtt megköveznétek: Hatvan esetében nem a helyjegymentes utazás elvetését javasoltam, hanem konkrétan kijelölt kocsira szóló korlátozását.

 

alex_86 Creative Commons License 2023.08.17 -5 3 23557

Gondolkodtam, hogy felvegyem-e a kesztyűt, mert az ilyen a pökhendi és paraszt stílusú hozzászólásokra nem mindig reagálok, van más dolog is, amivel el tudom tölteni az időm.

A tényekkel vitatkozol, bárki bármikor rá nézhet a foglaltságra az appon. A tegnapi hisztidkor egyébként beléptem, a 20:30-as 25-30 fővel ment Miskolc-Hn közt, az 586 kb 35 fővel (némileg meglep) de ez a 100-as vonal.

A hajnali 5:25-re 15 foglalás volt 22 óra körül. Indulás előtt rohamozza meg a pénztárt mindenki??? Ne röhögtess

A napközbeni számok nagyjából reprezentálják a várható forgalmat. Vagy talán csak én vagyok olyan maradi, ha megyek valahova, előre eltervezem az utazásom? Ne legyünk már ennyire kényelmesek...

A kocsinként 4-5 utas látványa neked lehet élvezet*, én már csak azt látom benne, hogy havi tucatnyi túlórát lenyomó emberek szívnak, miközben budira nincs idejük elmenni forduláskor, szarrá amortizált gépekkel furikáznak lényegében tök feleslegesen, többszáz kilowattot elfüstölve.... Ennél még mellékvonalak is gazdaságosabbak, ha van megfelelő eszköz hozzájuk.

*A 22 órai szerencsi pókot asszem 3x láttam eddig, 1-2 utassal ment mindkét vonat, egyik esetben meg sem vártuk a későt, mert nem volt átszálló.

 

Még egyszer leírom: egy-két járat (és közlekedési nap) esetén indokolt LEHET üzemidő kitolás, de ezek pluszként lettek bevezetve, nem láttam sehol sem aláírásgyűjtést, stb. hogy legyen már még egy-egy plusz vonat. Sőt nem is olyan régen létezett egy 5:30-as indulású kassai gyorsvonat hatvani és abonyi megállással, IC menetidővel. Egy menetrendi évet élt, eltörlése ellen senki sem tiltakozott.

 

 

Ezek a vonatok évi 363-364 nap mennek, amikor abszolút max munkába járásra van igény, bár ezek a vonatok pont arra nem jók: Novemberi otthon ülős éjszakákon, januári vizsgaidőszakban is.  Majd akkor is nézzünk fel, mennyi utas van rajta, rendben? Nettó pazarlás még akkor is, ha kolbászból van a kerítés. De lassan már ember se lesz, aki elvezesse a mozdonyokat.

Ha egy sima munkanap legalább átlag negyed házzal (tehát tisztességes utasszámmal) menne a korábbi első-utolsó vonat, azt mondom, van indok az üzemidő kitolásának, de ezek is eléggé gyér számokkal futnak (ex Rákóczik). Lényegében ezekről tereled át az embereket az új vonatokra, még több járat, még kevesebb utassal...

 

Másik megjegyzés, amit ezerszer leírtam már: 80c-n egy, a 100c-n két pár nappali személyvonat hiányzik, a 82-esen szintén. Ezek 2010 körül lettek kikukázva. Itt miért nem tiltakozik senki? Főleg úgy, hogy a BDV lement üresen (most már másfele fordul) Szerencsről Nyíregyházára teljes személyzettel! Ez a kutyát nem érdekli.

 

Este nézek neked vonatszámokat és akkor vitatkozhatsz velem rendben? Amúgy meg vegyél vissza.

Előzmény: jbaal (23545)
misi967 Creative Commons License 2023.08.17 -1 2 23556

De mindegy, felesleges bármit is írni, mert ennek a fórumnak a 80%-a dolgozni nem akaró, megszüntetéspárti vasutasokból, meg szemellenzős, máv-mániás vasútbarátokból áll.

 

 

...nem is értem hogy mit keresel itt ilyene közt... hogy tévedtél ide??(nem kell rá válaszolni..)

A magadfajták csak jobban erősítik a keleti országrész megítélését. :)))

Előzmény: jbaal (23545)
PCSGibson Creative Commons License 2023.08.17 0 4 23555

OFF

 

"15 percenkénti szóló Flirt a 2-es vonalon hétvégén, na az zabálja a pénzt meg a személyzetet rendesen"

 

Én a 2-es vonal mentén lakom, és bizony sokszor tele van a Z72 szóló FLIRT-je, sokan használják a vonatot Pestre bejárni plázázni, mozizni stb, illetve a Pilisbe túrázáshoz nyáron. Sokszor befelé Pilisvörösváron, illetve kifelé már a Nyugatiban megtelik. Az S76 valóban szellősebb. Hétköznap délelőtt is 100+ fő utazik Z72-vel.

 

Jó lenne, ha a vidéki rossz szolgáltatást nem azokon a vasútvonalakon vernéd le, ahol kivételesen normális szolgáltatás van. Nem azért rossz a vidéki közlekedés, mert Pest megyében jó, hanem mert nem akarják a szükséges minimumnál többet beleölni.

Előzmény: jbaal (23545)
tejesember21 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 23554

Lehet, hogy minimális utasszámmal futnak, de van pár ember, akiknek a munkába jutáshoz ezek a vonatok szükségesek. Nézzünk 1 konkrét példát: 5040. Ha utazott valaki vele, az tudja, hogy a Keletiből 10-15 utassal indul a vonat, ebből kb. 2-3 fő végig utazik, a többi cserélődik Hatvanig. Ott van a 3 fő afrikai ember, a rolleres srác, aki Rákosligeten száll le, a Pécelen, vagy Isaszegen felszálló högy, aki Gödöllőn állandóan fut a Hévhez. Ők dolgozni mennek! 

Előzmény: szvörnyeteg (23541)
a Zsóti Creative Commons License 2023.08.17 -1 1 23553

Szerintem vannak olyan fórumozók is, akik történjen jó vagy rossz a vasúton, szimplán lenézik a vasutasokat, mert valamiféle felsőbbrendűségi érzés van bennük. Mindezt persze kőbunkó stílusban előadva és meglepődve azon, hogy nem értékelik őket semmire, emiatt aztán a "De mindegy, felesleges bármit is írni" jellegű hozzászólásokkal próbálnak igazságot szerezni maguknak. Legyen akárhány diplomájuk is, a kocsmai stílus nem kelti az intelligens felhasználó látszatát.

Előzmény: jbaal (23545)
tejesember21 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 23552

Feltünt, hogy eme színházi vonat 2 egység flirt? Valószínűleg azért, mert hajnalban a párja kihasználtabb, vegyük példának (még nem számoltam meg) Vámosgyörkön közelebb van a 40-hez, mint a 20-hoz a felszállók aránya.

Előzmény: dojcstomi (23546)
PLACI Creative Commons License 2023.08.17 -4 1 23551

Csillagos 5-ös írás!

 

nyelveket nem beszélő, piacképtelen gyufafejű majomnépség

 

Tűpontos megfogalmazás! :)

Előzmény: jbaal (23545)
timetable Creative Commons License 2023.08.17 -1 4 23550

 jogosan merül fel a kérdés, hogy a hajnali 2:38-kor Nyugatiból induló és Debrecenbe érkező vonatnak mi értelme

Itt offtopik, de pont a múlt hétvégén utaztam ezzel, friss a tapasztalatom. És ez amúgy egy nagyon régóta létező járat, azt érdemes róla tudni.

 

Nos, nagyjából ~150 utas volt Budapestet elhagyva. És közülük kb. a fele túlutazott Szolnokon. És nem arra kell gondolni, hogy országbérlettel bulizni járós fiatalok lettek volna (sztereotíp kép...), hanem távolsági utasok, csomagokkal. Engem is meglepett, de hogy egyébként honnan indultak, és hová mentek - a ferihegyi felszállókat, és a munkácsi személyre átszállókat kivéve, nem feltétlenül tudnám megtippelni.

 

Lehet, egy téli munkanapon nem ez a helyzet, kevesebben vannak. Viszont Ceglédnél már simán van hivatásforgalmi funkciója, tehát legfeljebb Budapest-Cegléd között tudnád ráfogni hogy nem biztos hogy kell - kérdés ezzel érsz-e el valóban megtakarítást...

Előzmény: dojcstomi (23546)
vmarczi Creative Commons License 2023.08.17 -1 2 23549

Vegyünk még figyelembe pár dolgot:

- A vasútnál az állandó költségeknek sokkal nagyobb az arányuk, mint a változó költségeknek. A vonatok mennyiségenek csökkentése arányaiban jóval kevesebb költségmegtakarítást eredményez. (pl. ha egy vonat sem közlekedne, szerintem a költségek kb.60-70 %- a akkor is elmenne).

- Mennyivel jobb, ha az esti vonatokat kiveszik, és akkor majd szerelvényként megy a vidéki állomásokra, hogy reggel legyen ami visszajöjjön.

- A megrendőlőnek(állam) ki kellene fizetni a költségeket

- El kellett volna már rég dönteni, hogy mit kezdjünk a mellékvonalakkal, 30 éve se lenyelni, se kiköpni nem tudják

-" Vidéken" is laknak emberek szép számmal, akik akár pl.Debrecenből, Szegedről, Pécsről stb... napi szinten ingáznak a fővárosba.

M41 2180 Creative Commons License 2023.08.17 0 1 23548

A 6009-el pl én utazok munkába, Törökszentmiklósról. Dupla Flirt szokott lenni, és kb 40%-os terheltséggel érkezik. Mint alant mondtam sokan járnak vele munkába. Cegléd után már 60-70 %-os a telítettség.

Létfontosságú vonat.

Előzmény: dojcstomi (23546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!