Szia! nekem 1.8 van, és annak ellenére, hogy vannak nyűgjeim, én is csak ezt választanám. A dízel állítólag nagyon harapós, erős motor, de amikor az éves szervizben egyszer meghallottam fél füllel, hogy egy dízeles márkatárs mennyit kelljen kiperkáljon a javítására (majdnem egy milliót), már annyira nem vágyódom rá. Igy télen az 1.8 megeszi a 10 litert (a komputer szerint, ami ugye csal), és autópályán 130 felé már tisztességes menetzaj van, de még így is inkább ezt választanám, mint bármelyik másik verziót. Mi is kb évi 15-16.000 km-t megyünk vele, jellemzően rövid városi utakra, ritkábban vidékre. 5 éves lassan az autó, de nagyobb problémám még nem volt vele.
Ja izzót a múlt héten kellett benne először cserélni, ami manapság nagy szó.
Egy kb. még 700ezr Ft-al terhelt Scenic II. 1.5dCi-t kell családbővülés miatt lecserélnünk.
A Multiplát és az FR-V-t nézegetem, mert a 7 személyesek leghátsó üléssorától óckodom, nyugodtan senkit nem ültetnék oda. A Renault-val (tudom, ezen a japán autós fórumon hihetetlen) nagyon meg voltunk elégedve, alig eszik, iszonyú praktikus, kényelmes, és nem költöttünk rá többet, mint más 40ezer km alatt a sajátjára.
A kérdésem, hogy szervizköltségeket, fogyasztást stb. figyelembe véve 1.7, 1.8 benzines vagy inkább dízelt keressek? A szívem inkább az 1.8 benzin felé húz, de tartok a fogyasztástól havi 1000-1200 km-es használat mellett.
A másik, jelenleg 28 db van hirdetve a legnépszerűbb oldalon, ez elég kevés, külföldön érdemes lehet nézelődni?
"Sokat mész, hogy dízelt akarsz venni? Mert ott van az utolsó évekre betett 1.8-as benzinmotor."
MInt mondtam, ez még csak terv, nyilván perdöntő az összekaparható keret lesz:-)
Én általában tartok a használt modern/bonyolult dieselektől. Viszont az egyterű kategóriában szinte kivétel nélkül literekre menő fogyasztáskülönbségekben nyilvánul meg a jobb hatásfokuk, miközben az újkori árkülönbség mérséklődik. Ezért is lepődtem meg a tapasztalati magas fogyikon. A tied mennyit fogyaszt? Van egy korrekt öszehasonlítás a 2,2D-1,8B viszonylatban?
Nekem 5 éves dízel civicem van. Semmivel nem fizetek többet egy szervizre, mert dízel.
A titok? Olajat, szűrőket vinni kell. Nagyobb fajta szervizhez meg ne márkaszervizbe menj. Vannak sokan Hondához értő szerelők, akik sokkal olcsóbban és jobban dolgoznak, mint egy márkaszerviz.
Sokat mész, hogy dízelt akarsz venni? Mert ott van az utolsó évekre betett 1.8-as benzinmotor. Az 1.7-es sem rossz, de régebbi konstrukció, magasabb fogyival.
A szerviz koltsegekre reagalnek: En arajanlatot szoktam kerni a szerviztol, esetleg tobb szerviztol, es nem er meglepetes. Nemreg voltam az eves szervizemen, es az elozo automnal, ami egy kompakt Corolla volt, nem kerult semmivel sem tobbe. Persze majd most jonnek a huzosabb dolgok, fekbetet, stb, akkor majd lehet hogy vinnyogok.
Sziasztok! Családom bővülése miatt muszály vagyok legalább 6 személyes autó után nézni. Nyilván minden megoldásnak van hátránya, de talán a Multipla-FR-V páros a szóbajöhető alternatíva. (6 személyes haszonjárműből kevés a vonzó vétel, az első padjuk keskeny is szokott lenni.) Igaz, anyagilag még kisebb csoda kell ahhoz, hogy bármelyik megoldász konkretizáljam , de már tervezgetek.... A minden szempontból antimultipla FR-V nyilván csábító ajánlat lenne, de az összeszedett információk nem egyértelműen pozitív képet mutatnak... Ha el is tekintünk a magas vételártól, a magas CASCO-tól, és a -gondolom-, szintén magas szervízköltségektől, meglepően rosszak a Népítéletes megbízhatósági adatok, illetve a 2,2D fogyasztása! Bár kevés korrekten leírt fogyasztási tapasztalatot lehet találni, de a nagyobb monstrum Grand Picasso, de az új Galaxy tulajdonosai is lényegesen kisebb fogyasztásról számolnak be! Úgyhogy nem tudom, mit csináljak...
nagyban függ attól, hogy hol, milyen körülmények között, milyen lábbal használod. én általában napi 2x15 km-t járok vele, aminek 70%-a város. amiben van dugulós-araszolós része is, de inkább tempós-ritmusos, lámpától gyorsítós-lámpánál lassítós forgalom, nem szötymörögve, hanem inkább sietve, de nem gyorshajtva, cikázva. így légkondival 6.5-6.8 körül jövök ki 100 km-en. (Jazz 09 1.4)
országúton, a sebességhatárokat betartva, szintén légkondizva 5 liter
autópályán 130 körül 6.5
a legtöbb, amit etettem vele átlagban az 7.4 volt, autópályán 145-re beállított tempomattal.
a legkevesebb az 4.3, picit jobban odafigyelve a fogyasztásra, meg az útminőség miatt lassabban hajtva Erdélyben.
Jazz és fr-v szerintem sem nagyon összehasonlítható. mondjuk nekem az fr-v nagyon nem tetszik! Mondjuk az is honda, ugyhogy mind1 :D A férfiak pedig sokkal agresszívabban de jobban vezetnek.
Az a baj, hogy az ilyen emberből túl sok van:) A jazz vs FRV vitához csak annyit fűznék, hogy kár összehasonlítani őket, hisz nem is egy kategóriásak! szerintem a jazz a kis kocsik között a legjobb, főleg az ülésrendszer és a hely miatt(a kis autókhoz képest). Az frv pedig nagyobb, inkább utazásokhoz ajánlott nagyobb családnak. A lényeg, hogy Honda legyen:)
Nem biztos hogy a zoldre valtos lampanal az agresszio miatt dudal mindenki. Sokszor megesik, hogy valaki csak szimplan elbambul, azokat valahogy vissza kell zokkenteni a valosagba, kulonben az eletben nem jut at az ember a keresztezodesen :)
Havasar, sajnos amúgy kulturált emberek is nagyon alpári és agresszív stílust tudnak felvenni, ha kocsiba ülnek. De több ismerősöm is elismeri, hogy bár soha nem káromkodik, az autóban meg folyton.. :S
Én a Jazz fogyasztásáról ellentétes információkat olvastam.. érdekelne ezzel kapcsolatban személyes vélemény.
Ez a rádudálós dolog attól függ hogy milyen jól szituált emberek vezetik a mögötted lévő kocsit. Amíg nem hummerben ülsz addig szerintem a tekintély kérdése nem nagyon merül fel:D Parkolásnál nemcsak a parkolóházakat említeném hanem mondjuk a belvárosi parkolást is. Ott is életet tud menteni ha egy kisebb parkolóba is beférsz:D Ráadásul szerintem a fenntartása is olcsóbb a jazz-nek.
Ezt a különbséget még nem tapasztaltam az FR-V és a Jazz közt... Úgy értem a tekintet béli különbséget. A többivel egyetértek, tény hogy a jazz az ami sokkal takarékosabb és, a nagy csoportos túráktól eltekintve én Jazz párti vagyok. Persze ez mindenkinek a saját szükségletétől függ.
Ha nem céges autó lenne, hanem nekem kellene fizetni minden költségét, akkor a Jazzt választanám.
Ha lenne rá pénzem, és sokat utaznék nagyobb utakra, családostól, akkor az FR-V-t.
Az FR-V-nek az utakon nagyobb a tekintéje. Ha mondjuk nem indulok időben a lámpánál, akkor sem mindig dudálnak rám, amikor a Jazzben már igen. (Ilyen országban élünk. :( )
Az FR-V-knek van egy olyan hátránya, hogy nem lehet a hátsó ajtóra biciklitartót rögzíteni, mert az ajtó tetején egy műanyag idom van. (Már majdnem kifizettem a tartót, amikor véletlenül kiderült.)
Ha előfordul, hogy hatan akartok utazni, akkor nyilván csak az FR-V jön szóba.
Parkolóházakban a Jazzel általában könnyebb parkolni, könnyebb ki- és beszállni.
Bocs, hogy beleokoskodom.. Én talán picit más szempontok szerint keresem a megfelelő autót, mint itt ti legtöbben, de azért szerintem általánosan igaz lehet, hogy kinek milyen elvárásai vannak egy autóval szemben, aszerint dönthet 2 kocsi közül. Ha neked mások, lehet hogy pont a másikat választanád.. Bocs, hogy beleokoskodtam
A kérdés nem nekem szól, de azért én is belevau-)))
6 évig hajtottunk Jazzt (1.4-est). Az FRV-vel összehasonlítva: kevesebb a fogyasztása, fordulékonyabb. Rugalmasságuk 100 km/óráig hasonló (talán a jazz picit fickósabb), afölött az FRV (1.7-es) jobban gyorsul.
Való igaz, hogy a Jazz utastere, csomagtere kisebb, de egyáltalán nem kisautós!
Kinek mire van szüksége...Ha nyakig úsznék a lében, se tudnék határozottan dönteni, melyiket válasszam. Mind2 jó a maga nemében.
Igazság szerint én arra lennék kíváncsi, hogy úgy összességében, ha összehasonlíthatnád így a tapasztalataid alapján a a Jazz-t és az FR-V-t akkor melyik autóra tennéd le a voksodat véglegesen? mert ugye pro és kontra rengeteg érv és ellenérv van, de én kíváncsi lennék hogy melyiket választanád végül.
Mi 4 évig használtunk Jazzt is, nagyon meg voltunk elégedve vele. Egy ideig párhuzamosan volt meg a két Honda. A Jazz nyilván kicsit szűkösebb, főleg csomagtér tekintetében, és persze csak 5 személyes. De abban is simán elfért hátul 3 gyerekülés egymás mellett. A csomagtérben meg ikerbabakocsi, csomagokkal együtt. Volt, hogy rövid utakra inkább azzal mentünk. Csak ajánlani tudom.
köszi a válaszokat, azért még a tolatóradart hiányolom nagyon, ilyen felszereltség mellett fura, hogy nem teszik bele gyárilag...vagy elsiklottam mellette?
Én most a Honda Jazz-zel szemezek, erről nincs tapasztalatotok? Úgy látom, itt központibb kérdés a gyerekek autóztatása, a többi fórumon csak a konkrét adatokkal foglalkoznak, de nekem mivel kifejezetten a gyerekek miatt kell már tényleg a kocsi, talán itt több infóhoz jutok..
Alant volt feszegetve a fogyasztás. Mi a pünkösdi hétvégét Orfűn és környékén töltöttük, több mint 600 km-t lenyomtunk 6.7 literes fogyasztással 4 személlyel, csomagokkal (komp. szerint, kb. fele úton klímával).
Menetiránnyal szemben beszerelhető a gyerekülés - ha nincs légzsák. Talán középen nincs légzsák, és ott még az ISOFIX is ki van alakítva, gondolom ott a sofőr el is éri a babát, azért. 4 évest viszont gondolom nem fogsz berakni a menetiránnyal szemben :)