Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Strong Bad Creative Commons License 2014.02.18 0 0 103

Szia! nekem 1.8 van, és annak ellenére, hogy vannak nyűgjeim, én is csak ezt választanám. A dízel állítólag nagyon harapós, erős motor, de amikor az éves szervizben egyszer meghallottam fél füllel, hogy egy dízeles márkatárs mennyit kelljen kiperkáljon a javítására (majdnem egy milliót), már annyira nem vágyódom rá. Igy télen az 1.8 megeszi a 10 litert (a komputer szerint, ami ugye csal), és autópályán 130 felé már tisztességes menetzaj van, de még így is inkább ezt választanám, mint bármelyik másik verziót. Mi is kb évi 15-16.000 km-t megyünk vele, jellemzően rövid városi utakra, ritkábban vidékre. 5 éves lassan az autó, de nagyobb problémám még nem volt vele.

Ja izzót a múlt héten kellett benne először cserélni, ami manapság nagy szó.

 

Remélem segítettem valamennyit.

Előzmény: Törölt nick (102)
Törölt nick Creative Commons License 2014.02.17 0 0 102

Sziasztok!

Egy kb. még 700ezr Ft-al terhelt Scenic II. 1.5dCi-t kell családbővülés miatt lecserélnünk.

A Multiplát és az FR-V-t nézegetem, mert a 7 személyesek leghátsó üléssorától óckodom, nyugodtan senkit nem ültetnék oda. A Renault-val (tudom, ezen a japán autós fórumon hihetetlen) nagyon meg voltunk elégedve, alig eszik, iszonyú praktikus, kényelmes, és nem költöttünk rá többet, mint más 40ezer km alatt a sajátjára.

A kérdésem, hogy szervizköltségeket, fogyasztást stb. figyelembe véve 1.7, 1.8 benzines vagy inkább dízelt keressek? A szívem inkább az 1.8 benzin felé húz, de tartok a fogyasztástól havi 1000-1200 km-es használat mellett.

A másik, jelenleg 28 db van hirdetve a legnépszerűbb oldalon, ez elég kevés, külföldön érdemes lehet nézelődni?

puntooo Creative Commons License 2010.11.09 0 0 101

Köszi a választ!

 

"Sokat mész, hogy dízelt akarsz venni? Mert ott van az utolsó évekre betett 1.8-as benzinmotor."

 

MInt mondtam, ez még csak terv, nyilván perdöntő az összekaparható keret lesz:-)

Én általában tartok a használt modern/bonyolult dieselektől. Viszont az egyterű kategóriában szinte kivétel nélkül literekre menő fogyasztáskülönbségekben nyilvánul meg a jobb hatásfokuk, miközben az újkori árkülönbség mérséklődik. Ezért is lepődtem meg a tapasztalati magas fogyikon. A tied mennyit fogyaszt? Van egy korrekt öszehasonlítás a 2,2D-1,8B viszonylatban?

Előzmény: Wicked Belzebub (100)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2010.11.08 0 0 100

Nekem 5 éves dízel civicem van. Semmivel nem fizetek többet egy szervizre, mert dízel.

A titok? Olajat, szűrőket vinni kell. Nagyobb fajta szervizhez meg ne márkaszervizbe menj. Vannak sokan Hondához értő szerelők, akik sokkal olcsóbban és jobban dolgoznak, mint egy márkaszerviz.

Sokat mész, hogy dízelt akarsz venni? Mert ott van az utolsó évekre betett 1.8-as benzinmotor. Az 1.7-es sem rossz, de régebbi konstrukció, magasabb fogyival.

Előzmény: puntooo (97)
puntooo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 99

"Nemreg voltam az eves szervizemen, es az elozo automnal, ami egy kompakt Corolla volt, nem kerult semmivel sem tobbe."

 

Sajnos az én viszonyítási alapom egy 1,2-es Fabia, úgyhogy ehhez képest minden húzós:-) 

Előzmény: Strong Bad (98)
Strong Bad Creative Commons License 2010.11.08 0 0 98

A szerviz koltsegekre reagalnek: En arajanlatot szoktam kerni a szerviztol, esetleg tobb szerviztol, es nem er meglepetes. Nemreg voltam az eves szervizemen, es az elozo automnal, ami egy kompakt Corolla volt, nem kerult semmivel sem tobbe. Persze majd most jonnek a huzosabb dolgok, fekbetet, stb, akkor majd lehet hogy vinnyogok.

Előzmény: puntooo (97)
puntooo Creative Commons License 2010.11.08 0 0 97

Sziasztok! Családom bővülése miatt muszály vagyok legalább 6 személyes autó után nézni. Nyilván minden megoldásnak van hátránya, de talán a Multipla-FR-V páros a szóbajöhető alternatíva. (6 személyes haszonjárműből kevés a vonzó vétel, az első padjuk keskeny is szokott lenni.) Igaz, anyagilag még kisebb csoda kell ahhoz, hogy bármelyik megoldász konkretizáljam , de már tervezgetek.... A minden szempontból antimultipla FR-V nyilván csábító ajánlat lenne, de az összeszedett információk nem egyértelműen pozitív képet mutatnak... Ha el is tekintünk a magas vételártól, a magas CASCO-tól, és a -gondolom-, szintén magas szervízköltségektől, meglepően rosszak a Népítéletes megbízhatósági adatok, illetve a 2,2D fogyasztása! Bár kevés korrekten leírt fogyasztási tapasztalatot lehet találni, de a nagyobb monstrum Grand Picasso, de az új Galaxy tulajdonosai is lényegesen kisebb fogyasztásról számolnak be! Úgyhogy nem tudom, mit csináljak... 

Strong Bad Creative Commons License 2010.11.01 0 0 96
Vett valaki csomagtartó szőnyeget FRV-be? Milyet ajánlotok, honnan vegyem?
Kösz.
Labdacs Creative Commons License 2010.06.11 0 0 95
nagyban függ attól, hogy hol, milyen körülmények között, milyen lábbal használod.
én általában napi 2x15 km-t járok vele, aminek 70%-a város. amiben van dugulós-araszolós része is, de inkább tempós-ritmusos, lámpától gyorsítós-lámpánál lassítós forgalom, nem szötymörögve, hanem inkább sietve, de nem gyorshajtva, cikázva. így légkondival 6.5-6.8 körül jövök ki 100 km-en. (Jazz 09 1.4)

országúton, a sebességhatárokat betartva, szintén légkondizva 5 liter

autópályán 130 körül 6.5

a legtöbb, amit etettem vele átlagban az 7.4 volt, autópályán 145-re beállított tempomattal.

a legkevesebb az 4.3, picit jobban odafigyelve a fogyasztásra, meg az útminőség miatt lassabban hajtva Erdélyben.
Előzmény: barhelg (89)
barhelg Creative Commons License 2010.06.10 0 0 94
És/mert a férfiak nagyobb autóban ülnek!! :P ;)
Előzmény: urgammama (93)
urgammama Creative Commons License 2010.06.10 0 0 93
Jazz és fr-v szerintem sem nagyon összehasonlítható. mondjuk nekem az fr-v nagyon nem tetszik! Mondjuk az is honda, ugyhogy mind1 :D A férfiak pedig sokkal agresszívabban de jobban vezetnek.
barhelg Creative Commons License 2010.06.10 0 0 92
Ez igaz, néha tényleg szükség van rá, de én azért állítom, hogy a férfiak és a nők is agresszívabbak (ha csak verbálisan is) vezetés közben.

A Jazz és az FR V szerintem sem azonos kategória, más igényeket szolgálnak ki alapvetően.
Előzmény: Strong Bad (90)
Keruu Creative Commons License 2010.06.09 0 0 91
Az a baj, hogy az ilyen emberből túl sok van:) A jazz vs FRV vitához csak annyit fűznék, hogy kár összehasonlítani őket, hisz nem is egy kategóriásak! szerintem a jazz a kis kocsik között a legjobb, főleg az ülésrendszer és a hely miatt(a kis autókhoz képest). Az frv pedig nagyobb, inkább utazásokhoz ajánlott nagyobb családnak.
A lényeg, hogy Honda legyen:)
Előzmény: Strong Bad (90)
Strong Bad Creative Commons License 2010.06.09 0 0 90
Nem biztos hogy a zoldre valtos lampanal az agresszio miatt dudal mindenki. Sokszor megesik, hogy valaki csak szimplan elbambul, azokat valahogy vissza kell zokkenteni a valosagba, kulonben az eletben nem jut at az ember a keresztezodesen :)
barhelg Creative Commons License 2010.06.09 0 0 89
Havasar, sajnos amúgy kulturált emberek is nagyon alpári és agresszív stílust tudnak felvenni, ha kocsiba ülnek.
De több ismerősöm is elismeri, hogy bár soha nem káromkodik, az autóban meg folyton.. :S

Én a Jazz fogyasztásáról ellentétes információkat olvastam.. érdekelne ezzel kapcsolatban személyes vélemény.
Előzmény: havasar (88)
havasar Creative Commons License 2010.06.09 0 0 88
Ez a rádudálós dolog attól függ hogy milyen jól szituált emberek vezetik a mögötted lévő kocsit. Amíg nem hummerben ülsz addig szerintem a tekintély kérdése nem nagyon merül fel:D Parkolásnál nemcsak a parkolóházakat említeném hanem mondjuk a belvárosi parkolást is. Ott is életet tud menteni ha egy kisebb parkolóba is beférsz:D Ráadásul szerintem a fenntartása is olcsóbb a jazz-nek.
MartonkaFull Creative Commons License 2010.06.03 0 0 87
Ezt a különbséget még nem tapasztaltam az FR-V és a Jazz közt... Úgy értem a tekintet béli különbséget. A többivel egyetértek, tény hogy a jazz az ami sokkal takarékosabb és, a nagy csoportos túráktól eltekintve én Jazz párti vagyok. Persze ez mindenkinek a saját szükségletétől függ.
Előzmény: g e o t (85)
hastetheday Creative Commons License 2010.06.03 0 0 86
"Ha mondjuk nem indulok időben a lámpánál, akkor sem mindig dudálnak rám, amikor a Jazzben már igen. "

Azért azt kétlem, hogy egy Jazz-el rád dudálnak a lámpánál, hiszen az újban már közel 100 paci lovagol! :D

De ezenkívül mindenben igazat adok neked! :)
Előzmény: g e o t (85)
g e o t Creative Commons License 2010.06.01 0 0 85
Szubjektív véleményem:

Ha nem céges autó lenne, hanem nekem kellene fizetni minden költségét, akkor a Jazzt választanám.

Ha lenne rá pénzem, és sokat utaznék nagyobb utakra, családostól, akkor az FR-V-t.

Az FR-V-nek az utakon nagyobb a tekintéje. Ha mondjuk nem indulok időben a lámpánál, akkor sem mindig dudálnak rám, amikor a Jazzben már igen. (Ilyen országban élünk. :( )

Az FR-V-knek van egy olyan hátránya, hogy nem lehet a hátsó ajtóra biciklitartót rögzíteni, mert az ajtó tetején egy műanyag idom van. (Már majdnem kifizettem a tartót, amikor véletlenül kiderült.)

Ha előfordul, hogy hatan akartok utazni, akkor nyilván csak az FR-V jön szóba.

Parkolóházakban a Jazzel általában könnyebb parkolni, könnyebb ki- és beszállni.

Mindkettő nagyon jó kocsi. :)
Előzmény: Ottóka25 (82)
barhelg Creative Commons License 2010.06.01 0 0 84
Bocs, hogy beleokoskodom..
Én talán picit más szempontok szerint keresem a megfelelő autót, mint itt ti legtöbben, de azért szerintem általánosan igaz lehet, hogy kinek milyen elvárásai vannak egy autóval szemben, aszerint dönthet 2 kocsi közül. Ha neked mások, lehet hogy pont a másikat választanád..
Bocs, hogy beleokoskodtam
Előzmény: Ottóka25 (82)
kék béka Creative Commons License 2010.06.01 0 0 83

A kérdés nem nekem szól, de azért én is belevau-)))

6 évig hajtottunk Jazzt (1.4-est). Az FRV-vel összehasonlítva: kevesebb a fogyasztása, fordulékonyabb. Rugalmasságuk 100 km/óráig hasonló (talán a jazz picit fickósabb), afölött az FRV (1.7-es) jobban gyorsul.

Való igaz, hogy a Jazz utastere, csomagtere kisebb, de egyáltalán nem kisautós!

Kinek mire van szüksége...Ha nyakig úsznék a lében, se tudnék határozottan dönteni, melyiket válasszam. Mind2 jó a maga nemében.

Előzmény: Ottóka25 (82)
Ottóka25 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 82
Igazság szerint én arra lennék kíváncsi, hogy úgy összességében, ha összehasonlíthatnád így a tapasztalataid alapján a a Jazz-t és az FR-V-t akkor melyik autóra tennéd le a voksodat véglegesen?
mert ugye pro és kontra rengeteg érv és ellenérv van, de én kíváncsi lennék hogy melyiket választanád végül.
Előzmény: g e o t (81)
g e o t Creative Commons License 2010.05.28 0 0 81
Mi 4 évig használtunk Jazzt is, nagyon meg voltunk elégedve vele. Egy ideig párhuzamosan volt meg a két Honda. A Jazz nyilván kicsit szűkösebb, főleg csomagtér tekintetében, és persze csak 5 személyes. De abban is simán elfért hátul 3 gyerekülés egymás mellett. A csomagtérben meg ikerbabakocsi, csomagokkal együtt. Volt, hogy rövid utakra inkább azzal mentünk. Csak ajánlani tudom.
Előzmény: barhelg (79)
plikrum Creative Commons License 2010.05.28 0 0 80

köszi a válaszokat, azért még a tolatóradart hiányolom nagyon, ilyen felszereltség mellett fura, hogy nem teszik bele gyárilag...vagy elsiklottam mellette?

Gy.

barhelg Creative Commons License 2010.05.28 0 0 79
Én most a Honda Jazz-zel szemezek, erről nincs tapasztalatotok?
Úgy látom, itt központibb kérdés a gyerekek autóztatása, a többi fórumon csak a konkrét adatokkal foglalkoznak, de nekem mivel kifejezetten a gyerekek miatt kell már tényleg a kocsi, talán itt több infóhoz jutok..

Előzmény: Strong Bad (76)
kék béka Creative Commons License 2010.05.28 0 0 78

Hölgyek, Urak!

Eladó az FRV-nk:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/fr-v/honda_fr-v_1.7_entry-3824065

 

Alant volt feszegetve a fogyasztás. Mi a pünkösdi hétvégét Orfűn és környékén töltöttük, több mint 600 km-t lenyomtunk 6.7 literes fogyasztással 4 személlyel, csomagokkal (komp. szerint, kb. fele úton klímával).

kék béka Creative Commons License 2010.05.28 0 0 77
Az anyóülés előtti légzsák nem szokványos méretű, akkora, hogy a középen ülőt is védi.
Előzmény: Strong Bad (76)
Strong Bad Creative Commons License 2010.05.28 0 0 76
Menetiránnyal szemben beszerelhető a gyerekülés - ha nincs légzsák. Talán középen nincs légzsák, és ott még az ISOFIX is ki van alakítva, gondolom ott a sofőr el is éri a babát, azért. 4 évest viszont gondolom nem fogsz berakni a menetiránnyal szemben :)
Előzmény: g e o t (75)
g e o t Creative Commons License 2010.05.27 0 0 75
Amikor megpróbáltam ennek utánanézni, arra jutottam, hogy inkább nem, mint igen. (A gyerekek viszont imádják. :) )

A 11 liter sem hihetetlen, tankolás után a dugóban araszolva néha nehéz 10 liter alá szorítani a kijelzett fogyasztást.
Előzmény: plikrum (74)
plikrum Creative Commons License 2010.05.27 0 0 74

+kérdés: Ülhet elől középen hivatalosan egy 4 éves gyerkőc?

gy.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!