Az Africa Twin Klub Magyarország 2005. 05. 05-én alakult.
Egy baráti társaság, melynek célja - többek között - közös programok,
motoros túrázás (kül- és belföldön, úton és terepen), találkozók
szervezése.
Honlapunk: www.africatwin.hu
Volt Metzeler Tourance-om, aszfaltra és kavicsos, murvás útra jó. Ami nem tetszett benn, hogy a vége fele nagyon elvesztette a tapadását (nedves aszfalton), aztán kicseréltem egy olyanra, amit terepen éppen annyira nem jó, de legalább aszfalton jól viselkedik (Michelin Anakee2).
A Svájci Ténéré club szeretettel meghív benneteket a 30-adik jubileumi club találkozóra és ezzel egyidőben a Yamaha a 30-adik születésnapra ,amelyet a legendás Yamaha Ténéré model szintén ünnepel.
A rendezvény az A13-as út közelében lesz Chur-tól 8 km-re délre.Ez a Svájci keleti alpok közepe,csak egy saroknyira a legszebb és leg látványosabb Svájci hegytől amit a motorosok gyakran látogatnak.
Feledhetetlen programokat ajánlunk az ide ellátogatóknak!
Mint:
-lehetőség találkozni Paris-Dakar motorosokkal
-Rally motorok kiállítása
-motoros túra beszámoló
-egy off-road parkban gyakorlás,kavicsos terepen
-és a környékbeli gyönyörű helyek megtekintése,körbe motorozása
-30év történelem
-30év élvezetes kaland
-30év barátság világszerte
-30év teknikai elrehaladás
-30évközös szenvedély,ami összeköt minket
Lehetőségünk van 10 000 nm területet kínálni kb 700 motornak és plusz még 1000-nek.
Esetleg érdemes Magyarországon megvenni az olajat? Hallottam olyat, aki azt állította, hogy a magyaroszági olaj sokkal jobb minőségű, mint a román. Mondjuk ez nem lenne meglepő, mert itt aztán mindent amit lehet kilopnak belőle, mint az autópályához használt betonból (még nincs kész, de már sok helyen össze van repedezve a beton és ki kell cserélni egyes betongerendákat). Na de ilyet is láttunk már. Megszokott dolgok ezek, de az olaj is szar lenne?
A Mobil 10W - 40 -es félszintetikus olaj jó az Africaba? Milyen olajat ajánlotok, vagy nem számít? Szűrőt? Találtam Motul fullszintetikus olajat, de az borzasztó drága volt.
Szia! Meleg motornál még soha nem néztem,de ha hidegen jó a szinted (függőleges motornál pálca csak visszaengedve)gond nem lehet! Ha ellenőrzéskor nincs teljesen függőben,abból is adódhatnak külömbségek.
Ma megnéztem az olajszintet és hidegen is vagy 4 decivel több olaj volt benne a kelleténél. Leengedtem és most van a felső vonalnál a szint, ha nagyjából egyenesen áll a motor. Ez van hidegen. Melegen megint jóval a felső vonal felett van, ez miért van? Normális jelenség? Hőtágulás? Más motornál nem láttam ilyet. Megnézem így is, hátha nem fogja így kinyomni az olajat, de ha igen, akkor én is cserélem a tömítést.
Szia! Biztos bontani kell kicsit,hogy elérd a szelepdeknit,de a tömítés nem vészes 3-e a lajosnál (csak győzd kivárni míg megkapod,több mint egy hónapja várom.)Érdemes megnézni a szívó gumiját,nekünk a TA-n kellett megigazítani,és megszünt a folyás.
A napokban vettem észre, hogy a hátsó henger hátsó oldala olajos. Ahogy nézegettem a szelepfedél alól, vagy a kis ablakból jöhet, ahol a szelephézagot allítják. Ha a benzintartályt leszedem hozzáférek? Nagy munka leszedni a tartályt? Remélem nem drágák azok a tömítések. Valami gumipakolás van ott úgy nézem.
Szintén a hátsó hengernél a szívó résznél barna a henger. Folyhatott, vagy még mindíg folyhat valami benzin onnan. Azt a bilincset is meg kéne nézzem ami a gumicsövet szorítja rá a szívócsonkra?
Köszi a hozzászólásokat. Biztos, hogy nem kuplung, annak egészen más hangja van és a kar behúzására sem változik a hang. Viszont az olajszivattyú lánca kérdéses, de 25.000-nél? (Biztos, hogy 25.000 van benne, mert kifogástalan állapotban volt és van is. Sehol egy kopás, hajlás vagy törés nyoma. Teljesen gyári, No.-bol hoztam be) Egyébként, mint ahogy írtam hidegen gyönyörű hangja van a motornak. Esetleg olaj típus váltás segítene? Most 10w 40-es Castrol actevot használok.
Igyekeztem úgy készíteni a képeket, hogy látszódjon az a rész is ahol nem éri a fékpofa. Valami betűjelek is vannak rajta: "V" "Q" "L" A tárcsán a bemaródások nem nagyok, mert szinte nem is érződik körömmel.