Nekem volt, de sikerült eladnom hál' istennek. Három éves volt a csoda, és 18e km volt benne mikor vettem, és nem volt öt, mikor eladtam, de az volt életem egyik legboldogabb napja. Akkor lássak mégegyszer ilyen szutykot, mikor a hátam közepét. Borzalom!
Ami rosszat egy autórol el lehet mondani, az szinte mind rá illett.
A fogyasztása városban olyan 22-23 liter 95-ös, országúton Vmax 70-el már 18-19-nél megállt. Gázból ugyanennyi, így az árkülönbözet azért vigasztaló valamelyest. Pontosabban anyagilag másként nem is lehet bírni.
Az eredeti orosz plató, valami eszméletlen gnom méretű, asszem 3X2-es, (vagy egy picit rövidebb?) de 4 euronál nem fér fel több, viszont mellette sok holttér marad. A gyári ponyva alá csak kúszva lehet bejutni, a rendes ponyvához viszont gyenge a motor.
A kaszni, és az alváz rohad. Kenegetheti az egyszeri user, vagy csinálhat vele bármit akkor is. Az összeszerelés minősége rapszódikus.(Állítólag van akinek bejött, és kifogta a jó szériát, csak az olyan ritka, hogy az UL szintjén van.). Az alkatrészeké is. Az alkatrész áraké is. A cikkszámok, és ezzel az áraik is akár szállítmányonként is változó lehet, és akár 10X-es különbségek is lehetnek attól függően milyen bugyi van a muszkán.
A motor gyenge, és nem strapabíró. A 100 paci már a tervezőasztalon sem lehetett nagyon meg, és egy "versenyző" alkat néhány (vagy néhány tíz ) kilométeren belül jó esélyekkel széthajtja. Viszont a hajtás rendkivül rosszul áttételezett, így ezt a hibát erősíti. Mert bár öt sebesség van, de a francnak sem kell a 130-as Vmax (ilyen tempónál úgy is meghal a hengerfej, vagy behorpad a tank, ráadásul a 4-es, és az 5-ös között különbség alig), viszont nem lenne egy hátrány, hogy simán megrakva is képes legyen egy egyszerű járdaszegélyre felálni, és ne kelljen ezért leégetni a kuplungot.
A motortérben bár nagy hely van,rendesen hozzáférni mégsem lehet semmihez.
Mellesleg az egész autó nagyon karbantartás igényes (amolyan szabadidő autó, sok primitíven egyszerű megoldással), viszont a belefektetett karbantartást nem hálálja meg. Nekem hetente tönkrement rajta valami, és mindíg más. Ami pedig elromlik, az gyorsan, és nagyon elromlik, tehát azonnal cserélendő. Tehát nem úgy, hogy még elgurulok vele a szerelőhöz, vagy neadj még egy kicsit dolgozok vele. Többször maradtam vele az út szélén.
A kopó alkatrészeket pedig javasolt az élettartamuk felénél cserélni, különben felkeményednek, és átmennek koptatóba. A tárcsafék betéteire példul 6-7e Km-t mondtak, feltéve, ha nem akar 15e-nél tárcsát cserélni a tag.
Az autó üzemkészsége csapnivaló. Az indítás benzines létére sokszor nyáron is gondot okoz, télen pedig igazi vesszőfutás.
A fülke kárpitjai rekord idő alatt lepusztulnak. Talán valami bugyi anyagból lehet. Az ablakok páramentesítése elég reménytelen. És az ablak tekerők is korán halnak.
És hogy jót is írjak róla, tágas a fülkéje, és rossz úton sárban, hóban nem lepődik meg, hanem szépen leküzdi.
Egyszóval oroszoktól csak vodkát! De autót semmi esetre!!! Összehasonlítva az akkor olyan 14 körül járó M.A.N.-emmel, ég és föld a manci javára, de még most is így van, pedig az idén lesz 19 az "öreglány" és úgy 300e lehet benne, de semmilyen gizellára nem cserélném el.
Aki pedig ilyet venne, csak annyit tanácsolnék, hogy gondolja meg, megéri-e kockáztatni! Mert kiszállni belőle (éppen a kétes hírnév miatt) nagyon rosszul lehet.