A fékek valóban gyöngék az YBR 125-nél. Gondolom, az újabb motorokon jobban figyelt erre a Yamaha. Az én Ybrahimom 2007-es gyártmány, szóval idén tavasszal már 17 éves lesz.
Tegnap megnéztünk itt a környéken 3 mocit. Egy rs 3as,és egy rs 4es Apriliát,meg egy Derbi gpr 50est. Beszarás milyen komoly gépek. Az Ybrahim ezekez képest egy kispályás talicska. Olyan futómű van alattuk,hogy...,széles kerekek,nagy fékek. A fene se gondolta volna,meglepődtem nagyon!
Nem tudott beszólni ez a gyerek, a világát nem tudta. Csak dadogott angolul, aztán magyarul keveset.
Még beszéltük is a rendőrrel, hogy mit kap ez otthon, ha kiderül, milyen állapotba került, de gondolom, nem lesz retorzió, ha az anyja túl tett rajta. :)))
Nem tudom, ki hogyan töltötte a szilvesztert, mi így:
Itthon voltunk este, kettesben a feleségemmel. Hat körül telefonált egy barátunk Pestről, hogy a volt férje beverte a fejét hajnalban, összevarrták, segítsünk már neki beágyazni. Na, épp ehhez volt kedvünk. Úgyhogy beültünk a kocsiba és a városba mentünk. 92 éves idős emberről van szó. Minden csupa vér volt, a fal, az ágy, a zoknija, stb. A feleségemnek jól felfordult a gyomra. Kicsit beszélgettünk még az idős úrral, aztán hazajöttünk.
22 óra körül meg nagy ordibálást hallok az utcán, a házunk előtt. Néztem a gimnazistákat az ablakból, nehogy valami kárt tegyenek a kerítsében, vagy bedobjanak egy tűzijátékot. Egyszer csak elrohantak négyen, egy társukat pedig fellökték. A fiú a szomszéd rozoga drótkerítésébe kapaszkodott, azon besett a kertbe, mert kifordult a helyéről egy oszlop.Felhívtam a szomszédokat, hogy látják-e, de azok vidéken szilvesztereztek, úgyhogy kimentem az utcára. Addigra a gyerek a kocsijuk előtt fetrengett. Majd felállt, két házzal arrébb dülöngélt, ott feküdt le. A lábammal tartottam a hátát, oldalára fordítottam, hogy ne hanyatt fekve hányjon. Kihívtam a mentőket, de a rendőrök is jöttek. Ja, a dolog pikantériája, hogy csak angolul lehetett beszélni a kölyökkel. Mondom is a rendőrnek. Azt válaszolta, egy pofontól biztosan megtanulna magyarul.
Aztán jött egy kiscsaj, az magyarul beszélgetett vele. Kiderült, hogy tényleg magyar a kölök. A rendőr szerint füvezett is, mert úgy csillogott a szeme. Közben megérkezett a mentő, berakták, ott derült ki, hogy 15 éves gimis. A telefonját feloldatták vele és felhívták az anyját, de nem sokra mentek vele, mert az hulla részeg volt, semmit nem értett az egészből. Így bevitték a fiút a gyerekklinikára.
Azért a mentőkkel való telefonálásom is tanulságos. Egy országos központ veszi fel, jól kifaggat, hogy ki vagyok, ezzel drága percek mennek el, a beteg fel is dobhatja a pacskert addig. Utána kapcsoltak Szegedre és ugyanezt megismételtük gyorsabban. Egy kabaré a rendszer, mondhatnám, ha nem életekről lenne szó.
A MAMIban szétszedtek egy QJ motort és szerintem ők is meglepődtek mennyire gondosan szerelték össze a gyárban, érdemes megnézni. Nálam a fő szempont mit kapok a pénzemért, egy bizonytalan előéletű használt vagy kicsivel drágábban egy új, akkor az utóbbi győz. Nem akarok senkit rábeszélni egy kínai motorra, mert ott is van rizikó, csak érdemes megnézni kipróbálni.
Igen igen a Benelli nálam is ezért esett ki én se bízom benne és a többi kis tigris márkában, nem is a technika hanem inkább az anyag minőség valahol az árat be kell hozni.
Igen épp ezért nézelődöm ebben a két márkában vagyis már csak a Yamahában. Én Honda párti vagyok, de az karburátoros azt meg már nem.
Ezeknél a japán gépeknél a kor nem dominál úgy számomra, ha a Pannóniát a mai napig életben tudom tartani, akkor egy egy- hengeres, léghűtéses, injektoros japánnal működni kell. :)
Valóban nem könnyű, valószínűleg ezért áttételezték a gyári áttételt ilyen rövidre. A Benelli TRK 251 bő 20 vagy lehet 30 kilóval könnyebb, és olcsóbb is volt újonnan, gondolom használtan is az. Én féltem az olasz-kínai közös produkciótól, ezért szavaztam a Suzukira. 1MFt alatt inkább régebbi gépek lesznek. A Yamaha YBR250 és a Honda CBF250 is jó választás lehet.
Igen néztem a DL250-est is igazából két baj van vele a súlya 188kg kicsit sokallom egy 250-nek. Ennyi súllyal legyen egy 500-as, és az árát 1M felett vannak. Én meg annyit nem szánnék egy ilyen kategóriás motorra.
És nekem már eleve hosszabb a végáttétel a gyárihoz képest, a hátsó lánckerék 39-es a gyári 47-hez képest... :-)
A gyári áttétel majdnem olyan rövid volt, mint az YBR 125. 80-nál 6500 körüli lett volna a fordulatszám, de már a szalonból 45-ös lánckerékkel gurultam ki, amit utána tovább cseréltem 39-re. Az YBR-nél emlékeim szerint pedig 6800 körül volt 80 km/h-nál.
Most 80-nál 5000 a fordulatszám ezzel az áttétellel (DL 250).
Én ha olyan úton megyek, ahol nincs forgalom, 55-65 km/h-val szoktam menni a V-Strom 250-nel... :-)
Már ha nem sietek sehová... Ha sietni kell, akkor meg eleve autóba ülök... :-)
Ezért univerzális kategória a 250-es, mert a segédmotoros tempótól az autópályáig egyaránt használható, még ha nem is tartósan a belső sávra van optimalizálva... :-)