Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 152

azért a sábeszt hétnaponta csak megtartották a zsidók, vagy tudsz olyan esetet, amikor ide-oda eltolták?

hát én nem hiszem. de lelked rajta.

Előzmény: Haralamos (150)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 151

Én konkrétan nem a vizilóbél ingádra gondoltam. Semmi szükség akkora bazi nagy ingára, sőt egyenesen kontraproduktív ha pár perces intervallumot kell mérni.

Előzmény: Haralamos (148)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.08 0 0 150
Előzmény: Törölt nick (149)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 149

Minden évben újra határozták meg az év kezdetét.

Lehet, de nem tartom valószinűnek. Sőt biztosan nem ilyen parasztmódszert alkalmaztak Jézus idejében.

A húsvét akkor már nagyon komoly zarándokünnep volt, messziről jártak az ünneplők, csencselők stb.

kicsit macerás lett volna évente két héttel az ünnep előtt bemondani a rádióban, lesz-e buli vagy se.

 

akkoriban még nem ismerték az évtől független szakadatlanul előre haladó hét napjait

ezt meg mire alapozod?

Előzmény: Haralamos (148)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.08 0 0 148

Ha még egy ingát is alkalmazol, meg kicsit számolni is tudsz, " 

 

Ahogy múlik az idő számolni is elfelejtek, de a 15 m hosszú vizilóbélből kialakított ingával, majd az utódaim pontosítják durva számításaimat.  

 

 Hungár naptár 30-31 oldalak" 

 

A felvonulók kérték, hogy adjam meg a hivatkozást, ellenőrzés céljából;  

 

http://www.hungariancalendar.eu/forradalom.pdf az oldalak jók.  

A válasz egyszerű, akkoriban még nem ismerték az évtől független szakadatlanul előre haladó hét napjait.

 

Minden évben újra határozták meg az év kezdetét (Niszán), és az árpa kelése döntötte el, hogy lesz beiktatott Veadar vagy nem...

 

De ez szépen le van írva.... 

 

 

Előzmény: Törölt nick (147)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 147

Én a kertemben ki tudom mérni 15 méter hosszú szárított vizilóbél segítségével 1 nap pontossággal az öszi napéjegyenlőséget.

elhiszem, de minek ennyire komplikálni? elég egy darab vízvezetékcső (vagy kivájt bodzaág) meg valami amire stabilan ráerősítheted. Azzal már minen hókuszpókusz nélkül 12 óra pontosan bemérheted. Ha még egy ingát is alkalmazol, meg kicsit számolni is tudsz, akkor gyakorlatilag pár perc pontosan.

 

inkább erre volnék kiváncsi, ez hogy jött össze:

...Ebbõl az is világossá vált, hogy a korai zsidó naptárban a hét napjait, pontosabban
a szombatot az újév Holdfázisa jelöli ki, és így az ünnep elõkészületi napja is mindig péntek!

Hungár naptár 30-31 oldalak

Előzmény: Haralamos (142)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 146

ja, elfelejtettem a forrást megköszönni, kösz

Előzmény: Haralamos (144)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 145

Ez mind közhely és mind igaz amit írsz, de sajnos nem bizonyítás.

 

Bizonyítás, amit képletekbe, grafikonokba, táblázatokba lehet foglalni. Mégpedig úgy, hogy abba senki egzakt tudomány művelő sem tud belekötni. Erre jó például, ha az ember képletesen megtanul sakkozni.

Miből mi következik, mi mivel hogyan függ össze, mi az ami szem előtt van és arra senki sem gondolt. Persze ez önmagában édeskevés.

Előzmény: Haralamos (144)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 144

További olvasnivalók, amelyeken már rég túlvagyok; 

 

ISTENEK SZENTEK DÉMONOK EGYIPTOMBAN Kultusz és Logosz kiadó 2003 Szerkesztette Luft Ulrich 

 

Kanópuszi dekrétum 203-217 

 

A lényeg az, aki tud a 365.25 napos évről Cézár elött 150 évvel, az pár órás biztonsággal tud MEQ-et mérni...

Előzmény: Törölt nick (143)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 143

jaja. viszon amíg nem tudod bebizonyítani, hogy Szoszigenész így csinálta, addig ez csak a saját örömödre teszed

Előzmény: Haralamos (142)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 142

Kedves Messier 45! 

 

Én a kertemben ki tudom mérni 15 méter hosszú szárított vizilóbél segítségével 1 nap pontossággal az öszi napéjegyenlőséget.)

 

Ja meg még néhány cövek is kellett.... 

Előzmény: Törölt nick (138)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 141

pedig be lehet ám bizonyítani, mikor volt Jézus korában a napéjegyenlőség. Teljesen objektív alapon." 

 

Nem vagyok rá kiváncsi...

Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 140

hát amíg nem tudunk komolyabb érvekkel szolgálni, mint alexandriai mendemondákkal, addig mindig jöhet valaki, aki azt állítja, nem is tudtak napéjegyenlőséget mérni, így a hagyomány és a valóság között lehet egy,két, de akár három nap különbség

 

pedig be lehet ám bizonyítani, mikor volt Jézus korában a napéjegyenlőség. Teljesen objektív alapon.

Előzmény: Haralamos (139)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 139

ezt kéne bebizonyítani, önmagában ezzel érvelni körkörös érvelés" 

 

Mitől lenne az, ha az alexandriai egyház megjegyezte a dátumot (a julián naptár szerint, amely a római birodalom területén érvényben volt), őrizgette évszázadokon keresztül, és Niceában hittek is nekik.)

Előzmény: Törölt nick (137)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 138

Aznap Rómában szép idő volt – olvashatjuk jegyzeteiben – és egy hosszú egyenes függőleges farúd (farönk?) segítségével demonstrálni tudta az érdeklődőknek, hogy a napéjegyenlőség március 21-én dél körül következett be.

 

...persze kutyafülét demonstráltak, ha ezzel a módszerrel visszanézve csak 1-2 nap pontosságú mérés volt lehetséges. :-)

 

A pontosságban, legfőképp ennek utólagos megítélésében sokat segítene, ha tudnánk, mekkora volt akkoriban a Föld forgástengelyének dőlésszöge. Magyarul, hogy kellett pontosan beosztani a gnómon számlapját, illetve mennyivel volt roszabb vagy jobb ugyanazon farúd által vetett árnyék leolvashatósága, azaz a kijelző felbontási képessége.

Ez megint hasonló kérdés, mint például a Delta T.

Előzmény: Haralamos (136)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 137

Egy 10 napos korrekcióval a domináns március 20 környékére érünk vissza az időben; i.sz. 280 és 380 közé.

ez majdnem így van, bár a rend kedvéért pontosítanám, hogy az utolsó julián MEQ március 20-án az 439-ben volt, illetve 435-ben, tényleges római helyi idő szerint. az elsők pedig 220, illetve 224-ben ugyanezen kritérium szerint

 

De nekünk hátrálni kell az időben a március 21-i domináns MEQ-ig (i.sz. 150-250) és az újabb 1 nap  

Ezért 11...  

de nem hátráltak 11 napot

 

A julián naptár kezdete Jézus születése a március 21-hez kötödik.) 

ezt kéne bebizonyítani, önmagában ezzel érvelni körkörös érvelés

Előzmény: Haralamos (135)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 136

A link ugyanaz... Csak a fejezetcímet adtam meg. 

 

Pihentetőül egy papiruszkézirat, amelyet Hunnivári talált Visegrádon;  

 

 

Az idézet H. Z.: LIUDPRAND ÉS AZ I.SZ. 968-AS ESZTENDŐ (Bp. 2002) 66. oldaláról. 
A megtalálás körülményeiről: 
Hihetetlen véletlennek és szerencsének köszönhetően – mint Poggio Bracciolini ahogy a Tacitus és sok más kéziratra ráakadt – a visegrádi Salamon toronyban sétálás közben ráakadtam két eredeti papirusz kéziratra, amelyből az egyik garantáltan Szoszigenész római naptárral kapcsolatos jegyzeteit tartalmazta, a másik a Róma város alapítását követő 711. évből [ma 43 BC-nek szokták tekinteni] származik és a naptárral kapcsolatos tanácskozás jegyzőkönyvét tartalmazza. Sajnos a résztvevők neveit tartalmazó rész teljességgel olvashatatlanná vált ez alatt az 1844 év alatt, de így is értékes adalékkal szolgál a 712-es évi [ma 42 BC ] intézkedés megértéséhez. Legnagyobb sajnálatomra az eredeti papiruszokat most nem találom, így be kell érniük kivonatolásommal, de higgyék el a tartalom kárpótolni, fogja Önöket trehányságomért… 
Szoszigenész jegyzeteiből kiviláglik, hogy számára a tavaszi napéjegyenlőség és március 21. egy és ugyanaz. Mivel feladata az volt, hogy egy hosszú időre alkalmas naptárat készítsen úgy, hogy a tavaszi napéjegyenlőség egybeessen március 21-ével, a következő – mások számára érthetetlen – megoldást választotta. Komolyabb mérőműszerek nélkül is tudta, hogy az agyonmódosított 708. esztendőben (445 napos) amelyet ma 46 BC-nek tekintünk, számításai szerint teoretikusan március 22-én a reggeli órákban következett be a tavaszi forduló. 
Ezért kénytelen volt naptárának kezdőévét, a 709-es évet [45 BC] szökőévvé tenni. (Elég furcsa dolog mindjárt a kivétellel kezdeni.) 
Aznap Rómában szép idő volt – olvashatjuk jegyzeteiben – és egy hosszú egyenes függőleges farúd (farönk?) segítségével demonstrálni tudta az érdeklődőknek, hogy a napéjegyenlőség március 21-én dél körül következett be. (Én már azóta kézi számításaim segítségével megállapítottam, hogy 12 óra 33 perckor.) Mindenki meg volt elégedve, és búcsúzóul a lelkére kötötte a papoknak – akik a naptárért voltak felelősek – hogy instrukciójának megfelelően négyévenként iktassák be azt a bizonyos februári szökőnapot [évet] és meglátják minden a legnagyobb rendben fog menni. Latin eredetiben: „quarto quoque anno”. 
„Ave Caesar”-ral búcsúzott és visszatért Alexandriába, magára hagyva a Julián-naptárt. 
A római papok feladata az lett volna, hogy a 713-as, 717-es, 721-es, 725-ös, években és azután is négyévenként iktassák be azt a bizonyos szökőnapot. (Mai terminológiával 41 BC, 37 BC, 33 BC, 29 BC, stb.) 
Mivel Szoszigenész instrukciója nem került – nem úgy – végrehajtásra, számos tudománytalan találgatás ütötte fel a fejét – tudományos berkekben – amely az általam megtalált jegyzőkönyvből válik világossá. Egyesek Caesar elleni bosszúra gyanakodtak – őt a 710. évben [44 BC] meggyilkolták, – de logikátlan, mert a naptár neve maradandó lett. Mások tudatlanságra vagy hanyagságra gondoltak, ami azért nem hihető, hiszen nem egy papra bízták a naptár karbantartását. (Ld . később a már hivatkozott általam megtalált jegyzőkönyvet.) Ugyanúgy nem állhatott érdekében senkinek a „naptárreform megcsúfolása”, hiszen jegyzőkönyvünk bizonyítja a papok végtelen aggódását, a felborult rend miatt. Nem csigázzuk az olvasó érdeklődését tovább, tehát ismertetjük először a tényeket mi is történt. 

Előzmény: Törölt nick (134)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 135

Lassan írom... 

 

Egy 10 napos korrekcióval a domináns március 20 környékére érünk vissza az időben; i.sz. 280 és 380 közé.

De nekünk hátrálni kell az időben a március 21-i domináns MEQ-ig (i.sz. 150-250) és az újabb 1 nap  

Ezért 11...  

A julián naptár kezdete Jézus születése a március 21-hez kötödik.) 

Előzmény: Törölt nick (130)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 134

köszi, esetleg erre is adhatnál egy linket :-)

Előzmény: Haralamos (133)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 133

Továbbra is csak "A régi római naptár" fejezetet tudom ajánlani olvasásra.) 91-177 oldalak

Előzmény: Törölt nick (132)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 132

Ha tévedhet az egész akadémikus tudomány, akkor Ludwig Ideler miért nem tévedhet?

 

Tudjuk hol található a legrégebbi Livius példány? illetve melyikből dolgozott Ideler?

Előzmény: Haralamos (129)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 131

Meton bácsi?

ő tudtommal tizenkilenc, azaz egy híján húsz

Előzmény: Haralamos (128)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 130

értem én nagyon is jól, sőt szerinem ők is értették akkoriban

de a 10 nap akkor is csak 10 nap, akárki akármit is akart.

 

ez mint írod abból is látszik, hogy a domináns napéjegyenlőség március 20

 

már csak az a kérdés, melyik belemagyarázás a szimpatikusabb: a Gergely bulla március 21-e vagy a Hungár naptár 11 napja

Előzmény: Haralamos (126)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 129


másrészt ez az általad idézett könyv a forrásról szóló értekezés, egy idézet, tehát nem maga a mű." 

 

 

Hát ha neked Ludwig Ideler csak egy könyv....

Előzmény: Törölt nick (127)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 128

Nem kell nyomoznod, Meton bácsi....

Előzmény: Törölt nick (127)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 127

hoppá.

 

egyébként nem, ez sem mentheti meg érdemben, viszont az indoklás ezek szerint jóval alaposabb utánanézést igényel

 

másrészt ez az általad idézett könyv a forrásról szóló értekezés, egy idézet, tehát nem maga a mű.

persze tudom, hogy maga a mű is csak a másolat másolata, de mégis

 

viszont akkor most azt kell kinyomozni, a húsz éves forduló mi alapján született

Előzmény: Haralamos (125)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 126

2. bár ez erre nem cáfolat, de sosem lesz a Gergely naptár 10 napos kiigazításból 11 nap kiigazítás, bárhogy is változik a dátum. 10 egész nap az csak 240 óra" 

 

Ennyire nem vagy képes megérteni, hogy Gergely egy domináns március 20-át állított helyre, miközben 21-ét akart (10 nappal)... 

 

Előzmény: Törölt nick (124)
Haralamos Creative Commons License 2012.10.06 0 0 125

Nocsak nocsak, a 23-as forduló megmentené? De hát az tény! 

 

Ja, hogy nem találod Liviusznál, akinek hinnél. Azt köszönd a kedves forrásmódosító ZAKAMÉDIÁKnak, mert forrásunk 200 éve még így nézett ki; 

 

http://books.google.hu/books?id=jVNYAAAAYAAJ&pg=PA353&lpg=PA353&dq=%22vicesimo+quarto+quoque+anno%22&source=bl&ots=KTaVNJgm2Q&sig=tsuee_G7sGGs5hg6hVygWEXtbcc&hl=hu&sa=X&ei=_QBwUJbIFsrGtAaSpYHYAQ&sqi=2&ved=0CCIQ6AEwAQ#v=onepage&q=%22vicesimo%20quarto%20quoque%20anno%22&f=false 

 

vicesimo quarto quoque anno....

Előzmény: Törölt nick (124)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.06 0 0 124

A Hungár naptárnak annyi?

 

hát bizony annyi.

1. nem lehet az időcsúszás egyszerre 190, 196, és 198 év is, függően attól mikor melyik passzol

2. bár ez erre nem cáfolat, de sosem lesz a Gergely naptár 10 napos kiigazításból 11 nap kiigazítás, bárhogy is változik a dátum. 10 egész nap az csak 240 óra

3. már csak a Livius féle 23 éves forduló menthetné meg (részben) az elméletet, ezt viszont sehol nem lelem

IDOHIDEPITO Creative Commons License 2012.01.12 0 0 123

"Hungár naptár" 54 000 találat...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!