Sziasztok, valaki meg tudná mondani, hogy Renault Clio III-nál a rádió kódot, hogyan lehet beütni?
Középen nincs óra és rádió kijelzőm. A kormánynál nincs rádió vezérlő. Az autó most múlt 4 éves, sajnos akkut kellett cserélni benne, nem tudom, hogy üssem be neki a kódot, mert nincs sehol kijelzőm. Csatoltam a rádió képét.
A gyertyakat erdemes max 30000km utan ellenorizni...siman lehet ott is a gond, es lehetoleg eredeti Renault vagy azzal megegyezo gyertyat hasznalni. Tapasztalataim alapjan a Renault nagyon kenyes erre. Ha ott nincs hiba es a trafot ugye kizarhatjuk, erdemes lenne a befecskendezesi rendszert diagnosztizalni. Benzinnyomast merni, befecskendezo szelepeket kiszedni es probapadon megjaratni, megnezni a szallitasi mennyiseget es a befecskendezesi kepet, ha hiba van erdemes megprobalni ultrahanggal kitisztitani. Emellett erdemes lenne kompressziot es veszteseget is merni, mert ugyan a Renaultoknal nem gyakori, de elofordulhat mechanikai hiba is...
Turbó környékén van egy vákumcső (nagyon merev) ami eltört a cső tövében. Márkaszervízben egyenlőre leszigszalagozták, így megyek hónapok óta, 40et modntak egy komplett új csőre. Nem lehet csak azt az egy kis szakaszt kicserélni valahogy? Lehet kapni ilyen merev vákumcsővet külön, amitvalahogy rátudnék operálni a régi helyére, de úgy hogy aztán ne szívjon falsot :) Valakinek ha van ilyesmiben tapasztalata, megoszthatná velem :) Köszi.
P0300as hibakódot kaptam tegnap reggel, nagyon rángat hidegen mostanában a kicsike (1.2 TCE) legalább dobott hibakódot és kiderült, hogy 1 v. több hengerben nincs ilyenkor égés emiatt rángat. Pontosabban kereszteződésbe begurulok, gázt adok és nem történik semmi. Max rángat aztán 1x csak meggondolja magát és meglódul. Istenigazából beindítva, amikor rendesen jár is mintha csattogna valami ha odahajolok a hengerek felé. Most kapott új NGK trafót, nem lett jobb semmi tőle. Ha esetleg ötlete van valakinek, azt is megköszönném :) Akkor lökte ki a hibakódot amikor nagyon nem akart menni de jol megpadlóztam, és már villogott is a lámpa. Amikor meleg akkor normálisan jár, kivéve azt, hogy néha amikor megy akkor alacsonyabb fordulatról egy erősebb padlózáskor amikor kellene nagyobb kompressziónak lenni mintha 1 pillanatra kihagyna 1 henger. De nem konstans csinálja utóbbit, de ha csinálja is csak akkor amikor hirtelen nagyobb terhelést kapna. Hűtővízben nincsen olaj. Fogyasztás megnőtt mostanában közel 1 literrel ugyanolyan használat mellett (0.7-0.8l-el kb.)
4 éve volt gyertya csere. A kocsi 2008-as. Mondjuk reggelente néha csinál olyat hidegindításnál, hogy pillanatra leesik a fordulat, mintha le akarna fulladni, de aztán magára talál. De nem mindig, tízből 3-4x.
Azt javasolta a fickó, tankoljak bele 98-as prémium benzint, annak a keveréke jobb ilyen esetre és járassam meg autópályán. Meglátjuk. Ha nem muszáj, első körben nem költenék erre most 34-40 ezret. Köszönöm a tanácsokat.
Jo dolog a dioval szoras...de leginkabb a kozvetlen befecskendezeses motoroknal van ra szukseg, ahol a szivocsatornat nem eri benzin, ergo le tud rakodni korom. A tce szivocso befecskendezeses, igy ilyen hiba valoazinuleg nincs.
Minden auto ellustul varosi hasznalatban. En javasolnek egy tartosan 3-4000 fordulat koruli hasznalatot, ki tudjon egni belole a lerakodott korom. A kesobbiekre nezve erdemes neha kicsit odalepni neki, tudjon tisztulni. Esetleg lehet hasznalni valamilyen uzemanyagba ontendo tisztito adalekot ezek mellett.
Ha tutira akarsz menni, és van rá keret, akkor érdemes hozzá elmenni.
Mondjuk ő azt is elég jól meg tudja mondani, hogy tényleg kokszolódástól lomha-e az autód, vagy mondjuk valamilyen szenzor baja van csak...
Ha előtte tennél próbát a "kihuzatással", akkor tegyél meg annyit, hogy mész 20-30 percet autópályán, nem a legfelső fokozatban, hanem 1-2-vel alatta, tehát legalább 3-4000 RPM-en (vagy föntebb) tartod a motort.
Mondjuk erre az M0 is jó tud lenni, 3.-ban...
A hatás persze nem garantált, hisze lehet, hogy tök más a baja...
Sziasztok. Van egy 1.2-es TCE Clio-m, szinte csak a városban közlekedek vele. A szerelőnél volt olaj, szűrőcserén és azt mondta, nagyon lomha a kocsi, nagy turbólyukkal dolgozik, amit én is tapasztalok már vagy fél éve. Szerinte le kellene égetni a kokszot, ki kéne huzatni autópályán. Mivel antitalentum vagyok a kocsikhoz, ezt hogy kell értelmezni? Ki lehet pucolni hagyományos módon azt, ami el van kokszolódva? Minden tanácsot megköszönök.
Nem tud valaki gyári Renault alkatrészt a bolti ár alatt szerezni? Bármi is a neve, a képen levő 12-es jelű alkatrészre lenne szükségem. (tudja valaki, hogy pontosan mi ez az alkatrész? 1.2 TCE)
Nem a rendszer rossz vagy alulméretezett, hanem az előző rönó szerelőm baszott át. Azt mondta h feltöltette a klímát, de nincs semmi baja, ez ilyen. Meg egy nagy f@@t!
A mostani szerelőm elmondta, hogy 550 a töltési tömeg. Nekem csak 400 volt benne. Feltöltötték és azóta jéghideg a klímám! :)
Az újabb autók klímái már kevesebb gázzal vannak feltöltve, mint a 20 évvel ezelőttiek, így ha csak egy kicsi is hiányzik belőle, azt megérezni. [Clio II (690), Clio III (565)]
üdv.
Isu
Szia Viki!
A dolgozói társkártyámon, hogyan tudom módosítani a net csomagot? Be kell menni egy t-pontba? Egy Net Plusz L-re szeretném módosíttatni. (302421644)
álló helyzetben, kis sebességű haladásnál gyenge, de normál sebességnél (ahol segít a menetszél), ott már jobb?
a szokásos mérés/feltöltés után megpróbálnám a hűtőket, hűtőközöket KÍVÜLRŐL tisztítani.
az a tapasztalatom, hogy kb. 4-5 év után iszonyatos mennyiségű por, bogár, fűszál, és egyéb (rettentően megdöbbentő) dolog képes összegyűlni a hűtők (víz+klíma) közt, és a hűtőlamellák közt is.
Ha ki tudod venni a vizeset, akkor könnyű mosni, ha nem, akkor óvatosan kell csinálni, hogy se a lamellák, se az elektromos dolgok ne sérüljenek.
Ha sikerül kimosni a dzsuvát közülük, akkor álló helyzetben is javulni fog a klíma hatása, egyrészt mert a szerencsétlen ventillátornak könnyebb dolga lesz, másrészt mert a hűtőlamellák is visszanyerik a munkavégzéshez szükséges szabad felületüket.
Reggel nyitom a csomagtartót, gondolattal később kattant, mint ahogy megnyomtam a gombot, szinte fel sem tűnt. Egész nap talán ha négyszer kellett nyitnom, egyre nehezebben ment, este otthon már nem tudtam kinyitni.
Hogyan lehet kinyitni, hogy hozzáférjek a zárhoz? Aztán meg mi lehet a baja? Maga a kapcsoló? Vagy valami korrózió? Erre azért gondolok, mert az ajtó legalsó pontján van a zár, simán lehet, hogy vizet kapott az elmúlt kilenc évben.
Van valakinek ötlete? Egyáltalán történt már ilyen valakivel?
Hidegen nagyon rángat néha indulni is ugy indul hogy nemtudja hogy lefulladjon vagy ne. Ha erobol kell menni foleg harmadikban alacsony fordulatrol padlozva mintha egy pillanatra kihagyna egy ütem mert bolint egyet. Egyszer harom hengerezett is par percig. Markaszervizbe azt mondtak tuti trafo. 30ert vettem ngk-t azt mondtak az a legjobb. Sagem volt benne. Sajnos az uj trafoval is ugyanolyan mint volt. Pillango/folytoszelep tisztitashoz valami kis abrás utmutatoja nincs valakinek? :)
A bárdi webshop, berut hoz elsőként, én azt venném, ha cserélni kéne. 26.300 ft a kisker ár, ebből, akár, 40% kedvezményt lehet kapni, ha van ismerős autószerelő, vagy bármilyen regisztrált cég, aki náluk vásárol.
Hát, nem tudom, nekem ilyen tapasztalatom nincs, sőt.... a klíma, néha túl hideget fúj, ezért, feljebb kell vennem a hőfokot, a szokásos 21-22 ről, akár 24-re. (digit klímás). Inkább akkor van a gond, ha sokat áll a napon, akkor nagyon át tud melegedni, a fekete műszerfal és ülés, ontja magából a forróságot, ilyenkor hiába klímázol, egy jó ideig meleg lesz. A fűtés, télen, szintén kiválló, ingben, pulcsiban, simán el lehet lenni, 22 fokos beállításnál.
Pont ilyen Clio-m van (Clio III, 2007. 1,4 16V)...
Télen nincs különösebb gondom vele, tisztességgel felfűti az utasteret.
Viszont nyáron, a klíma használatnál ugyanaz a gondom, mint neked. Hármas-négyes fokozaton kell menni a ventillátornak, belső keringetésen, hogy valami hűtés érzékelhető legyen. Ugyanakkor, ha megmérem a középső rostélyon kijövő hőmérsékletet, jó hideg, 5-7 fokos, ami benne van a szabványban.
Az is igaz, hogy különösebben nem zavar, mert én nyáron alig használom a klímát, szerintem többet ér, ha lenyitom az ablakokat és "lötyögtetem" a levegőt. Kisebb hőterhelést kapok, ha kiszállok a kocsiból. Télen viszont kiválóan párátlanítja az üvegeket, és ez nekem sokkal fontosabb.
Egyébként a klímát többször, oda-vissza átnézték, hibátlan. Úgy látszik, ez ilyen...
Hűtés fűtésről érdeklődnék, hogy kinek hogyan működik. Egy 1.4-es III-as Cliom van. Télen a mínuszokban csak meleget fúj, nyáron a klímám pedig csak hideget. Van egy 1.6-os Megane-unk, ami télen forrót fúj, nyáron pedig jéghideget.
Télen a Cliom csak sokára tudja felfűteni az utasteret(kb. 25-30 perc után van "meleg") nyáron pedig csak sokára (kb. fél óra) tudja lehűteni , de akkor is csak épphogy elviselhető a hőmérséklet.