Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
amíg 100-150 ft között kapsz étolajat, sztem nem éri meg 10 embernek sem a szeparátor ennyiért. ráadásul az étoil mehet akár tisztán is, a motorolaj meg ehhez sűrű, nem? ha felesbe nyomod, akkor is 200 ft körül jön ki literje, plusz fejenként a 200e beugró :D
ha te tankolsz egy évben 3000 liter gázolajat a gépeke, akkor okés, de prosztó utcai embernek?
És mi lett a maradék 999l-el? Adaléknak én farmerfényt haszálok (könnyü és nehéz petróleum keveréke, egy kis isopropil-alkoholal).Eddig úgy néz ki szereti a kis Nissan.A füstölés gyakorlatilag teljesen eltünt,vegyes,szaladgálós üzemmódban sem tudok vele 5l-nél többet megetetni.
Én jártam úgy, hogy mentem vidékre, mert maradt 1000 liter fűtőolaj és megvenni. 150 körül volt az ára. Elhoztam haza és kellett az autóba üzemanyag, akkor öntöttem bele. A színe pirosas volt a szaga olyan " érdekes". Kb. 10 kilométer alatt kinyírta az adagolót és porlasztót. Mert miközben állt, sok évig, hát valami savas dolgot is önthettek bele és az szépen szétmart mindent. Szóval nekem csak a fincsi étolaj marad, amíg világ a világ. A hígítás pedig csakis go. Próbáltam benzinnel sokszor és sokat, de a go a legjobb neki.
mar kifogyott a mocsok a gepbol de gazolajjal is ugyanugy szar :( adagolos neked mit csinalt ? mert ugy erzem nekem is az marad. tankoltam 20 go. t sokat fogyaszt es nem is megy. szoval nincs mas :( adagolooooos :(
össze kell fogni pár embernek.....akkor már nem drága annyira.
viszont aki némileg tudja mit is tartalmaz a fáradt motorolaj azt tudja miért nem jó a motornak enni.a korom gyakorlatilag csiszolóanyagként működik.
az étolajat meg ha nem ész nélkül borogatnák a verdákba akkor nem lenne baj.van amibe nem szabad erőltetni.a soros adagolós mercik nem véletlen hogy elmennek vele míg a rotációsok ne annyira kedvelik,de ez már mechanika.
azért ,mert nincs pénzem nem feltétlen kell minden folyadékot beleönteni a tankba aztán ha megáll a vas akkor panaszkodni.
nekem megy személyautóm(w124 300td),teherautóm(ifa 50-es és 60as is,kraz,ural)és pár traktor(rába stiger,zetor cristal,mtz).és ezek évek óta sok km és sok-sok üzemóra óta hibátlanul.mivel jól átgondoltam mindent amikor elkezdtem én is a spórolást.van amikor fáradt olajjal mennek a gépek,de van amikor étolajjal....mikor mi van nagyobb tételben.sőt van opel corsa 1.3 cdti is ami szintén mindennel megy ami nem jöv adós.....
befektetés nélkül nincs nyereség.....ez alap tézis.
megéri a szeparátor.....bőven megéri főleg hosszú távon.
A 2m, gondolom 2 milliót akar jelenteni. Szerinted azért járnak itt sokan étolajjal, meg hasonló löttyökkel, mert milliók hevernek a polcon az otthonaikban? :D Amúgy ha már milliók és WMO, akkor én már inkább egy ilyet vennék: https://www.youtube.com/watch?v=2EdvscvSYsk
Tisztíthatod azt minden szarral, szerintem akkor sem tűnik el teljesen. Mások is tapasztalták már ezt a jelenséget motorolaj esetén és ezt a lerakódást oldószerekkel már nem biztos, hogy el tudod távolítani, ugyanis, szilárd, kokszos anyag keletkezik a motorolajban lévő adalékok miatt, melyet a csúcsok alól, mechanikusan kell eltávolítani. Én próbáltam kis mennyiségben teljesen új 15W-40-ers olajat, benzinnel GO-van hígítva, nem örült neki az autóm, pedig nem egy finnyás fajta. Az adagolósnál kötöttem ki, azóta tudom, hogy mit kell tenni ha ilyen történne, de nem történik, mert nem teszem kockára az autóm üzembiztosságát még egyszer. Szerinte, ha kedves az autód épsége, felejtsd el a motorolajat, mint üzemanyagot, se újat, se kormosat, se tisztítottat nem érdemes betölteni.
Nekem most kb 40étolaj 10l motorlaj, 1l szintetikus higító 11l benzin van tankban, hidegen fél percig kicsit rángat de amúgy hibátlan.. full motorolaj nekem sem jött be, 50motorolaj és 12l benzinnnel próbáltam, erőtlen lomha lett pedig eleve nem egy erőgép, 60 lóerő volt valamikor másfél millió km el ezelőtt :-)
Igazad van, tartós használatra én se javaslom. Még télen se , pedig a gyártók a régi tipusnál 10%ot is javasolnak. Sztem is horror a dizel számára, De a massziv trutymó kidolgozására 1 alkalommal 1,5 liter sajnos muszály.
A benzint én 1-2% aránynál jobban nem eröltetném,mind a kenöképességet,mind a cetánt ronjta. Több netes fórumot átböngészve én most saját keverésü adalékkal tesztelem a gépet.
Néhány százalékkal javitja az égés minőségét, de nem szabad folyamatosan ilyen koktélt alkalmazni. Nem placebó, a benzinnek van egyfajta tisztitó és égésjavitó hatása.
Azert nem ertem miert nem sikerult nagyban a mix :( amugy azota fel tankhoz csavartam 1,5 l 95 ost es ugy erzem, jobb egy par fokkal. de az is lehet, hogy ez csak placebo. aztan kitudja lehet ez csak placebo
Most jottem vele palyan es kikoxoltam mintha picit jobb lenne. szoval biztos valami dzsuva van. kb. fel tanknal jarok adok neki 1,5 litert benzinbol akkor. es inkabb vissza allok az etolaj uzemre. bar sajnalom mert hozza jutottam 240 l motorolajhoz. :(. De a receptet koszonom. alkalmazom is : D
Nos akkor a helyzet megoldása: Ne tankolj rá, attól függően mennyi van benne, öntsél hozzá 20 literenként 1 literbenzint, és járasd ki. Abenya hatására el kezd kicsit erősödni de gyenge marad, viszont kioldja a szutykot a rendszerből. várd meg amig kifogy és akkor tolj bele a tankba 15 liter gázolajat valami rendszertisztitó adalékkal, , aztán ha kifogy mehet a rendes üzemanyag.
Én egyszer zsiros étolajjal szivattam meg magam szüretlenül beleöntöttem a sötétben a tankba.:-)))
sziasztok. a napokban 50-50 be tankoltam motorolajat es gazolajat de azota a kocsi teljesen erotlen, alig megy. miutan kijartam ebbol a hihetetlen mixbol fel tankot. ontottem melle 20 gazolajat de nem javult tul sokat a helyzet. mivel tudnam normalizalni, hogy hasznalhatobb legyen? mivel pizzafutar vagyok a belvarosban eleg necces lampatol lampaig szenvedni. ha mar fordulaton van akkor "jo" az tulzas de hasznalhatobb. szoval a kerdesem az az, hogy jarjam ki ezt a mocskot ? vagy onthetnek bele. alamit amitol jobb lenne ? valaszotokat elore is koszono
m. bocs az ekezetekert. telefonrol igy gyorsabb. u.i. 1.5 szivola golfrol van szo
ami a videon van az vmi bohockodásra alkalmas játék.én komoly soktárcsás szeparátorról beszélek....ami nekem van az 16 tárcsás max és a végén ha akarom olyan tiszta olaj folyik ki mint a tescos motorolaj....csak a sok kátrányszerű korommal nehéz kezdeni valamit is.nekem sikerült 4 éve vennem egy leselejtezett szaprátort,de ez akkora mint egy mega hűtőszekrény.... :) és 8kw-os a motorja...400v....
Szeparátor alatt ezt a centrifugát érted? : https://www.youtube.com/watch?v=03C5ta9vAbg
Mert ez max. a vizet és a nagyobb szemcséket szűri ki, így ez még nem a legfinomabb az autónak, ugyanis a korom benne marad, plusz az adalékok, ezek együttesen eléggé csúnya égésterméket hagynak maguk után, ami nem igazán üdvös a motornak szerintem. A videón is látszik, hogy fekete marad az olaj. Egyébként én voltam akkora ökör, hogy adtam az autómnak motorolajat, az még csak nem is használt olaj volt. Jól felhígítva töltöttem be és kb. legfeljebb 4-5 liter lehetett, majdnem gallyra vágta kocsit! Iszonyúan kopogott, füstölt, nem gyorsult. Megnézettem és bizony eléggé érdekes finomság rakódott le a csúcsok alatt. Szóval, a motorolajat nem ajánlom üzemanyagnak. De ki lehet próbálni, mindenki a saját kárán tanul igazán. ;-)