Elvileg (!) megteheti. 20 erős fehér led elvileg képes rá, hogy adjon annyi fényt, amit egy gyári DRL-nek adnia kell. De ez egy gagyi ledes lámpa. Valószínű E betű sincs benne. Innentől kezdve rád van bízva a dolog.
Sziasztok ! Nem tudja valaki hogy hogy fehér ledet szabályos -e helyzetjelzőbe rakni? illetve hogy ilyen fajtát szabad -e http://homasita.hu/images/KICSI/85SPL2319W.jpg Köszi
5 mm-es 30 "fokos" /50 ft/db/ piros fényű. Szemből dirrekt belenézve még távolról is zavaró, de a gyári piros plexi szépen szór, és igy jó. Ez csak a pótféklámpában van, mert az gyenge volt /16W/, a gyári hátsolámpákat nem bántom, mert azok gyárilag is tökéletesek. Reklám nélkül: itt vásároltam: www.ledmaster.hu
Igen valóban egy kicsivel többet kellett volna olvasnom. Ettől függetlenül a hat.....g bele tud kötni, mert jóváhagyási engedélyel ezek a ledsorok, (amiket lehet kapni )nem rendelkeznek! És bizony rosszabb esetben hátsó rendszám kapargatás az eleje, a végéről nem is beszélve!
Olvastam a" KRESZ" idevonatkozó szabályait és nem tiltja! De a másföldrészről származó villágitási eszközök, nemzetközileg nincsennek bevizsgálva, lásd nagyon sok terméket (még a fenyőfa izzó sem felel meg) tehát ez a bibi!! Vagyis úgy is belekötnek! Vannak olyan területek ahol erre vadásznak is!! Az nem baj, ha nem megfelelő a műszaki állapota, azért nem szúrnak ki, de ha látszani akarsz, ( mert sokan még a helyzetjelzőt sem kapcsolják be) akkor biztos,hogy megállítanak!!
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
55/B. § (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
Kressz! Előre: 2db helyzetjelző (fehér) 2db tompított(fehér vagy kadmium sárga)
2db távfényszóró(fehér vagy kadmium sárga) 2db ködlámpa( Fehér vagy kadmium sárga). Ezen túl menően csak engedéllyel( NKH-KPM által tipus vizsgával lehet) átalakítási engedély mely szerepel a forgalmiba!!szabálysértés és fizetés ha ez nincs meg! Vagyis Nagyon hasznos, de nálunk még erre rákell jönni egyeseknek, mint régen a harmadik féklámpa hasznosságánál is!!!! Tehát TILTOTT!!! Az AUDIK gyárilag van szerelve és vizsgáztatva, az szabályos!!! Ők már vágják a látni éslátszani szlogent gyakorlatban is!
Ha ilyen szinten vagy, javaslom nézd meg a vaterát vagy valamelyik piacteret áramgenerátor címszóval. Én 300mA-eset vettem nemrégiben 800ft-ért. Építve olcsóbb lenne,de az idő és szakértelem- igényes.
Ha valaki jár errefelé mostanában, megsúgná, hol lehet fényszóró/fénytest/lámpa építéshez szükséges optikát, burkolatokat, ilyesmi alkatrészeket venni? Kifejezetten a műanyag része érdekelne, minden, ami nem elektronika. Előre is köszönet!
A másik pedig, hogy találtam led-et, ami megfelelne a célnak (fényerő), de a meglévő nagyon hézagos elektronikai ismereteim miatt nem tudom a hozzájuk tartozó elektronikát megtervezni. Valaki esetleg mondana ötleteket, hogyan álljak neki? Azt tudom, hogy milyen feszültség és milyen áramerősség kell a led-eknek, illetve, hogy az autóm akkumulátora mit tud adni, de hogy közöttük mi teremtene egyetértést...
Nagyon vegyes tapasztalataim vannak a LED-ekkel. Néhány már több éve bírja a gyűrődést. Többet viszont már egyszer vagy többször cserélni kellett. Ez mindaddig elviselhető volt amíg ezt garanciában megcsinálták. Egyébként is 3 hónap garanciát adnak rá. Röhej! A LED-nek több tízezer órát kellene bírnia, vagyis ki kellene szolgálni a kocsi teljes élettartamát. Utólag végiggondolva nem érte meg LEDesíteni. A filléres izzókhoz képest túl drága és az élettartama sem az igazi még.
"Kérdésem az, van-e olyan fényerejű LED-es megoldás, amit a nappali menetfénnyel nem rendelkező autóm helyzetjelzőinek helyére téve kb ugyanazt a hatást éri el?"
Nincs. A nappali m.f. az nem helyzetjelző és nem a helyzetjelző helyére berakott izzóval működik. Abban az autókban, ahol ledes, ott legalább 5-5 led van. Van ahol a fényszóró izzó megy csökkentett feszültséggel és van a 21 W-os izzós (ezt mondjuk nemtom, hogy tényleg hány wattos, nem láttam közelről még ilyet. ) De a lényeg az, hogy nem tudsz kinyerni egy helyzetjelzőnyi méretből, ami ráadásul a foncsor alján, oldalán, vagy bárhol másutt van, akkora fényt, hogy az megfeleljen a DRL szabványnak.
Látom, lassan egy éves az utolsó hsz a topikban, ez biztos azért van, mert mindenki mindent tud, jól használ, nagyon érti, mindenki mindennel meg van elégedve :)
Nekem azért lenne egy kérdésem (lehet, hogy kettő). Egyrészt ha szeretnék LED-esíteni, az ehhez szükséges tudást hol érdemes elkezdeni felszedni?
Másrészt biztos ismerős itt néhányaknak az újabb autókban megjelenő nappali menetfény, amely ha nem led-es, akkor egy-egy 21W-os izzó által működik. Kérdésem az, van-e olyan fényerejű LED-es megoldás, amit a nappali menetfénnyel nem rendelkező autóm helyzetjelzőinek helyére téve kb ugyanazt a hatást éri el?
Most készítettünk egy LED modul tesztet, a legkisebb SuperFlux mini-k ideálisak autók dísz - műszerfalvilágítására is, 12V-os, 0,3W-os, de inkább nézzétek meg a cikkben.