Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bocsinka Creative Commons License 2020.10.23 0 0 16705

Szép kocsi! Gratulálok! 

Kitartást kívánok!

Előzmény: Gyevi Csepel (16696)
505519570004 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 16704

Előzmény: Gyevi Csepel (16702)
triplaharom Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16703

Akkor már lehetött, ha lecserélték az oldalait.

Előzmény: Gyevi Csepel (16702)
Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16702

Tudtommal nem nyúltak hozzá. A '80-as évek végén két 450-es billencs is volt itt a lakóhelyemen (egy volt a tulaj), mindkettőnek ilyen volt a platója.

Előzmény: triplaharom (16697)
Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16701

Szia Rospe!

Írtam privát e-mailt a fórumban megadott címedre...

Előzmény: Rospe (16698)
zoandras Creative Commons License 2020.10.19 0 0 16700

Nem jól látod :)

Előzmény: triplaharom (16697)
Rospe Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16699

Na a kép meg lemaradt.

 

 

Előzmény: Rospe (16698)
Rospe Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16698

Szia !

 

Van, elektronikus kivonatú alkatrészjegyzéket tudok küldeni a billencshez. Hajrá !

 

Előzmény: Gyevi Csepel (16696)
triplaharom Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16697

Ha jól látom, a plató oldala már nem eredeti.

Előzmény: Gyevi Csepel (16696)
Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.18 0 2 16696

Sziasztok!

Olvasgatom a fórumot, de csak most jutottam oda hogy írjak. A múltkori hozzászólásom óta vannak fejlemények.

Találtam egy D-450 billencset, ráadásul Hódmezővásárhelyen, nem kellett messzire mennem, de nagy szerencse kellett hogy ráakadjak, ugyanis nem hirdették, csak véletlenül került szóba.
1973-as, első tulajdonosa az áramszolgáltató cég volt, majd egy gazdaságba került, ahol a földeken használták. Kb. 12 éve állították le, teljesen működőképes volt, azóta nem volt indítva. Mivel mindkét helyen, akik hajtották sofőrök, testvérek voltak, biztos hogy annyi km van benne, amit az óra mutat: nem egészen 45.000 km. Teljesen egyben van, egy két apróság hiányzik róla.

 

Mivel nem rég sikerült elhoznom, még nem volt próbaindítás, elektromos és üzemanyagrendszert, vízhűtőt átnézem. 1-2 hét és remélem újra pöfög.

 

Azután indul a szétszedés, a fő cél továbbra is a felújítás.

 

A hazahozatalról készült több videó is, ha lesz időm a közeljövőben összevágom és felteszem.

 

Ha esetleg Valakinek van, vagy tud D-450 billencs alkatrészjegyzéket, érdekelne. (sima D-450 és D-450 N már van)

 

Addig is néhány kép:

Két kép a fellelt állapotról, a többi már itthon. Még egy bodzafa is benőtt a fülke és a plató közé.

 

triplaharom Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16695

Laikusként 5-t.

Visszapillantó tükör, ablaktörlő, lökhárító és babái, irányjelző és a lámpák helye, kabin tetején lévő helyzetjelző.

Előzmény: naháttt (16691)
Gyevi Csepel Creative Commons License 2020.10.18 0 0 16694

Nem Csehországból, itt találtam Békés megyében, Székkutason.
Időközben úgy alakult, hogy túladtam rajta egy gyűjtőnek, mivel találtam egy D-450 billencset.

Előzmény: frundsberg (16681)
naháttt Creative Commons License 2020.09.29 0 4 16693

naháttt Creative Commons License 2020.09.29 0 4 16692

 

Kiskőrösi Dutra találkozó, 2020.

 

naháttt Creative Commons License 2020.09.29 0 4 16691

 

1959 - 1973. Hány különbséget láttok a két jármű elején? 

a_motor Creative Commons License 2020.09.29 0 0 16690

Hello,

 

Valami elérhetőséget adsz?

Előzmény: puchos-benya (16688)
puchos-benya Creative Commons License 2020.09.29 0 0 16689

Sikerült végül is néhány képet feltölteni, csak át kellett méretezni.

A platóshoz van eredeti gyári új ponyva, de bógnivas csak 3 db. van.

A dobozoshoz meg van az eredeti oldalsátor vázzal együtt. A dobozos belső berendezései

eredetiek,- nagy méretű asztal, fegyver szekrény, iratmegsemmisítő, első és oldalsó pad,

kályha. A belső világítás búrái hiányoznak. 

puchos-benya Creative Commons License 2020.09.28 0 0 16688

Helló Urak!

Van néhány eladó Csepelem ami eladó sorba került.

Platós 344 -es piros rendszámos. Idén májusban vizsgázott. Új platóval, új kuplung stb.

Egész kulturált állapotban, felújítás után. Teljesen tiszta papírokkal. 

Van egy dobozos "térképész" kocsi, aminek hamarosan befejeződik a felújítása. Papírok

nélkül valójában, ami részigazság. A vételi számlák előkereshetők, amit a bontó cég adott

ki (ismert nyíregyházi "jó hírű"). Ezek, illetve a rendszám alapján a honvédségtől a papírjai

kikérhetők.

Van továbbá egy Műhely kocsi eszterga nélkül. Egyéb berendezés benne van. Állapota olyan

ahogy vettem a bontó cégtől. Felújítandó. Motorja ment szépen, de évek óta nem volt indítva.

Van továbbá egy Gulyáságyú is, ami felújított.

Felteszek néhány képet, ha valakit érdekel, jelezze.

Úgy néz ki, hogy nem sikerül a képeket feltölteni. Ezen még dolgozok!

Kérésre külön tudom küldeni!

gumidani Creative Commons License 2020.09.25 0 2 16687

Ezt a félpótkocsi alá való elsőtengely/forgózsámolyt az 1964-es ipari vásáron fényképeztem.Ez pedig "gyűjtemény":

 

Előzmény: pumukli89 (16686)
pumukli89 Creative Commons License 2020.09.25 0 0 16686

Sokszor a mérnök bácsiknak sem volt ötletük, így reszelgették a fingot. Lásd a képet.

 

Darth Plagueis Creative Commons License 2020.09.18 0 0 16685

Az a ketrec a tetején nem a fecskendő végén szokott lenni? Talán tömlődob vagy ilyesmi...

Előzmény: krepsz_zoltan (13984)
frundsberg Creative Commons License 2020.09.18 0 0 16684

A csap az utastérben van a jobboldali lábtérben. Az első tankról megy ami persze nem csak ezért volt beépítve (60literes). Most leginkább csak problémaforrás a Tikalor mert elrohad a vékony lemez palástja és nem lehet normálisan meghegeszteni.A hűtővizet meg elcsepegteti akár egy tűszúrásnyi lukon is.

Ja és nagyon útban van ha pl. a nívópálcát szeretnéd megnézni ezért én inkább kiszereltem az autóból. Igaz téli üzemet nem tervezek :)

Előzmény: csipeszkutya (16682)
koling Creative Commons License 2020.09.11 0 0 16683

A korábbi gyártmányokon ez a benzinlámpás előmelegítő volt.

Előzmény: csipeszkutya (16682)
csipeszkutya Creative Commons License 2020.09.11 0 0 16682

Üdv! a_motor. 

A Csepel D-344-es tikalorral szerelt, katonai teherautókban a műszerfalon, a jobb oldali ülésről lehetett indítani. Ott egy szegeccsel rögzített táblán le volt írva lépésről lépésre, hogy mit, hogyan kell tenni. Hadi múzeumban, vagy OT találkozón biztos meg lehet nézni, hogy mi van pontokba szedve. Én '80-'81-ben egy felépítményes R-118 rádióállomással szerelt Csepel soförje és ápolója voltam. Nekem muszáj volt használni, mert hidegben még új akkuval sem lehetett elindítani a motort. Emlékeim szerint először a tűzoltó készüléket kellett elérhető közelségbe kitenni, majd motorház tetőt kinyitni, lángterelőt az olajteknő alá felhelyezni. A tikalor táplálásra volt egy külön gázolaj tartály a motorházban, amiről a jármű motorját is lehetett táplálni csap átállítással. Arra nem emlékszem, hogy a csap nyitása az utastérből, vagy a motortérből történt-e, majd a tikalor izzítógyertyájának működtetése volt, majd a ventilátor bekapcsolása, ami a lángterelőhöz nyomta a füstgázokat. Egy enyhe durranás jelezte, hogy sikeres volt a begyújtás. Addig kellett a csappal szórakozni, amig a lágnyelv vége kékes színű nem lett. Előírás szerint 60 celsiusra kellett melegíteni a hűtőfolyadékot, ennek a norma ideje 20 perc volt. A leállítás sorrendje: Elzárni a csapot, megvárni az égés megszűnését, leállítani a ventilátort, levenni a lángterelőt, lezárni a motorházat, elrakni a tűzoltókészüléket. Motort indítani. 

 

frundsberg Creative Commons License 2020.09.01 0 0 16681

Szép darab, csehországból jött?

Előzmény: Gyevi Csepel (16672)
Oti500 Creative Commons License 2020.08.17 0 0 16680

Üdv

 

lakóbuszfan Creative Commons License 2020.08.07 0 0 16679

helyesen az emailcimem: antiloop98@freemail.hu

Előzmény: lakóbuszfan (16678)
lakóbuszfan Creative Commons License 2020.08.07 0 0 16678

szia, en megneznem ezt a 344 billencset, ha meg aktualis. emailcimed nem publikus nem tudok neked irni. ha aktualis meg kerlek irj az antilloop98@fremail.hu cimre, felvennema kapcsolatot a tulajjal!

Előzmény: KissAti64 (16498)
C50 Creative Commons License 2020.07.22 0 0 16677
mindaricsi Creative Commons License 2020.07.18 0 0 16676
Előzmény: mindaricsi (16675)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!