Pedig hidd el van realitása, megrendelő klímás buszt kér akkor azt kell biztosítani! Tudod aki fizet az diktál! Azt csak úgy mellékesen jegyzem meg ez nem rossz volt a Volánbusznak, ezért ragaszkodik is ezekhez a járatokhoz!
Nem kell elkeseredni,mert lesz még vidékre 80Man+új helyi-beszerzések is lesznek,amelyek nyomán lesznek még további felszabaduló járművek.Szóval bőven lesz kocsi,megszabadulhat a VB helyi szegmensben is a pénztemetőktől.
Nem szeretem az ilyen kijelentéseket. Már miért lenne kár? Új autóbusz-állomás van, dolgozik 4 db Volvo 8900-as, megújult a Pécs-Komló elővárosi menetrend, új helyi vonalak nyílnak január végén. Kell a 4 busz, sőt kevés is, mert így csak a 4 Ikarus-t lehet kukázni, sokkal többet kellene. Siófok meg szerintem mint turisztikai desztináció sokkal többet kiharcolhatott volna magának mint 2 db 12 éves kocsi. Már rég elektromos buszokkal kéne ott dolgozni.
Igen, több városba is jut. Pécsre megérkezett ma az első 2 db szombathelyi BN12, közben az IXM-757 (exsoproni Credo BC11) visszakerült a feladóhoz, használhatatlan volt. Valószínűleg ugyanaz a sofőr vitte fel, amelyik lehozta az egyik BN-t.
Majd idén még szóba jöhet helyi járatú buszok atcsoportositasa, ha megérkezik mindenhová az Xdb gázos szóló, ill YdbEbusz. Ugyan utóbbinál a helyi szinten ki kell majd vonni az állományból (forgalomból) Ydb buszt, de lehet majd olyan vonnak ki, selejteznek, amit eleve nem hasznaltak mar egy ideje, es csak papíron volt állományban.
Komló végülis 4 db BN12-t kap, jövő héten viszik le őket Pécsre átvizsgálàsra. Festve nem lesznek, csak a kék csíkokat tüntetik el róluk. Elvileg hó végén már Komlón lesznek forgalomban.
Tisztában vagyok a Volánbuszos műszaki állapotokkal, hisz ebben élek lassan 12 éve. A pécsi műhely szerintem mindig előrébb járt egy lépéssel a többiektől, ők még adnak az esztétikára, és a műszaki állapotra. Ellenben sok másik térséggel. Csak guruljon, aztán majd lesz valahogy...
"Hogyan vehettek részt Szombathely megyei jogú város tömegközlekedésében, ha nincsenek rendben?
Azt ugye Te sem gondoltad komolyan, hogy pénteken este 22 órakor befejezik a szolgálatot Szombathelyen és szombaton reggel 4.30-kor csatasorba állnak Komlón, meg Tatán, meg ki tudja hol? Egy szóval sem írtam, hogy nincsenek rendben. A Te autód is nyilván rendben van, de néha azért "rendbe" teszed. Kitakarítod, átnézeted a szerelővel, amit kell cseréltetsz. Nos, ez ugyanígy megy volánéknál is. Amint lekerülnek a pécsi műhelybe, alaposan át fogják őket vizsgálni, ha jól tudom lekerül róluk a kék design is. Ha Komlón utasokat szállít, az már azt jelenti, hogy a pécsi műhely felelősséget vállalt a járművek biztonságáért.
Egy példa. Amikor nyáron két BN12 elkerült Komlóról Sopronba, a pécsi műhely full kikerázta a két kocsit, új színt is kaptak és alapos felújításon estek át, gyönyörűen ki lettek pucolva, ezek azonnal szolgálatba állhattak Sopronban. Na már most cserébe Sopron két ramaty műszaki állapotban lévő, retkes BC11-et küldött helyettük. Amikor meglátták őket Pécsett csodálkoztak, hogy ezek közforgalomba lehettek. 2003-as autókról van szó, tehát öregek. Nos, ezek nem állhattak forgalomra rögtön Komlón, az IXM-759 1,5 hónap után, az IXM-759 pedig 3 hónap után jött ki a műhelyből. A rendbe tétel itt nagyon konkrét volt.
A szombathelyi műhely tudtommal lelkiismeretes, ezért várhatóan a "rendbe tenni őket" itt mást fog jelenteni, ettől függetlenül egy pécsi alapos átvizsgálás kikerülhetetlen, hiszen akár az ide úton is szerezhetnek hibákat. És mint írtam onnantól a pécsi műhelyben dolgozók felelőssége a biztonság.
Amúgy szerintem nem igazán értetted a legelső hozzászólásomat...
Nem azt írtam, hogy Komló nem kap annyi buszt amennyi kell nekik, hanem azt, hogy Siófok kap 2db-ot, hogy leváltsák a 2 exsopronit. Ez a két dolog nem ugyanaz...