Szia! Ha festhető és rugalmas marad akkor biztosan jó. Az ecetes azért nem jó mert az ecet oldja a vasat! Hol ázik az üveg mellett, vagy a lemeznél, kívül folyik be, vagy belül? Mert ugye ez a kéder gumi H alakú belül az üveg kívül a lemez. Aztán elég nehéz megmondani ha nem látod a szemeddel a "likat" :-) Befolyhat felül is és mégis alul látni. Persze körbe lehet teljesen nyomni valami kis segédeszköz segítségével amit valaki húz a kinyomó előtt. Hosszútávon én inkább kicserélném a francba a kédergumit. Nincs kizárva, hogy alatt a tartó lemez már el van rohadva. Azon nem segít a "krém" :-D Pár éve is voltak akik így javították de már nem emlékszem pontosan csak annyi dereng, hogy nem volt nagyon sikeres ez a fajta "akció". De hát mindenki másképp gondolkodik....
Sziasztok! Skoda felíciám a szélvédő guminál beázik.Szeretném megkérdezni, hogy ez a szilikon tömítő alkalmas lenne-e arra, hogy a gumiperem alatti részt kitöltsem vele? A leírás alapján rugalmas vízzáró ecet nélküli anyag, amit üvegek tömítésénél is használnak. https://bbfestekcenter.hu/Mester-semleges-szilikon-barna-310-mlÚgy látom, a leírásában benne van az üveg is: "Alkalmazható: Homlokzati fugák, hézagok, rések, repedések kitöltésére Cement- és mésztartalmú felületekre Rézre és horganyzott bádogra Üvegezési feladatokra Tükör ragasztásra (tükör mérete max. 1 m x 1 m) PVC ablakok tömítésére Fugák, csatlakozó és tágulási hézagok tömítésére Időjárásnak kitett külső felületek, fugák tömítésére Kül- és beltérben Tulajdonságai: Nagyon jól tapad Kiváló ragasztóerejű Tartósan rugalmas marad UV-álló, vízálló és vízzáró Anyag típusa: polisziloxán Hőállóság: -50 oC +150 oC Semleges oxim rendszerű pH=7 Szagtalan Nem veszélyes készítmény" Köszönöm.
Én is szidtam a saját hülyeségem anno'. Pedig volt rossz példa az akkori cégnél a seat inka váltója a többszöri/napi jelzés ellenére sem lett váltóolaj ellenőrzés/utántöltés, mert a főnöknek autószerelő volt a szakmája és olvasta a kocsi leírásában, hogy a váltóolajat nem kell cserélni! Aztán jött a tréleren a kocsi és ki lett cserélve a váltó asszem 120eFt+szerelés volt 2006-ban! Tehát megérte:-)
Sajna a szétszedésben nem tudok útmutatót/segítséget adni mert azon már én csak akkor láttam amikor darabokban volt az asztalon. Utána meg minden 3. motorolaj csere után azt is cseréltem! Nem bíztam a véletlenre semmit. Amikor ezt megvettem cseréltem azonnal: motorolaj, gyertya, légszűrő, olajszűrő, váltó olaj részlegesen, mert akkor nem volt hozzá 13-as imbuszkulcs így a feljebb lévő csavaron engedtem le amennyi lejött. Utána lett egy ~1év teljes csere. De nagyon más lett a váltás is az olajcsere után.
A csapágyszabványosítás stimmel, legfeljebb majd megpróbálom megfejteni a kiszedettekről, ha olvasható, ha nem, mérés.
A probléma magva, hogy ősszel elbontottuk a legöregebbet (1996-os forgalomba helyezés, huszonévig nálunk, 270+ ezer kilométerrel), mert a kasztni menthetetlen volt már. De a fene se gondolta, hogy a (csak) két évvel fiatalabb, fele annyit futott, nem rgé vett másikban sokkal gatyább a váltó. Sajnos az öregből nem mentettem ki, csak az apróbb elemeket (generátor, önindító, ilyesmik), a váltót nem tudtam volna tárolni.
Szóval erős lutrinak érzek bármilyen bontottat, nem a futott (és bemondott) km a lényeges, hanem a használat módja. Ezek alapján a mostani nem kapott nagy figyelmet és kíméletet.
Marad a teljes szétszedés, felújítás. Azt legalább tudom majd, hogy rendesen elkészült.
Szia! A csapágyakat mindenhol szám szerint szabványosították. Nincs olyan, hogy ehhez, vagy ahhoz az autóhoz való csapágy! Mindegyiket méret szerint meg lehet a legtöbb csapágykatalógusban találni. A kérdés mindig azon van melyik milyen minőségű acélból készült. Ez a használati időt is meghatározza.DE nem biztos, hogy megéri a csapágyakat cserélni a mai helyzetben és inkább ha a váltótengely anyának az után húzása nem segít, néznék használtan egy másik váltót. Azt amikor még lent van kimosnám a-z-ig aztán feltölteném friss olajjal és használnám. Anno' 70eFt volt a csapágy+javítás......
Akkor ez komplett váltó le és szét. A szükséges csapágyakról van valahol elérhető lista, méretezett rajz, robbantott ábra esetleg? Hogy fel tudjak készülni.
Szia! Ha előbb írod akkor egyértelműbb válasz sikerült volna! 2007-ben ugyanígy jártam a 95-ös skodrimmal. Pontosan ilyen tünetek voltak! Akkor ki kellett az összes csapágyat cserélni mert simán megégett a felületük!Láttam szétszedve az asztalon. Elkövettem azt a hibát, hogy a váltóolajat nem cseréltem a vásárlás után csak a motor olajat és a szűrőket. Mint kiderült nem volt benne csak ~fél liter.......
Röviden a hibáról: 1-2 hete vinnyogott sebességfüggő hangmagassággal valami. Beértem az autópályáról, 5-ből motorfék mellett visszaváltottam volna 4-be, majd 3-ba, de csak az üresig jutottam. Kigurulás, motorleállítás, váltókapcsolgatás, aztán egyszer csak megint lett fokozat. Üresben és sebességben zörög, kinyomva csendes.
Erre mondták, hogy nyelestengelycsapágy. Amit viszont rajzon nem láttam, alkatrészboltoknál sem leltem.
Leltem viszont erre a hibára a cseh oldalon (briskoda) a tűgörgőst, mint magyarázatot.
Most megnézem a linkelt videót, hátha megértem a csapágycserét.
Én csak tanulom a skodát, de azt kipróbáltam, hogy az 5. fogaskerékpárja az autón gyorsan elérhető (a legtovább a 16-os dogókulcs beszerzése tartott), ahol az általad írt 5. tűgörgője van.
Mivel háromféle vélt okról írtál, (nyelestengely csapágy, kapcsolási probláma, 5. tűgörgője) nem tudom mi okozza a zajt.
Ha megnézed az 5. fedele alatt mi a helyzet (akár a tűgörgőt is) alig egy órás munkával ki tudod zárni legalább az egyiket. Valamint jó indok az olajcserére. :)
Szia! Én megnézném az olajszintet első lépésben pontosan. Tehát arra gondolok, hogy km óra fogaskerék ki->kitöröl az alja és megnézni, hogy folyik-e vissza oda olaj! Az alapfelállás, hogy ott minimum 1cm magasan kell a fenéktől lenni az olajnak. Vagyis a kereket teljesen el kell, hogy lepje. Ha kevés, vagy régi az olaj akkor simán zörög a váltó ugyanis ez a váltótípus magas és a meghajtó tengely(kuplung csatlakozás)! Nagyon magasan van ezek e részek nem kapnak olajozást csak egy kis csatorna segítségével amire az alacsonyabb és nagyobb átmérőjű kerekek hordják fel az olajat, persze ha van mit! Ezenkívül az olaj nem csak kenést hanem zajcsillapítást is végez a váltóban.De azt, hogy mikor cserélted és mennyi van benne csak te tudod.
A második amit már sokszor tárgyaltak itt ki a kollégák az a sebességváltó tengelyén lévő rögzítőanya lazulása.
Ez nem csak a "síró" hangért felel, hanem fixen rögzíti az összes fogaskereket oldalirányú elmozdulástól. Ez is lehet oka annak ha a tizedmilliméterre beállított váltónál nem oda tolja a kapcsoló villát ahol az oldalirányba elmozduló kerék van.
Tanácsotokat kérem: nyelestengelycsapágy hibaként detektálták kollégák (kinyomott kuplungnál csendes, felengedettnél üresben és menetben egyaránt zajos).
Cseh oldalon olvasgatva tűgörgős csapágyról írnak (25 x 37 x 28-as méretű), ami az 5. fokozaté, és alapvetően 5-ből visszaváltva kezdődött a kapcsolgatási mizéria.
A cseh leírás szerint ez a tűgörgős csapágy a váltó bontása nélkül cserélhető.
Szia! Ott elméletileg van egy levezető nyílás ami oldalra kivezeti azt a vizet ami oda befolyik. Nézd meg nincs-e tele szeméttel. A csövet sem árt megvizsgálni, hogy a helyén van-e? A tűzfal átvezető gumit sem árt megnézni. Lehet nagy a "lik" és a vezetékre csepegő víz egyszerűen befolyik. Ha ez nem segít akkor érdemes a a szélvédő alatti műanyag takarót levenni és esetleg a szárazra törölt és zsírtalanított sarkokat/éleket ecetmentes szilikonnal kinyomni. ezt lehet az átvezetőhöz is.
Hát sajna ezt az elveszett üveggömböm nélkül nem tudom megmondani. Sajna a víz nem egy darab vas, hogy ahol elengedik ott esik le, hanem szépen képes akár fél métert is elcsordogálni mire lefolyik. Igazából a tűzfalnál is átfolyhat. Azon neked kellene gondolkodni, hogy akkor folyik jobban, ha egy helyben áll vagy ha használod? Mert ugye a felverődéstől a rohadásos részről folyhat, az álláskor meg fentről.
De mint írtam nincs üveggömböm így kézrátéttel nem deríthető ki a "lik" helyzete..... :-)
Szóval: A fűtésdoboz alján kívülről kitapogatom a levezető nyílást, beledugom az ujjam, alaposan megmozgatom benne és már tiszta is. A szélvédőt most cserélték és a gumi is vadiúj benne. Remélem nem az a gond. Említésre méltó, hogy a bal oldali doblemez is lepusztult állapotban van. De jól gondolom, hogy ha az csinálná a parádét, akkor nem középen ázna a szivacs.
Szia! Van egy jó meg egy rossz hírem! A jó hír nem kell semmit szétszedni, a fűtés doboz ami a motortérben van annak az alján van egy gumi kupak ami "elméletben" levezeti a befolyt vizet. Ezt könnyen ki tudod tapogatni a műanyagba bele van pattintva a gumi ami fel van vágva és azon folyik ki az esővíz. Ezzel nem szokott gond lenni csak ha nincs semmilyen szűrő felül és odapotyognak a falevelek.
A rossz hír az inkább az ablak mellett a kéderguminál szivárog be a víz. Na ez sajna melósabb játék! A sziloplaszt nem jó mert szétszedi a fémet ami szinte biztosan rozsdás alatta. A megoldás a szélvédő kiszedés a fém javítás, festés, új kédergumi. De próba cseresznye először a gumi szelepet nézd meg. A falevelek és egyéb szemét szűrésre én a tűzhelytisztító dörzsiből vágtam bele pár réteget. Az megfogja a por nagy részét is ha befújod pl szilikon spray-vel. Csak ugye a földutak után sűrűbben kell kimosni:-)
Sziasztok! Az utóbbi (esős) időben a lábamnál pocsolya van. Nem pisi. Szivaccsal mindig felitatom, de újra képződik. A gázpedáltól egy kicsit feljebb, jobbra, középen van egy hangszigetelő szivacs, ami tocsog a vízben. Szétszedném a fűtő motor házat, mert azon kell lenni egy kis vízelvezető nyílásnak. Hátha az dugult el. Ha valaki csinált már ilyet, kérem mondja meg, hogy ezt a nyílást merre találom majd. Mennyire kell lebontanom a fűtést? Gondolom legalább a fűtőmotort ki kell hozzá venni. Köszönöm a segítséget.
Szia! Nincs azzal semmi probléma. Én csak azért írtam kiegészítést mert ha valaki megkérdezi mi van a kipufogóba becsatlakoztatva, akkor nem árt neki kicsit bővebben kifejteni:-)
Nyilván a 80'-as években ez komoly kérdés lett volna még egy autó szerelőnek is!
Szia! Mint alatt is írták teljesen jól az a lambda szonda vagy más néven oxigén szenzor. Sajna ez az alkatrész igencsak befolyásolja a a teljes motor működését. Pár mondatban leírom milyen hatások vannak akkor ha ez elfárad, esetleg teljesen tönkre megy. A szenzor az elégett üzemanyag oxigén tartalmát követve ad jelet a motorvezérlőnek a keverék esetünkben az injektorok rezgésszámának nagyságához.
A szenzor működése ~300c° nál indul meg ezért van benne egy fűtőszál ami gyorsítja ezt a folyamatot. Ennek a hibája is késlelteti az átállást a "dúsított" vagy más néven szívatós üzemről a szabályozott üzemre.
Ezt a motorvezérlő gyárilag megadott értékei alapján csinálja. Ha ez tönkre megy akkor a motor nem kap jelet ilyenkor lép életbe a "vészhelyzeti" üzemmód amikor is a motor szabályozatlanul olyan zsiguli módra megy és fogyaszt is!:-) A fáradásnak is van egy határa amikor már nem képes a motorvezérlő értelmezni a kapott jelet(1V-5V) és elkezd csúszni az érték és a fogyasztás is szépen emelkedni kezd, a nem megfelelő keverési arány miatt. De sajna a hibakód kiolvasás sem mindig egyértelmű! Nálam amikor megvettem és az egyik injektor (amit később vettem észre, hogy nem bele való) miatt is lambda hibát dobott a vezérlő pedig semmi köze nem volt hozzá csak közvetve. Ezért ha felvetődik a hiba lehetősége érdemes inkább üzem közben a lambda értékeket megmérni, mint azonnal cserélni. Apropó csere ha mégis kellene cserélni akkor azt csak melegen szabad kilazítani ha nem akarod, hogy beleszakadjon.....
Mellékelek egy fotót.Narancssárga körrel jelöltem egy akatrészt,ami a kipufogóval van összeköttetésben,úgy tűnik.Mi ez az alkatrész? Köszi a válaszokat!