Szia! Ha előbb írod akkor egyértelműbb válasz sikerült volna! 2007-ben ugyanígy jártam a 95-ös skodrimmal. Pontosan ilyen tünetek voltak! Akkor ki kellett az összes csapágyat cserélni mert simán megégett a felületük!Láttam szétszedve az asztalon. Elkövettem azt a hibát, hogy a váltóolajat nem cseréltem a vásárlás után csak a motor olajat és a szűrőket. Mint kiderült nem volt benne csak ~fél liter.......
Röviden a hibáról: 1-2 hete vinnyogott sebességfüggő hangmagassággal valami. Beértem az autópályáról, 5-ből motorfék mellett visszaváltottam volna 4-be, majd 3-ba, de csak az üresig jutottam. Kigurulás, motorleállítás, váltókapcsolgatás, aztán egyszer csak megint lett fokozat. Üresben és sebességben zörög, kinyomva csendes.
Erre mondták, hogy nyelestengelycsapágy. Amit viszont rajzon nem láttam, alkatrészboltoknál sem leltem.
Leltem viszont erre a hibára a cseh oldalon (briskoda) a tűgörgőst, mint magyarázatot.
Most megnézem a linkelt videót, hátha megértem a csapágycserét.
Én csak tanulom a skodát, de azt kipróbáltam, hogy az 5. fogaskerékpárja az autón gyorsan elérhető (a legtovább a 16-os dogókulcs beszerzése tartott), ahol az általad írt 5. tűgörgője van.
Mivel háromféle vélt okról írtál, (nyelestengely csapágy, kapcsolási probláma, 5. tűgörgője) nem tudom mi okozza a zajt.
Ha megnézed az 5. fedele alatt mi a helyzet (akár a tűgörgőt is) alig egy órás munkával ki tudod zárni legalább az egyiket. Valamint jó indok az olajcserére. :)
Szia! Én megnézném az olajszintet első lépésben pontosan. Tehát arra gondolok, hogy km óra fogaskerék ki->kitöröl az alja és megnézni, hogy folyik-e vissza oda olaj! Az alapfelállás, hogy ott minimum 1cm magasan kell a fenéktől lenni az olajnak. Vagyis a kereket teljesen el kell, hogy lepje. Ha kevés, vagy régi az olaj akkor simán zörög a váltó ugyanis ez a váltótípus magas és a meghajtó tengely(kuplung csatlakozás)! Nagyon magasan van ezek e részek nem kapnak olajozást csak egy kis csatorna segítségével amire az alacsonyabb és nagyobb átmérőjű kerekek hordják fel az olajat, persze ha van mit! Ezenkívül az olaj nem csak kenést hanem zajcsillapítást is végez a váltóban.De azt, hogy mikor cserélted és mennyi van benne csak te tudod.
A második amit már sokszor tárgyaltak itt ki a kollégák az a sebességváltó tengelyén lévő rögzítőanya lazulása.
Ez nem csak a "síró" hangért felel, hanem fixen rögzíti az összes fogaskereket oldalirányú elmozdulástól. Ez is lehet oka annak ha a tizedmilliméterre beállított váltónál nem oda tolja a kapcsoló villát ahol az oldalirányba elmozduló kerék van.
Tanácsotokat kérem: nyelestengelycsapágy hibaként detektálták kollégák (kinyomott kuplungnál csendes, felengedettnél üresben és menetben egyaránt zajos).
Cseh oldalon olvasgatva tűgörgős csapágyról írnak (25 x 37 x 28-as méretű), ami az 5. fokozaté, és alapvetően 5-ből visszaváltva kezdődött a kapcsolgatási mizéria.
A cseh leírás szerint ez a tűgörgős csapágy a váltó bontása nélkül cserélhető.
Szia! Ott elméletileg van egy levezető nyílás ami oldalra kivezeti azt a vizet ami oda befolyik. Nézd meg nincs-e tele szeméttel. A csövet sem árt megvizsgálni, hogy a helyén van-e? A tűzfal átvezető gumit sem árt megnézni. Lehet nagy a "lik" és a vezetékre csepegő víz egyszerűen befolyik. Ha ez nem segít akkor érdemes a a szélvédő alatti műanyag takarót levenni és esetleg a szárazra törölt és zsírtalanított sarkokat/éleket ecetmentes szilikonnal kinyomni. ezt lehet az átvezetőhöz is.
Hát sajna ezt az elveszett üveggömböm nélkül nem tudom megmondani. Sajna a víz nem egy darab vas, hogy ahol elengedik ott esik le, hanem szépen képes akár fél métert is elcsordogálni mire lefolyik. Igazából a tűzfalnál is átfolyhat. Azon neked kellene gondolkodni, hogy akkor folyik jobban, ha egy helyben áll vagy ha használod? Mert ugye a felverődéstől a rohadásos részről folyhat, az álláskor meg fentről.
De mint írtam nincs üveggömböm így kézrátéttel nem deríthető ki a "lik" helyzete..... :-)
Szóval: A fűtésdoboz alján kívülről kitapogatom a levezető nyílást, beledugom az ujjam, alaposan megmozgatom benne és már tiszta is. A szélvédőt most cserélték és a gumi is vadiúj benne. Remélem nem az a gond. Említésre méltó, hogy a bal oldali doblemez is lepusztult állapotban van. De jól gondolom, hogy ha az csinálná a parádét, akkor nem középen ázna a szivacs.
Szia! Van egy jó meg egy rossz hírem! A jó hír nem kell semmit szétszedni, a fűtés doboz ami a motortérben van annak az alján van egy gumi kupak ami "elméletben" levezeti a befolyt vizet. Ezt könnyen ki tudod tapogatni a műanyagba bele van pattintva a gumi ami fel van vágva és azon folyik ki az esővíz. Ezzel nem szokott gond lenni csak ha nincs semmilyen szűrő felül és odapotyognak a falevelek.
A rossz hír az inkább az ablak mellett a kéderguminál szivárog be a víz. Na ez sajna melósabb játék! A sziloplaszt nem jó mert szétszedi a fémet ami szinte biztosan rozsdás alatta. A megoldás a szélvédő kiszedés a fém javítás, festés, új kédergumi. De próba cseresznye először a gumi szelepet nézd meg. A falevelek és egyéb szemét szűrésre én a tűzhelytisztító dörzsiből vágtam bele pár réteget. Az megfogja a por nagy részét is ha befújod pl szilikon spray-vel. Csak ugye a földutak után sűrűbben kell kimosni:-)
Sziasztok! Az utóbbi (esős) időben a lábamnál pocsolya van. Nem pisi. Szivaccsal mindig felitatom, de újra képződik. A gázpedáltól egy kicsit feljebb, jobbra, középen van egy hangszigetelő szivacs, ami tocsog a vízben. Szétszedném a fűtő motor házat, mert azon kell lenni egy kis vízelvezető nyílásnak. Hátha az dugult el. Ha valaki csinált már ilyet, kérem mondja meg, hogy ezt a nyílást merre találom majd. Mennyire kell lebontanom a fűtést? Gondolom legalább a fűtőmotort ki kell hozzá venni. Köszönöm a segítséget.
Szia! Nincs azzal semmi probléma. Én csak azért írtam kiegészítést mert ha valaki megkérdezi mi van a kipufogóba becsatlakoztatva, akkor nem árt neki kicsit bővebben kifejteni:-)
Nyilván a 80'-as években ez komoly kérdés lett volna még egy autó szerelőnek is!
Szia! Mint alatt is írták teljesen jól az a lambda szonda vagy más néven oxigén szenzor. Sajna ez az alkatrész igencsak befolyásolja a a teljes motor működését. Pár mondatban leírom milyen hatások vannak akkor ha ez elfárad, esetleg teljesen tönkre megy. A szenzor az elégett üzemanyag oxigén tartalmát követve ad jelet a motorvezérlőnek a keverék esetünkben az injektorok rezgésszámának nagyságához.
A szenzor működése ~300c° nál indul meg ezért van benne egy fűtőszál ami gyorsítja ezt a folyamatot. Ennek a hibája is késlelteti az átállást a "dúsított" vagy más néven szívatós üzemről a szabályozott üzemre.
Ezt a motorvezérlő gyárilag megadott értékei alapján csinálja. Ha ez tönkre megy akkor a motor nem kap jelet ilyenkor lép életbe a "vészhelyzeti" üzemmód amikor is a motor szabályozatlanul olyan zsiguli módra megy és fogyaszt is!:-) A fáradásnak is van egy határa amikor már nem képes a motorvezérlő értelmezni a kapott jelet(1V-5V) és elkezd csúszni az érték és a fogyasztás is szépen emelkedni kezd, a nem megfelelő keverési arány miatt. De sajna a hibakód kiolvasás sem mindig egyértelmű! Nálam amikor megvettem és az egyik injektor (amit később vettem észre, hogy nem bele való) miatt is lambda hibát dobott a vezérlő pedig semmi köze nem volt hozzá csak közvetve. Ezért ha felvetődik a hiba lehetősége érdemes inkább üzem közben a lambda értékeket megmérni, mint azonnal cserélni. Apropó csere ha mégis kellene cserélni akkor azt csak melegen szabad kilazítani ha nem akarod, hogy beleszakadjon.....
Mellékelek egy fotót.Narancssárga körrel jelöltem egy akatrészt,ami a kipufogóval van összeköttetésben,úgy tűnik.Mi ez az alkatrész? Köszi a válaszokat!
Szia! Ha cserélte a perselyeket, szabályozta a kommutátort, tisztára vakarta a behúzó tekercs érintkezőit, akkor nem sok érte. Nagyjából 2-3 óra ha először csinálja valaki. Ha sokadjára akkor megvan 1 óra alatt, ha minden kéznél van. :-)
De reméljük a legjobbakat és egy darabig "örökös" lesz!
A bendix kerékkel(szabadonfutó) nem volt gond? Kerregés indításkor? Az lehetett volna még probléma. De általában a behúzótekercs által rövidre érintkezők szoktak beégni és ott elveszik a teljesítmény 50%-a ezért lesz csak nyik-nyik utána megy vagy van brum-brum, vagy nincs :-D
Szia! Értettem a videó történését, bár nekem eszem ágában sem lenne levenni egy tisztításhoz a fojtószelepet. De hát van aki szeret plusz munkát is csinálni magának. Amikor az átalakított hengerfejet felraktam akkor én is leszedtem(meg mindent) de igazából ami meglepett az a szívócső alján lerakódott trutyi! Ezt nem tudom/láttam takarította-e a fickó mert ott nálam vastagon volt mit takarítani! Helyenként 3-4mm! vastag cuccot vakartam le.(Pedig ez a motor előtte sem és azóta sem eszi az olajat! pont annyit engedek le amennyit beleraktam! Az olajszűrő csere miatt kell keveset olyankor rátölteni a 4 literre és az a szint marad cseréig.) Vagyis a levegőszűrő amit átenged és a szívócsőben az üzemanyag teljes hiánya=lerakódott trutymó! Na ez a trutymó titka....:-D
Amúgy a gumicsöveket nem nagyon értem mint "üzemanyag ellátó vezeték" mert még a benzin folyékony és látszik ha szivárog, a gáz ugye nem ez a fajta csak pukkan, ha kipöckölik a csikket a kocsi alá.:-) Én sokkal jobban bíznák a fém csőben. De inkább maradok a benzinnél.