Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2023.06.25 0 0 19501

Ertem, köszönöm.

Előzmény: Avery88 (19500)
Avery88 Creative Commons License 2023.06.25 0 0 19500

A masinárol igen.de a hibákról sajnos nem.de már bánom.gyerekkel voltam...

Előzmény: 7-es troli (19499)
7-es troli Creative Commons License 2023.06.25 0 0 19499

Készültek róla képek?

Előzmény: Avery88 (19498)
Avery88 Creative Commons License 2023.06.25 0 4 19498

A múzeumok éjszakáján Miskolcon volt szerencsém megismerni a next 18 at. Külsőleg eszméletlenül szép.Annyira impozáns a megjelenése. Beltér elrendezése is nagyon rendbe van.Széles a folyosó.Az ülések között a távolság növekedett.Az ülések nagyon kényelmesek.Maga a kocsi nagyon hosszú .Jo lesz!Aki felszállt mindenki ámulva nézte és dicsérte. Mint ahogy én is. És most jön a fekete leves. A szilikonozásra és a vágás - illesztésekre miért nem lehet kellő figyelmet és időt szentelni?Rengeteg helyen annyira látványosan nagyon ocsmány a szilikonozás.Különbözö gumi tömítések kisebbre vágták mint ahogy kellene.Nem milivel hanem centikkel kisebb...Jó pár helyen a műanyag profilok a bele van vágva és kisebb nem takar.A rázós utakon hogy fognak majd ezekért a pontatlanságok miatt leesni? Ennyire kell kapkodni?Csak egy mákszemnyit kellene jobban odafigyelni és más lenne a vélemény.Sajnos még mindig ahogy valaki írta régebben "kisipari".

trizs77 Creative Commons License 2023.06.21 -1 0 19497

Az lehet, kék, zöld vagy piros is ?

 

 

Előzmény: Dante001 (19496)
Dante001 Creative Commons License 2023.06.21 0 0 19496

Dizájn.

Előzmény: trizs77 (19495)
trizs77 Creative Commons License 2023.06.21 0 0 19495

A szóló és a csuklós Next esetében én egységesíteném az ablakok feletti feketítést.

 

------------------------------------

 

Miért is kell feketíteni ?

 

 

7-es troli Creative Commons License 2023.05.29 0 0 19494

Design osszehangolás:

A szóló és a csuklós Next esetében én egységesíteném az ablakok feletti feketítést. A szólón alkalmazott tető paraván feketítést elhagynám (ha már a sorozatgyártott csuklósokra sem került fel ilyen). Az első ajtó felett kezdődő fekete sávot kicsit hosszabbra húznám a második ajtó irányába, míg a csuklóson annyival rövidíteném, hogy egyforma hosszúságúak legyenek. (Pl a második ablak végéig, vagy a 3.kis ablak közepéig)

vt976 Creative Commons License 2023.05.27 0 6 19493

Ez a SOR szerintem rém ronda... Olyan, mintha a Credo EN12-t frissítették volna kicsi költségkeretből.
Az Econell nekem ennél modernebbnek, szebbnek tűnik.

Előzmény: MCA-001 (19491)
torqmatic Creative Commons License 2023.05.26 0 0 19492

Hát szerintem kb most is ilyen, mit kéne rajta fejleszteni?

Előzmény: MCA-001 (19491)
MCA-001 Creative Commons License 2023.05.25 0 0 19491

A Credo nem akarja fejleszteni az Econell sorozatot a Setra S415LE Business irányába?
A csehek ezt teszik...
https://www.cs-dopravak.cz/do-provozu-vyjel-prvni-sor-icn-12-v-novych-barvach-pid/?fbclid=IwAR0z7sj12iDaPOM_FrzBQH4UxMlTqKhbztI-QUkWir23s9Ck4wH6LHGHb3Y

7-es troli Creative Commons License 2023.05.24 0 0 19490

Azt lehet tudni mikor lesz hivatalos átadó ceremónia a 47db Credo csuklós kapcsán? Illetve mikor állnak forgalomba? 
mert az addig oké, hogy elkezdték a gyárban átadni az üzemeltetőnek, de a Volánbusz szokott még ilyenkor nagyobb hangot adni ennek.

kristoof Creative Commons License 2023.05.17 -7 1 19489

De jó helyre került a Volánbusz matrica! Nem sok esze van annak, aki oda álmodta... :-(

Előzmény: Ikarus 120e (19486)
7-es troli Creative Commons License 2023.05.13 0 4 19488

És akkor már Csehországban is híre ment a 47db Econell Nextnek:

 

https://www.cs-dopravak.cz/clankove-autobusy-credo-v-madarsku-se-vraci-na-scenu/

 

(Google fordító a barátod, de kb az van leírva, mint a Credobus hivatalos közleményében, nemi kerítéssel, esetleges pici hibakkal)

7-es troli Creative Commons License 2023.05.11 0 0 19487

Hirtelen észrevett dolgok:

Több nyitható ablak

Utasszámláló beépítve azajtó feletti deknibe (?!)

Utastéri csomagtartó bizonyos ülések felett

A 3.ajtónál továbbra is rossz helyen levő kapaszkodó az üzemanyagtartálynál

A csukló 4 sarkában maradt a ferde kis méretű kapaszkodó a 4 függőleges helyett.

Előzmény: Ikarus 120e (19486)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.05.11 0 3 19486
ka_TARZI_s Creative Commons License 2023.05.07 0 0 19485

Most látom a Dél-Dunántúl topikban is felmerült a téma.

 

 

Szóval ha jól értettem elvileg még 8 van forgalomban, de inkább csak tartalékként.

 

 

 

Előzmény: ka_TARZI_s (19484)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2023.05.07 0 0 19484

Tényleg, vannak még forgalomban Citadellek?

Előzmény: rodolfoo (19478)
vadparaszt18 Creative Commons License 2023.05.03 0 0 19483

Credo Econell/ Inovell kapcsolóinak márkáját megtudja mondani valaki? :) 

Dante001 Creative Commons License 2023.04.29 -1 1 19482

Állítólag Miskolcra, egy kommentben azt írták.

Előzmény: Ikarus 120e (19481)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.04.29 0 0 19481

Azt lehet tudni, hogy merre ment ? 

Előzmény: Dante001 (19479)
7-es troli Creative Commons License 2023.04.29 -1 1 19480

Lassan az elektromos Next12-ről is mutathatnának képet a gyáriak.

Remelem 3 ajtos lesz az új szóló. Városban nagyobb szükség lenne az E buszokra, mint elővárosokban.

Dante001 Creative Commons License 2023.04.28 -1 7 19479

Az első 4 fecske ma délután ment az M1-esen.

 

Rendszámtartományuk: AA JB 301-347

 

https://www.facebook.com/credoautobuszok

 

 

rodolfoo Creative Commons License 2023.04.27 0 0 19478

Van egyáltalán még ott forgalomban Credo? Ha igen, mennyi?

Előzmény: ka_TARZI_s (19475)
zsig Creative Commons License 2023.04.14 0 4 19477

Borkai asszem akkor nem először csinált butaságot. Kérlek ne terjessz féligazságokat, a kulcs nem az, hogy ki szolgáltat, hanem milyen a közszolgáltatási szerződés.

 

Ha a győri típusú szolgáltatást várjuk el, ami egy ócska, a helyközivel közösen üzemeltetett, egy csomó elszámolási trükköt tartalmazó működési modell, nyilván ezt csak az tudja végezni, aki amúgy a térségben rendelkezik még egy másik indokolt költséggel (tehát korlátlan veszteségelszámolással támogatott) működő rendszerrel. És mivel kényszerkijelöléssel történik a szolgáltatásnyújtás, a VB annyi pénzt kér, amennyit nem szégyell. Biztos vagyok benne, hogyha Győr kiírna egy rendes pályázatot a kb. 100-120 buszos helyi üzemre, a mai veszteségkompenzációval egybe számolt fajlagos, valós km ár alatt kapna ajánlatot. Az AUDI szerződésesek futásteljesítménye nagyjából a városi helyi üzemmel azonos, ott verseny volt, pár év alatt el is vérzett a Volán, pedig arra aztán tényleg szemérletlen mennyiségű erőforrást, figyelmet irányítottak még a Kisalföld Volán idejében. 

 

Nem véletlenül nyomul a Volán minden megmaradt városában azzal, hogy alapítsanak belső szolgáltató közös céget a várossal, vagy nehogy legyen érvényes pályázat, hanem maradjon a kétévenkénti kényszerkijelölés. Mert így a verseny elkerülhető. Ha pályázat van, akkor majdnemhogy esélytelenek ár alapján nyerni (Szombathely pl.)

 

A saját 50 buszos cég valóban drága, de a város tulajdonosi szintű szabadsága pénzben kifejezhető érték, meg lehet nézni a szolgáltatásfejlesztési projektek előrehaladását volános (közszolg), volános (kényszerkijelölésű), vagy saját céges városok esetén. Kaposvár teljesen agyatlan modellt működtet 1,2 m kkm/év teljesítményre egy ~40 db-os saját önálló technológiájú flottával, de nem őket kell nézni, hanem Tatabányát, Pécset, akik egy hatékony saját rendszert tudnak működtetni, és Szombathelyet, ahol a város végre időt és energiát szánt arra, hogy foglalkozzon a kb. 2 milliárdos éves költséggel beszerzett szolgáltatás minőségével. 

Előzmény: trizs77 (19476)
trizs77 Creative Commons License 2023.04.13 -2 0 19476

A pénz.

 

Borkai volt az egyetlen aki a győri vitákban csináltatott egy felmérést.

Mennyibe kerül ha :

 - továbbra is a Volán csinálja ?.......................................például Győr,

 - ha Volán helyett más vállalkozó csinálja ?......................például Szombathely,

 - ha a város saját céget alapít és azt csinálja?..................például Kaposvár.

 

Nos nyilvános a pontos számítás is, ami bonyolult de van egy egyszerűsített is :

 

 - továbbra is a Volán csinálja ?.......................................kb. 100 fabatka,

 - ha Volán helyett más vállalkozó csinálja ?......................kb. 200 fabatka

 - ha a város saját céget alapít és azt csinálja?..................kb. 300 fabatka.

 

Ugyanaz a hálózat, ugyanez az üzemidő, járatsűrűség.

 

Ebben van költői túlzás is, de nagyjából fedi a valóságot.

 

Siófok egy vegyes rendszert működtetett.

Saját buszok amiket nem üzemeltettek, hanem átadták a Volánnak üzemeltetésre.

Így is drágább.

Sokkal.

 

A megoldás az, hogy a buszokat eladják, tárgyalnak a volánnal.

Egy-két helyi járatot megszüntetnek, ahol van helyközi (városba befutó vonalak) ott ezentúl majd az lesz a helyi is.

Ahol nincs, pl. belső Széplaki, ott ameddig lehet csökkentik a kinálatot.

 

Az önkormányzatok most a fekete évtizedüket élik.

Mindenhol csökkenteniük kell.

Nem jó dolog, de ez most egy ilyen időszak.

 

 

Előzmény: 7-es troli (19474)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2023.04.13 0 0 19475

Üdv!

 

A kérdésem, hogy kb. egy évtized után milyen következtetések vonhatók le a Citadell-ek Pécsi üzemeltetéséről?

 

Jók lettek volna Budapesten?

7-es troli Creative Commons License 2023.04.12 0 0 19474

Lehet tudni mi vezetett odáig, hogy a siófoki önkormányzat eladja a 10 éves, keveset futott buszokat?

Előzmény: Dante001 (19473)
Dante001 Creative Commons License 2023.04.12 0 1 19473
7-es troli Creative Commons License 2023.04.08 0 0 19472
Előzmény: Törölt nick (19468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!