Örülök ,hogy sikerült megoldani , és megúszni egy szervíz számlát .
A féltengelyeken lévő gumuharangokat én is néztem most kerékcserénél , de azok még hibátlanok , úgy látszik azok komolyabb gumiból készültek , mint a teleszkóp védők.
Megvizslattam a mostani szezonális kerékcserénél a porvédő gumikat, most egy évesek az utángyártottak, még köszönik, jól vannak. A segítségeddel egész jól ment a csere :) Egyedül a stabilizátor pálca teleszkóp felőli felső végénél szenvedtem a csavarral, kicsit berozsdált.
Megkövetek mindenkit , a dieselhez tartozó táblázatokat néztem , a benzineshez valóban a 0w-20-al kezdenek.
Motorolajnál én is azért szoktam át az Eneosra , mert a szakszervíz sem "Honda" olajat használ , viszont több helyen olvastam , hogy a difi nagyon kényes , oda mindenképpen az kell , nem igazán érdemes helyettesíteni mással.
Az én gen 3 könyvemben 0W-20-30-40, 5W-30-40, 10W-30-40 van az európai benzinesekre. A nem európaiaknál hiányzik a 0W-20.
Mivel a márkaszerviz sem "eredeti Honda" olajat töltott bele soha a számlák szerint, aligha lehet gond más márkájú, netán jobb olajjal. A váltó, difi stb. az más kérdés, azt én is mindenképp csak márkaszervizben cseréltetem.
A III gen kézikönyvben nem szerepel a 0w20 , sajnos nem tudok képet feltenni ide valami miatt , de ez van. Igazából nem hinném ,hogy normális csereperiódus esetén bármi jelentősége lenne hogy 0w-20 , vagy 0w-30 a motorolaj A 10-15 éves motorokban .
Nálam a difi , amiben mindig az eredeti Honda olaj van , 20 ezres periódussal, és most 10 évnél a váltó is sorra kerül két hét múlva , szintén nem variálok , és megy bele a gyári olaj , szakszervízben...
Bocs! Azt írtam, hogy: A Hondákba a gépkönyvek szerint is elsősorban Eredeti Honda motorolaj javallott. Általában 0W-20, 0W-30, vagy 5W-30.), majd említettem, hogy én mit használok.
A Hondákba a gépkönyvek szerint is elsősorban Eredeti Honda motorolaj javallott. Általában 0W-20, 0W-30, vagy 5W-30.) Kezdettől fogva Eneos 0-20-t használok (15 éves, 140 000 km).
Van valami tipp egy 10 éves, de kevesett futott, nagyon megkímélt gen 3. 2.0 CR-V motorolajára?
A netes keresők 0W-30, 40 ill. 5W-30, 40 fajtákat adnak ki, a márkaszervizben (már amikor feltüntették a számlán) elvileg Shell Helix 5W-40-et raktak bele, de a nagy hordóban végülis akármi lehetett...
Csak érdekességből írom 2006-os volt crv-m a családban van a mai napig 2,2 D 140 le mostanra kb 280000 ez km van benne. A kuplungot leszámítva még nem kellet hozzá nyúlni. A láncra a szerelő ugyan azt mondta hogy ha gond lesz vele akkor úgy is hallani fogjuk szerinte majd 500 ezernél kell ránézni.
2008-as (mk3), dízeles, külföldi okmányos, forgalomból ideiglenesen kivont CR-V hirdetésben írják, hogy: "Az autó Turbó Hibás, motor jár de a turbó hangos!"
Még annyival egészíteném ki, hogy a kvázi régebbi láncos motorokhoz képest az újabbakon kissé alul vannak méretezve a láncok, ezért nem bírják a használatot. Sokan azt mondák, tervezett avultatás, valójában meg a tervezéskori, gyártáskori megtakaríás miatt.
Igen, az olaj nagyon fontos, a láncfeszítőt többnyire a kenőolaj működteti. Ha láőncfeszítő hanyag karbantartás miatt tönkremegy, agkkor indításkor könnyen átugrik a lánc, azaz a vezérlés.
A hiba remekül hallhtó, indításkor csörög a lán. Ha már menet közben is, akkor ott komoly a baj.
Teljesen laikusként: nem biztos. Tény, hogy elvileg lifetime, de ez ugye függ a karbantartástól. Meg tud nyúlni a lánc, a láncfeszítő tönkre tud menni, stb. Nincs megadva rá csereperiódus, mint a szíjas vezérlésre. Annyiból jobb, hogy nem fáj a fejed miatta, de ha valami kezd elromlani, azt hallod. Reggeli indításnál biztos.
Nálam a CR-V jellemzően 4-6000 km-t fut évente a feleségem használja főleg. Az olcsó, lerúgós koreai 12000 - 15000 km-t, ezzel járok én. 5 év / 60000 km a vezérlés csereperiódusa. Esetenként 120000 forintért. Hát nem job a láncos?:D
Eddig minden autóm láncos vezérlésű volt: Skoda 120L, Skoda Felicia LXI 1.3, Skoda Fabia 1.4 MPI (2001), Toyota RAV (1995), Honda Jazz (2004), Kia Rio (2012 UB3).
Mindegyikkel elégedett voltam/vagyok, közülük a Skoda 120L volt zajos, többi kimondottan csendes.
A láncos vezérlés kiszolgálhatja a motor élettartamát, de meg kell azért mondani, hogy a gyakorlatban elég sokszor nem valósul meg. A lánc is nyúlhat, szakadhat, illetve át is ugorhat.
Néhány korai Volkswagen korai 1.2 és 1.4 TSi motorja estében a lánc talán még a szíjnál is rövidebb élettartamú volt, de megemlíthető még a BMW N45-ös 1,6-os benzines és N47-es 2,0 literes dízel motorja is.
A személyautók esetén leginkább elterjedt megoldásnak számító vezérműszíj csendes, de karbantartásigényes. A gyártók kilométerben és időben is maximalizálják a szíjak élettartamát, de ezeket minden esetben optimális esetre kell érteni. Többnyire azonban célszerű előbb megejteni a cserét.
A vezérműláncos változatnak folyamatos kenésre van szüksége, melyet a motorolaj ken, hasonlóan a motor egyéb belső elemeihez. Ennél fogva, a láncos motorok esetén fontos az olajcsere periódus betartása, és a jobb minőségű olaj használata, ugyanis különben a lánc jobban kopik. A vezérlés hibájára utaló jelek: átugrott vezérlésre utalhat a motor egyenetlen járása, erőtlensége, míg a vezérműlánc nyúlása a zajos vezérlésből lehet felismerhető.
Egyes vizsgálatok szerint, a szíjhajtás számos előnnyel rendelkezik a lánchajtással szemben, például a CO2-kibocsátás terén is. Ugyanezen forrás szerint, a szíjhajtás a kedvezőbb súrlódási tulajdonsága eredményeként kis mértékben, de a fogyasztást is pozitívan befolyásolja.
A vezérléscserét passzolom, mert olyan autóm nem volt.
A képen egy mk2 van, facelift előtti, tehát 2002-2004. A kivitele biztos nem executive, mert 15-ös gurulók vannak rajta, van viszont tetőablak. A felnit sem ismerem fel, majd cartársak megmondják, gyári-e. Apropó, nincs hozzájuk lemezfelni.
Az mk1 sem rossz. A motor szíjas, tehát megvételkor rögtön vezérléscserével kezdhetsz, a belső valamivel kisebb. Szerintem rozsda szempontjából ugyanolyan, mint az mk2.
Nekem a dizájnja nem tetszik.
Köszi! És az mk1-ről mi a véleményed? Kinéztem egy 2000-es példányt, külsőre nagyon jól néz ki és csak 800 ezer. A hirdetés szerint "Korának megfelelő állapotú.", ami kicsit ijesztően hangzik. De legalább nem hazudnak.
A második kérdésre reagálnék. 2005 ben facelift volt, nem generációváltás.
Tehát 2002-2004 mk2
2005-2007 elejéig "mk 2,5" (legalábbis igy hívjuk itt a fórumon. Külső dolgok: más hűtőmaszk, más pótkerék burkolat, a sárga irányjelző búra fehér lett, a H4 fényszóró helyett külön tompított & távolsági (H1), a kormányon megjelentek a gombok, hirtelen ennyi jutott eszembe)
2007 közepétől mk3 (gömbölyű)
A 2002-es nél honnan lehet tudni, hogy mk1 vagy mk2? Illetve a 2005-ösnél, hogy mk2 vagy mk3. Mert gondolom nem január elsején volt generációváltás, hanem év közben.
Ami az első generációt illeti, azzal mi a gond? Azon kívül, hogy régi és nagy valószínűséggel lestrapált.